alimentatie voor onze zoon rendabel?

09-07-2008 16:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gescheiden en heb een zoon van 6

Ik heb geen alimentatie eis gedaan omdat ik denk te weten dat mijn ex niet draagkrachtig is.. hij heeft namelijk uwv wia meen ik..

In ieder geval is hij 'ziek' thuis al jaren en ontvangt maandelijks van uwv zijn inkomsten.

Heeft het nut?

Bovendien weet ik dat hij onlangs en bedrag van 5000 euro heeft gekregen voor het verlaten van zijn woning die gesloopt moet worden en dit geld is herinrichtingskosten van de gemeente.. iedereen uit de sstraat kreeg dat.

Kan ik hierdoor wel aanspraak doen omdat ik dta dta geld er is/was
die 5000 zal hij hoogst waarschijnlijk nodig hebben voor zijn nieuwe woning. of hij draagkrachtig is hangt niet alleen af van de hoogte van zijn inkomsten maar ook van zijn leefsituatie (vast lasten als huur, leningen, gas/water/licht, verzekeringen)

als je allimentatie wil zal je dat via de rechter moeten aanvragen en die berekend dan wat er mogelijk is.
Meestal houdt zo'n uitkering niet echt over en zou het meer gaan om een klein bedrag van misschien 25 of 50 euro per maand. Dan zou ik eerder eens vragen of hij dat kan missen, en zet het op een spaarrekening ofzo.

Dat bedrag van 5000 kun je waarschijnlijk niet claimen (maar ik hoor het graag als ik het fout heb) omdat dat voor een verhuizing is. Je bent niet meer met iemand getrouwd, dus is claimen niet gemakkelijk, tenzij iemand fors de staatsloterij wint,dan kun je wel een alimentatieherziening aanvragen.
Ik ben bang van niet, als er namelijk nog andere schuldeisers zijn, kom jij als 'allimentatie-gerechtigde' onderaan de lijst. Ik heb het namelijk meegemaakt met mijn ex, ik kon welgeteld 25 eur per maand krijgen voor onze zoon en die is nu 4,5.

En dat geld wat hij nu heeft gekregen MOET hij besteden aan een andere woning, doet hij dat niet, dan nog komen jij en je kind onderaan de lijst van schuldeisers... nogmaals is mijn ervaring en als je instanties weet dan hoor ik het graag van je! Succes ermee!
Hm... oke paar kleine dingetjes...

Officieel zijn we nog getrouwd... er is alleen nog eenmaal een referte verklaring te tekenen en dan kan het ingeschreven worden in de gemeente die ons trouwd.

Dat andere huis is er inmiddels en ingericht ook.

Geld is schoon op vermoed ik.,

Ik weet dat hij er wel een hele 100 euro tegenaan gegooid heeft om onze zoon eenmaal van 2 broeken 2 shirtjes en een par schoenen te geven. we zijn ruim 1 jaar uit elkaar...ik vind dat erg zuinig van zijn kant uit.

En 1 maal 50 euro kreeg ik in mijn handje.

Aan niets is af te zien dat hij 5000 aan zijn huis besteed heeft.. hij heeft namelijk alles uit mijn woning meegenomen ( welke ik achterliet aan hem waardoor hij de 5000 kreeg)

Alles.. me nieuwe vloer me wasmachine bedden meubels

Ik begrijp dat er ook een minmum bedrag als bijvb 50 euiro per maand te vragen is dus?

Elke bijdrage die hij zijn zoon kan geven is welkom.. alleen al zodat ik kan sparen voor hem of hem op zwemles kan doen o.i.d.

Ik ben zelf niet werkzaam maar heb geen soos dus die gaat het niet proberen te innen.

Kan ik mijn adv er nog achet aansturen aangezien we nog niet echt klaar zijn?

Hij wil de laatste papieren ook niet tekenen.. dwarskont
Heeft jouw advocaat dan niet berekend of hij alimentatie kon betalen? Anders zou ik dat alsnog maar even vragen, alvorens je de scheiding laat inschrijven. Je moet wel even vragen hoe dat zit met een en ander want als de rechter uitspraak heeft gedaan heb je nog maar geloof ik 3 maanden om in beroep te gaan tegen de uitspraak, anders zul je een nieuwe procedure moeten starten.
als jij niet werkt en geen uitkering krijgt, waar krijg je dan je geld vandaan? Misschien stomme vraag maar ik ben wel nieuwsgierig...
quote:Teigetje29 schreef op 09 juli 2008 @ 17:26:

als jij niet werkt en geen uitkering krijgt, waar krijg je dan je geld vandaan? Misschien stomme vraag maar ik ben wel nieuwsgierig...Ja dan heb je waarschijnlijk die allimentatie ook niet nodig....toch?
quote:Teigetje29 schreef op 09 juli 2008 @ 17:26:

als jij niet werkt en geen uitkering krijgt, waar krijg je dan je geld vandaan? Misschien stomme vraag maar ik ben wel nieuwsgierig...Valt toch wel te raden,ze heeft alle meubels ed achter gelaten,krijgt geen uitkering,werkt niet,dus zal ze wel bij een nieuwe man ingetrokken zijn lijkt mij........
ik weet het niet ElleMichelle , dit soort situaties zijn altijd een beetje precair...
Ik ben afgekeurd...

Mijn adv heeft geen berekening gemaakt omdat ik zelf heb aangegeven dat hij uwv heeft en zeer waarschijnlijk niet draagkrachtig is.

Alimentatie nodig is niet zo zeer de vraag.. ik vind wel dat hij onderhoudsplicht heeft naar onze zoon toe...

Er zit uiteraard ook een hoop ellende bij..maar dat is op zich niet relevant en iets tussen hem en mij.

Mij gaat het erom dat hij niets maar dan ook niets bijdraagt voor zijn zoon, behalve die ene keer kleding en 50 euro.

Dat termijn is idd nog 3 maanden... mijn adv kan alsnog verzoek indienen dat klopt.

Het gaat mij om het principiele gedeelte..

Zelf breng en haal ik mijn zoon naar zijn vader zonder daarvoor tegemoet gekomen te worden... dat steekt.. ik heb het niet breed, wil zjn geld niet hebben...recht op partnerali heb ik ook maar wil ik niet en denk sowieso dus dat er weinig te halen valt.

Ik vertel die kleine niet dat zijn vader niets betaald.

Het doet me zeer omdat ik weet dat hij welk iedere dag kan blowen zuipen en op zijn gat zit en zijn zoon niets geeft.

maar alles aan zichzelf besteed.

Hij kan op zijn minst bijdrage in benzine kosten toch?
Dan moet je kinderalimentatie aanvragen als hij zelf niets bijdragen wil,ook al is het dan weinig.

Wel netjes dat je je zoon niet verteld dat zijn vader niets betaald.Bij echtscheidingen kraken veel ouders elkaar af bij hun kinderen,zoiets vind ik echt niet kunnen.Het blijven hun ouders,dat ze niet meer met elkaar op kunnen schieten is jammer,maar tegenover de kinderen hoeven ze dat niet af te reageren.
Kinderen moet je buiten je geldzaken laten. Hebben ze niks mee te maken, dit is iets wat jou en je ex-man aan gaat.

Sowieso moeten kinderen buiten jullie strijd worden gehouden.

Als hij geen draagkracht heeft, dan houdt het op.

Ben je volledig afgekeurd? Of zou je misschien wat uurtjes kunnen werken? Ik pleit ervoor om niet volledig afhankelijk te zijn van een ex, of van een uitkering, maar als je volledig bent afgekeurd dan heeft dat natuurlijk een reden. Maar er zijn ook mensen die zijn afgekeurd en vervolgens wat uren zwart gaan werken, dat lukt dan wel. Vandaar mijn vraag.
Het gaat er niet zozeer (of alleen) om of TO rondkomt, de vader van haar zoontje heeft een wettelijke onderhoudsplicht. Maar helaas geldt daarvoor wel het kalekipprincipe, dus als er niks te halen valt, houdt het op.

Chiclo, je kunt in elk geval van je ex vragen of hij de kinderen voortaan zelf haalt en brengt. Dat is namelijk zijn verantwoordelijkheid en de kosten zijn dan ook voor hem.
Ga in therapie!
quote:Julus schreef op 10 juli 2008 @ 12:07:

. Maar er zijn ook mensen die zijn afgekeurd en vervolgens wat uren zwart gaan werken, dat lukt dan wel. Vandaar mijn vraag.

100% en uitzicht op werken is er voorlopig niet.

Zwart werken Als ik kan werken zou ik om te beginnen vrijwilligers werk willen doen.. om te kijken hoe ik sta indeze maatschappij.

kalekip idd... ik ga eens informeren of 50 per maand te doen is.

Zelf ophalen lukt niet altijd, hij heeft geen auto.. leent er soms een.

Hij zegt vaker ik heb wel geld liggen en als ik dan kom is het ineens op aan weet ik veel wat.

ben benieuwd hoe hij dat straks gaat doen... mocht hij zijn afspraak nakomen en inze zoon de tweede helft van de vakantie neemt.. moet je toch ook geld voor reserveren!
Ik kwam ineens dit oude toppic tegen van mijzelf.. en dacht ach, laat ik eens laten weten hoe het er nu voor staat

Nou het is nog steeds naadje allemaal..

De scheiding is uiteraard helemaal rond nu maar nog steeds niets voor die kleine geregelt helaas.

Geen draagkracht en idd de kalekip story.

Ondertussen zit hij in de WSNP heeft zijn eigen kind niet eens meer bij hem in huis.. is alles kwijt geraakt wat hij had.

Maar goed.. nog steeds verkiest hij zijn joints en bier boven de kinderen en goddank dat onze zoon en zijn andere kind niet meer met hem onder een dak wonen..

Tis te triest voor woorden.. maar dat hij ooit nog eens een euro aan zijn zoon zal besteden die hoop heb ik laten varen.

Goddank dat er altijd wel iets te eten in huis is en de kinderen bij mijn ex schoonma mogen eten.

Hij heeft nu zelfs eten van de voedselbank..

Hij ken absoluut wel werken.. maar kan zo mooi praten en zijn adhd en het overlijden van zijn vader én onze scheiding gebruiken.

Ooit houdt het op en zal hij toch weer aan t werk moeten.

Ondetussen ben ik zelf weer in de werkende wereld gestapt..

Waar een wil is is een weg toch!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven