Ben ik nou raar dat ik inzage wil?
maandag 10 augustus 2009 om 20:55
Mijn partner behartigt enkele zaken voor mij waar hij inhoudelijk veel meer kennis van heeft dan ik. Desondanks wil ik natuurlijk wel inzage in de correspondentie die hij voert met de tegenpartij. Hij zit gelijk vol irritatie als ik daar eens naar vraag en meestal zie ik dan niets of pas na dagen, vol sarcastische opmerkingen. Hij irriteert zich dood dat ik op de hoogte wil blijven. Maar is het nu vreemd dat je alleen maar wilt weten wat de actuele stand van zaken is, wanneer daar niets over wordt verteld? Het gaat toch over mij? Ik laat hem vrij in zijn aanpak, dus dat kan het niet zijn.
maandag 10 augustus 2009 om 21:00
Tricolore, het is vooral vreemd dat hij vol irritatie reageert als jij naar JOUW zaken vraagt. Wie denkt hij wel niet dat ie is? Ik zou iemand anders zoeken die mijn zaken behartigt en mij zonder dat ik er naar hoef te vragen op de hoogte houdt.
Laat je niet aan jezelf twijfelen. Boel bij hem weghalen en het iemand anders laten doen. Je klinkt een beetje bang voor hem, klopt dit?
Laat je niet aan jezelf twijfelen. Boel bij hem weghalen en het iemand anders laten doen. Je klinkt een beetje bang voor hem, klopt dit?
maandag 10 augustus 2009 om 21:00
Nee dat is niet raar. Ik zou zelf willen zien wat hij van plan is te versturen, voordat hij het verstuurd heeft. Achteraf kan je er namelijk niets meer aan veranderen als je het er eigenlijk toch niet helemaal mee eens bent.
Als hij eigenlijk niet wil dat jij ziet wat hij doet vraag ik mij af of hij je belangen wel zo goed behartigd als hij doet voorkomen.
Als hij eigenlijk niet wil dat jij ziet wat hij doet vraag ik mij af of hij je belangen wel zo goed behartigd als hij doet voorkomen.
maandag 10 augustus 2009 om 21:04
Met iedereen eens hier, ik vind het erg opmerkelijk zijn gedrag. Het zou mij direct wantrouwen geven, hoe zie je dit zelf?
Ik zou uberhaupt mijn zaken niet overlaten aan mijn partner, wat voor zaken dan ook. Beter neem je een andere derde, een professional die jullie allebei qua prive niet kennen daarvoor in de arm.
Ik zou uberhaupt mijn zaken niet overlaten aan mijn partner, wat voor zaken dan ook. Beter neem je een andere derde, een professional die jullie allebei qua prive niet kennen daarvoor in de arm.

maandag 10 augustus 2009 om 21:08
maandag 10 augustus 2009 om 21:08
Nee, jij bent niet raar. HIJ IS RAAR. Ook al behandelt/behartigt hij iets van/voor jou, het betreft JOU. Tssk moet niet gekker worden als je niet naar de stand van zaken mag vragen en een geirriteerde blik krijgt. Weet je zeker dat hij je 'partner' is?? Nou, dan maar geen partner als er zo met mij en mijn vragen omgegaan zou worden.
maandag 10 augustus 2009 om 21:09
Hij is mijn partner in de zin van mijn man. Zoals jullie reageren, voel ik het zelf ook. Omdat het zo gevoelig ligt als ik er naar vraag, krijg ik er een rotgevoel bij. Ik neem aan dat hij mijn zaken goed behartigt. Hij heeft daar zelf namelijk wel enig belang bij. Ik vertrouw er dus op dat daar geen gekke dingen zitten. Maar soms laat hij deadlines verstrijken voor een antwoord. Een week of zo. Als ik dan zeg: handel je het wel nog even af, wordt hij kwaad. Ik zeg meestal dan maar dat mensen doorgaans achter de vodden worden gezeten als ze niks doen. Hij vindt de zaak die het betreft absoluut niet belangrijk. Maar ik voel dat heel anders. Dat lijkt helaas niet over te komen. Overigens ben ik niet bang voor hem. Ik vind alleen wel die discussies hierover vervelend. Weghalen is misschien wel het beste.
maandag 10 augustus 2009 om 21:11
Ik zou het ook door iemand anders laten doen of het zelf proberen. Waarschijnlijk zal hij daar nóg geïrriteerder op reageren, maar dat is dan jammer. Hij laat het versloffen, hij vindt het niet belangrijk, hij houdt jou erbuiten, waarom zou je het nog aan hem overlaten?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 10 augustus 2009 om 21:18
Wat bedoel je met weghalen?
Waarom bespreek je je dit niet met hem? Plan een avondje om er samen even voor te gaan zitten ( voor JOUW zaak) , zodat je kan zien wat er gaande is.
Je schrijft dat hij die zaak absoluut niet belangrijk vind. Dat staat lijnrecht tegenover zijn gedrag wanneer jij die zaak wil bespreken met hem. Hij is dan vol irritatie en sarcasme.
Trouwens, fijn dat je niet bang bent voor je man
*leest weer goed alles door of die vraag gesteld was*
Waarom bespreek je je dit niet met hem? Plan een avondje om er samen even voor te gaan zitten ( voor JOUW zaak) , zodat je kan zien wat er gaande is.
Je schrijft dat hij die zaak absoluut niet belangrijk vind. Dat staat lijnrecht tegenover zijn gedrag wanneer jij die zaak wil bespreken met hem. Hij is dan vol irritatie en sarcasme.
Trouwens, fijn dat je niet bang bent voor je man
*leest weer goed alles door of die vraag gesteld was*
maandag 10 augustus 2009 om 21:18
maandag 10 augustus 2009 om 21:20
Jij kunt toch ook gewoon eens op een middag alle papieren te voorschijn halen en eens doorlezen hoe het er voor staat. Dan zie je ook wat voor correspondentie is geweest en wat er speelt. Zo krijg je zelf ook wat meer kennis......
Verder denk ik dat je hem wel veel achter zijn broek aan zit, maar dat je geen interesse toont in wat hij doet. Jij vind dat het voor hem ook maar belangrijk moet zijn, omdat hij er volgens jou ook belang bij heeft. Maar hij vind het schijnbaar helemaal niet interessant. Vind hij het dan wel leuk om het voor je te regelen of vind je dat hij dat maar moet omdat hij er meer kennis van heeft? Ik zou het gewoon bij hem weghalen omdat hij het schijnbaar niet leuk vind en iemand zoeken die je wel wil helpen.
Verder denk ik dat je hem wel veel achter zijn broek aan zit, maar dat je geen interesse toont in wat hij doet. Jij vind dat het voor hem ook maar belangrijk moet zijn, omdat hij er volgens jou ook belang bij heeft. Maar hij vind het schijnbaar helemaal niet interessant. Vind hij het dan wel leuk om het voor je te regelen of vind je dat hij dat maar moet omdat hij er meer kennis van heeft? Ik zou het gewoon bij hem weghalen omdat hij het schijnbaar niet leuk vind en iemand zoeken die je wel wil helpen.
maandag 10 augustus 2009 om 21:26
Stoeptegel, nog even verder teruglezen
. Hier wordt geadviseerd om de klus bij hem weg te halen en uit te besteden aan een andere professional. En dat lijkt me ook het beste. Een avondje praten draait niet zo vaak uit op enig succes namelijk. 't Is iemand die nogal eens vindt dat ie zelf altijd gelijk heeft

maandag 10 augustus 2009 om 21:26
Er worden hier ik weet niet hoeveel topics geopend over "oops, ik heb "per ongeluk" in zijn telefoon gekeken en vond..." en jij kunt niet eens open en bloot bij JOUW eigen gegevens? Ik snap hier niets van. Jullie wonen toch onder 1 dak? Dan kun je toch gewoon bij al jullie documenten en zeker de JOUWE?
Enneh Stoeptegel...ik stelde die vraag Vroeg het me af omdat ik het vreemd vond dat TO het misschien vreemd vind dat ze inzage wil in haar eigen documenten. Klonk mij een beetje angstig in de oren/ogen.Vandaar mijn vraag.
Enneh Stoeptegel...ik stelde die vraag Vroeg het me af omdat ik het vreemd vond dat TO het misschien vreemd vind dat ze inzage wil in haar eigen documenten. Klonk mij een beetje angstig in de oren/ogen.Vandaar mijn vraag.
maandag 10 augustus 2009 om 21:54
Ik gok dat jouw partner jouw opmerkingen interpreteert als verkapte kritiek op zijn handelen/integriteit/professionaliteit/capabel zijn. Hij volet het als wantrouwen, wat het in zekere zin ook is: gezond wantrouwen. Voor veel mannen kan zoiets bijzonder kwetsend overkomen. Daarmee staat hij niet in zijn recht ofzo, jij hebt volkomen gelijk dat je jouw belangen wilt monitoren. Wel verklaart het misschien zijn overreactie.
Ik zou het idd bij hem weghalen.
Ik zou het idd bij hem weghalen.
maandag 10 augustus 2009 om 21:58
Stel je voor dat er iets fout gaat, je partner vergeet iets te checken of te regelen of te reageren, weet ik veel. Dan heb jij én een probleem omdat je zaak niet goed is behartigd én een pot ruzie met je vent. Ik zou daar geen zin in hebben. Zoek een professional, dus geen vriendin of kennis, die het werk voor je doet.
maandag 10 augustus 2009 om 22:15
Nu ben ik een vreemde maffe griet die graag zelf over mijn zaken de baas wil zijn dus ik zou het niet uitbesteden. (tenzij het dingen zijn waar ik geen kaas van gegeten had, maar dan besteedde ik het uit aan een onafhankelijke derde met goed verstand van zeken en dito reputatie)
Maar op basis van de reactie van je partner Tricolore alleen al zou ik acuut vandaag nog mijn zaken terugvorderen/ vragen. Is hij nu helemaal! Mooi hij vind het niet belangrijk, dan hoeft hij het ook nooooooooooooooit meer te regelen. Dan maar ruzie in de tent maar je partner is toch wel een van de eerste die jouw als zijn partner voor vol aan moet zien en zo zou hij je ook altijd moeten behandelen.
Maar op basis van de reactie van je partner Tricolore alleen al zou ik acuut vandaag nog mijn zaken terugvorderen/ vragen. Is hij nu helemaal! Mooi hij vind het niet belangrijk, dan hoeft hij het ook nooooooooooooooit meer te regelen. Dan maar ruzie in de tent maar je partner is toch wel een van de eerste die jouw als zijn partner voor vol aan moet zien en zo zou hij je ook altijd moeten behandelen.
dinsdag 11 augustus 2009 om 10:40
Je moet zakelijke belangen en privebelangen niet mengen.
Dus of je laat je partner je helpen en accepteert dat ie dat op zijn manier doet, dan is het een vriendendienst, of je besteedt het uit aan een derde, dan ben jij opdrachtgever en bepaal jij wanneer je waar inzage in hebt en kun je iemand achter de vodden zitten.
Ik begrijp jou, maar ik begrijp je man ook, enzijn reactie als jij m achter de vodden zit terwijl hij jou wil helpen. Als ik aanbied iemand ergens mee te helpen en die persoon geeft overal commentaar op, dan zeg ik op een gegeven moment ook "doe het dan lekker zelf, als je het allemaal beter weet.
Als ik een opdracht krijg van een zakelijke opdrachtgever die mij betaalt, dan heeft die persoon wel van alles in te brengen en te zeggen en moet ik rekening houden met zijn wensen/grillen.
Dus idd of niet meer zeuren of uitbesteden.
Dus of je laat je partner je helpen en accepteert dat ie dat op zijn manier doet, dan is het een vriendendienst, of je besteedt het uit aan een derde, dan ben jij opdrachtgever en bepaal jij wanneer je waar inzage in hebt en kun je iemand achter de vodden zitten.
Ik begrijp jou, maar ik begrijp je man ook, enzijn reactie als jij m achter de vodden zit terwijl hij jou wil helpen. Als ik aanbied iemand ergens mee te helpen en die persoon geeft overal commentaar op, dan zeg ik op een gegeven moment ook "doe het dan lekker zelf, als je het allemaal beter weet.
Als ik een opdracht krijg van een zakelijke opdrachtgever die mij betaalt, dan heeft die persoon wel van alles in te brengen en te zeggen en moet ik rekening houden met zijn wensen/grillen.
Dus idd of niet meer zeuren of uitbesteden.
dinsdag 11 augustus 2009 om 11:26
Ik ben nu bezig het over te dragen aan iemand anders. Om nog even te reageren op de laatste posting: ik snap je reactie, maar denk dat je teveel van kritiek uitgaat. Ik houd me meestal gewoon op de achtergrond, want tenslotte behartigt hij het. Zijn kennis op dit gebied is niveau professional en de mijne matig. Leek dus ooit prima dat hij het zou doen. En ja, als er bij elke brief die er komt laks wordt gehandeld (deadlines overschreden, risico op sancties bewust nemen), dan herinner ik hem er soms wel eens aan. Niet elke week hoor, want dat is voor hem niet leuk. Maar ik vind wel dat het bespreekbaar moet zijn, als ik wil weten wat mijn stand van zaken is. Ik heb er bewust voor gekozen van zijn aanbod gebruik te maken. En ik zal er ook weer bewust voor kiezen een andere oplossing te zoeken. Inzage nemen als hij weg is, is niet zo simpel. Het dossier ligt op zijn kantoor. Maar jullie mening heeft me goed geholpen te zien wat er anders moet. Dit werkt gewoon niet.