Ben ik onredelijk?

31-01-2011 15:26 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een lastig dilemma, ben ik onredelijk of niet?

Mijn kinderen heb ik om de 14 dagen, en nu valt een etentje van mijn

ex precies in haar weekend.

Normaal is dit geen probleem en ruilen we of ik neem ze extra maar ik heb ook iets.

Nu is mijn ex door allerlei toestanden financieel behoorlijk in de knoei gekomen dus heb ik 3 weken geleden aangeboden een oppas voor die avond te betalen,zo kunnen we allebei naar onze afspraak.

Dat vond ze een goed idee en ik heb 30 euro gegeven voor een oppas.

Nu komt het probleem, de vaste oppas doet het niet meer (kwam ze vrijdag achter)

En nu vind ze dat ik die avond de kinderen moet nemen met als argument dat zij een etentje per 6 maanden heeft en ik veel meer privé leven heb dan zij.

Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaal, meer kan ze toch niet verwachten?

Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
t zijn geen plantjes die je ff laat verzorgen door de buurvrouw.
wij slapen nooit.
en dus?
Valentina, doe normaal zeg! Ouders mogen dus nooit eens tegelijk een afspraak hebben of heel schokkend samen een keertje weg ? Lekker voor de relatie....
Ik zit eigenlijk te wachten op iemand de aangeeft dat je niet op je kinderen past. Duurt wel lang zeg.. Valentina misschien?
quote:Aubrey schreef op 31 januari 2011 @ 15:50:

Ik vind haar een huilie, HBG.Waarvan akte
.
Niemand heeft het over oppassen op eigen kind. Wel over een oppas VOOR eigen kind.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:52:

t zijn geen plantjes die je ff laat verzorgen door de buurvrouw.Nee, echt? Dat TO uberhaupt nog de moeite nemen om een topic te openen over dit non-probleem, is eigenlijk verbazend, nietwaar. Met zoveel desinteresse in je kinderen is de meest logische stap om ze gewoon thuis te laten. Probleem opgelost!
t incidentele oppasprobleem is anders wel groot genoeg om er een topic over te openen.
wij slapen nooit.
gewoon de meest belangrijke afspraak door laten gaan.
wij slapen nooit.
En dus? daar heb je een probleem mee? Triest zeg.
Valentina, vertel eens, wat doe jij met je kinderen als je met je SV avontuurtjes aan het beleven bent? Ik neem niet aan dat die naast het bed mee zitten te kijken omdat mama een oppas zielig vindt.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:55:

t incidentele oppasprobleem is anders wel groot genoeg om er een topic over te openen.Dus aan de ene kant verwijt je TO dat hij niet op zijn kinderen wil passen en doet alsof het plantjes zijn, en aan de andere kant verwijt je hem dat hij een oplossing probeert te zoeken voor iets dat dus ergens misschien toch wel een probleem is. Hij doet duidelijk helemaal niets goed. Op de brandstapel d'r mee.
er zijn 2 ouders toch?
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:56:

gewoon de meest belangrijke afspraak door laten gaan.Kijk, daar schiet je natuurlijk geen druif mee op. Wat voor de 1 belangrijk is vindt de ander onzinnig. Er waren al afspraken, nl. gebonden aan tijd. En TO is begaan met ex, waardoor hij nadenkt over hoever hij wil gaan om haar te helpen. Niets mis mee toch? Laat hem er gewoon achter komen...
We dwalen af. De vraag was:

Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaald, meer kan ze toch niet verwachten?

Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?

We dwalen af.

Ik zeg: Het is haar beurt, hij was zo vriendelijk 30 euro te betalen.

Dus ik denk dat zij op de kinderen moet passen.

En jullie?
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:58:

er zijn 2 ouders toch?En die willen allebei niet oppassen! De horror!
als ik afspraakjes heb zijn mijn kids op een fijne plek waar ze meer dan welkom zijn.

lukt dat niet, blijf ik gewoon thuis.
wij slapen nooit.
Ik vind TO ook niet onredelijk. Het weekend is van ex, dus ex moet voor een oplossing zorgen.
Ik denk dat het heel goed kan zijn als ouders zich begaan met elkaar voelen, ondanks 'ex'. Als je in staat bent om gezamenlijk de randvoorwaarden voor een gelukkig bestaan in te vullen, dan is dat op termijn heel goed voor de kinderen. Dus ik zeg: wel een investering waard. Samen zoeken naar meer/andere/nieuwe oppas, afspraken maken over inruilen data etc. Hoeft heus niet altijd oorlog en ellende te zijn hoor, een scheiding.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 16:00:

als ik afspraakjes heb zijn mijn kids op een fijne plek waar ze meer dan welkom zijn.

lukt dat niet, blijf ik gewoon thuis.Dit in tegenstelling tot TO die zijn kinderen alleen thuis laat. Hadden we het AMK al gebeld?
Ik denk dat het heel goed kan zijn als ouders zich begaan met elkaar voelen, ondanks 'ex'. Als je in staat bent om gezamenlijk de randvoorwaarden voor een gelukkig bestaan in te vullen, dan is dat op termijn heel goed voor de kinderen. Dus ik zeg: wel een investering waard. Samen zoeken naar meer/andere/nieuwe oppas, afspraken maken over inruilen data etc. Hoeft heus niet altijd oorlog en ellende te zijn hoor, een scheiding.
En, je punt is.....? Valentina je spreekt jezelf steeds meer tegen...
Valentinamaria, je bedoelt het hopenlijk minder venijnig / opschepperig / veroordelend / kortzichtig dan je overkomt?
HBG, je hoeft niet op te passen, want volgens de afspraken is het het probleem van je vrouw en het is al aardig van je dat je die oppas wilde betalen.

Maar als jij zoals ik begrijp je kinderen maar twee van de veertien dagen hebt en zij de overige twaalf, dan zou het aardig van je zijn om haar afspraak een keertje voor te laten gaan.

Zie je je kinderen echt maar zo weinig?

Je bent niets verplicht, maar je oogst wat je zaait en een goede relatie met je ex is veel waard als je samen kinderen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven