Afstandelijke vriendin.

29-01-2020 12:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb sinds een half jaar een relatie met een meid. In het begin ging het al moeizaam omdat ze bindingsangst heeft overgehouden aan vervelende relaties die ze heeft gehad.
Ze heeft veel moeite met affectie en diepgang. Zodra ik te dichtbij kom duwt ze me weg en dat is enorm vervelend. Ze geeft me vaak het idee dat ik haar lastig val. (Door over diepere onderwerpen te praten, simpelweg te whatsappen of intiem zijn)
Ik lig er vaker nachten van wakker en ben vaak heel gestressed erom.
Ik heb een lange tijd geen relatie gehad dus weet niet of ik te hoge verwachtingen heb tegenover haar of dat het meer vanuit haar komt dat ik me zo voel.

Ze kijkt liever series op netflix dan dat ze wat met mij doet.
Als er liefde en affectie is , is dat alleen maar wanneer zij dat wilt. En dan moet dat ook gaan zoals zij dat wilt....
Heeft iemand misschien wat ervaring hiermee? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Waarom wil je een relatie met haar?
Alle reacties Link kopieren
Niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
29-01-2020 12:51
Waarom wil je een relatie met haar?
Het is voor de rest een lieve meid , ze is veel bij me en zorgt er wel voor dat ik gemotiveerd ben om een beter persoon te zijn.
Alleen wilt ze niet intiem zijn, we hebben misschien 1 keer in de 2 weken seks.
Zodra we diepere gesprekken hebben valt ze dicht en wilt ze niet meer praten.
Ik krijg heel vaak te horen "ik ben moe" of " ik ben bezig"
Ik hou zielsveel van haar, maar weet niet zo goed wat ik hier allemaal van moet vinden.
Je hoort toch als je net in een relatie zit overal vonken en vlammen te hebben?
Justwondering01 schreef:
29-01-2020 12:56
Het is voor de rest een lieve meid , ze is veel bij me en zorgt er wel voor dat ik gemotiveerd ben om een beter persoon te zijn.
Alleen wilt ze niet intiem zijn, we hebben misschien 1 keer in de 2 weken seks.
Zodra we diepere gesprekken hebben valt ze dicht en wilt ze niet meer praten.
Ik krijg heel vaak te horen "ik ben moe" of " ik ben bezig"
Ik hou zielsveel van haar, maar weet niet zo goed wat ik hier allemaal van moet vinden.
Je hoort toch als je net in een relatie zit overal vonken en vlammen te hebben?
Er is niet zoiets als 'hoe het hoort'.

Maar een relatie moet wel leuk zijn voor beide partijen. Concessies moet je altijd wel doen, maar binnen het redelijke. Zodra je gaat twijfelen, moet je daar of samen over praten, of de keuze maken dat je toch niet bij elkaar past.

Op basis van wat je hier schrijft, denk ik dat jullie gewoon niet bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
29-01-2020 12:58
Er is niet zoiets als 'hoe het hoort'.

Maar een relatie moet wel leuk zijn voor beide partijen. Concessies moet je altijd wel doen, maar binnen het redelijke. Zodra je gaat twijfelen, moet je daar of samen over praten, of de keuze maken dat je toch niet bij elkaar past.

Op basis van wat je hier schrijft, denk ik dat jullie gewoon niet bij elkaar passen.
Daar ben ik zelf helaas ook wel bang voor. We vullen elkaar in een heleboel dingen leuk aan, maar op andere vlakken zijn we juist heel giftig voor elkaar.
Ik vind het heel rottig on steeds te moeten vissen naar liefde en affectie.
Jullie zijn nog niet zo lang bij elkaar en in de toekomst zal dit niet vanzelf verbeteren. Als zij het zo prima vindt dan zal ze er ook niks aan gaan veranderen.

Of die bindingsangst een reden of excuus is maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Jij verdient iemand waar je het leuk mee hebt en die het fijn vindt als je haar aanraakt.
Alle reacties Link kopieren
Justwondering01 schreef:
29-01-2020 13:05

Ik vind het heel rottig on steeds te moeten vissen naar liefde en affectie.
Maak het uit. Echt.
Justwondering01 schreef:
29-01-2020 12:33
Ze heeft veel moeite met affectie en diepgang.
Ik ook, doe ik niet aan
Deze meid wil geen echte relatie, alleen een vriend om mee op de bank te hangen.
Jouw wensen zijn heel normaal maar zij kan het jou niet geven.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
29-01-2020 13:09
Ik ook, doe ik niet aan
Hoe pak jij een relatie aan dan?
Justwondering01 schreef:
29-01-2020 13:05
Daar ben ik zelf helaas ook wel bang voor. We vullen elkaar in een heleboel dingen leuk aan, maar op andere vlakken zijn we juist heel giftig voor elkaar.
Ik vind het heel rottig on steeds te moeten vissen naar liefde en affectie.
Dat is wel een belangrijk argument in je keuze lijkt me. Jullie zijn nog maar kort bij elkaar. Wees een beetje lief voor jezelf.
Hoe is de sex verder, behalve de lage frequentie?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
29-01-2020 13:24
Hoe is de sex verder, behalve de lage frequentie?
Het gaat, meeste komt vanuit mij.
Ik probeer ook regelmatig iets te beginnen , maar dan is er vaak wel iets waardoor ze geen zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Als ze een vorm van vermijdende bindingsangst heeft zal elke toenadering gevolgd worden door het creëren van een afstand. Ze zal zich ook snel geclaimd voelen, terwijl dat niet echt zo hoeft te zijn. Wat kan jij doen. Haar de ruimte geven, het niet persoonlijk opvatten, zorgen dat je zelf een leuk leven kan leiden zonder haar. Dit zou kunnen leiden tot meer toenadering van haar kant. Vertrouwen heeft in dit geval veel tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
29-01-2020 13:22
Dat is wel een belangrijk argument in je keuze lijkt me. Jullie zijn nog maar kort bij elkaar. Wees een beetje lief voor jezelf.
Ik weet het, het feit dat ik dit op viva zet zegt mij dat ik het echt niet meer weet hoe of wat.
Ze laat mij ook regelmatig weten dat ze het zelf ook niet fijn vind dat ze zo kortaf en afstandelijk doet.
Het uitmaken wil ik echt niet, ik ben de relatie begonnen terwijl ik wist met wat voor een rugzakje ze rondloopt.
Dus ik wil dit niet na een half jaar afkappen omdat het me alsnog niet lekker ligt.
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
29-01-2020 13:36
Als ze een vorm van vermijdende bindingsangst heeft zal elke toenadering gevolgd worden door het creëren van een afstand. Ze zal zich ook snel geclaimd voelen, terwijl dat niet echt zo hoeft te zijn. Wat kan jij doen. Haar de ruimte geven, het niet persoonlijk opvatten, zorgen dat je zelf een leuk leven kan leiden zonder haar. Dit zou kunnen leiden tot meer toenadering van haar kant. Vertrouwen heeft in dit geval veel tijd nodig.
Is zeker een goed idee. Alleen het is heel lastig om het niet persoonlijk op te vatten als er amper intimiteit is.
Ik ben zelf ook bang dat als ik teveel afstand hou dat ze niet naar me toe zal komen en de relatie kapot gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet persoonlijk, en dat is inderdaad heel moeilijk te begrijpen. Maar misschien zou je toch kunnen proberen wat meer afstand in te bouwen. En ik vind jou een topper dat je voor haar gaat en dat je haar niet zomaar laat vallen.
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
29-01-2020 13:45
Het is niet persoonlijk, en dat is inderdaad heel moeilijk te begrijpen. Maar misschien zou je toch kunnen proberen wat meer afstand in te bouwen. En ik vind jou een topper dat je voor haar gaat en dat je haar niet zomaar laat vallen.
Ik wil echt graag mn best doen voor die meid, ik hou zielsveel van haar en ik weet dat ik een hele mooie relatie met haar kan hebben, dat heeft ze me op meerdere momenten laten zien.
Ze zorgt voor me, helpt me ook financieel en komt vaak naar me toe.
Het is alleen heel vervelend dat qua intimiteit er niet veel is. Ik begin langzaam aan mezelf te twijfelen of dr niet iets mis is met mijzelf.
Ik ben een persoon die heel veel liefde te geven heeft, en weet dat het soms ook wel een beetje veel kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die laatste zin is interessant, wat bedoel je met een beetje veel?
Alle reacties Link kopieren
Als er in het begin van een relatie van 1 kant uit al geen behoefte is aan affectie dan is er naar mijn mening wel iets mis.

Ik heb zo'n relatie gehad. Achteraf begreep ik het pas. Ik was nooit verliefd geweest ondanks dat ik het super heb gehad met die persoon. Nu heb ik een relatie met een man waar ik wel verliefd op ben en dan wil je dolgraag sex.

Zolang iemand niet a seksueel is lijkt mij dat toch wel redelijk de standaard in de verliefdheidsfase.
Je wil de relatie zoals je denkt dat hij kan zijn, niet zoals hij is. Hoe lang wil je daar op wachten?
Wil ze er iets aan doen? En zo ja, wat dan? Want vanzelf gebeurt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
29-01-2020 14:05
Die laatste zin is interessant, wat bedoel je met een beetje veel?
Ik hou ervan om liefde en affectie te geven, alleen dat is soms een beetje veel voor mijn vriendin, ze weet niet wat ze ermee moet doen en sluit zich dan af van mij
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
29-01-2020 14:11
Als er in het begin van een relatie van 1 kant uit al geen behoefte is aan affectie dan is er naar mijn mening wel iets mis.

Ik heb zo'n relatie gehad. Achteraf begreep ik het pas. Ik was nooit verliefd geweest ondanks dat ik het super heb gehad met die persoon. Nu heb ik een relatie met een man waar ik wel verliefd op ben en dan wil je dolgraag sex.

Zolang iemand niet a seksueel is lijkt mij dat toch wel redelijk de standaard in de verliefdheidsfase.
Daar ben ik zelf heel bang voor, z vind me een geweldige kerel , daar twijfel ik niet aan. Maar ben bang dat ze niet echt verlief is.
Ik ben de eerste vriend die haar fatsoenlijk behandeld , naar haar luisterd en constant liefde en affectie toont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven