Andere vrienden

23-02-2018 13:56 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee jaar heb ik een relatie met een fantastische man. We hebben het heel gezellig samen en kunnen lekker kletsen. Ik ben zelf een harde werker en kan soms vergeten om eens rust te nemen en iets leuks te doen. Mijn vriend is een echte bourgondiër en helpt me daarin wat meer balans te krijgen. Hij is lief en inspirerend. Ik vind het zo leuk dat hij niet alles zo bloedserieus neemt en gewoon lekker met de flow meegaat in alles.

Zijn vrienden zijn voor hem erg belangrijk, het zijn heel vriendelijke mensen maar ze zitten op een andere golflengte dan ik. Dat vindt vriend erg jammer, die hoopt dat ik integreer in de vriendengroep (het zijn allemaal stelletjes, dus ik kan dat snappen). Ik ga zo nu en dan mee, maar als het niet hoeft, steek ik mijn tijd liever in mijn eigen vrienden of een goed boek. Zijn vrienden zijn echte yuppen, mijn vrienden zijn wat meer artistiek en/of alternatief. Ik ben ook niet zo'n persoon voor grote groepen.

Ik ben erg blij met hem en kan ik me niet voorstellen dat ik met iemand anders of alleen zou zijn nu. Ik vraag me alleen soms af of we niet te verschillend zijn. Als ik op een doordeweekse avond met hem een filmpje kijk of een spelletje speel voelt het gewoon fijn en goed, als 'thuis'. Als we naar de verjaardag van een van zijn vrienden gaan, vraag ik me af 'hoor ik hier wel'?

Hoe is jullie relatie met de vrienden van je partner? Zijn jullie allemaal dik bevriend en gaan jullie altijd met elkaar overal naartoe, of zijn jullie daar juist erg verschillend in?
anoniem_301619 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 14:04
15.56% gewijzigd
Op zich al opmerkelijk dat zijn vriendengroep bestaat uit setjes. Kennen zij elkaar als groep ook al heel lang?

Mijn man spreekt alleen af met zijn vriendengroep, maar die nemen ook hun vrouw niet mee. Échte mannendagen dus. Andersom idem dito.

Zo'n vriendengroep van setjes klinkt gezellig, maar ik zou net als jij kiezen voor mijn vriend en mijn eigen vrienden boven intergratie met zijn vrienden
ikBedoelHetGoed schreef:
23-02-2018 15:59
Op zich al opmerkelijk dat zijn vriendengroep bestaat uit setjes. Kennen zij elkaar als groep ook al heel lang?

Mijn man spreekt alleen af met zijn vriendengroep, maar die nemen ook hun vrouw niet mee. Échte mannendagen dus. Andersom idem dito.

Zo'n vriendengroep van setjes klinkt gezellig, maar ik zou net als jij kiezen voor mijn vriend en mijn eigen vrienden boven intergratie met zijn vrienden
Vind ik dus niks. Of de vrouwen zitten apart van de mannen en er worden wat sociaal wenselijke dingetjes besproken dus hoe ongedwongen is dat nu eenmaal. Je bent allemaal aanhang dus het moet wel heel toevallig zijn als iedereen dikke vriendinnen met elkaar is. Of iedereen zit bij elkaar en het gaat over hypotheken, kinderen of werk. Thanks but no thanks. :P
We hebben ieder onze eigen vrienden. Ik ben sowieso niet van 'stelletje gaat op bezoek bij ander stelletje'. Het kan wel eens gebeuren maar is zeker geen vanzelfsprekendheid.
Wel gaan we regelmatig mee als een vriend(in) van mij of hem een feest geeft.

Ik vind het überhaupt vervelend dat je als vriendin per se moet klikken met zijn vriendengroep en altijd mee moet. Met de ene persoon heb je nu eenmaal meer dan met de ander. Daarbij is het leven met eigen werk, hobby's, vrienden, etc. al druk genoeg. Allemaal verplichte nummers daar bovenop wordt too much.
ikBedoelHetGoed schreef:
23-02-2018 15:59

Zo'n vriendengroep van setjes klinkt gezellig, maar ik zou net als jij kiezen voor mijn vriend en mijn eigen vrienden boven integratie met zijn vrienden
Ja, de stelletjes uit de groep hebben vaak al sinds de middelbare school al wat samen. Of het is tijdens de studie zo bij elkaar gegroeid (ze hebben allemaal dezelfde studie gedaan).
Coco87 schreef:
23-02-2018 16:07
Vind ik dus niks. Of de vrouwen zitten apart van de mannen en er worden wat sociaal wenselijke dingetjes besproken dus hoe ongedwongen is dat nu eenmaal. Je bent allemaal aanhang dus het moet wel heel toevallig zijn als iedereen dikke vriendinnen met elkaar is. Of iedereen zit bij elkaar en het gaat over hypotheken, kinderen of werk. Thanks but no thanks. :P
Precies de reden waarom ik liever niet mee ga :P
ZaraZara100 schreef:
23-02-2018 16:09
We hebben ieder onze eigen vrienden. Ik ben sowieso niet van 'stelletje gaat op bezoek bij ander stelletje'. Het kan wel eens gebeuren maar is zeker geen vanzelfsprekendheid.
Wel gaan we regelmatig mee als een vriend(in) van mij of hem een feest geeft.

Ik vind het überhaupt vervelend dat je als vriendin per se moet klikken met zijn vriendengroep en altijd mee moet. Met de ene persoon heb je nu eenmaal meer dan met de ander. Daarbij is het leven met eigen werk, hobby's, vrienden, etc. al druk genoeg. Allemaal verplichte nummers daar bovenop wordt too much.
Ja, precies, dat is het vooral! Ik heb anders helemaal nooit meer een weekend vrij om lekker te rommelen in huis. Of gewoon lamlendig een filmpje te kijken of zo. Is soms ook gewoon heel lekker:)
Klinkt alsof jij door dansen, tekenen, creatief-zijn, oplaadt. Daar moet je toch ook aan toekomen?!
Lekker je eigen ding doen.

Wij gaan af en toe wel mee naar elkaars vrienden en over de tijd zijn er een paar stellen waar we het alle vier goed met elkaar kunnen vinden, dus daar spreken we soms gezamenlijk mee af, maar het is allemaal ongedwongen.

Het lijkt me beklemmend om altijd overal samen heen te moeten. Ik heb echt mijn eigen vrienden en daarmee spreek ik meestal af zonder man en kinderen en mijn man heeft dat net zo. We kennen elkaar allemaal wel, maar het is gelukkig niet per se nodig om altijd samen te gaan.
Mijn man vindt mijn vrienden prima mensen en ik zijn vrienden ook. Maar het zijn geen gezamenlijke vrienden. Wij voelen ons bij een ander type mensen fijn. Ik hou van doortastende, pittige warme types, hij van relaxte, gezellige alto's. Ik hou niet van geforceerd elkaars vrienden overnemen. Als het klikt, dan klikt het. En zo niet, ook geen man overboord. Grappig genoeg hebben we uit elkaars vriendenkring allebei 1 iemand waarmee we inmiddels ook bevriend zijn. Omdat er een oprechte klik is niet omdat 'het zo hoort'.

Verder doen we af en toe een activiteit met (een van) elkaars vrienden erbij als het toevallig zo uitkomt (concert, man's verjaardag).
I choose happy!
konijntje123 schreef:
23-02-2018 16:11
Ja, de stelletjes uit de groep hebben vaak al sinds de middelbare school al wat samen. Of het is tijdens de studie zo bij elkaar gegroeid (ze hebben allemaal dezelfde studie gedaan).
En wat als er iemand uit elkaar gaat? Blijft er dan nog wat van over?
dianaf schreef:
23-02-2018 15:22
Ik zag het in mijn omgeving ook wel. Kreeg een vriendin een vriend, dan zat die vriend ineens ook overal bij. Of als het tussen vriend en de oude vrienden niet klikte, dat ze dan beiden niet kwamen, want hij vond het niet leuk. Aan de andere kant ken ik genoeg stelletjes die al dezelfde vrienden hadden voor ze relatie kregen (krijg je in een dorp), dus dan was het toch al vaak zijn vrienden zijn haar vrienden.
Ik ben heel erg blij dat vriend en ik elkaar daarin vrij laten. Ook mbt familiebezoek ed. Leuk als je meewilt, maar geen verplichting.
Ik moet er eigenlijk ook niet aan denken dat ik iemand was tegengekomen, die verwachtte dat ik altijd mee zou gaan als hij op familie/vriendenbezoek gaat. Maar ja, dat is denk ik gewoon niet mijn type, dus ik acht de kans klein.
Brrr vreselijk Haha. Je bent toch allebei een individue? Ik wil mijn vriendin ook gewoon alleen kunnen spreken en niet met haar vriend er standaard bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven