Kerstmarkt Düsseldorf

11-12-2025 15:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We gaan zaterdag naar de kerstmarkt in Düsseldorf. Als ik google zie ik dat er meerdere markten zijn. Wie is er al geweest en heeft tips of aanraders?
Niet gaan ook een optie ;-) ?

Zijn inderdaad meerdere markten, maar het lukt makkelijk om die allemaal in één dag af te lopen hoor.
Parkeren is makkelijk in een overdekte parkeergarage aan de Koningsallee. Als je daaruit loopt kom je in een prachtig overdekt winkelcentrum. Eenmaal op de Koningsallee zelf loop je al snel de Kerstmarkt op. Het is er razend druk en voetje voor voetje lopen. Ik zou zonder hond of wandelwagen gaan, als dat lukt. Het is een markt maar deze is verdeeld over meerdere plein en straten. Goed te doen. Wij waren in Aken op de markt en het viel ons wel op hoe duur het allemaal is geworden. Een glas gluhwein 5 euro en daar komt de borg nog bij
Ik ben al geweest. Parkeren aan de rijn. En dan ver doorrijden richting het reuzenrad. Wij waren iets te snel op een parkeerplek gesprongen, en verderop richting de stad waren nog heeeel veel plekken vrij. Ook niet duur om te parkeren. Heb me laten vertellen dat parkeren in de Japanse buurt ook goedkoop is en dat je dan de metro kunt pakken.

We hebben gewoon een rondje door de stad gemaakt, en zo volgens mij alle kerstmarkten gehad. Het is wel teringdruk. Dus na een stuk of vier had ik er niet zo veel zin meer in. Het is vooral leuk voor de snacks en de lekkere drankjes. Qua spullen is het veel overprijsde meuk, helaas. Zorg dat je niet de Bob bent en drink dan lekker veel eierpunch en gluhwein.
in düsseldorf vonden wij de P&R echt super. buiten de stad parkeren en met de tram dacht ik de stad in. volgende dag weer terug en naar huis.
En doooooor!
Paar keer geweest. Er zijn inderdaad verschillende markten door de stad. Parkeren doen wij altijd langs de rijn inderdaad, op de Rhijnterasse. Zaterdag zal het wel ontzettend druk zijn. Wij gaan altijd op vrijdag en dan zo vroeg mogelijk, hoe dichter richting kerst hoe drukker het is. Bij sommige stalletjes kan je een plattegrondje meenemen waar de verschillende markten op staan. Wij gaan altijd in 1 dag op en neer en dat is prima te doen vanaf ons. Verder is het gewoon lekker door de stad struinen, winkelen, lekker eten en de markten bezoeken. Veel plezier!!
Iemand ervaring met de kerstmarkt in Keulen? De moeite waard en parkeren mogelijk?
Idd de kerstmarkt loopt de hele stad door. Op allerlei pleintjes staan er dus kraampjes.
P en R is zoals al eerder gezegd ideaal of je moet in centrum Dusseldorf verblijven. Let op als je oudere benzine auto rijd want dan mag je niet overal rijden.

Keulen geen ervaring mee.
Klopt zijn meerdere marktjes verdeeld over het centrum. Goede schoenen is wel aangeraden, want veel lopen. Ik ben er jaren geleden geweest, wij gingen toen met de trein.

Let op dat je een groene milieu sticker moet hebben als je de milieu zone in moet/wil voor het parkeren.
lonelycat schreef:
11-12-2025 16:36
Iemand ervaring met de kerstmarkt in Keulen? De moeite waard en parkeren mogelijk?

Ja en ik vond Keulen leuker dan Düsseldorf. Parkeren kun je onder het CS en loop je ongeveer gelijk de markt bij de Dom op.
wij slapen nooit.
lonelycat schreef:
11-12-2025 16:36
Ja! Dit jaar geweest en was erg mooi, mooier dan Dusseldorf waar ik een paar jaar terug was vond ik zelf. Gewoon parkeren bij een Qpark, ging prima. Er zijn 3 markten.
Aanrader: kijk of je op een doordeweekse dag kan gaan. Anders echt file-lopen.
Ik vind de kerstmarkt van Dusseldorf tegenvallen. De al genoemde in Keulen is leuker. Wel iets verder rijden maar vanuit een groot deel van Nederland prima op 1 dag te doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven