Ben ik een saaie muts?

29-06-2022 09:33 202 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames (en de enkele heer),

Ik lees al een tijdje mee met dit forum en ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en besloten een post te maken over een probleem waar ik tegen aanloop.

Ik ben 32 en ik heb nog nooit een relatie gehad die langer duurde dan 2 maanden. Ik ga op genoeg dates, ik heb wel om de maand een leuke date met een man. Maar na 1 keer of 2 keer afspreken hoor ik niks meer van ze of ik krijg een berichtje van: ‘Je bent een lieve meid, maar ik zoek iemand met meer pit/avontuur/ballen’. En dit is elke keer maar weer. Ik heb het al van een stuk of 8 mannen gehoord. Dus ik vroeg mij af ben ik nu een saaie doos?

Ik vind mijzelf best actief in het leven staan. Ik werk 36 uur per week als manager in een winkel, heb een eigen woning, zit bij een wandelclub en zit bij een koor. Ik heb dus een drukke agenda en ik vind niet dat ik tuttig of saai ben. Als ik de hele dag bij mijn ouders op de bank zou hangen, oké dan snap ik die kritiek. Maar ik heb een best actief leven. Wat moet ik doen zodat mannen mij uitdagender vinden?

Vriendinnen om mij heen gaan om de haverklap trouwen of krijgen kinderen. Ik wil dit ook erg graag, maar eerst moet ik een man aan de haak slaan. Hoe zorg ik dat mannen meer interesse in mij hebben? Heeft iemand tips?
Ik ben ook saai, als ik jouw omschrijving lees en toch al jaren gelukkig getrouwd. Op basis van mijn ervaring lijkt er dus geen relatie te zijn tussen die twee zaken. Waarschijnlijk kom je gewoon niet de juiste tegen. Misschien lukt het beter als je je aansluit bij een wandelvereniging of een andere organisatie die uitjes organiseert. Dan is het wat meer ongedwongen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mimixxx schreef:
29-06-2022 16:22
Wat mij opvalt is dat een groot deel van de mannen hetzelfde 'probleem' met mij heeft: Dat ik te weinig pit heb. Als bijwijze van spreken 9 van de 10 mannen dat zeggen, ligt het misschien aan mij.

Nee, jíj hebt met al deze mannen hetzelfde probleem: ze zoeken spanning en avontuur. En daar heb je niets aan, want dat zoek je niet. Je zoekt een leuke man met wie je een gezin kunt bouwen, dus rust en stabiliteit. En iemand die in jóu ook de rust en stabiliteit waardeert. Het enige dat aan jou ligt, is dat je met de verkeerde mannen date. Dus dát zou ik veranderen.
als alle mannen hetzelfde over je zeggen, dan kies je blijkbaar precies het verkeerde type man uit
Thalas schreef:
29-06-2022 16:31
Nee, jíj hebt met al deze mannen hetzelfde probleem: ze zoeken spanning en avontuur. En daar heb je niets aan, want dat zoek je niet. Je zoekt een leuke man met wie je een gezin kunt bouwen, dus rust en stabiliteit. En iemand die in jóu ook de rust en stabiliteit waardeert. Het enige dat aan jou ligt, is dat je met de verkeerde mannen date. Dus dát zou ik veranderen.
Helemaal eens. Ik vermoed ook dat je de verkeerde mannen kiest. Verbreed je blik, ga een ander type daten.
Echt niet lullig bedoeld, maar je komt op mij wel een beetje over als een moeke. Ken dat soort types ook uit mijn eigen dorp : op hun 16e al een vaste vriend en fulltime aan het werk, inmiddels 2/3 kinderen en een keurig hoekhuis 2 straten verderop van hun ouders, parttime werken in de lokale kapperszaak of bij de kinderopvang, een keer per jaar op zomervakantie naar Turkije en de enige keer per jaar dat ze uitgaan is het midzomerfeest in het dorp waar de hele regio uitloopt in een grote, witte feesttent alwaar een coverband optreedt en waar bavariabier in plastic glazen wordt geschonken.

Daar doen ze dan ''even lekker gek' samen met 1 / 2 beste vriendinnen die ze al heeft vanuit de brugklas van de middelbare school die min of meer hetzelfde levenspatroon hebben en verder zie je ze alleen zo nu en dan op een fiets voorbij komen met een kind voor- en achterop en een grote Jumbo-boodschappentas aan het stuur.

En ik bedoel dit trouwens helemaal niet neerbuigend. Ik ben ook 33 en nog single : soms ben ik wel eens jaloers op hen omdat ik nog elke vorm van vastigheid mis en zij al vanaf hun 16e precies lijken te weten welke kant ze opwillen in het leven en dit vervolgens ook realiseren. Maar ik kan me wél voorstellen dat single mannen vanaf een bepaalde leeftijd daar een beetje op afknappen. Die mannen zijn doorgaans toch langer als single door het leven gegaan, en wat je dan vaker ziet is dat zij hun cirkel wel hebben verbreed. Wat ook wel moet als single man/vrouw op latere leeftijd, want als je alleen maar in je dorp zit, dan kom je niet veel verder.

Ben je bijvoorbeeld wel enigszins maatschappelijk betrokken en op een gezonde manier geinteresseerd in wat er speelt op het wereldtoneel? Daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen : ben je ook geinteresseerd in de wereld buiten je winkel, je koor en je wandelclub?
daantje24 schreef:
29-06-2022 16:33
Echt niet lullig bedoeld, maar je komt op mij wel een beetje over als een moeke. Ken dat soort types ook uit mijn eigen dorp ...

Het is natuurlijk wel lullig en neerbuigend, en ook irrelevant. TO is prima zoals ze is. TO is het uitgangspunt, en de partner moet passend zijn. Niet andersom.
@thalas: Zo had ik het nog niet bekeken ik dacht gewoon dat de meeste mannen boven de 30 het huisje, boompje, beestje, gebeuren wel zouden willen. Ik selecteer mannen meestal op uiterlijk en intresses en als ze mij dan ook terug liken regel ik een date.

@daantje24: Haha: ja ik ken die types ook. Het probleem is dat zij al die kinderen en die man en die relatie hebben. Ik leef die levenstijl (ook al vind ik het iets meer om handen hebben dan jij dat beschreef) ook, maar dan zonder dat. Ik wil ook graag zoiets opbouwen, maar de mannen in mijn omgeving zijn bezit of te oud. Ik wil niet als tweede leg dienen voor een 45plusser. Niet dat daar iets mis mee is, maar dat zie ik niet in de kaarten voor mij.
Thalas schreef:
29-06-2022 16:41
Het is natuurlijk wel lullig en neerbuigend, en ook irrelevant. TO is prima zoals ze is. TO is het uitgangspunt, en de partner moet passend zijn. Niet andersom.
Neehoor. Dat jij denkt dat het lullig bedoel is houdt waarschijnlijk in dat jij neerkijkt op het type dat ik omschrijf (want je veronderstelt dat het een belediging is als je zegt dat iemand mogelijk zo zou kunnen zijn). Ik kijk helemaal niet neer op dat type. Daarnaast beweer ik ook niet dat TS dus zo is, maar op basis van de tekst die ik nu van haar heb gelezen, moet ik wel direct aan dit specifieke type denken. Mocht ze zich daar dus in herkennen, dan zitten daar mogelijk wel aanknopingspunten waarom die mannen dus vinden dat ze weinig pit heeft.

Dat neemt inderdaad niet weg dat TS het uitgangspunt is en dat de man daar vervolgens bij moet passen en dat TS niet zou moeten willen veranderen. Maar de vraag is volgens mij niet welke man er bij haar past en hoe ze die gaat vinden, maar de vraag is waarom de mannen die ze tot nu toe heeft gedate, haar niet pittig genoeg vinden, en hoe ze ervoor kan zorgen dat mannen meer interesse in haar hebben.

Die laatste vraag is m.i. sowieso niet correct : je moet niet zorgen dat het type mannen dat je nu date meer interesse in je krijgen, maar eerder zorgen dat je een ander type man selecteert die jou meer waardeert om wie je bent en waar je voor staat.
daantje24 wijzigde dit bericht op 29-06-2022 16:48
16.33% gewijzigd
Thalas schreef:
TO is prima zoals ze is. TO is het uitgangspunt, en de partner moet passend zijn. Niet andersom.
Dankjewel voor de mooie woorden. Ik word zo erg onzeker als die mannen mij steeds afwijzen met zo'n vaag verhaal over pit. Ik heb wel voldoende zelfspot en ik ken die types die daantje omschrijft. Ik vind mijzelf best een gevuld leven hebben. Ik wil alleen zo graag een gezin stichten.
Misschien op een christelijke dating site rondkijken in plaats van Tinder ?
For whom the bell tolls
daantje24 schreef:
29-06-2022 16:46
Neehoor. Dat jij denkt dat het lullig bedoel is houdt waarschijnlijk in dat jij neerkijkt op het type dat ik omschrijf. Ik kijk helemaal niet neer op dat type.

Alleen je gebruik van de woordgroep 'dat type' is al ontzettend neerbuigend, laat staan woorden als 'moeke' en 'gezond'. Proberen de zaak om te draaien is niet okee.
Het lijkt me ook best lastig TO. Ik heb een paar vrijgezelle vrienden/exen, die allebei al kinderen hebben. Zij zoeken vooral naar een vrouw die ook al kinderen heeft, of ze niet meer willen. De vijver wordt helaas wel kleiner als je een man zoekt om nog een gezin mee te stichten. Ik zou het als ik jou was via een website proberen, niet via Tinder. Ik heb het idee dat daar mee huisje-boompje-beestje mannen zitten.
Ook helpt het denk ik om heel helder te zijn over wie je bent en wat je leuk vindt voor de date, dat is de kans op teleurstelling ook minder groot.
Qua pit kan ook betekenen, duidelijk zijn over wat je leuk vindt, ook als dat iets anders is dan wat hij vindt, niet over je heen laten lopen, een duidelijke mening hebben over de date die je wilt etc. Als je daarin veel aan de man over laat kan dat ook overkomen alsof je geen pit hebt.
Je hobby's komen redelijke ouwelijk op me over, zijn er nog andere dingen die je leuk vindt? Hoe zit het met boeken, films, series etc?
Het kan aan van alles liggen.
Persoonlijk denk ik.. en dan ben ik dingen aan t gokken wat de redenen kunnen zijn is dat je misschien te serieus overkomt en de mannen op tinder zijn meestal op zoek naar scharrels dus wellicht dat ze je zodanig respecteren en niet verder willen doordat ze naar iets anders opzoek zijn en je niet valse hoop willen geven en uiteindelijk teleurgesteld achterlaten.
Wellicht een andere app proberen of in real life.
Verder moet je gewoon lekker jezelf zijn, maar ook voldoende interesse tonen in de ander en daarop kunnen inspelen. Wat me ook vaak opvalt bij oudere vrouwen is dat ze vaker mannen afschrikken doordat ze een beetje wanhopig en ongeduldig kunnen overkomen doordat ze zo snel mogelijk ook willen trouwen. Dat kan goed uitpakken bij de juiste kandidaat, maar velen hebben daar ook weer geen zin in en willen misschien eerst kijken wat daaruit komt zonder al te veel verwachtingen.
Mannen haken ook gauw af als je met alles genoegen neemt en ik denk dat daar die pit zit, doordat je wellicht dus helemaal geen eisen zelf stelt en elke kerel wel geweldig vind hebben zij niet meer t gevoel van spanning. Mannen houden namelijk van jagen en een beetje moeilijk doen in t begin, dat geeft ze het gevoel alsof ze een parel hebben getroffen die ze nog moeten imponeren om haar te kunnen krijgen. Zodoende mijn visie.
Thalas schreef:
29-06-2022 16:51
Alleen je gebruik van de woordgroep 'dat type' is al ontzettend neerbuigend, laat staan woorden als 'moeke' en 'gezond'. Proberen de zaak om te draaien is niet okee.
O sorry ik begreep niet dat jij het orakel was die bepaalt wat wel en niet oké is. Types bestaan nu eenmaal, en ik denk vat genoeg mensen dit type - waar nogmaals niks mis mee is - tot op zekere hoogte zal herkennen. De TO heeft al aangegeven het type te herkennen.

Ik snap dat je vanuit een hele social justice / woke gedachte niet meer in (stereo)typeringen mag denken, maar get over it : die bestaan niet voor niets.

Met ''gezond'' refereer ik overigens niet aan een verondersteld minumumniveau aan maatschappelijke interesse/betrokkenheid maar juist aan een maximumniveau. Aangezien ik nogal jeuk krijg van figuren die véél te maatschappelijk geengageerd zijn.
daantje24 wijzigde dit bericht op 29-06-2022 16:55
15.80% gewijzigd
Mimixxx schreef:
29-06-2022 16:47
Dankjewel voor de mooie woorden. Ik word zo erg onzeker als die mannen mij steeds afwijzen met zo'n vaag verhaal over pit. Ik heb wel voldoende zelfspot en ik ken die types die daantje omschrijft. Ik vind mijzelf best een gevuld leven hebben. Ik wil alleen zo graag een gezin stichten.

Het is zo jammer en onnodig als je aan jezelf gaat twijfelen. Ik zou een andere vijver zoeken. Inderdaad, misschien een Christelijke dating-app, of een keer naar een viering ergens in het land?
Mimixxx schreef:
29-06-2022 16:44
@thalas: Zo had ik het nog niet bekeken ik dacht gewoon dat de meeste mannen boven de 30 het huisje, boompje, beestje, gebeuren wel zouden willen.
O, jawel. Maar waarschijnlijk pas na 1, 2 jaar. Toch een beetje opbouwen en zo.
En als zij bijvoorbeeld van de festivals zijn en van fitness/ voetbal / formule 1 houden en een hekel hebben aan wandelen om het wandelen en niks hebben met ( kerk )koren, …tsja, dan is het geen match, toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In mijn ervaring hebben juist de meest saaie, dertien-in-een-dozijn types altijd (lange) relaties. Dus het ligt vooral aan het type man waar je mee date, denk ik. Jullie passen niet bij elkaar.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
daantje24 schreef:
29-06-2022 16:53
O sorry ik begreep niet dat jij het orakel was die bepaalt wat wel en niet oké is. Types bestaan nu eenmaal, en ik denk vat genoeg mensen dit type - waar nogmaals niks mis mee is - tot op zekere hoogte zal herkennen. De TO heeft al aangegeven het type te herkennen.

Ik snap dat je vanuit een hele social justice / woke gedachte niet meer in (stereo)typeringen mag denken, maar get over it : die bestaan niet voor niets.

Met ''gezond'' refereer ik overigens niet aan een verondersteld minumumniveau aan maatschappelijke interesse/betrokkenheid maar juist aan een maximumniveau. Aangezien ik nogal jeuk krijg van figuren die véél te maatschappelijk geengageerd zijn.

Gelukkig dan maar dat je verder niet neerbuigend bent :)
Als ik jouw hobbies lees (niks mis mee!) zou ik ook niet snel een klik voelen. Maar dat komt omdat mijn interesses gewoon ergens anders liggen als 30-jarige. Je bent begin 30, ik denk ook dat singles dan meer op zoek zijn naar een partner die ook wel eens een festival, concert of terrasje bezoekt, op stedentrip gaat enz. Dat kan ik uit jouw verhaal niet opmaken. Doe je dat wel?
Ik kan mij voorstellen dat gezien je hobbies mannen denken, oe dat is een burgerlijk type, als je daarnaast niets anders doet.
Daar is helemaal niks mis mee, maar wellicht ben je op zoek naar een ander type man?
louti wijzigde dit bericht op 29-06-2022 17:01
Reden: Toevoeging
1.19% gewijzigd
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Er is niets mis met jou, je bent wie je bent.
Maar als ik lees: 32 jaar, wandelclub en koor, denk ik........ saaie (oude) dame. je hobbys zijn niet de spannende, sprakelende hobby's van een 32 jarige, eerder van een 50 plusser.....

maar dat maak jou niet saai. Je bent wie en hoe je bent
Jij hebt gewoon een lekker ouderwetse boer nodig die zo’n type vrouw als jij zo erg zou waarderen.
PlayingTheAngel schreef:
29-06-2022 16:52
De vijver wordt helaas wel kleiner als je een man zoekt om nog een gezin mee te stichten. Ik zou het als ik jou was via een website proberen, niet via Tinder. Ik heb het idee dat daar mee huisje-boompje-beestje mannen zitten.
Dit doet me denken aan een vriend van mij. Iemand die ook nooit echt een vriendin had. Een rustig type, rustige hobby's, hoeft niet per se naar festivals, is thuis met een frisje gelukkig, ontzettend lieve man. Hij vertelde op een gegeven moment dat hij een leuke vrouw had ontmoet via een serieuze website. Eerst dacht ik "huh, hoe kom je daar nu bij?". Maar toen zei hij, "ik ben toch helemaal geen type voor tinder, of de kroeg, of een festival, waar ontmoet ik nu iemand". En inmiddels zijn ze al weer een hele tijd samen en passen ze heel goed bij elkaar. Twee lieve rustige zorgzame mensen.

Dus ik zou het ook eens op een serieuzere datingsite proberen.
Je vriendinnen wandelen en zingen ook ?
Waar hebben zij hun kerels leren kennen ? ( en hebben die geen leuke broers of vrienden ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik hoor heel zelden dat Tinder ook echt een langdurige relatie opleverd. Veel mensen die ik ken en wat ik van/over Tinder hoor wordt het meer gebruikt voor een gezellige avond en sex.
Als een man dan een vrouw treft die van wandelen en zingen in een kerkkoor houdt dan is dat natuurlijk wel een flink contrast.

Nogmaals met jou als persoon is niks mis. Iedereen heeft zijn eigen hobby's en dat is prima. Nu de man kg vjnden die dezelfde hobby's heeft dan komt het echt wel goed!!
Thalas schreef:
Ja precies. Dat hele stuk komt lullig en vervelend over.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven