Alleen seks in relaties

02-07-2019 15:43 861 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu heel langzaam aan het daten. Toch merk ik dat het nog stroef gaat. Mannen die enthousiast lijken haken af als ik aangeef dat ik niet aan scharrelen doe en seks voor mij iets is wat ik binnen een relatie wil doen. Het is moeilijk; aan de ene kant wil ik niet gebruikt worden en daarna gedumpt, aan de andere kant schrikt het woord relatie mannen af... maar voor mij werkt uittesten niet. Ik hecht me aan een man als ik er seks mee heb.

Hoe zorg ik ervoor dat ik bij online daten de types aantrek die echt een relatie willen? Dat vul ik nu in op Bumble, maar ook al hebben matches dat staan rennen ze toch weg zodra ik zeg dat er geen seks aan vooraf gaat...
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
20-08-2019 15:19
maar dwing wel respect af.
Ja?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij tenminste reageerde, hoewel het misschien niet de reactie was die je hoopte.
Of je iets fout doet, als dat al kan, is lastig in te schatten zo als buitenstaander. Proberen niet needy te zijn en respect afdwingen kan op verschillende mensen verschillend overkomen. En mensen op een andere manier ontmoeten dan via een app (t.z.t.)? Bijvoorbeeld in de kroeg, de trein, buiten,...?

Rust lijkt me een goede, zeker als je dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
20-08-2019 15:19
maar dwing wel respect af.
Wanneer je respect af moet dwingen, ben je sowieso met de verkeerde persoon bezig. Onbekenden zouden vanuit zichzelf al een mate van respect voor de ander moeten hebben, als dat er al niet is, heb je met een mislukt exemplaar te maken en dien je deze , vooral als relatiemateriaal, bij voorbaat af te danken.

Respect kan groeien wanneer je iemand beter leert kennen of die kan afnemen wanneer je iemand beter leert kennen.

Afdwingen is dus niet de bedoeleing, behalve wanneer je nog bezig bent met opvoeden van kinderen, die dit nog moeten leren, en kinderen zijn ook niet het juiste relatiemateriaal.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
20-08-2019 15:19
Nou, toen reageerde hij opeens wel.

Ik wil nu rust, elke keer als ik op die apps ga is het geghost, leugens of gedumpt na een tijd. Ik geloof niet dat ik iets fout deed hier. Ik ben rustig, probeer niet needy te zijn maar dwing wel respect af.

Dit is helaas zoals de mannen (grotendeels) nu zijn. Ik loop er zelf ook tegenaan, heb alle apps verwijderd en hoop maar dat ik iemand tegenkom bij de supermarkt haha.

Nee zonder geintje, mannen denken via de apps makkelijk te scoren en daar heb ik geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
20-08-2019 15:24
Ja?
Ja, als ze me ghosten zorg ik ervoor dat ze wel moeten reageren.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
iloondb schreef:
20-08-2019 15:36
Dit is helaas zoals de mannen (grotendeels) nu zijn. Ik loop er zelf ook tegenaan, heb alle apps verwijderd en hoop maar dat ik iemand tegenkom bij de supermarkt haha.

Nee zonder geintje, mannen denken via de apps makkelijk te scoren en daar heb ik geen zin in.
Hm, in de trein/supermarkt/het park heb ik hem nog niet ontmoet. Helaas. Misschien straks op het werk.

Scoren is een ding, deze vent had best seks kunnen krijgen na een leuke date, maar gewoon negeren is zo raar.

Hij was ook nog eens 40, dan verwacht je volwassenheid.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
20-08-2019 15:32
Wanneer je respect af moet dwingen, ben je sowieso met de verkeerde persoon bezig. Onbekenden zouden vanuit zichzelf al een mate van respect voor de ander moeten hebben, als dat er al niet is, heb je met een mislukt exemplaar te maken en dien je deze , vooral als relatiemateriaal, bij voorbaat af te danken.

Respect kan groeien wanneer je iemand beter leert kennen of die kan afnemen wanneer je iemand beter leert kennen.

Afdwingen is dus niet de bedoeleing, behalve wanneer je nog bezig bent met opvoeden van kinderen, die dit nog moeten leren, en kinderen zijn ook niet het juiste relatiemateriaal.
Ja helaas. Gek genoeg gebeurt dit steeds vaker, ook in de kroeg, de appcultuur versmelt met het echte leven en men behandelt elkaar als stront. Nu ga ik zelden naar de krieg maar mijn vriendinnen zien geen verschil in gedrag.

10 jaar terug waren jongens netter vond ik, afwijzingen gebeurden beleefder en op de uni ben ik nooit geghost.
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
20-08-2019 13:29

Nou, ben weer date-af. :bonk:
Ik ben de tel een beetje kwijt, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook maar een mens, ik heb die behoefte te sterk en apps zijn makkelijk.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt tegenwoordig ook zo lang te duren voor je iets een relatie mag noemen. Vroeger ging je 3 keer met iemand uit, en dan had je toch echt wel verkering. Nu moet je eerst een jaar daten, terwijl je ook nog met anderen date, en dan kun je eens rustig bespreken of je misschien exclusief kan gaan daten, maar dan is het nog steeds geen relatie kennelijk. Nou, ja, ik overdrijf misschien een beetje, maar ik heb daar ook moeite mee.
Ik heb in het verleden ook wel wat one night stands gehad, en ook besloten dat dat voor mij niet werkt. Ik vond het op alle fronten onbevredigend.
Ik snap je dus goed.
Ik heb mijn vriend wel online ontmoet, maar dat was op zo'n foute Internationale chat site. Ik had wel behoefte aan contact met mannen, maar nog niet zo'n behoefte aan echt daten op dat moment.
Hij en ik woonden zover uit elkaar dat we eerst 7 maanden geskypt hebben voor we elkaar ontmoetten, en toen was het ook meteen een relatie. Of, afhankelijk van hoe je het bekijkt, ik ben nog steeds op de eerste date met hem in bed beland. :)
Ach, dat is mijn verhaal dus. Het lijkt mij ook moeilijk, daten in deze tijd.
Ik wens je veel succes, er zijn toch ook vast nog wel mannen die ook gewoon liever meteen exclusief daten.

Edit: ik lees nu pas verder in je topic, en zie dat er meer aan de hand is dan gewoon niet te snel seks willen. Ik laat mijn post toch staan, want het kan wel mosterd zijn, maar ik hoop dat je er iig uit op maakt dat je nog steeds best een leuke vent kunt ontmoeten als je niet aan dat "moderne" daten doet.
Ik wens je het allerbeste. :redrose:
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Kandijsuiker schreef:
21-08-2019 01:12
Ik ben ook maar een mens, ik heb die behoefte te sterk en apps zijn makkelijk.
Het begint een beetje sneu te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven