Ben ik onredelijk?

17-10-2017 09:08 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:16
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
99.91% gewijzigd
_Marana_ schreef:
17-10-2017 09:31
Het intrigeert me dat jij deze afwijkende mening hebt. Waarom vind je het niet onredelijk?
Het lijkt me voor beiden het beste om de scheiding zo snel en soepel mogelijk te regelen. Zo'n actie van zijn ex draagt daar niet echt aan bij.
Papab schreef:
17-10-2017 09:08
toch zijn er dingen besproken met die andere man die je niet behoort te doen in een relatie.

Deze zin valt me ook nog op. Jullie hebben geen relatie meer, is dat wel tot je doorgedrongen?
_Marana_ schreef:
17-10-2017 09:41
Deze zin valt me ook nog op. Jullie hebben geen relatie meer, is dat wel tot je doorgedrongen?
Dit is een andere getrouwde man geweest zo een jaar of 2 geleden.

Dit ging heel erg stiekem.
Jullie hebben geen relatie. Ze is je geen verantwoording schuldig, heeft geen verplichtingen meer naar jou en jij moet je niet met haar leven en keuzes bemoeien. Zoals jij je nu gedraagt is niet ok. Handel de scheiding en zakelijke dingen snel en goed af en ga verder met je eigen leven.
Papab schreef:
17-10-2017 09:54
Dit is een andere getrouwde man geweest zo een jaar of 2 geleden.

Dit ging heel erg stiekem.
Wat wil je daarmee? Wraak?
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Waarom wonen jullie nog in 1 huis samen?
Dat lijkt me de boel niet makkelijker maken. Kan een van jullie niet desnoods tijdelijk bivakeren bij vrienden of ouders?
Zij liegt om jou te ontzien, jij houdt haar te veel in de gaten.

Het doet pijn uit elkaar gaan maar probeer het los te laten.
Ze mag doen wat ze wil, jullie hebben geen relatie meer.
ghostbird schreef:
17-10-2017 09:58
Wat wil je daarmee? Wraak?
Wraak?

Nee ben zo niet.

Ik leg alleen uit waarom dingen mij triggeren.

Stiekem gedoe met een andere man voorheen.
En vorig jaar vreemdgaan met een persoon die ze 1 keer heeft gezien.
En nu dit.

Ja..t triggerd en heb moeite met dat impulsieve gedrag.
Volmaakt onredelijk ja
Ze màg nu stiekem doen met een andere man. Want jullie zijn uit elkaar. Dat dat jou 'triggert' is jouw probleem waar je haar niet meer mee moet belasten.
Hebben jullie eigenlijk kinderen samen ?
Dus jij neemt haar kwalijk dat ze hetzelfde gedrag vertoont tijdens jullie scheiding als tijdens jullie huwelijk waardoor jullie (mede daardoor) uit elkaar gaan? Als zij zich niet fatsoenlijk kon gedragen tijdens jullie huwelijk met die andere man kun je dat nu zeker niet verwachten. Hoogstens is het een bevestiging dat je inderdaad geen relatie meer met haar wil.
ZetHetRaamOpen schreef:
17-10-2017 10:14
Dus jij neemt haar kwalijk dat ze hetzelfde gedrag vertoont tijdens jullie scheiding als tijdens jullie huwelijk waardoor jullie (mede daardoor) uit elkaar gaan? Als zij zich niet fatsoenlijk kon gedragen tijdens jullie huwelijk met die andere man kun je dat nu zeker niet verwachten. Hoogstens is het een bevestiging dat je inderdaad geen relatie meer met haar wil.
Zo denk ik er ook over.

Maar ja..spelen met gevoelens
Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten : na een huwelijk van 20j was onze relatie helemaal op; mijn ex vroeg de scheiding aan en ik ging dan maar akkoord. Tijdens de maanden dat ik een woning regelde waar ook mijn kinderen konden verblijven wanneer ik ze heb, was ze al aan het daten; bleek dat ze al een hele poos met de scheidingsgedachte rondliep en dat is bij jouw vrouw/ex ook duidelijk het geval. Maar mij stoorde het totaal niet, tenslotte was onze relatie over.

Ik zou zeggen, doe zoals ik deed : zoek zo snel mogelijk een andere woning, vind jezelf terug, bv. door dingen te doen waar je geen tijd voor had tijdens jullie relatie, een nieuwe hobby, wat vrienden van vroeger aanhalen, ..., en wanneer je er klaar voor bent, ga je daten en zoek jezelf een leuke vriendin.

Ondertussen ben ik 3 jaar gescheiden, en heb ik al meer dan een jaar een leuke, vaste, vriendin dat ik voor geen geld meer zou willen ruilen met mijn ex.
Papab schreef:
17-10-2017 10:17
Maar ja..spelen met gevoelens
Zij probeert juist niet met jouw gevoelens te spelen...
Ik denk dat ze, door het niet te vertellen, jouw gevoelens probeert te sparen.
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
*Visje* schreef:
17-10-2017 10:23
Zij probeert juist niet met jouw gevoelens te spelen...
Ik denk dat ze, door het niet te vertellen, jouw gevoelens probeert te sparen.
En dat zegt ze ook eerlijk.

Maar dan toch weer liegen.
En ook al heeft ze geen rekening meer met me te houden...t liegen nu en in het verleden doen me zeer.
Waarom controleer jij je EX je hebt wel lef , en dan ook zeuren dat ze liegt.
Ze is jou geen enkele verantwoording schuldig de relatie met jou is over en uit!
Je kan ook een privedetective inhuren en overal camera's plaatsen :P
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Ik ga helemaal niks inhuren oid.

Ik wil haar gewoon niet terug...heel simpel.

T gaat bij mij gewoon om het liegen en bedriegen en haar vreemdgaan vorig jaar.

Ik ben geen robot en heb gevoelens.
En ook al weet ik dat ze me pijn heeft gedaan en ik beter verdien...doet het me toch zeer.

Vooral dat ze zegt onafhankelijk te willen zijn en niet toe is aan een relatie,maar wel getinte foto's plaatst op insta en Facebook doet gewoon iets met me.

In het verleden zijn er nl al eerder mannen geweest die privé berichten stuurde naar haar en ik die heb gelezen,omdat ze simpelweg haar Facebook open had staan op de pc.

Uit die berichten kon ik niet opmaken dat ze het vervelend vond..en geloof me..dit waren niet zomaar berichten van die mannen.

En dat....dat moet ik loslaten..en ja daar heb ik moeite mee.
Loslaten gaat een stuk makkelijker als je niet meer het huis deelt. Hier word jij ongelukkig van. Zoek een andere plek om te wonen, een vakantiehuisje of zo.

Begrijp je echt niet dat ze loog om jou te sparen?

Wat als ze had gezegd 'ik ga vanavond naar een nieuwe scharrel'? Hoe had jij dan gereageerd? Had je dan gezegd 'is goed, ik zie je morgen weer'? Of zou je verongelukt hebben gereageerd?
Zo mag zoveel stiekem doen als zij zelf wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
_Marana_ schreef:
17-10-2017 11:39
Loslaten gaat een stuk makkelijker als je niet meer het huis deelt. Hier word jij ongelukkig van. Zoek een andere plek om te wonen, een vakantiehuisje of zo.

Begrijp je echt niet dat ze loog om jou te sparen?

Wat als ze had gezegd 'ik ga vanavond naar een nieuwe scharrel'? Hoe had jij dan gereageerd? Had je dan gezegd 'is goed, ik zie je morgen weer'? Of zou je verongelukt hebben gereageerd?
Ja ik begrijp t wel waarom ze loog.

Maar vorige week zit ze me nog te vertellen alles netjes af te willen handelen.

Heb gewoon moeite ermee.

Facking emoties...bah
Er is niks wat ze stiekem doet. Stiekem doen kan alleen als je iemand verantwoording schuldig bent. Jullie hebben geen relatie meer, wikkelen enkel een scheiding af. Zij mag met wie ze wil praten over wat ze wil.

Ik vind het kwalijk dat je haar controleert, zelfs een andere volwassene erbij betrekt door haar te bellen en ter verantwoording te roepen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Merl0t schreef:
17-10-2017 11:59
Er is niks wat ze stiekem doet. Stiekem doen kan alleen als je iemand verantwoording schuldig bent. Jullie hebben geen relatie meer, wikkelen enkel een scheiding af. Zij mag met wie ze wil praten over wat ze wil.

Ik vind het kwalijk dat je haar controleert, zelfs een andere volwassene erbij betrekt door haar te bellen en ter verantwoording te roepen.
Eens.

Ze mag ook gewoon zeggen dat het je niks aangaat. Of 'geen commentaar'.

Ik denk dat als je dit wil veranderen, je er zelf voor moet kiezen om de vraag niet te stellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Niet controleren en haar vragen niks meer over andere mannen te vertellen. Jullie zijn geen verantwoordelijkheid meer naar elkaar verschuldigd. Als zij met anderen wil aanpappen hoef je haar er niet over te horen en jij hoeft niet te controleren. Block haar op Insta en FB als je het niet kan hebben hoe ze op de foto staat.
Ik zou afspreken dat jullie zulke details voortaan gewoon niet delen. Omdat jullie nog samenwonen is communiceren natuurlijk belangrijk, dus dat jij weet dat ze niet thuis komt bijv, maar waar ze zit maakt niks uit. Misschien helpt het als jullie afspreken om voortaan te delen 'ik ben later' of 'ik zal om 22u thuis zijn' om het duidelijk te houden. Praat er eens over met haar. Ik zou liegen ook niet leuk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven