angst voor schoonzus [lege OP]

04-05-2024 20:59 357 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2024 12:17
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Is ze door de wolven opgevoed ofzo? Wat een compleet gestoord gedrag.

Maak je vriend duidelijk dat je dit idiote gedrag op geen enkele manier accepteert en dat je verwacht dat hij je daarin steunt.

Waar dus bij hoort dat hij haar direct stevig aanpakt als zij jou varken noemt. En dat hij haar voor jullie eerste ontmoeting waarschuwt dat jullie bij boosaardig, onfatsoenlijk gedrag direct opstappen. En dat dan ook doen. Hoe ver is hij bereid te gaan om jou te beschermen.

Reageert hij slapjes in woord maar vooral ook in gedrag dan weet je genoeg. Dan zijn er leukere mannen met leukere zussen te vinden.

En die zogenaamde vrienden zijn natuurlijk net zo achterlijk bezig. Het vuurtje opstoken, waarmee ze jullie prille relatie lekker ondermijnen. Alsof ze jullie geen geluk gunnen of net als zus hopen dat jij snel weer uit zijn leven verdwijnt.

Bewaak je grenzen goed in dit wespennest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat jouw vriend zijn zus duidelijk moet maken dat dit niet kan. Als hij niet duidelijk jouw kant kiest, dan zou ik daar mijn conclusie uit trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
04-05-2024 21:29
Dit gesprek heb ik met hem gehad, maar hij durft op een of andere manier niet tegen haar in te gaan. Hij heeft meermaals aangegeven dat het hem niet uitmaakt wat zij van mij vind, omdat wij niet verplicht zijn elkaar aardig te vinden. Maar soms krabbelt hij een soort van terug en zegt dat het hem wél dwars zit en het fijn zou vinden als wij elkaar wél accepteren. Ik vind het zo dubbel, omdat zij het steeds gooit op "we zijn een tweeling, je weet toch dat we hetzelfde voelen?" en dat ze blijft herhalen dat hij "teveel naar mij luistert en niet naar haar."
Aha. Pudding in plaats van ruggengraat. Van hem hoef je dus niks te verwachten als het op zijn zus aankomt.

Bespaar jezelf de ellende en zoek een leukere man die wel karakter heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, die konden van mij allemaal de grote kleiberg op. Wat een debiele situatie waarbij iedereen bang is voor een mevrouw. Hoort ze niet op een gesloten afdeling ofzo? Anders zou ik mij er niks van aantrekken. En als vriendlief zich als een slappe vaatdoek blijft opstellen, zou ik daar ook geen trek in hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
05-05-2024 08:56
Haha, die konden van mij allemaal de grote kleiberg op. Wat een debiele situatie waarbij iedereen bang is voor een mevrouw. Hoort ze niet op een gesloten afdeling ofzo? Anders zou ik mij er niks van aantrekken. En als vriendlief zich als een slappe vaatdoek blijft opstellen, zou ik daar ook geen trek in hebben.
Nou dit dus. Hoezo siddert iedereen voor deze tante? Niemand met iets van ruggengraat die zegt, zeg Ans, kappen met deze idioterie anders hoeven we je niet meer in ons leven.

To, wat haalt je vriend zelf uit dat zo 'close' zijn met een gestoorde gek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me zo iemand die voor zóveel gezeik zorgt dat men het heeft opgegeven tegen haar in te gaan. Soms gaat iedereen daar uiteindelijk in mee. Dat wordt een heel verziekte dynamiek, ik zou er echt voor passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
05-05-2024 00:53
Jouw vriend is niet klaar voor een relatie. Hij wil het wel, maar durft niet voor zichzelf te kiezen vanwege de hechte band met tweelingzus.

Lieve TO, welke wensen en grenzen heb jijzelf?
Lief van je dat je 'hechte band' zegt...

Misschien is 'ziekelijke verhouding' meer op zijn plek ;)

Wat een gekkies bij elkaar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
05-05-2024 06:47
Aan de andere kant: je hebt haar nog niet ontmoet.
Het zou zomaar kunnen dat ze helemaal niet zo is. Ik heb een keer zoiets aan het handje gehad maar dan een zogenaamd pittige ex.
Bleek tegen mij in mijn gezicht helemaal dicht te klappen, het issue was inderdaad dat mijn 'vriend' gewoon zijn eigen rare gedachtes zo deelde.
'mijn ex vind dat een lelijke outfit'
Het mens spoorde niet achter mijn rug om maar had echt niks in huis waarvan ik last had als ik haar zag.
Die vriendengroep was ook nogal simpel vond ik al snel, beetje sex on the beach niveau en als er ook maar iets uit haar mond kwam zaten er altijd al een paar als hyena's te gieren terwijl er feitelijk niks werd gezegd.
Ober kwam met drankjes.
Ex chagrijnig: nou werd tijd, ik ga hier bijna dood van de dorst
Paar vrienden: 'oeh daar gaat ze weer haha' , en daar een kwartier om lachen en nadoen, en roepen 'oh wat lullig die man werkt hier gewoon echt hard hoor, echt hard'.
En zij dan:' ja zo ben ik, zo ben ik, gewoon een bitch ja toch,' roepen.
mensen vermaakten zich op die manier, heel saai vond ik dat en ook een beetje gênant.


Of zoals dat sprookje met de boze draak: misschien kun je haar helpen, draagt ze te kleine onderbroeken of heeft ze een splinter ergens waardoor ze altijd bozig is.
Oh wat erg dit!! Echt heeeel genant inderdaad. Dan wordt het 'de grote mevrouw ex show' en dat constant. :clown:

🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
05-05-2024 09:15
Oh wat erg dit!! Echt heeeel genant inderdaad. Dan wordt het 'de grote mevrouw ex show' en dat constant. :clown:

🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Precies de juiste emoji voor dit verhaal over ex en die vrienden ja!! Af-schuw-lijk :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt geen schoonzus probleem maar een vriend probleem. Als je vriend echt zo gek op je is, dan accepteert hij van NIEMAND dat ze zo over jou praten.
Ik zou ze niet eens willen ontmoeten, ben jij ff gek, heb wel wat beters te doen.
En ik zou mij zeker niet gaan voortplanten met zo een zak hooi als een vriend. Krijg je die portie gezellige genen ook meteen mee zeker 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat de zus je vriend overheerst heeft je vriend zich nooit normaal kunnen ontwikkelen.

Ga de ontmoeting aan. Sta erboven. Wees vriendelijk.
En zegt ze iets naars dan zou ik dat ook benoemen. "Nou, dat is ook niet echt aardig om te zeggen". Laat je niet uitlokken tot beledigingen (geef liefst nog ergens een klein complimentje), laat je niet op de kast jagen.
Voor je vriend en zijn moeder moet het ook geen pretje zijn als mensen er niet durven te komen.

Voor nu: ga die ontmoeting aan. Hoe meer jij die uit de weg gaat, hoe sterker zij zich voelt. Smile and wave.
Voor iets langer: zorg dat je vriend ballen krijgt! Híj moet er wat van gaan zeggen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx schreef:
05-05-2024 09:34
Omdat de zus je vriend overheerst heeft je vriend zich nooit normaal kunnen ontwikkelen.

Ga de ontmoeting aan. Sta erboven. Wees vriendelijk.
En zegt ze iets naars dan zou ik dat ook benoemen. "Nou, dat is ook niet echt aardig om te zeggen". Laat je niet uitlokken tot beledigingen (geef liefst nog ergens een klein complimentje), laat je niet op de kast jagen.
Voor je vriend en zijn moeder moet het ook geen pretje zijn als mensen er niet durven te komen.

Voor nu: ga die ontmoeting aan. Hoe meer jij die uit de weg gaat, hoe sterker zij zich voelt. Smile and wave.
Voor iets langer: zorg dat je vriend ballen krijgt! Híj moet er wat van gaan zeggen.
Waarom zou to moeten zorgen dat vriend ballen kweekt? Hij is 26, tijd om zelf volwassen te worden.

Zelf zou ik geen enkele behoefte hebben om me te laten beledigen door mijn gestoorde schoonzus en ook niet om een act op te voeren bij een familiebezoek.

Smile and wave is leuk als je royal bent en het volk ontmoet. Niet als je een liefdesrelatie met iemand aangaat die voor de eerste ontmoeting al wordt ondermijnd door walgelijk gedrag van een gestoorde schoonzus en ook niet onbelangrijk, vaatdoekgedrag van vriend.
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx schreef:
05-05-2024 09:34
Omdat de zus je vriend overheerst heeft je vriend zich nooit normaal kunnen ontwikkelen.

Ga de ontmoeting aan. Sta erboven. Wees vriendelijk.
En zegt ze iets naars dan zou ik dat ook benoemen. "Nou, dat is ook niet echt aardig om te zeggen". Laat je niet uitlokken tot beledigingen (geef liefst nog ergens een klein complimentje), laat je niet op de kast jagen.
Voor je vriend en zijn moeder moet het ook geen pretje zijn als mensen er niet durven te komen.

Voor nu: ga die ontmoeting aan. Hoe meer jij die uit de weg gaat, hoe sterker zij zich voelt. Smile and wave.
Voor iets langer: zorg dat je vriend ballen krijgt! Híj moet er wat van gaan zeggen.
Ze is zijn moeder niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
05-05-2024 10:10
Ze is zijn moeder niet.
Precies. Ik wou dat ik als tiener en twintiger die quote die je nu vaak ziet had meegekregen.
'we don't have to fix these broken men".
Laat ze therapie zoeken en zoek een gezonde man op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat er ook gebeurt, om die zus zou ik me niet druk maken, en ik zou me ook niet inhouden als ze een kutopmerking maakte. Ik ben nooit bezig met leuk gevonden willen worden door onaardige mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk moet het zijn: ze is zijn ouders niet, want niet alleen moeders horen kinderen op te voeden. My bad.

Maar echt hoor, TO hoeft helemaal niets te kweken bij haar vriend.Ze heeft het er zelfs al met hem overgehad en hij is een slap ventje, gaat en wil er niets aan doen.

Klaar dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
05-05-2024 09:49
Waarom zou to moeten zorgen dat vriend ballen kweekt? Hij is 26, tijd om zelf volwassen te worden.

Zelf zou ik geen enkele behoefte hebben om me te laten beledigen door mijn gestoorde schoonzus en ook niet om een act op te voeren bij een familiebezoek.

Smile and wave is leuk als je royal bent en het volk ontmoet. Niet als je een liefdesrelatie met iemand aangaat die voor de eerste ontmoeting al wordt ondermijnd door walgelijk gedrag van een gestoorde schoonzus en ook niet onbelangrijk, vaatdoekgedrag van vriend.
Maargoed dat weet je dus niet.
Misschien is het een mythe. Ik ken meer mensen die alleen in bepaalde settings ineens gevat en heel naar kunnen doen, maar in je gezicht is een ander verhaal.
Ik heb zelden last van zo'n type.
Misschien dat die zus helemaal niet zo erg is of dat ze alleen heel bizarre dingen uitkraamt waar niemand echt naar luistert omdat ze echt gek is.
Of misschien is ze gewoon een beetje direct.
Ik zou het eerst zelf willen meemaken en voor de zekerheid wel een snelle exit regelen. Dus eigen vervoer zodat je ook binnen 5 minuten zelfstandig wegkunt.
Wie weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
05-05-2024 10:22
Maargoed dat weet je dus niet.
Misschien is het een mythe. Ik ken meer mensen die alleen in bepaalde settings ineens gevat en heel naar kunnen doen, maar in je gezicht is een ander verhaal.
Ik heb zelden last van zo'n type.
Misschien dat die zus helemaal niet zo erg is of dat ze alleen heel bizarre dingen uitkraamt waar niemand echt naar luistert omdat ze echt gek is.
Of misschien is ze gewoon een beetje direct.
Ik zou het eerst zelf willen meemaken en voor de zekerheid wel een snelle exit regelen. Dus eigen vervoer zodat je ook binnen 5 minuten zelfstandig wegkunt.
Wie weet.
Mij zou die zus en de ontmoeting ook niets boeien.

Maar wel gedrag van die vriend op zijn zus, dat is zo'n afknapper dat ik verder wel klaar ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je móet natuurlijk niks.
Maar dan kun je de relatie meteen verbreken.
Denk je dat hij het waard is dan zul je erin moeten investeren.
Dit gaat niet vanzelf. 26 jaar bij je zus onder de plak is niet niks.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
En die vrienden smullen ook iets té veel van dit gedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
05-05-2024 10:28
En die vrienden smullen ook iets té veel van dit gedoe.
En wij ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
05-05-2024 10:30
En wij ook.
Ja, maar vrienden maken TO bang. Ik probeer toch juist het tegenovergestelde te zeggen. Wat maakt het uit? Dan moet die zus je niet. Prima toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
05-05-2024 08:40
Is ze door de wolven opgevoed ofzo? Wat een compleet gestoord gedrag.

Maak je vriend duidelijk dat je dit idiote gedrag op geen enkele manier accepteert en dat je verwacht dat hij je daarin steunt.

Waar dus bij hoort dat hij haar direct stevig aanpakt als zij jou varken noemt. En dat hij haar voor jullie eerste ontmoeting waarschuwt dat jullie bij boosaardig, onfatsoenlijk gedrag direct opstappen. En dat dan ook doen. Hoe ver is hij bereid te gaan om jou te beschermen.

Reageert hij slapjes in woord maar vooral ook in gedrag dan weet je genoeg. Dan zijn er leukere mannen met leukere zussen te vinden.

En die zogenaamde vrienden zijn natuurlijk net zo achterlijk bezig. Het vuurtje opstoken, waarmee ze jullie prille relatie lekker ondermijnen. Alsof ze jullie geen geluk gunnen of net als zus hopen dat jij snel weer uit zijn leven verdwijnt.

Bewaak je grenzen goed in dit wespennest.
Het vreemde vind ik dat zij bij beide ouders uit huis is gezet omdat zij continu ruzie met hen had. Ik heb hier wel over door gevraagd hoe dit kwam. Mijn vriend gaf aan dat zijn zus altijd een sterke mening heeft en deze maar al te graag deelt wat lijdt tot ruzies.

Zijn ouders klinken als mega lieve mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Amada schreef:
05-05-2024 11:25
Het vreemde vind ik dat zij bij beide ouders uit huis is gezet omdat zij continu ruzie met hen had. Ik heb hier wel over door gevraagd hoe dit kwam. Mijn vriend gaf aan dat zijn zus altijd een sterke mening heeft en deze maar al te graag deelt wat lijdt tot ruzies.

Zijn ouders klinken als mega lieve mensen.
Super lief. Ze hebben alleen geen hulp voor dat meisje gezocht, en dit zo uit de hand laten lopen. Als het al waar is.
Misschien is zij wel de enige die normaal is in dat gezin, het zwarte schaap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
05-05-2024 09:04
Nou dit dus. Hoezo siddert iedereen voor deze tante? Niemand met iets van ruggengraat die zegt, zeg Ans, kappen met deze idioterie anders hoeven we je niet meer in ons leven.

To, wat haalt je vriend zelf uit dat zo 'close' zijn met een gestoorde gek?
Dit vraag ik mijzelf ook af. In de tijd dat ik met mijn vriend samen ben heeft hij haar wel eens opgebracht in gesprekken, maar niet op een negatieve manier. Zijn zus heeft wel een paar weken geleden aan hem gevraagd samen een huis te kopen, omdat zij bij oma ook niet zonder ruzies en regels verblijft. Gelukkig heeft mijn vriend hier voor gepast.

Naar mijn inziens zagen ze elkaar niet eens veel, wel af en toe. Maar sinds zij weet van mij plaatst zij ook bijna wekelijks foto's op facebook met mijn vriend, dit boeit mij dus niks, maar DIE TEKSTEN die ze erbij schrijft. Misselijkmakend gewoon, het lijken wel soort van liefdesverklaringen maar dan naar haar broer toe. Elke keer weer over een tweelingfactor, hoe veel hij voor haar betekend, hoe close ze zijn etc. Alsof ze dit elke keer even moet benoemen, van kijk mij, dit ben ik, dit is mijn positie, dat je het even weet.

Ik vraag mij echt af of ze haar broer überhaupt een partner gunt, want tot nu toe lijkt het alsof ze bang is van haar troon te worden gestoten. Terwijl ik niet eens uit ben op een band met haar, maar het fijn zou vinden met respect behandeld en over gesproken te worden. Ik vind het heel vervelend negatief over mensen te praten, dat zit niet in mij. Maar ik heb echt het idee dat zij dusdanig "gehecht" is aan mijn vriend, dat zij nooit een vrouw dicht bij hem laat komen. Terwijl zij wel wisselt van partners alsof het niks is. Haar "relaties" duren vaak niet langer dan 2 weken zei mijn vriend, misschien zit daar haar trigger? Ik heb echt geen idee, maar het vreet nu al onbewust veel energie en ik ben bang dat het alleen maar erger kan worden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven