bang om te daten, bang om alleen over te blijven

05-04-2015 10:13 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, de titel zegt het al. Ik ben enerzijds bang om te daten, en anderzijds bang om alleen te blijven.

Ik ben bang om te daten omdat ik vrees tegen te vallen. Mijn karakter is uitgesproken (en dat schijnt mannen te intimideren en af te schrikken. Ze vinden het blijkbaar niet aantrekkelijk)

Mijn lichaam lijkt heel wat, maar zonder kleren is het huilen met de pet op.

Tot slot heb ik een dochter van 2,5, en wie zit er nou op te wachten op een vrouw met kind? Ik ben trouwens nog maar 25.

Dus 25, afzichtelijk lichaam en moeilijk karakter.

Ik heb wel een leuk koppie, en goeie dansmoves, dus aan aandacht niet per sé een gebrek, maar verder dan een praatje en een dansje gaat het nooit.

Ik ben bang dat ik voor mannen heel erg tegenval. Om keiharde afwijzing te voorkomen, date ik dus maar niet.

Maar ik ben ook heel bang dat ik voor altijd alleen blijf... Ik acht mezelf een soort b-model; als er echt geen goed exemplaar meer in de winkel is te krijgen, overweeg je mij. En dat is geen leuk gevoel.

Goed. Erg warrig, maar mijn vraag is of dit herkenbaar is voor anderen en hoe ermee om te gaan.
"' Ik heb lang moeten wennen aan mezelf, nu kan ik niet meer zonder"

Las ik ooit eens ergens in en spreukenboekje. Is de enige die ik onthouden heb.

Misschien werkt het voor jou ook zo, eerst aan jezelf "wennen"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je schrijft dat je ook goede eigenschappen hebt. Kun je er een aantal noemen dan?

.

quote:Mijn karakter is uitgesproken (en dat schijnt mannen te intimideren en af te schrikken. Ze vinden het blijkbaar niet aantrekkelijk)Hoe weet je dit? Vul je dit zelf in?

Ik herken het probleem wel, ondanks dat ik een man ben. Het probleem zijn de negatieve gedachten over jezelf. Vind je jezelf de moeite waard? Ik heb een goede baan enzo en veel humor schijnt, maar ik geloof niet dat ik een vrouw iets te bieden heb. Ik geloof daardoor ook niet dat vrouwen op me zitten te wachten. Hierdoor date ik dus niet en ontmoet ik vrijwel geen nieuwe mensen. Daarmee wordt dus mijn gedachte bevestigd.

Nu kan ik het volgende ook tegen mezelf zeggen. Maar wat werkt is om die negatieve gedachten uit te testen. Het risico eraan is inderdaad teleurstelling en afwijzing. Bij mij is de negatieve overtuiging te groot waardoor ik bij voorbaat verwacht teleurgesteld te raken. Met die instelling en gedachten in mijn hoofd (ook onbewust) lukt het ook niet als ik een keer iets probeer. Om deze reden heb ik daar ook hulpverlening voor gehad. Ondanks die hulpverlening moet je het toch zelf doorbreken.

Die negatieve gedachten daar moet je aan werken denk ik. Je bent nog een jonge vrouw dus je hebt alle mogelijkheden nog voor je. Wat ik je wil meegeven is dat je actie moet ondernemen als je iets aan jezelf wil veranderen. Ik blijf uitstellen maar dat veranderd niets.
Je kunt natuurlijk ook lekker gaan eten en weer aankomen, is je probleem van loshangende huid opgelost en genoeg mannen die van een vollere vrouw houden. Heeft trouwens niks met leeftijd te maken, overtollige huid, ik zit nu op mijn 40e heel wat strakker in mijn lijf dan op mijn 25e.
@ blijfgewoonbianca: voor in de twintig of half weg de twintig hebben mensen geen rugzakje???? Ik denk dat je toch even opnieuw moet gaan kijken of dat wel klopt. Steeds meer mensen hebben in de huidige tijd, rond die leeftijd, een rugzakje. Leeftijd wil niks zeggen over een rugzakje, een kind kan al een rugzakje hebben en dan is hij nog ver voor de twintig bv. Vroeger klopte hetgeen je zei meestal wel, maar hier sla je de bal danig mis....Geen rugzakje voor je twintig, leg dat maar uit aan alle kinderen in bv pleeggezinnen.... Die hebben dus geen rugzakje volgens jou, tjonge....En ja hoor, begin maar te katten, zal me aan mijn reet roesten, zeker met een bewering als deze....
Ligt aan wat je onder 'rugzakje' verstaat denk ik. Ik ben 40 en heb naar mijn eigen idee niet echt een rugzakje, geen trauma's, geen kinderen van drie verschillende mannen of weet ik wat. Heb een leuk leven, ene wat nog leuk zou zijn om te hebben is een goede relatie. Heb ook genoeg vrienden die geen 'rugzakje' hebben, en ook vrienden die op hun 20e al een hutkoffer op hun rug meesleepten.
quote:Flutzel schreef op 05 april 2015 @ 18:21:

@ blijfgewoonbianca: voor in de twintig of half weg de twintig hebben mensen geen rugzakje???? Ik denk dat je toch even opnieuw moet gaan kijken of dat wel klopt. Steeds meer mensen hebben in de huidige tijd, rond die leeftijd, een rugzakje. Leeftijd wil niks zeggen over een rugzakje, een kind kan al een rugzakje hebben en dan is hij nog ver voor de twintig bv. Vroeger klopte hetgeen je zei meestal wel, maar hier sla je de bal danig mis....Geen rugzakje voor je twintig, leg dat maar uit aan alle kinderen in bv pleeggezinnen.... Die hebben dus geen rugzakje volgens jou, tjonge....En ja hoor, begin maar te katten, zal me aan mijn reet roesten, zeker met een bewering als deze....Ik geloof wel dat veel rugzakjes pas na je 20e gevuld worden. Niet elk kind heeft een vervelende jeugd gehad. En tussen nu en vroeger zit weinig verschil wat betreft rugzakjes denk ik. Het verschil zit hem erin dat er nu opener over gesproken wordt waardoor het lijkt alsof meer mensen een rugzakje hebben.
Ciambella en stekelbaars: ik sluit mij volledig aan bij jullie, goede tips!
Ik heb geen rugzak, ik heb een caravan vol problemen en tegenslagen.
quote:unicorn1610 schreef op 20 april 2015 @ 23:50:

Ik heb geen rugzak, ik heb een caravan vol problemen en tegenslagen.Ik ben 29 jaar lieve Unicorn1610 en ik ben verliefd op een vrouw van 35 met een kind.. Dus dat zegt niets ;) En blijf lekker door trainen en als mannen zeggen dat zodra jij je kleren uitdoet, het niet is wat ze verwachten: Direct je huis uit schoppen.. Wat the h*ll? Als een vent zoiets zegt, vind ik het geen kerel meer.. Dan is het een mietje/zielepoot
I'm not going to shoot my own shadow ;P
Dus, je hebt wat huidplooien omdat je na zo sterk te zijn geweest dat je een zwangerschap hebt gehad en een kind op de wereld hebt gezet ook nog eens kilo's bent afgevallen.

Tja, huid groeit, maar wordt ook vervangen. Dus over een tijdje is die overtollige huid toch echt wel weer verdwenen. Verwacht alleen niet dat dat met een tiental sportschool bezoekjes over is.

Ik ben ook zo'n 20 kg afgevallen het laatste jaar, waardoor mijn huid wat losser om mijn middel hangt, dat trekt wel bij de komende jaren.

Daarnaast, je hoeft toch niet uit de kleren? Leer eerst maar eens een man kennen die daar niet op zit te dringen, en die zijn er genoeg. Die waarderen jou voor wat jij qua persoon bent. Want over 60 jaar willen ze nog steeds bij jou zijn, en uiterlijk is dan echt niet het gene waar ze primair op selecteren, dat zijn toch echt wel vele andere kenmerken.

Als ik terugkijk naar de vrouwen waar ik allemaal verliefd op ben geweest of een crush op heb gehad, dan zitten erbij die niet direct als ondergoed model worden gekozen, maar die in mijn ogen mooi waren juist doordat ze de uitstraling en de persoonlijkheid hadden van het type vrouw dat ik zoek.

Als je denkt dat er een man nodig is om jouw eigenwaarde te herstellen, zit je er toch naast. Ga er maar van uit dat het makkelijker is om zelf je eigenwaarde te herstellen en dat je daarna pas een man tegenkomt die je dat laat inzien, want de man die jouw eigenwaarde niet erkend is jou ook niet waardig.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ga eerst aan je eigenwaarde werken voordat je een relatie aangaat. Hoe kan iemand jou nou leuk (gaan) vinden als je zo over jezelf praat? Als je vind dat je lichaam niet mooi is, doe er dan wat aan!

Ik herken wat je zegt, al in veel mindere mate, maar daar moet je echt aan werken en blij met jezelf gaan worden meid!

En dan ga je daarna daten;)
Think less, live more
quote:jaw schreef op 21 april 2015 @ 17:27:

Dus, je hebt wat huidplooien omdat je na zo sterk te zijn geweest dat je een zwangerschap hebt gehad en een kind op de wereld hebt gezet ook nog eens kilo's bent afgevallen.

Tja, huid groeit, maar wordt ook vervangen. Dus over een tijdje is die overtollige huid toch echt wel weer verdwenen. Verwacht alleen niet dat dat met een tiental sportschool bezoekjes over is.

Ik ben ook zo'n 20 kg afgevallen het laatste jaar, waardoor mijn huid wat losser om mijn middel hangt, dat trekt wel bij de komende jaren.

Daarnaast, je hoeft toch niet uit de kleren? Leer eerst maar eens een man kennen die daar niet op zit te dringen, en die zijn er genoeg. Die waarderen jou voor wat jij qua persoon bent. Want over 60 jaar willen ze nog steeds bij jou zijn, en uiterlijk is dan echt niet het gene waar ze primair op selecteren, dat zijn toch echt wel vele andere kenmerken.

Als ik terugkijk naar de vrouwen waar ik allemaal verliefd op ben geweest of een crush op heb gehad, dan zitten erbij die niet direct als ondergoed model worden gekozen, maar die in mijn ogen mooi waren juist doordat ze de uitstraling en de persoonlijkheid hadden van het type vrouw dat ik zoek.

Als je denkt dat er een man nodig is om jouw eigenwaarde te herstellen, zit je er toch naast. Ga er maar van uit dat het makkelijker is om zelf je eigenwaarde te herstellen en dat je daarna pas een man tegenkomt die je dat laat inzien, want de man die jouw eigenwaarde niet erkend is jou ook niet waardig.Wat een mooie post Jaw!
Bedankt voor de bemoedigende woorden.

Ik snap je wel, Jaw, en als het om een ander ging knikte ik hevig van ja. Maar bij mezelf vind ik het mijn eigen schuld dat ik zo'n walgelijk vod van een lichaam heb. Ik kan me echt niet voorstellen dat er ooit iemand zo weg zal zijn van mijn karakter dat ze deze ravage voor lief nemen. Laat staan aanraken. Ik zou het zelf al het liefst met een koksmes te lijf gaan, laat staan hoe een ander moet reageren.

En dan dus ook nog een kind.

Dit wordt echt helemaal niks meer.

Bedankt voor jullie input, sorry voor het verspillen van jullie tijd. Ik kan positieve reacties kennelijk niet gewoon accepteren.
En jullie lijken te denken dat ik train. Dat is niet zo. Daar ben ik te laf, te lui en te zwak van karakter voor.
quote:unicorn1610 schreef op 20 april 2015 @ 23:50:

Ik heb geen rugzak, ik heb een caravan vol problemen en tegenslagen.

En daar blijf je graag in zwelgen zo te lezen..

Zoek psychische hulp en doe er wat aan..

Met klagen en zwelgen blijft het zo..
Jeetje, niemand is perfect hoor!! ook mensen die het in jouw ogen misschien wel allemaal voor elkaar hebben. Iedereen krijgt vroeg of laat, wel met iets te maken in zijn leven. Iedereen krijgt zijn portie en iedereen zit wel ergens mee, je ziet het alleen niet aan de buitenkant want dat zijn dingen die mensen liever niet op tafel gooien. Maar ik vind dat je wel heel negatief denkt, soms is het ook lekker om even lekker te zwelgen maar je wordt er niet beter van!! wees blij dat je een GEZOND lichaam hebt, dat is toch echt het allerbelangrijkste alleen jij bent nu gefocust op de buitenkant ervan omdat de binnenkant gelukkig goed werkt...mensen die ziek zijn zullen daar toch echt anders over denken! Je bent jong en hebt een kind op de wereld gezet, een kind waar je hopelijk trots op bent!! Probeer je zegeningen te tellen en ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing voor therapie want om je zo negatief en slecht te voelen over je leven is zo ontzettend zonde!! dit zijn je mooiste jaren meid.

Lees eens het boek 'De Ontembare Vrouw' van psychologe Estés, dit gaat over de 'oervrouw' die in ons allemaal zit, ondersteund met mythes en verhalen uit verschillende tijden en culturen, allemaal met een zeer leerzame kern van waarheid. Na het lezen hiervan ga je je jezelf anders zien: krachtiger/ dierlijker. Echt een bijbel voor iedere vrouw!
Wauw, je vindt jezelf wel erg lelijk.

Ik weet niet of je dat denkt omdat je tijdschriften leest waarin iedereen gephotoshopped is, maar ik kan je garanderen (tenzij je elke dag een nieuwe tatoo over de oude heen zet op je buik) dat je helemaal niet zo lelijk bent als jij denkt.

Gephotoshopte vrouwen die je in dat soort media ziet bestaan niet eens in de werkelijkheid. Een groot deel waarom ze vrouwen zo vaak afbeelden in advertenties is om ons onzeker te maken, ZODAT we ons zuurverdiende geld uitgeven aan hun producten en hun magazines kopen om hun tips te krijgen om 'mooi' te worden. Zij hebben er baat bij dat wij ons onzeker voelen (en het interesseert ze geen fuck dat mensen als jij dan ongelukkig zijn). Koop die rotzooi dus niet en ga ook niet op dat soort websites lopen neuzen.

Doe aan lichaamsbeweging, eet gezond, maar ga niet op rare manier lopen lijnen.
.
Als je eens goed om je heenkijkt, zul je zien dat de meest lelijke mensen heel gelukkig rondlopen met een leuke partner (of gelukkig met zichzelf zijn zonder partner) en dat er heel 'mooie' mensen ongelukkig zijn. Ieder mens is anders, en we hoeven niet te voldoen aan een opgelegd schoonheidsideaal om gelukkig te zijn en liefde te vinden.

Probeer je te focussen op wat je wel hebt, je dochtertje bijv. Als jij gelukkig bent met jezelf, zal zij ook gelukkiger zijn, en het zal haar echt een worst wezen dat jij loshangend vel hebt. Die man is van ondergeschikt belang, maar er zijn echt genoeg kerels die het prima vinden als hun nieuwe vriendin al een kindje heeft.
http://www.gizmodo.co.uk/ ... -something-even-cheesier/
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
.
80% van de mensen is een B-model.

Wees blij dat je een 25-jarig lichaam hebt en een kind. En dat je niet tot de 10% C-modellen behoort.
.
Unicorn

Je houding is voor mij erg herkenbaar vanuit mijn eigen verleden.

Je verdient alleen maar een enorme schop onder je hol. Alleen die kan jij jezelf geven.

Als moeder ben je een voorbeeld voor je kind en het is voor een kind ook fijn om te zien dat een moeder van zichzelf houdt.

Ga er dus maar wat aan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven