Advies voor ingewikkelde ontrouw!

30-08-2016 20:10 281 berichten
.......
anoniem_306313 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 10:59
Reden: Anonimiteit
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Indien het je allemaal niets kan schelen en je doet uitspraken als seks met een een ander (zelfs mijn beste vriendin) helpt dan mag het dan kan ik mij goed voorstellen dat hij het gevoel heeft dat de relatie voor jou niets waard is. Het is nog geen excuus voor vreemdgaan maar wel een reden om op te stappen. Je wilt namelijk geen partner die tegen over jou totaal onverschillig staat met een houding van doe maar het maakt mij niet uit, het kan mij niet raken.



Onverschilligheid is de dooddoener van jouw relatie. Jammer dat je partner het niet uit heeft gemaakt en dat hij iemand is gaan zoeken die niet onverschillig over hem doet om naast zijn relatie iets mee op te bouwen.



Ruimte/vrijheid is iets anders dan onverschillig staan tegenover je partner en relatie. Onverschilligheid past niet bij houden van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben het eens met viva-amber. Het klinkt van beide kanten nogal liefdeloos.
Alle reacties Link kopieren
Mezelf even verplaatsen in jouw man.



Nog afgezien van dat ik gek zou worden van jouw tegenstrijdige boodschap ("ik wil geen gerommel met mijn beste vriendin, dus ga met haar praten, stappen en neuken als dat helpt") zou ik langzamerhand pisnijdig worden.



Want wat hij ook doet, wat hij ook uithaalt aan rottigheid, jij word niet echt boos, je stelt een consequentie om zelfs die vervolgens geeneens uit te voeren.



Je laat hem overal mee wegkomen omdat jij 'goed' voor hem (en jullie kinderen) wilt zijn.



Alleen is jullie gedrag niet echt goed voor jullie relatie en jullie gezin imo.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 02 september 2016 @ 06:55:

Mezelf even verplaatsen in jouw man.



Nog afgezien van dat ik gek zou worden van jouw tegenstrijdige boodschap ("ik wil geen gerommel met mijn beste vriendin, dus ga met haar praten, stappen en neuken als dat helpt") zou ik langzamerhand pisnijdig worden.



Want wat hij ook doet, wat hij ook uithaalt aan rottigheid, jij word niet echt boos, je stelt een consequentie om zelfs die vervolgens geeneens uit te voeren.



Je laat hem overal mee wegkomen omdat jij 'goed' voor hem (en jullie kinderen) wilt zijn.



Alleen is jullie gedrag niet echt goed voor jullie relatie en jullie gezin imo.Sorry maar al zou ik dit alles 'mogen' dan kan ikzelf natuurlijk ook gewoon nadenken. To's man mag zichzelf ook wel wat fatsoen opleggen, lijkt me gek dat dat alleen maar door je vrouw moet worden voorgeschreven.
Kijk, ik heb een vriendin die als je haar na staat, alles voor je doet.

Je mag haar sleutels, je mag mee eten, je mag alles doen in haar huis wat je wenst.

Wij zijn vriendinnen.

Dan kan ik natuurlijk middenin haar kamer gaan poepen en haar man daarna een tongzoen geven.

Kan ik mezelf dan nog een vriendin noemen?

En al zou ze braaf alles opruimen en daarna een drankje aanbieden. Dan nog heb ik, en alleen ik, iets stukgemaakt.
quote:Het-groepje schreef op 02 september 2016 @ 07:26:

[...]





Sorry maar al zou ik dit alles 'mogen' dan kan ikzelf natuurlijk ook gewoon nadenken. To's man mag zichzelf ook wel wat fatsoen opleggen, lijkt me gek dat dat alleen maar door je vrouw moet worden voorgeschreven.Ja dahaaag. Dit soort topics geven vrouwen de reputatie onnavolgbare wezens te zijn. Het een zeggen maar het ander bedoelen en janken als een man de ongeschreven regels niet begrepen had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 02 september 2016 @ 07:26: Sorry maar al zou ik dit alles 'mogen' dan kan ikzelf natuurlijk ook gewoon nadenken. To's man mag zichzelf ook wel wat fatsoen opleggen

Zeker.

Al kan ik me voorstellen dat hij snakt naar duidelijkheid.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 02 september 2016 @ 07:37:

[...]



Zeker.

Al kan ik me voorstellen dat hij snakt naar duidelijkheid.





To Kent haat eigen grenzen idd niet, lijkt. Als je je vrouw graag gelukkig wil zien lijkt me dat ook ingewikkeld.

Maar dit is niet heel helpend van die man, zeg maar.
quote:jean_grey schreef op 02 september 2016 @ 07:35:

[...]



Ja dahaaag. Dit soort topics geven vrouwen de reputatie onnavolgbare wezens te zijn. Het een zeggen maar het ander bedoelen en janken als een man de ongeschreven regels niet begrepen had.



Het is toch geen kind waarmee je een relatie hebt. Ik mag ook alles, maar heb zelf gewoon weinig zin om met de beste vriend van man te gaan lopen sjansen. Dan weet je van tevoren zelf toch ook wel dat je een bak gezeik over je afstort.

Als man er al niks van zou vinden, dan ex van vriend en alle kinderen bijvoorbeeld al.
Alle reacties Link kopieren
Je mag ook alles maar kan je vriend het ook niets schelen wanneer je alles doet?



Stel je hebt een drugs of alcoholverslaving en e.a. onder controle dan geef je aan. Ik wil dit weekend naar ADE gaan een lijntje snuiven en je vriend zegt: nou liever niet maar als het helpt... niet bij ADE want daar is het zo druk maar wanneer je het in park doet en het helpt....



Of stel je wilt free climber worden en je besluit om zonder zekeringen en ervaring de Mount Everst te beklimmen. Je vertelt het je partner en die zegt, goh best hoog...als het helpt ik vind het goed hoor zolang je niet je nieuwe sportschoenen gebruikt want dat is zonde, met die oude mag het...als het helpt om je hoogtevrees te overwinnen.



Het gedrag van haar vriend is retefout en absurd maar het gedrag van TO is net zo goed absurd en past niet in een liefdevolle vaste relatie. Er zijn twee mensen nodig om het zo ver te laten komen (in dit geval 3).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 02 september 2016 @ 07:59:

Je mag ook alles maar kan je vriend het ook niets schelen wanneer je alles doet?



Stel je hebt een drugs of alcoholverslaving en e.a. onder controle dan geef je aan. Ik wil dit weekend naar ADE gaan een lijntje snuiven en je vriend zegt: nou liever niet maar als het helpt... niet bij ADE want daar is het zo druk maar wanneer je het in park doet en het helpt....



Of stel je wilt free climber worden en je besluit om zonder zekeringen en ervaring de Mount Everst te beklimmen. Je vertelt het je partner en die zegt, goh best hoog...als het helpt ik vind het goed hoor zolang je niet je nieuwe sportschoenen gebruikt want dat is zonde, met die oude mag het...als het helpt om je hoogtevrees te overwinnen.



Het gedrag van haar vriend is retefout en absurd maar het gedrag van TO is net zo goed absurd en past niet in een liefdevolle vaste relatie. Er zijn twee mensen nodig om het zo ver te laten komen (in dit geval 3).



Klopt ook.

Allen heb ik meer begrip voor to omdat zij Open is over de oorzaak van haar gedrag en haar onmacht erin. Terwijl de man van To overkomt als iemand die egoistisch is.

Maargoed een weinig objectief oordeel hoor, vanaf mijn bank thuis
Alle reacties Link kopieren
We horen de andere kant niet. Het is mogelijk dat hij een egoïstische idoot is. Het is ook mogelijk dat hij van gekkigheid niet meer weet wat hij moet doen om aan te tonen dat zijn partner niet totaal onverschillig tegen over hem staat. Ook alles daar tussen in is mogelijk.

Het kan ook zijn dat hij zo beschermd is opgevoed en altijd van alles zonder moeite heeft gekregen dat hij leeft alsof alles mag en kan, daarin heeft hij dan ook de ideale partner gevonden.



Hoe dan ook, in mijn ogen, is het niet gezond. Samen in therapie zou kunnen helpen want dit is het probleem van beide.

Ik zou zelf niet in deze ongezonde relatie blijven zonder therapie. Straks heb je nergens veiligheid en vertrouwen. Niet bij je partner en niet bij je vriendinnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bij hem zijn terwijl ze doet dat hij er voor haar niet toe doet verdient ook geen schoonheidsprijs.



Een type die stelselmatig mij teruggeeft dat het haar eigenlijk geen zak interesseert wat ik doe omdat zij alles wel alleen aan kan.

Ik zou daar niet vrolijk(er) van worden.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:jean_grey schreef op 02 september 2016 @ 07:35:

[...]



Ja dahaaag. Dit soort topics geven vrouwen de reputatie onnavolgbare wezens te zijn. Het een zeggen maar het ander bedoelen en janken als een man de ongeschreven regels niet begrepen had. Welke ongeschreven regels dan? Ze heeft hem letterlijk gevraagd of hij ermee op wilde houden. Of telt dat pas als ze erbij huilt?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft ook gezegd dat alleen seks ok is wanneer het helpt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 02 september 2016 @ 08:24:

Bij hem zijn terwijl ze doet dat hij er voor haar niet toe doet verdient ook geen schoonheidsprijs.



Dat lees ik nergens.



Een type die stelselmatig mij teruggeeft dat het haar eigenlijk geen zak interesseert wat ik doe omdat zij alles wel alleen aan kan.

Ik zou daar niet vrolijk(er) van worden.Ze vraagt hem om haar grenzen te respecteren. Hij weigert dat, niet openlijk natuurlijk, en zij doet het enige wat ze kan. Slikken of stikken. Weggaan of blijven en gedwongen worden om zijn gedrag te accepteren, want hij stopte er niet mee. Inmiddels wel, maar damage done.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Haar grenzen zijn mij volkomen onduidelijk BWitched.

Ook ben ik een man die niets met haar 'ongeschreven regels' kan.

In mijn contacten ga ik nl uit van wat de ander zegt.

Niet van wat de ander stilletjes in haar hoofd verwacht.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Een slippertje in het café zou haar totaal niet kwetsen schrijft zij. Zij heeft er nooit problemen mee gehad dat haar partner seks heeft met een ander. Zij is tegen liegen en emotionele ontrouw. Wanneer zij het contact tussen hem en vriendin te ver vindt gaan, vindt zij toch prima dat hij zijn hart bij haar blijft luchten. Zij wil eerlijkheid en geen emotionele ontrouw maar blijft van haar partner het tegen overgestelde accepteren en stimuleren. Ten aanzien van seks mochten zij voor 1x hun gang gaan. Er mocht alleen niet over gelogen worden, eerlijkheid was de voorwaarde.



Met vriendin heeft zij nog contact en begrip. Haar man heeft zogenaamd iets gedaan wat niet mag...maar ik lees dat hij toestemming heeft gekregen en niet 1x. Zowel voor het emotionele contact als de seks heeft TO gezegd prima zolang je het maar verteld. Alleen dat laatste doet hij steeds niet



Uit de OP blijkt een houding van niets raakt mij alleen misschien mijn kinderen.



Er zijn 0 grenzen...alles mag zolang je het maar meteen eerlijk verteld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb alleen de OP gelezen maar volgens mij vind jij alles maar goed om te voorkomen dat andere je kunnen kwetsen.

"als man vreemd gaat geeft dat niet want het mocht".

Je kunt echt te open-minded zijn, en in combinatie met wat je zegt over je verleden denk ik dat je je gewoon indekt tegen kwetsen van een ander door alles maar oke te vinden.

Echt, stel grenzen en kweek ballen.

Jij bent het echt wel waard om dingen niet oke te hoeven vinden hoor!

Je beste vriendin met je vent....terwijl dat dat je duidelijke grens was verleg je hem toch weer en blijf je als deurmat met ze omgaan.



Dus wat je kan doen; zorg voor zelfrespect, want ik lees nergens dat je dat hebt doordat je alles maar goed vind.

Ga met jezelf aan de slag, want dit accepteren is niet gezond en zegt wel wat over hoe je jezelf ziet.
Intieme gesprekken + seks zijn het recept voor een affaire, en allebei heeft to toegestaan. Steeds was het "nee dit wil ik niet, ja doe toch maar wel" heel verwarrend. Als zij zelf haar grenzen steeds verder en verder vervaagt, hoe moet hij dan weten dat gaat grenzen ook echt grenzen zijn? En waarom boeit het haar niet wat hij doet, waarom staat ze dit toe?



Ik denk dat TO haar gevoelens ontzettend onderdrukt, zogenaamd omdat ze zo werelds is. Maar je gevoelens uitschakelen is het recept voor problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ze schrijft wel dat hij dondersgoed weet waar haar grenzen liggen. En natuurlijk weet ie dat hij haar kwetst. Ze wilde dat ge-app helemaal niet.



Neemt niet weg dat zeggen: ga dan maar seksen als het daarom te doen is, absoluut onhandig is en een tegenstrijdige boodschap. Want eigenlijk wil ze dat niet. Het is eerder een "noodoplossing" uit angst hem te verliezen.



Dat ze onverschillig zou zijn of dat het haar niet boeit lees ik nergens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 02 september 2016 @ 06:00:

[...]



Ik kan dit niet rijmen met liefde. Als je van iemand houdt doe je er toch juist alles aan om te voorkomen dat iemand breekt? Het klinkt heel ongezond en manipulatief, als een eng machtsspelletje.En dit ook. Heel erg dat hij jou gebroken wil zien.
quote:appelientjex schreef op 02 september 2016 @ 11:51:

Ze schrijft wel dat hij dondersgoed weet waar haar grenzen liggen. En natuurlijk weet ie dat hij haar kwetst. Ze wilde dat ge-app helemaal niet.



Neemt niet weg dat zeggen: ga dan maar seksen als het daarom te doen is, absoluut onhandig is en een tegenstrijdige boodschap. Want eigenlijk wil ze dat niet. Het is eerder een "noodoplossing" uit angst hem te verliezen.



Dat ze onverschillig zou zijn of dat het haar niet boeit lees ik nergens.Zo komt het over, het doet haar heel veel maar haar houding komt over alsof het haar totaal niet boeit, vind ik. Alles kan en de grenzen blijken geen grenzen te zijn, daarom lijkt het alsof het allemaal niet boeit. Alsof ze alleen moeilijk doet om het moeilijk doen. Zo komt haar houding naar haar man toe op mij over. En dat terwijl het haar heel veel doet maar ze daar niet naar handelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 02 september 2016 @ 08:57:

Haar grenzen zijn mij volkomen onduidelijk BWitched.

Ook ben ik een man die niets met haar 'ongeschreven regels' kan.

In mijn contacten ga ik nl uit van wat de ander zegt.

Niet van wat de ander stilletjes in haar hoofd verwacht.Ze heeft hem gevraagd of hij op wilde houden met dat geflikflooi.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
En vervolgens zegt ze dat hij het mag doen met haar beste vriendin.



Sowieso begrijp ik niet waarom die vriendin zijn vertrouwenspersoon werd.

Dat had Fiore zelf kunnen zijn, want dat vertrouwen was toch de reden van haar therapie?
volg je verstand, gebruik je gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven