Als het vaak van een kant komt in een vriendschap.

17-03-2009 18:03 28 berichten
Hoi forummers,

Ik ben degene die altijd dingen organiseert om iets te ondernemen met een vriendin, het komt nooit vanuit haar zelf om iets af te spreken of te bellen.

Het hoeft echt niet afgewogen te worden, maar ik vind het niet meer leuk op deze manier, de spontaniteit is weg, dit heb ik niet met andere vriendinnen.

Ik heb al een keer met haar gepraat dat ik vind dat ze zo weinig belangstelling toont.

Wat verstaan jullie onder vriendschap ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stiekem blij dat jij geen vriendin van mij bent ..het spijt me maar als jij in het dagelijks leven net zo bent als hier, begrijp ik heel goed waarom men niet happig is op contact met jou.

Lees de reacties van Parnell nog eens goed door zou ik zeggen, die slaat volgens mij de spijker op zijn kop
quote:elninjoo schreef op 18 maart 2009 @ 13:04:

[...]

Als ik merk dat iemand nooit initiatieven neemt en ik altijd en ik begin me daar aan te ergeren (doordat het ook tegenvalt als we op mijn initiatief iets gaan doen) dan zet ik het initiatief nemen stop en ga gewoon andere dingen doen. Op die manier kan zoiets ofwel verwateren, ofwel stelt die ander opeens toch 'n keer voor iets af te spreken.Bedankt voor je antwoord Elninjoo, in je antwoord kan ik me ook wel vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 maart 2009 @ 13:04:

[...]

Als ik merk dat iemand nooit initiatieven neemt en ik altijd en ik begin me daar aan te ergeren (doordat het ook tegenvalt als we op mijn initiatief iets gaan doen) dan zet ik het initiatief nemen stop en ga gewoon andere dingen doen. Op die manier kan zoiets ofwel verwateren, ofwel stelt die ander opeens toch 'n keer voor iets af te spreken.wat bedoel je met dat je dan andere dingen gaat doen? ik herken het verhaal van leeuwenwelp trouwens wel, ik heb vaak het gevoel dat ik het initiatief moet nemen. ik probeer met sommige vrienden al minder het initiatief te nemen, maar dan hoor ik echt weinig (of eerlijk gezegd minder vaak dan ik zou willen) ik loop hierdoor vaak tegen teleurstellingen aan. ik voel me ongewenst, niet belangrijk genoeg, niet gezien etc. ik weet niet meer zo goed wat ik nou mag verwachten in een vriendschap. het frustreert me dat anderen in dat opzicht niet meer zo als ik zijn (klinkt dit arrogant?) ik heb over de vraag nagedacht van ben ik wel altijd zo'n leuke vriendin, nee niet altijd nee, ik ben me er absoluut van bewust dat ik bepaalde dingen anders kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven