Ben ik nou gek? [Lege OP]
woensdag 3 september 2025 om 21:43
woensdag 3 september 2025 om 21:49
Hij is gek. Of stoned. Of beiden.
Er staat een perfect rijdende auto op de oprit, dus hij mag al blij zijn dat hij af en toe als het past de auto van jouw werk mag gebruiken.
Ik gok dat je baas ook niet happy is dat er regelmatig iemand achter 't stuur van de auto zit die geregeld blowt.
Ik neem overigens aan dat "zijn deel van de kosten" overigens ook niet zozeer voor jou is, maar wel om de rekeningen te betalen en te zorgen dat zijn bloedeigen kinderen eten hebben en een dak boven hun hoofd.
De volgende keer dat ie dus loopt te zeuren over geld meldt je hem of hij liever heeft dat zijn kinderen verhongeren.
Wat.een.kleuter.
Er staat een perfect rijdende auto op de oprit, dus hij mag al blij zijn dat hij af en toe als het past de auto van jouw werk mag gebruiken.
Ik gok dat je baas ook niet happy is dat er regelmatig iemand achter 't stuur van de auto zit die geregeld blowt.
Ik neem overigens aan dat "zijn deel van de kosten" overigens ook niet zozeer voor jou is, maar wel om de rekeningen te betalen en te zorgen dat zijn bloedeigen kinderen eten hebben en een dak boven hun hoofd.
De volgende keer dat ie dus loopt te zeuren over geld meldt je hem of hij liever heeft dat zijn kinderen verhongeren.
Wat.een.kleuter.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 3 september 2025 om 22:01
Snap dat het overkomt alsof dit nu mijn grootste probleem is, maar het zat me even hoog omdat het de zoveelste discussie is.
Ik maak me veel zorgen hoe het de kindjes straks vergaat. Ik weet wel dat ie enorm veel liefde voor de kinderen heeft en co ouderschap wil samen. Maar ik maak me zorgen over de mate waarin hij is afgesloten door het blowen. Ik wil dat de kinderen straks ook bij hem terecht kunnen en wél met hem kunnen verbinden als dat nodig is.
En ja, ik maak me zorgen over het verdere proces. Er was ooit een tijd dat we tegen elkaar zeiden; ook al gaat het tussentijd niet lekker, wat fijn dat we een goed team samen zijn voor de kinderen. Ik vind het zo verdrietig om te zien dat dit zo snel kan veranderen en iemand recht tegenover je komt te staan.
Ik probeer echt vanuit redelijkheid en liefde alles te benaderen en een “wij” gevoel te houden, ondanks dat we niet meer als liefdespartners verdergaan. Maar op zulke momenten vrees ik dat hij daar niet hetzelfde over denkt.
Ik maak me veel zorgen hoe het de kindjes straks vergaat. Ik weet wel dat ie enorm veel liefde voor de kinderen heeft en co ouderschap wil samen. Maar ik maak me zorgen over de mate waarin hij is afgesloten door het blowen. Ik wil dat de kinderen straks ook bij hem terecht kunnen en wél met hem kunnen verbinden als dat nodig is.
En ja, ik maak me zorgen over het verdere proces. Er was ooit een tijd dat we tegen elkaar zeiden; ook al gaat het tussentijd niet lekker, wat fijn dat we een goed team samen zijn voor de kinderen. Ik vind het zo verdrietig om te zien dat dit zo snel kan veranderen en iemand recht tegenover je komt te staan.
Ik probeer echt vanuit redelijkheid en liefde alles te benaderen en een “wij” gevoel te houden, ondanks dat we niet meer als liefdespartners verdergaan. Maar op zulke momenten vrees ik dat hij daar niet hetzelfde over denkt.
woensdag 3 september 2025 om 22:38
Hij ligt graag dwars. Het valt niet mee om in zulke situaties het niet te laten escaleren. Oefen maar vast in van je aflaten glijden wat niet belangrijk is. Overigens vind ik dit geen onbelangrijke discussiepunten dus niet met de andere reacties eens. Van mij kreeg hij die auto überhaupt niet meer mee en zou ik zsm een eigen advocaat in de arm nemen en zorgen dat jullie financieel uit elkaar zijn want ik voorspel een hoop gedoe. Ervaring mee helaas.
En denk goed na of je een blower wel 50/50 voor jullie kinderen ziet zorgen.
En denk goed na of je een blower wel 50/50 voor jullie kinderen ziet zorgen.
donderdag 4 september 2025 om 06:43
Heb mijn OP verwijderd ivm herkenbaarheid. Maar de samenvatting van mijn OP klopt. Dank je wel Purplepeanut. Ook voor je advies
Ik wil het graag zo goed mogelijk afsluiten en heb nog steeds de hoop dat we als 2 volwassen mensen met liefde voor onze kinderen dit goed kunnen gaan regelen. Vandaar de mediator. Maar misschien is dat naïef?
Ik vind mezelf geen moeilijk persoon en ga echt niet moeilijk doen over kleine dingen. Hij is behoorlijk dominant en ik ben steeds meer aan het leren mijn grenzen aan te geven en te bewaken. Dat is ie niet van mij gewend dus ik denk dat ie daarom zo lelijk gaat doen.
Belangrijkste nu voor de eerste afspraak bij de mediator is voor mij afstand creëren, afspraken maken over birdnesting totdat we alles rond hebben en duidelijk maken dat we beide verantwoordelijk zijn voor de kosten zolang we allebei nog in dit huis wonen.
Ik wil het graag zo goed mogelijk afsluiten en heb nog steeds de hoop dat we als 2 volwassen mensen met liefde voor onze kinderen dit goed kunnen gaan regelen. Vandaar de mediator. Maar misschien is dat naïef?
Ik vind mezelf geen moeilijk persoon en ga echt niet moeilijk doen over kleine dingen. Hij is behoorlijk dominant en ik ben steeds meer aan het leren mijn grenzen aan te geven en te bewaken. Dat is ie niet van mij gewend dus ik denk dat ie daarom zo lelijk gaat doen.
Belangrijkste nu voor de eerste afspraak bij de mediator is voor mij afstand creëren, afspraken maken over birdnesting totdat we alles rond hebben en duidelijk maken dat we beide verantwoordelijk zijn voor de kosten zolang we allebei nog in dit huis wonen.
donderdag 4 september 2025 om 08:09
Heb mijn OP verwijderd ivm herkenbaarheid. Maar de samenvatting van mijn OP klopt. Dank je wel Purplepeanut. Ook voor je advies
Ja, o.a. door onderstaande:
Dit is niet het moment om zoiets groots en belangrijks in te zetten voor je 'leerproces'.
airballoon88 schreef: ↑03-09-2025 22:01Snap dat het overkomt alsof dit nu mijn grootste probleem is, maar het zat me even hoog omdat het de zoveelste discussie is.
En hierom. Jullie komen er samen niet uit, dan is een mediator echt geen goed idee.
En ook hier weer: heel erg naïef en totaal ongeschikt om vanuit dit idee naar een mediator te stappen als dit idee zo duidelijk eenzijdig is en jullie recht tegenover elkaar staan.
Ik ga je even uit de droom helpen: je hebt hierin niets (meer) te willen. Hoe eerder je dat inziet hoe beter, want door aan dit soort dingen vast te houden ga je het extra zwaar krijgen en ga je de ouderschapsrelatie alleen maar verder ondermijnen. Laat het los, hoe vreselijk moeilijk ook. Het zijn net zo goed zijn kinderen en zolang er geen rechter is die zegt dat hij ze niet onder zijn hoede mag hebben zal hij zijn ouderschap invullen zoals hij dat wil. Stop nu maar alvast met daar een strijd van te willen maken.
s-groot wijzigde dit bericht op 04-09-2025 08:11
76.93% gewijzigd
donderdag 4 september 2025 om 08:16
Een mediator gaat voor een oplossing waar beide personen akkoord mee gaan, niet perse een oplossing die recht doet aan de situatie.airballoon88 schreef: ↑04-09-2025 06:43Ik wil het graag zo goed mogelijk afsluiten en heb nog steeds de hoop dat we als 2 volwassen mensen met liefde voor onze kinderen dit goed kunnen gaan regelen. Vandaar de mediator. Maar misschien is dat naïef?
Ik ben geen voorstander (meer) van een mediator. Voor de lieve vrede mijn scheiding daar afgehandeld, maar de lieve vrede is nog steeds niet teruggekomen. Kies liever voor een advocaat. Die gaat en staat voor jouw wensen en rechten. Daar kun je ook beter mee overleggen wat jij wilt zonder dat er direct gehakt van je gemaakt wordt door je ex die naast je zit bij elk gesprek. (Geval bij de mediator.)
Als ex behoorlijk dominant is zoals je beschrijft dan verwacht ik veel problemen bij de mediator. Of denk je dat ex opeens het licht ziet en wel gaat meewerken in het belang van de kinderen? Ik geloof niet in sprookjes, jij wel?
Zeker afstand creëeren. Heb je voor jezelf een idee hoe je wilt birdnesten? Is dat echt in het belang van de kinderen? Is het praktisch haalbaar?
donderdag 4 september 2025 om 08:53
Bedankt voor je reactie. Hebben een mediator gekozen omdat ik in ieder geval vind dat ik het een kans moet geven op deze manier. Ben ook bang dat direct een advocaat inschakelen daarmee de toon zet en je zegt: dit wordt een strijd.
Ik wil zien hoe dat eerste gesprek gaat en hoe hij zich opstelt. En daar mijn conclusies uit trekken of deze weg zin heeft. Kan me helemaal voorstellen dat het lastig is je wensen en behoeften kenbaar te maken als je zijn aanwezigheid naast je voelt. ik hoopte juist dat een mediator het gesprek begeleidt en je allebei je zegje kan doen. Want dat blijkt in de praktijk moeilijk bij ons, want ik klap vaak dicht. Heb jij dat niet zo ervaren bij jullie mediator Butterfly?
Ik lees de reactie van S-Groot dat dit geen testcase is voor mijn leerproces voor mezelf op te komen. Maar ik denk juist in deze situatie dat ik van mezelf af moet bijten. Of we dit alleen gaat lukken met een mediator, dat gaat volgende week uitwijzen. Ben in ieder geval al stappen verder dan een half jaar geleden dat ik nu met mijn omgeving deel wat er allemaal binnenshuis gebeurt en om hulp durf te vragen. Maar zou liegen als ik het niet spannend vind omdat hij voor mij te onvoorspelbaar is in zijn reacties.
Ik wil zien hoe dat eerste gesprek gaat en hoe hij zich opstelt. En daar mijn conclusies uit trekken of deze weg zin heeft. Kan me helemaal voorstellen dat het lastig is je wensen en behoeften kenbaar te maken als je zijn aanwezigheid naast je voelt. ik hoopte juist dat een mediator het gesprek begeleidt en je allebei je zegje kan doen. Want dat blijkt in de praktijk moeilijk bij ons, want ik klap vaak dicht. Heb jij dat niet zo ervaren bij jullie mediator Butterfly?
Ik lees de reactie van S-Groot dat dit geen testcase is voor mijn leerproces voor mezelf op te komen. Maar ik denk juist in deze situatie dat ik van mezelf af moet bijten. Of we dit alleen gaat lukken met een mediator, dat gaat volgende week uitwijzen. Ben in ieder geval al stappen verder dan een half jaar geleden dat ik nu met mijn omgeving deel wat er allemaal binnenshuis gebeurt en om hulp durf te vragen. Maar zou liegen als ik het niet spannend vind omdat hij voor mij te onvoorspelbaar is in zijn reacties.
donderdag 4 september 2025 om 09:32
Ja we gaan om beurten een week in huis bij de kinderen zijn, de andere weken slaap ik bij mijn ouders en hij ook. Zo hebben we dat ook gedaan toen we een aantal maanden uit elkaar waren, begin dit jaar. Dit is zowel om het voor de kinderen zo rustig mogelijk te houden en ook praktisch nodig totdat hij zijn eigen plek heeft. Heb uitgesproken in het huis te willen blijven en hem uit te kopen. Dat vond hij OK. Dus hij zal op zoek moeten naar een nieuwe woning.Butterfly_fly schreef: ↑04-09-2025 08:16
Zeker afstand creëeren. Heb je voor jezelf een idee hoe je wilt birdnesten? Is dat echt in het belang van de kinderen? Is het praktisch haalbaar?
donderdag 4 september 2025 om 10:01
Alsof ik mijn verhaal lees. Ik klap ook dicht. Komt geen woord meer uit als het me teveel werd. Daar deed onze mediator niks aan. Dat ik akkooord knikte om er maar vanaf te zijn werd niet opgemerkt/niks mee gedaan door de mediator. Ze zijn toch akkoord?airballoon88 schreef: ↑04-09-2025 08:53Ik hoopte juist dat een mediator het gesprek begeleidt en je allebei je zegje kan doen. Want dat blijkt in de praktijk moeilijk bij ons, want ik klap vaak dicht. Heb jij dat niet zo ervaren bij jullie mediator Butterfly?
Tijdens ons mediationtraject is er zelfs ruzie ontstaan en leek het er even op dat het traject stopgezet werd, maar ik durfde de stekker er niet uit te trekken. Bang voor zijn reactie, bang voor de strijd die erna zou volgen. Nu baal ik dat ik toen niet sterker was en mezelf (en de kinderen) op 1 heb gezet. Geen strijd was mijn nummer 1 en daar heb ik nu nog altijd last van dat ik dat toen zo aangepakt heb. Ondanks dat ik weet dat ik toen mentaal een wrak was.
Ik wens je veel sterkte TO en wens ook dat het geen heftige strijd gaat worden!
donderdag 4 september 2025 om 10:30
Misschien vindt hij jou wel behoorlijk dominant en is hij zijn grenzen aan het bewaken. Je weet het niet he. Mediation zet je als het goed is ook een spiegel voor so be prepared.airballoon88 schreef: ↑04-09-2025 06:43Ik wil het graag zo goed mogelijk afsluiten en heb nog steeds de hoop dat we als 2 volwassen mensen met liefde voor onze kinderen dit goed kunnen gaan regelen. Vandaar de mediator. Maar misschien is dat naïef?
Sterkte de komende tijd.
donderdag 4 september 2025 om 10:32
Ik ken dat, dat je bij de mediator toch niet helemaal jezelf durft te zijn. Achteraf denk ik, had ik maar een goede vriendin meegenomen daar naartoe.Butterfly_fly schreef: ↑04-09-2025 10:01Alsof ik mijn verhaal lees. Ik klap ook dicht. Komt geen woord meer uit als het me teveel werd. Daar deed onze mediator niks aan. Dat ik akkooord knikte om er maar vanaf te zijn werd niet opgemerkt/niks mee gedaan door de mediator.
donderdag 4 september 2025 om 10:38
airballoon88 schreef: ↑04-09-2025 08:53Bedankt voor je reactie. Hebben een mediator gekozen omdat ik in ieder geval vind dat ik het een kans moet geven op deze manier. Ben ook bang dat direct een advocaat inschakelen daarmee de toon zet en je zegt: dit wordt een strijd.
Het is al een strijd. Dan kun je beter de strijd voor je laten voeren door iemand die daar professioneel in staat. Zodat jij je tijd en energie kunt steken in er zijn voor de kinderen en het thuis zo goed mogelijk laten doordraaien.
Ook ik heb achteraf spijt van het inhuren van een mediator voor de scheiding. Zoals vele anderen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in