Advies nodig

14-05-2012 00:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder een topic geopend maar kan hem niet meer terugvinden. Forum mobiel nml.

Ik heb advies nodig, ik zie het allemaal niet zo helder meer.

In het kort; mijn partner en ik liggen in scheiding. Deze beslissing kwam van mij.

En nu twijfel ik... :(

Ik heb hiervoor gekozen omdat mijn partner l problemen heeft en hier geen moeite voor deed om

dit op te lossen. Er zijn ook kinderen bij betrokken.

Er waren vage verhuisplannen, en nu stelt mijn partner voor om toch te verhuizen. Dan gaat hij daar in een flatje oid wonen en ik met kinderen in een eengezinswoning. Zo zien de kinderen hem vaker en kunnen wij financieel er wat

beter voor komen te staan. En is er ruimte om tot rust te komen en evt aan de relatie te werke.

Nu woon ik in een mooie woning, redelijke buurt, vriendjes en school in de buurt. Ik heb hier alleen weinig kans op werk

en daar meer.

De echtscheiding word dan omgezet in een tafel en bed scheiding.

Ppff, ik weet het niet meer. Ik mis mijn partner enorm, maar zie ook rust in huis.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

----gelieve niet te quoten, ik haal het later weg ivm herkenbaarheid---
Hoi Elffs.

Waarom moet je dat nu beslissen dan? Kan je niet aangeven dat je bereid bent erover te denken maar dat je eerst zijn therapie afwacht en bijvoorbeeld daarna samen therapie wilt?

Is er een dringende reden waarom jij dit nu moet beslissen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik denk dat je niet voor niets in scheiding ligt met hem... Maar lastige situatie, verder geen advies. Veel sterkte met deze lastige situatie!
Komt wel goed, schatje!
als ik besluit te gaan verhuizen, is dat het verstandigst nu te doen ivm de kinderen. Kunnen ze na de zomer oo eeb nwe school starten ipv halverwege het jaar.
Maar dat kan mogelijk na de zomervakantie 2012-2013 dan toch ook?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee, onze middelste start zowiezo op een nwe school na de zomer. En om hem na een jaar weer op een andere school te laten wennen vind ik ook zowat.
Wat ik zou doen is misschien niet het beste voor jouw situatie.

Ik zou zelf alles doen om mijn huwelijk te redden, zeker nu er in mijn situatie een kind bij betrokken is. Maar mijn man heeft geen psychische problemen, niet vergelijkbaar dus.

Heb je al goed gezocht naar werk? Kun je niet in de "verhuisplaats" gaan werken en toch blijven wonen waar jullie nu wonen? Is er een mogelijkheid dat hij (tijdelijk) apart van jullie in jullie huidige woonplaats gaat wonen?

Als ik eens terugdenk aan toen ik zelf een jaar of 10 was, dan denk ik dat ik het niet erg had gevonden om te verhuizen. Dan zou ik met een "schone lei" kunnen beginnen want ik denk dat ik me wel voor de situatie zou hebben geschaamd. Dat klinkt lulliger dan dat het bedoeld is hoor, ik schaamde me al snel zeg maar.

Maar ik denk niet dat het altijd erg is voor een kind om te moeten verhuizen in zo'n situatie dus.
Waarom twijfel je? Neem die redenen nu serieus en neem de tijd om af te wachten of die twijfels weggenomen kunnen worden. Het is allemaal zwaar genoeg geweest.

De scheiding van tafel en bed kan toch ook in de huidige situatie plaats vinden?
Mijn partner is inmiddels in een andere gemeente ingeschreven en wil en kan niet terug hierheen. Ik heb inmiddels geen vervoer meer en mijn baan ligt op de tocht.

Mochten we het nog eens willen proberen zal dat in een andere woonplaats moeten want partner wil hier echt niet terug.
Het is ook ineens zoveel. Ik ben alleen maar aan het piekeren. En wat als ik verhuis en het gaat alsnog mis? Dan heb ik het veilige plekje vd kinderen en mezelf opgegeven.

Maar als ik niet ga, geef ik ons huwelijk dan wel een kans?
Wil jij weg daar waar je nu woont?
Advocaat raadde scheiding van tafel en bed af. Dat veroorzaakt meer problemen als het later misgaat.
quote:elffs3 schreef op 14 mei 2012 @ 00:16:

Het is ook ineens zoveel. Ik ben alleen maar aan het piekeren. En wat als ik verhuis en het gaat alsnog mis? Dan heb ik het veilige plekje vd kinderen en mezelf opgegeven.

Maar als ik niet ga, geef ik ons huwelijk dan wel een kans?Lieve Elffs kies wat in het belang voor jou en de kinderen is. Jullie rust is nu denk ik je grootste belang, je hebt het net een beetje hervonden toch? Betekent dat dat je moet gaan verhuizen doe dat dan, zo niet doe het niet.
Als ik hier alleen was geweest was ik hier niet eens gaan wonen. En we zouden als gezin gaan verhuizen ooit. Ik heb weinig kans op werk hier. Blijf eigenlijk hier voor de kinderen.
Oh, kan wel huilen.. Wat een verschrikkelijke situatie.
Overigens als er echt rust komt en wellicht ook in jullie mogelijke toekomst samen kan je altijd nog kiezen toch? Vind je dat jouw partner dit nu van jullie mag vragen?
ook een reden is dat ik nu op bijstandsniveau moet leven. Mijn inkomen was niet genoeg. Er zijn niet meer uren te krijgen. Als ik nu, met uitkering, ga verhuizen waar kom ik dan terecht? Maar ik kan dan wel voor meef inkomen zorgen.
quote:elffs3 schreef op 14 mei 2012 @ 00:20:

Als ik hier alleen was geweest was ik hier niet eens gaan wonen. En we zouden als gezin gaan verhuizen ooit. Ik heb weinig kans op werk hier. Blijf eigenlijk hier voor de kinderen.Als je werk nodig hebt lijkt me dat wel een hele belangrijke in jouw rust. Ik zou het relatie deel sowieso uitstellen en afwachten hoeveel je ook van de man houdt. Hij is nog maar zo kort in zijn traject toch?
Ja ik snap je nu en werk/inkomen/onafhankelijkheid zou voor mij denk ik ook een hele belangrijke overweging zijn.
Ja, hij is net begonnen maar ik merk nu al verandering. Hij doet zo zijn best, nu.
Fijn Effs. Je bent het ook dubbel en dwars waard en dat weet hij. Maar daar hoef jij geen rekening meer mee te houden nu. Zorg voor jezelf en dus je kinderen, daar zou ik mijn belang leggen nu.
Dankje Enn, voor je reacties. En dat zo laat nog

Het belang vd kinderen is ook hun vader biijven zien. En dat ik beter in mijn vel zit, dus meer ga werken. Geen vreemde oovang,

zeker voor de middelste is dat fijn.
Gelijk heb je.
Ik ga er nog een paar uur over slapenen dan morgen mijn advocaat bellen. Helaas zijn er genoeg mensen in mijn directe omgeving die hier een hele duidelijke mening over hebben. En dan is het moeilijk om alles vanuit jezelf te zien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven