Alles delen?

15-10-2018 14:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben nieuw op het forum, lees wel al een poosje mee en wil nu graag zelf even iets vragen.
Ik zou graag willen weten hoe jullie hier mee omgaan. Mijn vriend vindt dat ik geheimzinnig doe als ik bv een telefoontje of een berichtje via watsapp krijg. Hij vindt dat ik alles met hem moet delen. Als ik zeg dat het van een broer vriendin collega of wat dan ook is dan wil hij ook weten waar we het over hebben. Belt er bv een collega dan krijg ik een heel vragenvuur, belt die collega wel vaker? waarom deel je dat niet met mij? wat raar dat zij alleen maar gebeld heeft als ik niet thuis ben, waar gaat het over...enz enz. Ik vind het heus niet erg om hem te vertellen met wie ik app maar ik sta er vaak niet eens bij stil. Als mijn broer even wat vraagt of als mijn vriendin een foto stuurt, ik vind dat onschuldig maar hij wilt dat ik hem meteen uit mezelf vertel wie het is en ook wat er aan de hand is. Krijg ik telefoon dan duikt hij meteen overeind en kijkt op mijn mobiel wie het is, de tv gaat zacht zodat hij alles kan volgen. Hij vindt dat ik dit gedrag bij hem veroorzaak, omdat ik niet 'alles vertel' uit mezelf. Nog een vraagteken bij mij...hij verwijdt me dat ik wel heel gezellig met andere kan praten door de telefoon maar dat ik dat met hem niet doe. Ik word moe en onzeker van dit gedrag, doe ik iets verkeerd? Juist door dit gedrag maak ik me uit de voeten en keer ik me in mijn eigen wereld. Wat vinden jullie? Zie ik iets van mezelf over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend klinkt als een vervelend ventje .
clueless17 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 15:51
44.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toemaatje schreef:
15-10-2018 15:42
Hij heeft inderdaad wel eens gezegd dat hij me niet vertrouwd. En waarom? Ik weet het echt niet. Er is geen aanleiding geweest daarvoor en ik krijg alleen het antwoord dat alles gewoon gedeeld moet worden. Inderdaad heb ik eens een hele riedel gehad toen ik wat later, lees kwartier, uit mijn werk thuis kwam. Ik zou zeker bij een andere man gezeten hebben. Ik heb daar meteen korte metten mee gemaakt en dat gedrag heeft hij niet meer vertoond maar toch, ik voel me opgesloten zo. Nu ik dit allemaal opschrijf en jullie reacties lees besef ik wat voor een idioot ik eigenlijk ben. Ik heb alleen de hoop gehad dat zijn vertrouwen in me misschien moest groeien. We wonen nu een jaar samen en ik ben altijd thuis, op werken en familie bezoek na. Dus waarom zo denken? Hij zegt het wel wie er appt of belt maar ik zeg hem vaak nadrukkelijk dat hij zich niet hoeft te verantwoorden en dat ik niet ALLES hoef te weten. Zo lang ik hem vertrouw hoef ik ook niet achterdochtig te worden. Ik weet niet meer hoe ik kan of moet reageren. Reageer ik niet dan is het niet goed en krijgen we ruzie, reageer ik wel dan moet ik ook álles vertellen en krijg ik dus een vragenvuur. En dan is het óók ruzie ☹
en waarom neem jij genoegen, met zo'n vent?
Alle reacties Link kopieren
Oooooh Toemaatje.... ik heb 30 jaar in zo’n relatie gezeten. Ik dacht altijd dat hij gewoon onzeker was en ik dat op zou kunnen lossen als ik mijn liefde maar genoeg kon bewijzen.

Het omgekeerde bleek waar. Ik was zelf onzeker waardoor ik zijn gedrag voor mezelf goed praatte.

Run Forest Run. Met twee kinderen, een hypotheek en een labrador wordt het alleen maar moeilijker.
anoniem_286697 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 16:59
0.26% gewijzigd
Ik zou echt máken dat ik weg kwam!!!
Hij isoleert je, doet jou geloven dat het aan jou ligt terwijl hijzelf het grote probleem is. Dit controlegedrag en benauwen wordt alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag de dingen die over werk gaan niet eens delen vanwege een geheimhoudingsverklaring. Je hebt recht op privacy .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zou van dit gedrag niet blij worden. Nu woon ik niet samen met mijn vriend maar wij hebben echt 0 interesse in elkaars telefoon.
Als het belangrijk is hoor ik het wel. Andersom idem...
Alle reacties Link kopieren
Komt op mij een beetje over als projectie. Beetje 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten'.
Controleert hij jou misschien omdat hij eigenlijk zelf gecontroleerd zou moeten worden?

In ieder geval klinkt het heel ongezond.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dat alles gewoon gedeeld moet worden......

Van wie dan?
Met welk doel?

God, ik ging hem voor ieder appje van de wc halen, wakker maken, op zijn werk bellen, tijdens zijn favoriete serie, als de kamer vol visite zit, liefst met zijn vrienden.

Come on.

Ga het gewoon weigeren, dit hou je niet vol.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dus hij zegt letterlijk dat hij je niet vertrouwt en vindt dat alles gedeeld moet worden. Besef je wel dat je aan iemand die je bij voorbaat niet vertrouwt zonder dat daar aanleiding toe is nooit genoeg gaat kunnen bewijzen dat je wél te vertrouwen bent?

Je zit al verder in de knel dan je zelf beseft, hoor, gezien hoe je je nu al verdedigt met "ja maar ik ben niet eens van huis voor iets anders dan werk of familiebezoek". Alsof het abnormaal is als jij voor iets anders van huis bent.

In zijn ogen is dat abnormaal, vandaar dat jij een preek krijgt en beschuldigingen als jij eens een kwartier later thuiskomt. "Je zult wel bij een andere vent gezeten hebben".

Stel je even voor dat jij iets wilt gaan doen met een mannelijke vriend. Zou je je vriend dit durven voorleggen? Het gevoel dat je hierbij krijgt zou jou genoeg moeten vertellen over je relatie. Je zegt het zelf eigenlijk al: je voelt je opgesloten...
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
15-10-2018 16:47
Okay, dus hij zegt letterlijk dat hij je niet vertrouwt en vindt dat alles gedeeld moet worden. Besef je wel dat je aan iemand die je bij voorbaat niet vertrouwt zonder dat daar aanleiding toe is nooit genoeg gaat kunnen bewijzen dat je wél te vertrouwen bent?

Je zit al verder in de knel dan je zelf beseft, hoor, gezien hoe je je nu al verdedigt met "ja maar ik ben niet eens van huis voor iets anders dan werk of familiebezoek". Alsof het abnormaal is als jij voor iets anders van huis bent.
Dit dus. En het houdt niet op, niet vanzelf.
Dit is niet ok. Hij zou bij mij dit gedrag niet meer moeten vertonen anders kon hij vertrekken. Hij heeft een probleem niet jij.
Alle reacties Link kopieren
Toemaatje schreef:
15-10-2018 15:42
Ik weet niet meer hoe ik kan of moet reageren. Reageer ik niet dan is het niet goed en krijgen we ruzie, reageer ik wel dan moet ik ook álles vertellen en krijg ik dus een vragenvuur. En dan is het óók ruzie ☹
Wat dacht je van “Ik ga jou niet meer vertellen met wie ik app, bel of waar ik heen ga, tenzij ik het zelf een vermelding waard vind. Jouw jaloerse en achterdochtige gedrag is niet normaal en ik accepteer het niet meer”.

Ja, dat wordt ook ruzie. Maar dat heb je toch al, dus dan kun je beter ruzie maken over iets dat de moeite waard is.
Alle reacties Link kopieren
Hier zou ik ook niet vrolijk van worden...alleen dat ruzie maken al...dat heb ik al nooit.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
15-10-2018 15:00
Die zou wat mij betreft zijn claimende en controlerende gedrag ergens anders mogen etaleren. Dikke doei.
Dit.
Ik zou niet samen willen zijn met een man die mij niet vertrouwt.


Hier zijn we gewend om weg te lopen als we telefoon hebben, in een andere kamer te gaan zitten zodat de ander geen last heeft van het gesprek en gewoon tv kan kijken of zo.
Alle reacties Link kopieren
Heel akelig. Ik heb dit gezien bij een vriendin van mij, hier begon het mee, later moest ze als ze langs kwam elk half uur een filmpje maken om te laten zien waar ze was en met wie. Nu komt ze helemaal niet meer langs, ach, bellen is toch ook gezellig? En hij kan kan haar gewoon echt niet missen, zoooo romantisch.......
Zoooooooooo doodeng!
Alle reacties Link kopieren
Ja. Zo gaat dat. Het isoleren is onderdeel van de dynamiek.
Alle reacties Link kopieren
couscous-junkie schreef:
15-10-2018 14:48
Ik vind de reactie van je vriend enorm overdreven. Je bent toch geen Siamese tweeling. Ik hou niks achter voor mijn vriend, maar hecht wel waarde aan mijn privacy. Hij mag heus wel eens vragen wie ik aan de lijn had, maar als hij dat constant zou doen kreeg ie toch wel de wind van voren :)
Dit.
Oninteressante info hoef je toch ook niet constant te delen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik gebeld word dan begin ik meteen te ratelen wie het was, waarom, hoe, wat en waar.

Maar ik zou wel stil gaan vallen als er een verhoor volgt en dan gaan denken: vind ik dit leuk?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
15-10-2018 18:26
Heel akelig. Ik heb dit gezien bij een vriendin van mij, hier begon het mee, later moest ze als ze langs kwam elk half uur een filmpje maken om te laten zien waar ze was en met wie. Nu komt ze helemaal niet meer langs, ach, bellen is toch ook gezellig? En hij kan kan haar gewoon echt niet missen, zoooo romantisch.......
Zoooooooooo doodeng!
Een filmpje maken??? @(
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
15-10-2018 16:47
Okay, dus hij zegt letterlijk dat hij je niet vertrouwt en vindt dat alles gedeeld moet worden. Besef je wel dat je aan iemand die je bij voorbaat niet vertrouwt zonder dat daar aanleiding toe is nooit genoeg gaat kunnen bewijzen dat je wél te vertrouwen bent?

Je zit al verder in de knel dan je zelf beseft, hoor, gezien hoe je je nu al verdedigt met "ja maar ik ben niet eens van huis voor iets anders dan werk of familiebezoek". Alsof het abnormaal is als jij voor iets anders van huis bent.

In zijn ogen is dat abnormaal, vandaar dat jij een preek krijgt en beschuldigingen als jij eens een kwartier later thuiskomt. "Je zult wel bij een andere vent gezeten hebben".

Stel je even voor dat jij iets wilt gaan doen met een mannelijke vriend. Zou je je vriend dit durven voorleggen? Het gevoel dat je hierbij krijgt zou jou genoeg moeten vertellen over je relatie. Je zegt het zelf eigenlijk al: je voelt je opgesloten...
Precies dit.
Dit is echt niet goed. Hij vertrouwt je niet. Jij pruttelt wel wat, maar schikt je er wel naar. Jouw aanpassingsvermogen zal nog heel veel meer op de proef gesteld worden. Je zal steeds verder moeten gaan om je betrouwbaarheid te bewijzen. Het zal nooit genoeg zijn. Wil je dat echt?
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je niet bij die man MOET blijven he? Je mag gewoon wegwandelen. Doei, rare man.
Alle reacties Link kopieren
Oh dit is eng zeg. Een kwartier te laat uit je werk? En je zit alleen maar thuis of je werkt? Wat is dat voor leven? Hoe oud zijn jullie? Mijn man en ik (22 jaar getrouwd) vragen nooit aan elkaar wie er appt. Soms zeg ik het inderdaad uit mezelf omdat het iets leuks is ofzo. Als er gebeld wordt leg ik daarna meestal wel kort even uit wie/wat en waarom. Dit omdat hij het gesprek dan mee kan luisteren, dan voel ik me genoodzaakt om het daarna even uit te leggen. Waar ik uithang weet hij meestal niet. Ik ben zzp'er en ik werk niet altijd op vaste tijden. Alleen al sik niet thuis eet meld ik dat expliciet en hij ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af waar mensen die zo ziekelijk jaloers zijn zich zorgen over maken. Dat de partner erachter komt dat hij/zij niet zo'n leuk persoon is, doordat ze leukere mensen ontmoeten? Ik zou niet tegen heug en meug iemand aan me willen binden. Zeg altijd tegen mijn man, als je denkt dat je het beter kunt krijgen, moet je dat vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is eng gedrag. Dat hij je zo controleert is eng en dat hij de oorzaak daarvan bij jou probeert te leggen ook.

Doet me denken aan een ex-vriendje dat een keer alleen op mijn studentenkamer was achtergebleven en al mijn spullen overhoop had gehaald om alle dagboeken en brieven die ik had bewaard te lezen, hij vond blijkbaar ook dat hij daar recht op had. Ik had er toen meteen een punt achter moeten zetten, het voorspelde niet veel goeds.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven