Bang om afgewezen te worden

25-11-2008 23:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en gelijk wil ik jullie om raad vragen. Ik een 22-jarige HBO studente. Ik heb van mijn 13e tot mijn 15e mijn enige relatie gehad (als je dat zo kon noemen). Daarna heb ik wel verschillende scharrels en one nightstands gehad. Nu is het probleem bij mij dat ik eigenlijk heel erg onzeker ben. Eigenlijk weet niemand dat van me, zelfs niet mijn vriendinnen. Ik ben vooral onzeker over mijn figuur (maat 44) en of jongens mij wel interessant genoeg vinden. De meeste mensen die mij kennen zien mij gewoon als een gezellig feestbeest en zeker niet als iemand die onzeker is. De keren dat ik seks heb gehad met verschillende jongens, waren dat jongens waar ik niet verliefd op was. Daardoor was ik niet zo onzeker, omdat ik toch wel wist dat ik ze nooit meer zou zien.

Ik heb een paar weken geleden een jongen leren kennen op een feestje met wie het erg goed klikt. Nu spreek ik hem bijna elke dag op msn of we smsen. Nu is er verder nog niets tussen ons gebeurd. Hij wil nu met mij afspreken en dan komt mijn probleem: ik durf niet. Ik ben bang dat als ik met hem alleen ben, hij mij helemaal niet leuk vindt. Ook ben ik bang om seks met hem te hebben omdat ik bang ben dat hij mijn lichaam afkeurt. Ik snap ook wel dat hij met kleren aan ook wel ziet wat voor figuur ik heb, maar dit zijn dus dingen waar ik over pieker. Ik denk dus heel erg veel na over dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn en eigenlijk staat dit me in de weg om gewoon die jongen beter te leren kennen en lol met elkaar te hebben.

Hebben jullie tips voor mij om minder onzeker te zijn en om meer zelfvertrouwen te krijgen op het gebied van liefde?
Ik zou willen dat ik je een goed gevoel over jezelf kan geven, laat me proberen uit te leggen waarom.

Toen ik 22 was, een jaar of tien terug, had ik ook maat 44. En dacht ik zoals jij denkt. Ontevreden over m'n lichaam en d'r zou heus geen jongen zijn die DAT leuk vindt.

In de 8 jaar die daar op volgde ben ik doorgegroeid naar maat 52, wel af en toe vriendjes gehad, maar niks serieus, en eigenlijk nam ik een jongen die mij leuk vond al niet serieus, ik was immers dik en onaantrekkelijk.

Nu ben ik de laatste twee jaar 23 kilo afgevallen. Weer terug bij maat 44. En weet je, daar is helemaal NIKS mis mee ! Ik ben blij met m'n lijf en vind mezelf mooi.

't zit echt in je hoofd en dat bedoel ik als goed nieuws, probeer het te geloven zonder eerst 23 kilo + en 23 kilo - te doen

Lekker afspreken met die jongen en zien wat er van komt!
anoniem_8886 wijzigde dit bericht op 25-11-2008 23:54
Reden: spellen is moeilijk
% gewijzigd
Je bent nog vrij jong, meestal word je vanzelf iets minder onzeker naarmate je ouder wordt. Ik ben zes jaar ouder dan jij en merk wel dat ik zelfverzekerder in het leven sta dan toen ik 21/22 was. Maar goed, daar heb je nú niets aan natuurlijk.

Je spreekt die jongen die je ontmoet hebt elke dag zeg je, dus jullie kennen elkaar toch wel een beetje? Gespreksstof genoeg blijkbaar, en zo te zien is hij ook wel geïnteresseerd in jou, anders zou hij je niet elke dag contacten. En waarschijnlijk is hij net zo onzeker als jij voor een eerste date, iedereen vindt dat toch een beetje eng hoor!

Gewoon doen, ook al is het eng.. Nee heb je, ja kun je krijgen. Enne, wat onzekerheid mbt seks betreft, je hoeft toch niet meteen de eerste date met hem naar bed te gaan? Leer elkaar irl beter kennen, voel je je vanzelf vertrouwder en meer op je gemak bij elkaar... Zoals je zelf al zegt, hij ziet als je je kleding aanhebt ook wel dat je niet mager bent, dus zo'n verrassing zal dat niet voor hem zijn. En misschien heeft hij wel melkfleswitte beentjes/(gebrek aan) borsthaar/platte billen/iets anders waarvan hij bang is dat jij er op afknapt, maar wat jou op het moment suprême helemaal niet opvalt.

Overigens, je zegt dat niemand weet dat je zo onzeker bent, zelfs je vriendinnen niet. Ik heb laatst een training gevolgd en wat bleek daar? Dat heel veel mensen die helemaal niet onzeker overkomen, dat juist zijn. Dus je bent echt de enige niet, misschien zijn jouw vriendinnen ook wel heel onzeker...

Liefs

MM
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 25-11-2008 23:56
Reden: tikvaut
% gewijzigd
Ik bedoel dus ook niet te zeggen dat je met maat 52 wel terecht ontevreden bent ! (voor de duidelijkheid!) pas met maat 52 werd ik blij en tevreden over mezelf, en DAARDOOR ben ik van de chocolade afgegaan en meer gaan bewegen gewoon, beter voor mezelf gaan zorgen. Dat is heel persoonlijk natuurlijk, het hoe en waarom van gewicht

Hoop dat ik daarin niet verkeerd begrepen word
Hoi! Ik ben 23 en heb een vriend. Maar ik herken je verhaal hoor! Het is ook hartstikke spannend om af te spreken met ene jongen die je leuk vindt! Die onzekerheid hoort er ook een beetje bij denk ik. Als ik een jongen echt leuk vond, was ik zo zenuwachtig dat ik het niet meer leuk vond. Maar als je eenmaal met hem afspreekt en het klikt, dan wordt die onzekerheid misschien wel omgezet in spanning op een leuke manier. Als jullie elkaar zoveel spreken op msn en smsen, dan klikt het blijkbaar wel echt tussen jullie. Dus in het echt zullen jullie dan ook wel genoeg gespreksstof hebben waarschijnlijk. En je zegt het idd zelf al: hij ziet door je kleren heen al wat voor figuur je hebt, Maar toch is het heel normaal hoor dat je ook daar onzeker over bent als je voor het eerst seks gaat hebben met een jongen die je echt leuk vindt. De eerste keren dat mijn vriend en ik seks met elkaar hadden waren we allebei heel dronken, anders waren we te zenuwachtig haha.

Praat je wel met een vriendin over deze onzekerheden ten opzichte van die jongen? Ik weet zeker dat vriendinnen van je zeggen: owja dat heb ik ook weleens! Dat is vaak al heel fijn om je onzekerheden uit te spreken en te horen dat andere dat ook hebben.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn reactie:)

Liefs alisha
Wat dikker zijn hoeft helemaal niet negatief te zijn hoor. Je zit over al lekker genoeg zitvlees, veel om van te houden.

Je kunt niet ineens een maatje minder hebben. (Misschien wil je dit ook helemaal niet.)

Accepteer jezelf zoals je bent. Jij bent zo. Zorra heeft knuffelspek. Nou en.

Zo ben je goed.

Mannen die je niet leuk vinden of je af zouden keuren om je lijf daar mis je dus helemaal niks aan en daar haal je neus gewoon voor op. Misschien vind hij jou wel gewoon leuk omdat jij leuk bent ongeacht dat er veel is om van te houden. Misschien houdt hij zelf van een maatje meer.
Ik denk dat een man allang heeft gezien wat voor vlees hij in de kuip heeft. Jij bent aan de maat en onzeker, maar een man vindt jouw lijf harstikke mooi. Ik ben klein en petit, waarschijnlijk trekken wij andere mannen aan. Wij hebben ook onze voorkeuren over wat we mooi en aantrekkelijk vinden. Het is niet zo dat mannen alleen de slanke dennen willen.
Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nu binnenkort met hem afspreken, dus ben benieuwd!!
veel plezier !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven