advies nodig

21-02-2009 13:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik ben advies nodig, ben namelijk enorm in de war en heb tegenstrijdige gevoelens.

vorige week zondag heb ik een punt gezet achter een relatie van 4,5 jaar. altijd hebben we het heel leuk gehad samen, we konden samen lachen en goed met elkaar praten, hij is mijn maatje. Hij kon altijd heel lief zijn. kreeg ik zomaar spontaan bloemen, een kaartje of andere kleine dingen waardoor hij liet zien van mij te houden. Alleen heb ik altijd al wat kleine twijfels gehad, hij kon soms zo afstandelijk zijn en over dingen die ik belangrijk vond overlegde hij niet met mij. In dingen wat voor mij belangrijk waren toonde hij geen of weinig interesse. Dit waren voor mij kleine iritaties, waar ik toen nog wel mee kon leven. Maar de laatste paar maanden was onze relatie echt een strijd, het leek wel dat we het helemaal niet met elkaar konden vinden, terwijl we het altijd zo leuk hadden samen. dingen wat eerst kleine irritaties waren werden voor mij grote irritaties, kortom het werkte niet meer en heb ik een hele moeilijke beslissing genomen om het uit te maken. Nu bijna een week verder heeft hij mij twee keer gebeld. Eerst met de vraag of dit echt is wat ik wilde en of we het niet nog eens konden proberen. we hebben een goed gesprek gehad en voor het eerst dingen echt uitgepraat van de laatste maanden. Nu zit ik in een tweestrijd met mijn gevoelens aan de ene kant wil ik niks liever dan onze relatie voortzetten en verbeteren, want hij denkt nu hij weet waar ik mee zat dat het wel op te lossen is en hij wil dat ook heel graag. Ik hou gewoon nog van hem en hij van mij maar aan de andere kant ben ik bang dat we over een paar maanden weer in dezelfde situatie zitten als nu en dat zou me gewoon teveel pijn doen. Ik vind hem een ontzettend lieve man, hij zou me nooit opzettelijk kwetsen en ik weet dat hij heel veel van mij houdt en het ook meent dat hij denkt wat het wel weer echt goed kan komen tussen ons. er is ook eigenlijk niks mis met hem, echt het is een schat, alleen er zijn dingen waar ik me moeilijk bij neer kan leggen zoals het afstandelijke wat hij soms heeft, het gebrek aan overleg met mij en interesse in dingen die ik wel leuk vind. Ik miste dat gewoon bij hem.

moet ik het nog een kans geven en het risico nemen of proberen mijn leven zonder hem weer op te pakken? wat zouden jullie doen?

ik weet dat ik uiteindelijk zelf een beslissing moet nemen wat het beste is voor ons. Maar ik ben wat advies hierbij nodig, misschien dat jullie een andere kijk hebben.
Jij houdt van hem en hij houdt van jou en kennelijk is nu bij hem het kwartje gevallen wat jij al wat langer duidelijk probeerde te maken .

Als je dit geen kans wil geven - en dat is je goed recht , hoor - heb je kans dat je bij een volgende partner ook dit soort irritaties tegenkomt , net even anders , maar ook die zal hoogstwaarschijnlijk niet bij alles waar jij warm voor loopt net zo veel interesse tonen .

Als je dáár echter op gaat screenen ; een partner zoekt die jouw interesses deelt , kun je net zo goed iemand treffen die dan wel jouw interesses deelt maar die jou op andere punten weer irriteert .

Ik weet niet hoeveel pogingen tot écht goede gesprekken jullie hierover hebben ondernomen of dat na de break er pas voor het eerst echt goed gepraat is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Denk je zelf dat er iets veranderd is?

Zo nee, zou ik het niet doen.

Zo ja, is dat dan genoeg om de relatie weer te laten werken? want dan hebben jullie best nog een kans denk ik!

Ik en mijn man zijn ook meer dan een half jaar uit elkaar geweest. Toen bleek dat er na die tijd echt dingen veranderd waren, en we nog steeds van elkaar hielden hebben we het nog eens geprobeerd. Nu zijn we getrouwd, en hebben een dochter van 16 maanden. Het gaat geweldig nu!
als ik jouw stukje lees dan denk ik écht écht écht; geef het nog een kans!!!! Ik denk dat er geen relatie is waar geen kleine irritaties zullen zijn.

maar juist omdat je schreef dat jullie het altijd zo leuk hadden en er eigenlijk niets mis is met hem denk ik dat dit 'gewoon' een dipje is, welke in elke relatie hoort.

volgens mij laat je JE liefde lopen....er achteraan dus!!!!!!

succes met het maken van een keus
@bianca, het is niet zo dat ik een vriend zoek die mijn interesses deelt het is ook niet zo dat hij er echt enthousiast over hoeft te worden, maar als ik er over praat zoals over het voor de klas staan (ik zit in de laatste jaar van de pabo) en hier iets over wil vertellen dat gaat hij vaak weer over op zijn eigen dingen. en dat vond ik niet altijd kloppen, ik wil ook wel graag mijn verhaal kwijt. daar lag bij ons meer het probleem.

@sharra dat is nu juist het probleem, ik denk wel dat hij tot inkeer is gekomen dingen nu echt voor het eerst duidelijk zijn geworden voor hem, het is ook echt mijn fout geweest om het nooit eerder aan te kaarten. dat is iets waar ik aan moet werken. Nu het hoge woord eruit is denk ik wel dat dat van mijn kant wel goed komt. ik weet nu ook dat hij er wel open voor zou staan. ik kan alleen zo moeilijk inschatten of er ook daadwerkelijk iets veranderd is en niet over een paar maand weer hetzelfde situatie is.

iedereen met wie ik praat zegt ook wie weet dat jullie over een paar maanden weer bij elkaar komen. Ik wil alleen niet dat het weer fout gaat. het doet nu al zoveel pijn dat het uit is en om dat nog eens weer te moeten omdat het weer fout gaat daar ben ik heel bang voor.

fijn dat het bij jullie goed is gekomen. dat geeft voor ons ook wel hoop!
Ik herken dit best wel! Maar zoals moedertje 2007 al zei, er is geen relatie waar kleine irritaties spelen.

Aan elke relatie moet gewerkt worden.. Blijven praten!

Als hij zo nu en dan een terugval heeft, wijs hem er dan op.

Volgens mij ben je nog hartstikke gek op hem en bedoelt hij het niet zo verkeerd.

Mijn vriend heeft ook weleens deze trekjes en daarop is het ook ooit "stuk" gelopen daarop. Ik heb hem nog een kans gegeven en het gaat nu fantastisch.

Zo nu en dan gaat het niet 100% goed maar hij doet erg zijn best. Dat waardeer ik zeer!

Het is misschien ook gewoon om wie hij is.. of heeft hij niet meegekregen..

Sja de beslissing moet je zelf maken en ik weet ook niet of wij er echt over kunnen oordelen..

Als je denkt dat hij nog 1 kans waard is.. misschien krijg je anders later spijt..

Beetje cliche maar luister naar je hart.
@renske: hoe lang zijn jullie uit elkaar geweest totdat je hem weer een kans hebt gegeven?
quote:memorylane1 schreef op 21 februari 2009 @ 13:50:

hoi,

ik ben advies nodig, ben namelijk enorm in de war en heb tegenstrijdige gevoelens.

vorige week zondag heb ik een punt gezet achter een relatie van 4,5 jaar. altijd hebben we het heel leuk gehad samen, we konden samen lachen en goed met elkaar praten, hij is mijn maatje. Hij kon altijd heel lief zijn. kreeg ik zomaar spontaan bloemen, een kaartje of andere kleine dingen waardoor hij liet zien van mij te houden. Alleen heb ik altijd al wat kleine twijfels gehad, hij kon soms zo afstandelijk zijn en over dingen die ik belangrijk vond overlegde hij niet met mij. In dingen wat voor mij belangrijk waren toonde hij geen of weinig interesse. Dit waren voor mij kleine iritaties, waar ik toen nog wel mee kon leven. Maar de laatste paar maanden was onze relatie echt een strijd, het leek wel dat we het helemaal niet met elkaar konden vinden, terwijl we het altijd zo leuk hadden samen. dingen wat eerst kleine irritaties waren werden voor mij grote irritaties, kortom het werkte niet meer en heb ik een hele moeilijke beslissing genomen om het uit te maken. Nu bijna een week verder heeft hij mij twee keer gebeld. Eerst met de vraag of dit echt is wat ik wilde en of we het niet nog eens konden proberen. we hebben een goed gesprek gehad en voor het eerst dingen echt uitgepraat van de laatste maanden. Nu zit ik in een tweestrijd met mijn gevoelens aan de ene kant wil ik niks liever dan onze relatie voortzetten en verbeteren, want hij denkt nu hij weet waar ik mee zat dat het wel op te lossen is en hij wil dat ook heel graag. Ik hou gewoon nog van hem en hij van mij maar aan de andere kant ben ik bang dat we over een paar maanden weer in dezelfde situatie zitten als nu en dat zou me gewoon teveel pijn doen. Ik vind hem een ontzettend lieve man, hij zou me nooit opzettelijk kwetsen en ik weet dat hij heel veel van mij houdt en het ook meent dat hij denkt wat het wel weer echt goed kan komen tussen ons. er is ook eigenlijk niks mis met hem, echt het is een schat, alleen er zijn dingen waar ik me moeilijk bij neer kan leggen zoals het afstandelijke wat hij soms heeft, het gebrek aan overleg met mij en interesse in dingen die ik wel leuk vind. Ik miste dat gewoon bij hem.

moet ik het nog een kans geven en het risico nemen of proberen mijn leven zonder hem weer op te pakken? wat zouden jullie doen?

ik weet dat ik uiteindelijk zelf een beslissing moet nemen wat het beste is voor ons. Maar ik ben wat advies hierbij nodig, misschien dat jullie een andere kijk hebben.

Had je dit nog nooit eerder aangegeven dan? Dan kan ik begrijpen dat hij nu denkt te weten dat het op te lossen valt (wat een zin). Als jullie van elkaar houden en het verder altijd heel leuk hebben gehad zouden jullie inderdaad kunnen proberen om verder te gaan. Maar praat er dan over als iets je dwars zit.

Verder ben ik het eens met BGB
ben het eens met de vorige comments, ik wil alleen eigenlijk even toevoegen dat, als je het risico van een gebroken hart uit wilt sluiten, je maar beter nooit echt van iemand kunt houden.
quote:pepertje00 schreef op 21 februari 2009 @ 17:00:

ben het eens met de vorige comments, ik wil alleen eigenlijk even toevoegen dat, als je het risico van een gebroken hart uit wilt sluiten, je maar beter nooit echt van iemand kunt houden.

tja hier kan het alleen maar mee eens zijn. en dat is natuurlijk ook zo. ik weet niet zozeer of het niet gekwetst willen worden het geval is bij mij, meer dat ik bang ben dat het weer fout gaat en we weer in precies dezelfde situatie zitten, wat zijn we er dan mee opgeschoten? helemaal niks! alleen maar dat er nog meer ergenissen zijn.

ben wel aan het nadenken gezet door de reacties, misschien moet ik het een kans geven. Ondanks dat ik zoveel twijfels heb gehad in onze relatie. En er zijn natuurlijk altijd twee kanten van het verhaal. zo'n leuke vriendin was ik de laatste tijd ook niet voor hem. en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor ook dat ik dat verander. Wat hij uiteindelijk wel of niet doet, dat is zijn verantwoordelijkheid. zou het een idee zijn om eens een keer weer wat samen te doen met hem en er eens met zijn tweeën goed over te hebben?
quote:memorylane1 schreef op 21 februari 2009 @ 18:48:

[...]

tja hier kan het alleen maar mee eens zijn. en dat is natuurlijk ook zo. ik weet niet zozeer of het niet gekwetst willen worden het geval is bij mij, meer dat ik bang ben dat het weer fout gaat en we weer in precies dezelfde situatie zitten, wat zijn we er dan mee opgeschoten? helemaal niks! alleen maar dat er nog meer ergenissen zijn.

ben wel aan het nadenken gezet door de reacties, misschien moet ik het een kans geven. Ondanks dat ik zoveel twijfels heb gehad in onze relatie. En er zijn natuurlijk altijd twee kanten van het verhaal. zo'n leuke vriendin was ik de laatste tijd ook niet voor hem. en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor ook dat ik dat verander. Wat hij uiteindelijk wel of niet doet, dat is zijn verantwoordelijkheid. zou het een idee zijn om eens een keer weer wat samen te doen met hem en er eens met zijn tweeën goed over te hebben? ik heb op moment geen contact met hem, ik heb gezegd dat ik er nog eens goed over wilde nadenken en sindsdien heeft hij me met rust gelaten
Afstandelijk zal hij altijd blijven, soms wat meer, soms wat minder. Interesse in dingen die jij leuk vindt krijgt hij ook niet zomaar. Vraag is: kan je daarmee leven of niet?

Zelf ben ik al 20 jaar erg blij met een geweldig lieve man, die mij mateloos kan irriteren met zijn afstandelijkheid en met zijn gebrek aan interesse voor de dingen die ik leuk vind. Ik zou hem niet willen ruilen.
Ik denk dat dat ongeveer een maand heeft geduurd.

Ik was ook erg in de war maar hij ging voor me door het vuur..

Wilde echt bewijzen dat het wel ging lukken met ons!

Langzaam aan weer geprobeerd en geen minuut spijt. We wonen nu zelfs samen!

Hoop dat je er uit komt!
Als jullie het weer proberen, en ik denk ook dat je het een kans moet geven, dan moet je denk ik wel eerder aangeven wat je dwarszit. dus veel meer praten enzo.

dat is het enige wat je kan doen, hij kan zijn best doen om te veranderen, maar hij is wie hij is.

succes ermee!!
quote:Crazyinlovee schreef op 23 februari 2009 @ 13:37:

Als jullie het weer proberen, en ik denk ook dat je het een kans moet geven, dan moet je denk ik wel eerder aangeven wat je dwarszit. dus veel meer praten enzo.

dat is het enige wat je kan doen, hij kan zijn best doen om te veranderen, maar hij is wie hij is.

succes ermee!!

dat klopt inderdaad, ik zal zelf ook wat meer open naar hem toe moeten zijn. alleen ik heb soms wel eens iets aangekaart en dat heeft hij vaak weer van tafel geschoven omdat hij niet begreep dat het mij wel dwars zat. Op een gegeven moment was ik daar flauw van.

vind het gewoon heel moeilijk. Omdat hij bij belangrijke dingen in zijn leven (vooral als hij het moeilijk heeft) mij compleet buitensluit. nu begrijp ik dat dat zijn manier van omgaan met emoties is, maar voor mij heel moeilijk. Zo is zijn moeder overleden toen wij twee jaar een relatie hadden, hij heeft mij compleet buitengesloten. Hij heeft alles alleen gedaan en geregeld. Hij heeft mij letterlijk op de bank voor de tv gezet en is met zijn familie in een andere kamer de begravenis gaan regelen, dat heeft mij toen zoveel pijn gedaan. Ik heb het hier nooit met hem overgehad. heb het geaccepteerd dat hij mij er op zulke momenten niet bij wil hebben. Zo zijn er nog een tweetal situaties geweest minder heftig maar toch voor hem moeilijk geweest waarbij hij zich compleet afsloot van mij. pffff vind het zo moeilijk. aan de ene kant wil ik hem niet kwijt, aan de andere kant ben ik ook zo bang dat het wanneer het weer moeilijk wordt we weer uit elkaar gaan groeien in plaats van naar elkaar toe.

crazyinlove ben het helemaal met je eens dat hij is wie hij is, daar moet hij ook echt niet in veranderen, want tis echt een schat van een man. het is ook niet mijn intentie om hem te veranderen. ik zit er alleen mee of ik me hierbij neer kan leggen zonder dat het tenkoste van mezelf gaat.
Als ik het zo hoor ben jij niet altijd voldoende duidelijk en expliciet geweest in benoemen waar jij moeite mee hebt. Dat jij denkt dat het logisch is hoe iets voor jou voelt, hoeft voor de ander helemaal niet logisch te zijn. En al heb je het dan al een keer aangekaart dat wil niet zeggen dat het bij de ander is geland dat het je echt menens is.

De een heeft nou eenmaal een dikkere plaat voor zijn kop hoofd, dan een ander.

Ik vind om eerlijk te zijn dat jij jezelf en ook je vriend tekort hebt gedaan om te accepteren in die andere kamer gezet te worden. Je had hem ook op een rustig moment kunnen zeggen "lieverd, ik kom er bij zitten. Om er voor jou te zijn. Al is het maar om een kop thee te zetten. Ik snap dat je het in je eentje een plekje wilt geven maar ik ben er voor je".

Of naderhand (want het overkomt je natuurlijk en je bent niet altijd zo adrem als je wilt zijn) .... dat is mijn ervaring althans ....

"Op de begravenis van je moeder heb je mij destijds voor de tv gezet en bent de situatie toen zelf gaan regelen". Ik vond dat destijds wel moeilijk omdat ik me buiten spel gezet voelde. Ik wil er ook in zo'n situatie graag voor je zijn en dat lukt op deze manier niet goed. Hoe kunnen we daar een andere keer mee omgaan zodat we elkaar beter kunnen helpen".

Of jullie relatie een kans heeft weet ik natuurlijk niet. Maar als je redelijk volledig bent in je post (en er dus niet van alles nog onder de oppervlakte speelt) dan denk ik zeker van wel. En zou ik zeggen: Geef het een kans, maar probeer dan ook zelf wat opener te zijn en samen wat meer te focussen op jullie communicatie.

En ja ... achteraf kan blijken dat het toch niet heeft mogen baten. Dat kan. Maar dan weet je maar zeker dat je het echt geprobeerd hebt. Dat heb je dan toch ook snel genoeg door.
anoniem_3878 wijzigde dit bericht op 23-02-2009 18:16
Reden: spelling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven