Ben ik nou gek? [Lege OP]
woensdag 3 september 2025 om 21:43
donderdag 4 september 2025 om 10:47
Dank je wel beide.
kan me voorstellen dat je op zo’n moment behoefte hebt aan extra steun van een vriendin.
Hij zal vast ook vanalles voelen richting mij. Mijn gedachte was, ik ga er open en blanco in. Ik vind dit hele proces sowieso al een enorme spiegel. Ook dank voor jullie inzichten. Heb uiteraard wel nagedacht over hoe ik het graag zou zien met de kinderen en het huis, maar dat kan natuurlijk helemaal afwijken van zijn ideeën. maar weet ook niet of ik me hier nu echt verder op kan voorbereiden (buiten het praktische financiële stuk vwb hypotheek, dat heb ik voor mezelf al wel uitgezocht)
Ik hou me nu steeds voor; eerst hier doorheen en sterk blijven. Zorgen dat de kindjes zich gezien en gehoord voelen. Straks als de rust terugkeert is er ruimte om te rouwen.

Hij zal vast ook vanalles voelen richting mij. Mijn gedachte was, ik ga er open en blanco in. Ik vind dit hele proces sowieso al een enorme spiegel. Ook dank voor jullie inzichten. Heb uiteraard wel nagedacht over hoe ik het graag zou zien met de kinderen en het huis, maar dat kan natuurlijk helemaal afwijken van zijn ideeën. maar weet ook niet of ik me hier nu echt verder op kan voorbereiden (buiten het praktische financiële stuk vwb hypotheek, dat heb ik voor mezelf al wel uitgezocht)
Ik hou me nu steeds voor; eerst hier doorheen en sterk blijven. Zorgen dat de kindjes zich gezien en gehoord voelen. Straks als de rust terugkeert is er ruimte om te rouwen.
donderdag 4 september 2025 om 11:48
Je mag zeker van je af bijten en voor jezelf opkomen. Echter een scheiding is een heftige gebeurtenis en geen gezonde omgeving om dingen te gaan uitproberen. Hier heb je echt hulp bij nodig. Goed dat je je omgeving aan het inlichten bent. Heb je iemand die redelijk neutraal met je mee kan denken? Ik had bijvoorbeeld niks aan een kennis die bij alles wat ik zei alleen maar kon aangeven dat mijn ex een klootzak was en niks verdiende. Liever had ik iemand die realistisch naar de situatie keek en oprecht meedacht over hoe te handelen en welke voorstellen ik kon doen. Een mediator gaat je hierbij echt niet helpen!airballoon88 schreef: ↑04-09-2025 08:53Ik lees de reactie van S-Groot dat dit geen testcase is voor mijn leerproces voor mezelf op te komen. Maar ik denk juist in deze situatie dat ik van mezelf af moet bijten. Of we dit alleen gaat lukken met een mediator, dat gaat volgende week uitwijzen. Ben in ieder geval al stappen verder dan een half jaar geleden dat ik nu met mijn omgeving deel wat er allemaal binnenshuis gebeurt en om hulp durf te vragen. Maar zou liegen als ik het niet spannend vind omdat hij voor mij te onvoorspelbaar is in zijn reacties.
Bijvoorbeeld: je ex moet andere woonruimte kopen. Wat ga je daarover afspreken? Hoe lang krijgt hij de tijd? Je hebt dan niks aan iemand die zegt dat ie vandaag nog moet vertrekken, dat wakkert een ruzie alleen maar aan.
Idem verdeling co-ouderschap. Wat wil jij? Wat is het beste voor de kinderen? Iemand die zegt dat je moet vechten voor 100% bij jou lijkt mij niet helpend.
donderdag 4 september 2025 om 11:52
Helemaal mee eens.Mariana schreef: ↑04-09-2025 10:38Het is al een strijd. Dan kun je beter de strijd voor je laten voeren door iemand die daar professioneel in staat. Zodat jij je tijd en energie kunt steken in er zijn voor de kinderen en het thuis zo goed mogelijk laten doordraaien.
Ook ik heb achteraf spijt van het inhuren van een mediator voor de scheiding. Zoals vele anderen.
Mij werd het ook geadviseerd maar ik durfde niet. Zoals TO aangeeft: het idee wekken dat je dan aangeeft “dit wordt een strijd”. Achteraf zie ik pas dat het al een strijd was. Ik heb voor elk puntje moeten vechten en dat heeft me teveel energie gekost waardoor het idee van “nu volhouden, straks uitrusten, nog steeds niet lukt. Pas op To dat je jezelf niet opbrandt en daardoor een langere weg hebt om te rouwen.
donderdag 4 september 2025 om 12:08
Dank je wel
Ik denk ook dat ik hulp nodig heb, maar weet niet zo goed waar ik het moet zoeken. Zou graag advies willen over de kinderen en de verslaving van mijn partner. Hoe ik daar in moet staan, want ik gun de kinderen en hem een fijne band. Maar ik vind het ook mijn taak om ze te beschermen. Wat als hij dit niet onder controle krijgt en het gaat van kwaad tot erger, en we hebben al co ouderschap en ik kan niks meer doen aan deze regeling? Ik zoek iemand met expertise op dit vlak die me kan adviseren welke stappen ik nu het beste kan zetten. Ik hoop voor hem dat hij na de scheiding een mooie glow up krijgt, dat spul niet meer nodig heeft en gelukkig wordt. Maar het kan ook net zo goed de andere kant op gaan. Zijn er instanties om advies in te winnen?
Ik kan goed praten met mijn omgeving, mijn zus, vriendinnen etc en die zijn overwegend neutraal en wakkeren niks aan. Maar ze zijn natuurlijk wel gekleurd door hun band met mij. Met mijn baas kan ik het goed over de praktische kant hebben.

Ik denk ook dat ik hulp nodig heb, maar weet niet zo goed waar ik het moet zoeken. Zou graag advies willen over de kinderen en de verslaving van mijn partner. Hoe ik daar in moet staan, want ik gun de kinderen en hem een fijne band. Maar ik vind het ook mijn taak om ze te beschermen. Wat als hij dit niet onder controle krijgt en het gaat van kwaad tot erger, en we hebben al co ouderschap en ik kan niks meer doen aan deze regeling? Ik zoek iemand met expertise op dit vlak die me kan adviseren welke stappen ik nu het beste kan zetten. Ik hoop voor hem dat hij na de scheiding een mooie glow up krijgt, dat spul niet meer nodig heeft en gelukkig wordt. Maar het kan ook net zo goed de andere kant op gaan. Zijn er instanties om advies in te winnen?
Ik kan goed praten met mijn omgeving, mijn zus, vriendinnen etc en die zijn overwegend neutraal en wakkeren niks aan. Maar ze zijn natuurlijk wel gekleurd door hun band met mij. Met mijn baas kan ik het goed over de praktische kant hebben.
donderdag 4 september 2025 om 12:12
Goed om jouw kant te horen Butterfly. Dat neem ik zeker mee in mijn achterhoofd vwb die advocaat.
En de dingen die je benoemd over de tijd die hij krijgt om woonruimte te zoeken, zijn dingen die me ook bezighouden. Maar ik dacht echt dat een mediator daarvoor bedoeld was
Hoe lang heeft bij jullie dit traject alles bij elkaar geduurd?
En de dingen die je benoemd over de tijd die hij krijgt om woonruimte te zoeken, zijn dingen die me ook bezighouden. Maar ik dacht echt dat een mediator daarvoor bedoeld was

Hoe lang heeft bij jullie dit traject alles bij elkaar geduurd?
donderdag 4 september 2025 om 12:41
Wij zijn iets langer dan een jaar bij de mediator geweest. Het was voor mij een slopend traject.
Pure winst dat je goed met je zus, vriendinnen en anderen erover kunt praten. Dat ze gekleurd zijn lijkt me vrij normaal, zolang ze als nodig maar ook oprecht meedenken en dat is wat ze nu doen. Super fijn!
Qua instanties kun je misschien advies inwinnen bij je huisarts of poh?
Niemand kan de toekomst voorspellen dus niemand weet hoe je ex zich straks gaat opstellen. Of hij zich verbeterd of juist niet. Het lijkt me heel lastig om dit aan te kaarten bij de mediator. Bij een advocaat kun je hier vrijuit over praten. Eventueel kun je een vrijblijvend gesprek ergens aanvragen? Heb je meteen een idee hoe zij te werk gaan.
Een mediator heeft als taak om de besluitvorming te begeleiden, die zal het wellicht wel aankaarten omdat dat besproken moet worden, maar of diegene ook voorstellen doet dat betwijfel ik. Onze mediator hield zich met alles heel erg op de vlakte.
Pure winst dat je goed met je zus, vriendinnen en anderen erover kunt praten. Dat ze gekleurd zijn lijkt me vrij normaal, zolang ze als nodig maar ook oprecht meedenken en dat is wat ze nu doen. Super fijn!
Qua instanties kun je misschien advies inwinnen bij je huisarts of poh?
Niemand kan de toekomst voorspellen dus niemand weet hoe je ex zich straks gaat opstellen. Of hij zich verbeterd of juist niet. Het lijkt me heel lastig om dit aan te kaarten bij de mediator. Bij een advocaat kun je hier vrijuit over praten. Eventueel kun je een vrijblijvend gesprek ergens aanvragen? Heb je meteen een idee hoe zij te werk gaan.
Een mediator heeft als taak om de besluitvorming te begeleiden, die zal het wellicht wel aankaarten omdat dat besproken moet worden, maar of diegene ook voorstellen doet dat betwijfel ik. Onze mediator hield zich met alles heel erg op de vlakte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in