beetje balen met de kerst
vrijdag 24 december 2010 om 21:18
Ik zit te kijken naar Robert ten Brink op tv. Dan zie je weer al die verliefde stelletjes die zo blij zijn dat ze samen kunnen zijn met de kerst. Dan denk ik van bah zeg, waarom is er nou niemand die mijn vriend wil zijn en naar mij verlangt?
Ja ik weet, het kan altijd nog gebeuren, maar ik zie alleen maar mannen met bindingsangst. Ik heb de moed al opgegeven en denk dat ik altijd single blijf. Ik probeer er altijd weer wat van te maken hoor, daar niet van.
Ik heb wel relaties gehad, maar ik werd nou niet bepaald leuk behandeld. Ik weet ook wel, je kan beter alleen zijn dan bij de verkeerde man. Maar ik zou best een lieve vriend gehad willen hebben.
Gelukkig ben ik beide dagen bij familie met de kerst.
Zijn er nou meer single vrouwen die stilletjes verlangen naar een lieve vriend?
Ja ik weet, het kan altijd nog gebeuren, maar ik zie alleen maar mannen met bindingsangst. Ik heb de moed al opgegeven en denk dat ik altijd single blijf. Ik probeer er altijd weer wat van te maken hoor, daar niet van.
Ik heb wel relaties gehad, maar ik werd nou niet bepaald leuk behandeld. Ik weet ook wel, je kan beter alleen zijn dan bij de verkeerde man. Maar ik zou best een lieve vriend gehad willen hebben.
Gelukkig ben ik beide dagen bij familie met de kerst.
Zijn er nou meer single vrouwen die stilletjes verlangen naar een lieve vriend?
vrijdag 24 december 2010 om 21:25
Natuurlijk zijn die ik, er ben er ook 1 van, maar ik ben niet erg wanhopig of baal nu met de kerstdagen. Ik heb leuke vrienden en ben gezellig bij familie deze kerst. Ja het is jammer dat er geen leuke man in pak naast me staat bij de kerstboom maar ik weet dat dat ooit wel komt, alleen nu nog niet. Soms is dat balen maar ik probeer er wel van te genieten, want ik heb geleerd dat ik als single ook goed kan functioneren en genieten van dingen
vrijdag 24 december 2010 om 21:33
Ik snap em ook heel goed! Ik had ook zin om een baaltopic te starten met al die verliefdheid op rtl4...
Ik heb wel ergens het vertrouwen dat het nog komt, 'je bent nog jong' blabla
En ik voel me 'alleen' ook compleet genoeg maar hey ik snap em heel goed, ik wil ook een man met kerst, grrr!!!!
Iedereen hier een fijne kerst en dat al je wensen mogen uitkomen in 2011
Ik heb wel ergens het vertrouwen dat het nog komt, 'je bent nog jong' blabla
Iedereen hier een fijne kerst en dat al je wensen mogen uitkomen in 2011
vrijdag 24 december 2010 om 22:04
Ik ben 57 en ook alweer een aantal jaren alleen. Ja, ik zou het leuk vinden volgende kerst een leuke man aan mijn zijde te hebben, maar dat soort dingen komen pas op je pad als het goed voor je is......
Maar ik vier kerst met vrienden, met mijn zussen en soms alleen. Want ik voel me wel compleet, een man zou het completer (kunnen) maken.
Maar ik vier kerst met vrienden, met mijn zussen en soms alleen. Want ik voel me wel compleet, een man zou het completer (kunnen) maken.
vrijdag 24 december 2010 om 23:03
quote:swimkim schreef op 24 december 2010 @ 21:46:
Ik weet precies wat je bedoeld. En toch kijk ik naar All you need is love. En er zijn al aardig wat tranen tevoorschijn gekomen.
Ik wil na 8,5 jaar ook!
Fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar. Nieuw jaar, nieuwe kansen!En ik soms medelijden met mezelf hebben omdat ik bijna 3 jr single ben;) dat heb ik nu niet meer.
Ik weet precies wat je bedoeld. En toch kijk ik naar All you need is love. En er zijn al aardig wat tranen tevoorschijn gekomen.
Ik wil na 8,5 jaar ook!
Fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar. Nieuw jaar, nieuwe kansen!En ik soms medelijden met mezelf hebben omdat ik bijna 3 jr single ben;) dat heb ik nu niet meer.
Het gras aan de overkant is niet groen.
vrijdag 24 december 2010 om 23:12
Ook ik herken dit..
Ondanks dat ik een gelukkig leven lijdt,ik ben een leuk persoon, goede en leuke baan, lieve vriendjes en vriendinnetjes om me heen, een liefdevol gezin, warme familie enz enz..
En dan met kerst, word je geconfronteerd met het samen zijn.. Kijken naar het gene wat je wel hebt en niet naar wat je niet hebt.. (eigenlijk ondankbaar) maar een onvoorwaardelijk maatje zou het compleet maken..
Zoals hier ook gezegd word, tijd..
Het komt heus! Vroeg, laat.. Het komt!
Allen kunnen we niet zelf bepalen wanneer..
Ergens zou dat misschien ook wel een uitdaging kunnen zijn
Fijne kerst allemaal!
Ondanks dat ik een gelukkig leven lijdt,ik ben een leuk persoon, goede en leuke baan, lieve vriendjes en vriendinnetjes om me heen, een liefdevol gezin, warme familie enz enz..
En dan met kerst, word je geconfronteerd met het samen zijn.. Kijken naar het gene wat je wel hebt en niet naar wat je niet hebt.. (eigenlijk ondankbaar) maar een onvoorwaardelijk maatje zou het compleet maken..
Zoals hier ook gezegd word, tijd..
Het komt heus! Vroeg, laat.. Het komt!
Allen kunnen we niet zelf bepalen wanneer..
Ergens zou dat misschien ook wel een uitdaging kunnen zijn
Fijne kerst allemaal!
vrijdag 24 december 2010 om 23:54
Dat is weer zo stereotiep. "Go hunting". Sommige mensen begrijpen me en jij dus niet. Kwestie van diepgang hebben of niet. Ik weet best wel dat ik zo een man kan krijgen als ik ga jagen, ik weet hoe het leven in elkaar zit. Maar een echte waardevolle blijvende relatie krijg je niet zo maar. Dat moet van 2 kanten komen en dat moet de juiste persoon zijn en bouw je langzaam op.
Ik heb 2 lange relaties gehad en daarnaast dates met mannen, 2 maal via internet, maar meestal mannen die achter me aanzaten en die ik ergens tegenkwam. Jammer alleen dat die mannen op zoek waren naar een avontuurtje en ik wil dat niet. Daar krijg ik alleen maar verdriet van. Geen zin in nu.
Ik ga volgend jaar wat leuke dingen doen en dan niet speciaal om daar te zoeken naar beschikbare mannen, maar gewoon om van het leven te genieten.
Het lot heb je niet altijd in handen. Veel mannen van in de 40 hebben al een relatie achter de rug en kinderen en die vinden het wel best zo. Af en toe een vrouw voor even en geen gezeur verder. Prima als je je als vrouw daarvoor wil lenen, maar bij mij werkt dat niet.
Ik heb 2 lange relaties gehad en daarnaast dates met mannen, 2 maal via internet, maar meestal mannen die achter me aanzaten en die ik ergens tegenkwam. Jammer alleen dat die mannen op zoek waren naar een avontuurtje en ik wil dat niet. Daar krijg ik alleen maar verdriet van. Geen zin in nu.
Ik ga volgend jaar wat leuke dingen doen en dan niet speciaal om daar te zoeken naar beschikbare mannen, maar gewoon om van het leven te genieten.
Het lot heb je niet altijd in handen. Veel mannen van in de 40 hebben al een relatie achter de rug en kinderen en die vinden het wel best zo. Af en toe een vrouw voor even en geen gezeur verder. Prima als je je als vrouw daarvoor wil lenen, maar bij mij werkt dat niet.
zaterdag 25 december 2010 om 01:11
Ik wil jullie nog even een hart onder de riem steken. Heb vorig jaar op kerstavond een topic geopend over alleen zijn met kerst. Dit topic loopt overigens nog steeds (nu chicks in relatieland). Ik zat toen met precies dezelfde gevoelens als dat ik hier nu terug lees. Het is nu een jaar later en er is veel gebeurd in dat jaar. Zo heb ik nu een lieve vriend met wie ik de kerst doorbreng. Er kan dus veel veranderen in een jaar. Maar ook de kerst van afgelopen jaar is uiteindelijk een geweldige kerst geworden. Een man is daar niet noodzakelijk voor nodig. Laat je niet klein krijgen door die emo-tv van 'all you need is love' ... ik kan me de slogan van vorig jaar nog goed herinneren: 'Niemand verdient het om alleen te zijn met kerst', kromme tenen kreeg ik ervan. Heel veel sterkte!
zaterdag 25 december 2010 om 01:21
Ik heb alleen NL 1,2,en 3 dus héérlijk niet stiekum in de verleiding komen om tóch all you need..te kijken! heb gelukkig ook een single beste vriendin, dus gedeelde smart is halve smart..
Verder werd ik gebeld door mijn lieve ex, die het ook niet leuk vind om single te zijn met kerst, en hebben we even flink geklaagd ( ja, een tikje vreemd, ik weet het )
( en ik ben verliefd, ookal is het nog niets..ik mag eigenlijk niet klagen. Maar single zijn met de kerst blijft gewoon minder leuk!)
Verder werd ik gebeld door mijn lieve ex, die het ook niet leuk vind om single te zijn met kerst, en hebben we even flink geklaagd ( ja, een tikje vreemd, ik weet het )
( en ik ben verliefd, ookal is het nog niets..ik mag eigenlijk niet klagen. Maar single zijn met de kerst blijft gewoon minder leuk!)
zaterdag 25 december 2010 om 01:39
zaterdag 25 december 2010 om 08:03
Vergeet niet dat heel veel stelletjes momenteel het niet zo gezellig hebben he...Kerst is een opgedirkt gemaakt feest.....We moeten dit en dat....bezoek....vrolijk doen...
Denk daar maar eens aan...al die stelletjes die ruzie hebben in de auto...onderweg naar familie.....2 kindjes op de achterbank.....jengelen want die voelen de spanning.
Meid...geniet van deze dagen je bent vrij!!!!
JE KAN DOEN EN LATEN WAT JE WILT.
Denk daar maar eens aan...al die stelletjes die ruzie hebben in de auto...onderweg naar familie.....2 kindjes op de achterbank.....jengelen want die voelen de spanning.
Meid...geniet van deze dagen je bent vrij!!!!
JE KAN DOEN EN LATEN WAT JE WILT.
zaterdag 25 december 2010 om 11:06
Waarom is iedereen zo bezig met alleen zijn met de kerstdagen? Ik heb een vreselijke hekel aan dat verplichte gezellig doen. Overigens staan de eenzame dames hier er wel eens bij stil dat dat verliefde gedoe op tv over een paar weken/maanden wel een op een fiasco uit kan draaien? Bijna de helft van de relaties strandt op een gegeven moment. Dus wat dat betreft maak ik me geen enkele illusie. Ken momenteel twee relaties die de naam niet waardig zijn maar bij elkaar blijven voor het kind of voor de financiele problemen waar ze andes in terecht komen te vermijden. Nee, dan ben je pas gelukkig.
Overigens ik ben al jaren single en het bevalt me prima. En al helemaal met Kerst.
Overigens ik ben al jaren single en het bevalt me prima. En al helemaal met Kerst.
zaterdag 25 december 2010 om 11:13
Ik denk dat je het beladener maakt naarmate je meer waarde hecht aan het hebben van iemand met kerst. Toe ik nog vrijgezel was zag ik de kerstdagen gewoon als 2 extra vrije dagen waarop niemand anders tijd had (gebeurde ook als ik eens doordeweeks een vrije dag had genomen en de rest van mijn vrienden werkten) en dan installeerde ik mezelf op de bank met een boek, voldoende te snaaien, een paar videotjes (jaja, ik ben alweer 12 jaar aan de man, toen hadden we nog video's) en genoot van een of twee dagen he-le-maal niets! Ik ben ook eens met oud en nieuw gewoon om 23:00 uur naar bed gegaan (met oordoppen in) omdat ik het welletjes vond.
Hoe meer nadruk je legt op het 'kerst' gebeuren, hoe verdrietiger je wordt volgens mij.
Ga lekker wandelen, geniet van de sneeuw, geniet van het feit dat het in het bos of op het duin lekker rustig is. Ga hardlopen, douchen en daarna lekker in je kloffie op de bank. Geniet van het even niets hoeven.
Geloof me; ik zou dat 10 x liever doen dan vandaag bij mijn schoonouders langs moeten. echt.
Enjoy!
Hoe meer nadruk je legt op het 'kerst' gebeuren, hoe verdrietiger je wordt volgens mij.
Ga lekker wandelen, geniet van de sneeuw, geniet van het feit dat het in het bos of op het duin lekker rustig is. Ga hardlopen, douchen en daarna lekker in je kloffie op de bank. Geniet van het even niets hoeven.
Geloof me; ik zou dat 10 x liever doen dan vandaag bij mijn schoonouders langs moeten. echt.
Enjoy!
zaterdag 25 december 2010 om 15:55
quote:umauma schreef op 24 december 2010 @ 23:54:
Dat is weer zo stereotiep. "Go hunting". Sommige mensen begrijpen me en jij dus niet. Kwestie van diepgang hebben of niet. Ik weet best wel dat ik zo een man kan krijgen als ik ga jagen, ik weet hoe het leven in elkaar zit. Maar een echte waardevolle blijvende relatie krijg je niet zo maar. Dat moet van 2 kanten komen en dat moet de juiste persoon zijn en bouw je langzaam op.
Nou nou umauma, zo negatief bedoelde ik het niet hoor. Maar wat verwacht je van het Viva forum? Een man-to-go? Nee toch? Ik ben van mezelf oplossings-gericht en niet probleem-gericht. Dus: wees optimistisch en dóe er wat aan. Dat geldt voor alles.
Ik bedoel ook helemaal niet dat je alleen maar thuis zit en afhankelijk bent. Sterker nog: dat zeg ik helemaal niet. Probeer je alleen een beetje te motiveren. Je topic titel zegt immers dat je baalt.
En TO, ik weet niet hoe oud je bent... Maar in iedere leeftijdsklasse zijn leuke vrijgezelle mannen te vinden. Want ook die maken mee wat jij meemaakt. Vrijgezel na trouwen ofzo. Het ENIGE punt wat ik probeer te maken is: met klagen / zelfmedelij bereik je niks.
Nou nou umauma, zo negatief bedoelde ik het niet hoor. Maar wat verwacht je van het Viva forum? Een man-to-go? Nee toch? Ik ben van mezelf oplossings-gericht en niet probleem-gericht. Dus: wees optimistisch en dóe er wat aan. Dat geldt voor alles.
Ik bedoel ook helemaal niet dat je alleen maar thuis zit en afhankelijk bent. Sterker nog: dat zeg ik helemaal niet. Probeer je alleen een beetje te motiveren. Je topic titel zegt immers dat je baalt.
En TO, ik weet niet hoe oud je bent... Maar in iedere leeftijdsklasse zijn leuke vrijgezelle mannen te vinden. Want ook die maken mee wat jij meemaakt. Vrijgezel na trouwen ofzo. Het ENIGE punt wat ik probeer te maken is: met klagen / zelfmedelij bereik je niks.
maandag 27 december 2010 om 17:24
quote:umauma schreef op 24 december 2010 @ 21:49:
Ja voor sommigen geldt van je bent nog jong. Ik ben al 42 en nu 6 jaar single. Maar in ieder geval fijn dat ik hier een beetje begrip krijg.
Umauma, ik was 45 toen ik de huidige liefde van mijn leven tegen het lijf liep (nu 2 1/2 jaar geleden, ik was 1 1/2 jaar single), dus vanwege je leeftijd hoef je echt niet te wanhopen.
Het klopt dat veel mannen van in de 40 niet echt een vaste relatie willen, maar ze zijn er echt wel. 2 van mijn vriendinnen hebben de laatste jaren ook hun vriend ontmoet (de 1 was 40 en de ander 45 en alledrie bij toeval, niet via datingsite), de heren in kwestie alle 3 geen kinderen , mijn vriendinnen en ik wel, maar het was voor de mannen geen probleem, en alledrie (of eigenlijk alle 6) heel happy.
Dus Umauma, het komt heus wel op je pad, maar wrsch juist op het moment dat je het niet verwacht. Dat is met bijna alles zo.
Ik wens jou en iedereen een heel gelukkig en liefdevol 2011. Misschien is 2011 het jaar dat je hem ontmoet.
Ja voor sommigen geldt van je bent nog jong. Ik ben al 42 en nu 6 jaar single. Maar in ieder geval fijn dat ik hier een beetje begrip krijg.
Umauma, ik was 45 toen ik de huidige liefde van mijn leven tegen het lijf liep (nu 2 1/2 jaar geleden, ik was 1 1/2 jaar single), dus vanwege je leeftijd hoef je echt niet te wanhopen.
Het klopt dat veel mannen van in de 40 niet echt een vaste relatie willen, maar ze zijn er echt wel. 2 van mijn vriendinnen hebben de laatste jaren ook hun vriend ontmoet (de 1 was 40 en de ander 45 en alledrie bij toeval, niet via datingsite), de heren in kwestie alle 3 geen kinderen , mijn vriendinnen en ik wel, maar het was voor de mannen geen probleem, en alledrie (of eigenlijk alle 6) heel happy.
Dus Umauma, het komt heus wel op je pad, maar wrsch juist op het moment dat je het niet verwacht. Dat is met bijna alles zo.
Ik wens jou en iedereen een heel gelukkig en liefdevol 2011. Misschien is 2011 het jaar dat je hem ontmoet.
maandag 27 december 2010 om 17:29
Ik heb een klein stukje gezien en toen dacht ik: Ohja wat is dat toch een gedoe, die geliefden in het buitenland
Ik ben ook single, heb nooit iemand meegenomen naar het kerstdiner van mijn ouders (of andere familiedingen) maar tot op heden heb ik daar niet zo veel problemen mee. Als ik een vriend zou hebben zou de kerst er anders uitzien, maar hoe het nu is, is het ook goed. Dus ik herken het niet zo, die gevoelens.
Maar wat doe je nog om nieuwe mensen te leren kennen? Probeer je het via internet, of doe je IRL dingen waarbij je mannen kunt ontmoeten?
Als je in je uppie naar All you need gaat kijken staat ie niet zomaar op de stoep, vrees ik.
Je hebt zelf ook deel aan hoe groot de kans is dat je iemand tegenkomt.
Ik ben ook single, heb nooit iemand meegenomen naar het kerstdiner van mijn ouders (of andere familiedingen) maar tot op heden heb ik daar niet zo veel problemen mee. Als ik een vriend zou hebben zou de kerst er anders uitzien, maar hoe het nu is, is het ook goed. Dus ik herken het niet zo, die gevoelens.
Maar wat doe je nog om nieuwe mensen te leren kennen? Probeer je het via internet, of doe je IRL dingen waarbij je mannen kunt ontmoeten?
Als je in je uppie naar All you need gaat kijken staat ie niet zomaar op de stoep, vrees ik.
Je hebt zelf ook deel aan hoe groot de kans is dat je iemand tegenkomt.
maandag 27 december 2010 om 17:42
Nou umauma ik baalde gister ook wel even van dat ik single ben. Ik heb hele lieve familie en we komen met kerst altijd bij elkaar. Verder heeft iedereen in mijn familie een relatie. Mijn opa heeft de traditie envelopen met een kerstwens uit te delen, hij roept dan iedereen bij zich, echt een soort ritueel. Maar hij doet het altijd per paar. Alleen mij roept hij dus alleen. Sta ik daar weer helemaal alleen voor de familie, samen met opa. In de ogen van alle andere familieleden een soort van medelijden, ach het arme kind is nog steeds alleen.
En altijd wel een paar lollige nichten en neven die dan weer vragen hoe het met de liefde is...
Kerst vindt ik heel leuk hoor, maar op zulke momenten kan het me echt gestolen worden!
En altijd wel een paar lollige nichten en neven die dan weer vragen hoe het met de liefde is...
Kerst vindt ik heel leuk hoor, maar op zulke momenten kan het me echt gestolen worden!