Alleen wonen !!!!!!!!!

15-09-2009 22:14 44 berichten
Soms zou ik even alleen willen wonen !!!!

We hebben het fijn samen, maar om nu zoveel samen te doen daar heb ik geen zin in !!!!!!!!!!

We zijn nu tien jaren samen waarvan twee jaren getrouwd.

Ik heb een eigen TV kamer waar ik regelmatig TV kijk en hobby's zoals paardrijden, schilderen, wandelen, fietsen met vriendinnen shoppen etc.

Mijn man heeft de behoefte niet om 's avonds na zijn werk iets te gaan ondernemen met vrienden, dat kan natuurlijk, maar hij zit iedere avond te bankhangen.

Hij moet dit zelf weten, maar ik heb niet echt vaak zin om samen te bankhangen, samen altijd te eten of samen te slapen. Ik doe dit dus ook niet, mijn man accepteert dit, ook al vindt hij het soms niet leuk.

In het weekend doen we wel leuke dingen samen.

Wie herkent dit ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 15 september 2009 @ 22:55:

Waarom ben je dan ooit gaan samenwonen?

dat vraag ik me ook af...

je hoeft ook geen 24 uur bij elkaar op de lip te zitten.

maar als TO al schrijft vaak geen zin te hebben om samen te eten, te slapen enzenz

dan snap ik ook niet waarom ze samenwoont
quote:wolletje schreef op 15 september 2009 @ 23:00:

[...]

dat vraag ik me ook af...

je hoeft ook geen 24 uur bij elkaar op de lip te zitten.

maar als TO al schrijft vaak geen zin te hebben om samen te eten, te slapen enzenz

dan snap ik ook niet waarom ze samenwoontIk kan me niet voorstellen dat het altijd leuk is om samen te eten en te slapen. Ik vind alleen slapen soms heerlijk en vooral als ik het druk heb gehad met mijn werk, en ik geen zin heb als ik wakker ben om naar het gesnurk van mijn man te luisteren. En als ik later thuis kom van mijn werk of mijn man later of gewoon als je het voelt en ik heb het druk gehad, eet ik liever alleen. Dit heeft niets te maken met niet van je partner houden of het alleen maar leuk hebben samen als je altijd samen eet of slaapt vind ik althans.
quote:leeuwenwelp schreef op 15 september 2009 @ 23:08:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het altijd leuk is om samen te eten en te slapen. Ik vind alleen slapen soms heerlijk en vooral als ik het druk heb gehad met mijn werk, en ik geen zin heb als ik wakker ben om naar het gesnurk van mijn man te luisteren. En als ik later thuis kom van mijn werk of mijn man later of gewoon als je het voelt en ik heb het druk gehad, eet ik liever alleen. Dit heeft niets te maken met niet van je partner houden of het alleen maar leuk hebben samen als je altijd samen eet of slaapt vind ik althans.

we eten altijd samen. dan hebben we het ff over onze dag.

als ik het druk had opt werk slaap ik gewoon samen met man in 1 bed. dan slaap ik en erger ik me dus nergens aan.

nogmaals ieder zn ding, maar als je vaak geen zin hebt om samen dingen te doen, vraag ik me gewoon af waarom je dan samenwoont.

dan kun je beter latten... kun je doen en laten wat je wil
Lijkt me ook wel relaxed. Je hoeft ook niet alles samen te doen maar ik vind het wel heerlijk als hij een keer een avond weg is. En dat gezeik over een welk bed we moeten kopen of dat hij niet onder een roze dekbed wil liggen heb je dan ook niet
Maar Wolletje, betekent samenwonen dan voor jou per definitie dat je vaak dingen samen moet doen?
Ik snap Leeuwenwelp wel. Heb het zelf ook.

Ik vind het heerlijk dat mijn vriend minimaal twee avonden per week van huis is. Heb ik het rijk (de bank en afstandsbediening ) alleen. Ook af en toe een nachtje alleen vind ik heerlijk. Na tweeenhalf jaar samenwonen, slaap ik nog steeds onrustiger met iemand naast me....

Dat we ieder een eigen sociaal leven hebben, vind ik niet meer dan vanzelfsprekend.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:toytje schreef op 15 september 2009 @ 22:22:

[...]

Wauw, jij hebt een grote TV kamer!!!! :-)en jij hebt mijn eerste schaterlach van vandaag veroorzaakt....dank! hahahahaha
zo en nu ontopic; ik zeg zo vaak tegen mijn vriend dat ik soms een eigen kamer mis zoals ik vroeger had. Ik vind het soms nog steeds een raar idee dat ik nu een kamer moet delen...

maar als hij om 03.00 uur in de nacht niet naast me ligt als ik ineens wakker wordt, dan ga ik toch stiekem even naar de woonkamer om te kijken waar hij blijft

Ik denk dat iedereen dit weleens heeft. Je bent alleen geboren en hebt soms ook gevoel dat je alleen wilt zijn.....
Ik begrijp dat heel goed hoor TO. Ik zou er ook niet aan moeten denken om iedere avond samen op de bank te hangen. Dat zou bij ons dan sowieso iedere dag ruzie zijn, want we willen altijd allebei naar een ander programma kijken op televisie.
quote:fleurtje schreef op 15 september 2009 @ 23:44:

Maar Wolletje, betekent samenwonen dan voor jou per definitie dat je vaak dingen samen moet doen?

nee, maar eten en slapen vallen daar doorgaans wel onder.

van beide kanten overigens zouden we het niet echt waarderen als diegene alleen eet of in en ander bed gaat liggen. (een enkele keer prima, maar vaak zoals TO schrijft..nee)

maar savonds/weekends is het heus niet zo dat we alles samen doen hoor. we gaan beiden wel eens alleen weg of hebben allebei onze eigen hobby's. ik lezen, man modelbouw enzenz
Ik vind samenwonen heerlijk. Toen ik nog alleen woonde vond ik het ook heerlijk. Ik kon gewoon mijn eigen ding doen, hoefde met niemand rekening te houden.

Nu eten we, natuurlijk, wel samen. Maar ook vaak niet. Dan hebben we nog geen trek als we thuis komen. Of ik wil wat anders eten dan hij. Dan ga ik mijn prakkie maken en hij eet dan wat anders. Bankhangen doen we soms. Hij mag graag gamen en ik mag graag achter de computer zitten. Of ik ga boven tv kijken als hij aan het gamen is of wat anders wil zien. Ook geen probleem.

En slapen... haha, ik ga tussen half 11 en 11 uur ongeveer naar bed. Hij vind dat te vroeg. Dan blijft hij beneden en valt op de bank in slaap. Heb ik toch het bed voor mij alleen. :-) Dat is het enige wat ik graag alleen doe. Slapen. Ik ben al niet zo heel lief in bed en draai mezelf een slag in de rondte 's nachts. Dan lig ik toch liever alleen. Ik vind het niet erg en hij ook niet.
Ik ga ook niet meer samenwonen, vind het veel te lekker om mijn eigen dingen op mijn eigen manier te doen. Latten: prima. Maar daarna weer naar zijn eigen huis zodat hij ook zijn dingen kan doen zonder dat ik me er mee bemoei.

Mijn kleren laten vallen waar ik ze uittrek bijvoorbeeld, zonder dat iemand gaat zeuren waarom ik dat nou niet meteen even op kan ruimen.

In mijn sleeziest kleren een regenachtige dag doorbrengen met niks doen en 's avonds beseffen dat je je haren nog niet eens gekamd hebt vandaag.

Of soms om 8 uur te bed om een (voor hem oninteressante) serie o.i.d. te kijken, of tot 1 uur forummen-over-niks. Niemand die zegt dat je dan ongezellig bent, of 'waar dat nou eigenlijk allemaal over gaat'. En de keren dat we samen zijn is dat ook weer erg leuk.

Best of both worlds zeg maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:djay schreef op 16 september 2009 @ 07:46:

Ik denk dat iedereen dit weleens heeft. Je bent alleen geboren en hebt soms ook gevoel dat je alleen wilt zijn.....

NIet iedereen, ik heb het namelijk niet. Tenminste niet in mijn (huidige) huwelijk. Vroeger had ik het wel (in mijn eerste huwelijk) en ik hou het nooit erg lang uit in groepen; maar bij mijn man voel ik die behoefte aan alleen-zijn helemaal niet. Maar ja, ik hoef van hem nooit te praten als ik daar geen zin in heb en hij heeft nooit negatieve commentaar op mijn lectuur of tv-programma's of internetgebruik. Ik hoef me dus niet anders te gedragen dan als ik alleen zou zijn.

Alleen in bed liggen vind ik helemaal niet leuk: ik vind het huidcontact zo heerlijk.

Toch kan ik je wel begrijpen, omdat ik het vroeger ook had.
Het gaat ook niet om het letterlijke praten, of het letterlijke commentaar, of het je anders gedragen.
Ik popel om te gaan samenwonen met mijn vriend, al ben ik tegelijk bang dat ik dan te weinig alleen ben... Nu brengen we namelijk zeker de helft van onze avonden apart door en een deel van die avonden doe ik precies alle dingen die iedereer hier beschrijft datje doet als je alleen bent (harde scheten laten heb ik er nog niet tussen gezien... :$))

Hij heeft echter niet zo veel activiteiten buiten de deur en maar een kleine vriendenkring, dus ik zal als we samenwonen niet vaak een avond alleen zijn (terwijl ik wel vaak weg ben). Dat vind ik écht spannend, want ook dat heb ik zo nodig.
quote:fleurtje schreef op 16 september 2009 @ 14:29:

Het gaat ook niet om het letterlijke praten, of het letterlijke commentaar, of het je anders gedragen.Wat bedoel je precies, Fleurtje?
quote:himalaya schreef op 16 september 2009 @ 09:18:

Ik ga ook niet meer samenwonen, vind het veel te lekker om mijn eigen dingen op mijn eigen manier te doen. Latten: prima. Maar daarna weer naar zijn eigen huis zodat hij ook zijn dingen kan doen zonder dat ik me er mee bemoei.

Mijn kleren laten vallen waar ik ze uittrek bijvoorbeeld, zonder dat iemand gaat zeuren waarom ik dat nou niet meteen even op kan ruimen.

In mijn sleeziest kleren een regenachtige dag doorbrengen met niks doen en 's avonds beseffen dat je je haren nog niet eens gekamd hebt vandaag.

Of soms om 8 uur te bed om een (voor hem oninteressante) serie o.i.d. te kijken, of tot 1 uur forummen-over-niks. Niemand die zegt dat je dan ongezellig bent, of 'waar dat nou eigenlijk allemaal over gaat'. En de keren dat we samen zijn is dat ook weer erg leuk.

Best of both worlds zeg maar.

een vinkje aan op alle punten.

Toch woon ik samen. Het kan dus wel. Kwestie van elkaar in je waarde laten.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Hey, bedankt allemaal voor jullie reacties !

Nog een fijne middag/avond !

Groetjes Leeuwenwelp.
quote:leeuwenwelp schreef op 16 september 2009 @ 17:23:

Hey, bedankt allemaal voor jullie reacties !

Nog een fijne middag/avond !

Groetjes Leeuwenwelp.groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven