andere vader

11-09-2008 12:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden vertelde mijn moeder dat mijn lieve vader niet mijn echte vader blijkt te zijn.

Nu heb ik daar geen moeite mee omdat mijn vader een vader uit duizende is.

Maar ik blijk ook een half broer te hebben en daar zou ik wel graag contact mee willen krijgen.

Ik ben er achter gekomen via hyves wie het is, maar weet niet hoe ik hem moet benaderen dit omdat hij het bestaan van mij niet weet.

Het moet in het geheim plaats vinden, die eventuele ontmoeting met mijn half broer dit omdat mijn lieve vader niet weet dat ik biologisch niet van hem ben...een moeilijke situatie dus.

Graag jullie mening hierover en evt tip.
quote:chica1978 schreef op 11 september 2008 @ 16:09:

Wat mij betreft is ze net zo goed een slachtoffer, en zeer zeker geen dader!Helemaal mee eens, en daarom juist vind ik dat het probleem bij de moeder moet worden neergelegd. Die moet 'vader' op de hoogte brengen van het feit dat zijn dochter niet zijn dochter is. Juist omdat TO in deze situatie is gemanipuleerd, eerst door de conceptie, en nu doordat moeder haar geheim bij haar dochter kwijt moest, is het unfair om TO nu in een dilemma te plaatsen. TO moet open en bloot contact kunnen zoeken met haar bloedverwanten. Daar heeft ze het volste recht toe, ieder mens heeft nu eenmaal het recht te weten wat zijn/haar afkomst is ('Verdrag inzake de rechten van het kind' van de Verenigde Naties).
quote:Joyce48 schreef op 11 september 2008 @ 16:05:

Natuurlijk heb je het volste recht om je halfbroer op te zoeken, natuurlijk ben je nieuwsgierig naar hem. Maar doe dat dan op een eerlijke manier: je laat eerst je moeder aan je 'vader' vertellen hoe de vork in de steel zit, en vervolgens zoek jij op een open en eerlijke manier contact met je halfbroer. Zo en niet anders ....

Iedere andere manier is achterbaks en leugenachtig en verwikkelt jou nog meer in het spinneweb van gigantische leugens die jouw moeder ooit is begonnen.
Zoals al eerder genoemd, als je contact zoekt met je halfbroer, zal hij je verhaal toch na willen gaan bij zijn (jullie) vader. Lijkt me sterk dat hij je verhaal gelijk voor waar aanneemt. En waarom wil je geen contact met je biologische vader? Weet hij wel dat hij je vader is?
En ik vind ook dat je opvoedvader recht heeft op de waarheid. Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom hij het verdient nog verder voorgelogen te worden. En dan wil je ook nog achter zijn rug om je halfbroer ontmoeten.
quote:mylenevalerie schreef op 11 september 2008 @ 16:16:

Kijk als je geboren bent uit een verkrachting kan ik het mij helemaal voorstellen dat je geen contact zou willen met je echte vader. Wat verwacht je, of hoop je aan contact te vinden bij die halfbroer?Hier moest ik ook meteen aan denken bij het lezen van TO's aarzeling bij het vertellen van het hele verhaal. Mocht dit zo zijn, dan snap ik dat de biologische vader totaal niet in zicht is. Maar ja, hoe zou je dat dan aan je halfbroer verklaren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven