Bezette mannen aantrekkelijker dan singles

06-07-2008 23:27 27 berichten
Nog maar eens een vraag die me al langer bezighoudt.quote:quattro35 schreef op 06 juli 2008 @ 17:38:

[/quote]

[/i]Het lastige is dat net als irl je makkelijker een vriendin krijgt als je er al één hebt: vrouwen beoordelen een man die een vrouw/vaste vriendin heeft positiever (Hij is al goedgekeurd door "haar", als een man single is zal er wel iets niet kloppen aan hem, dat idee).

En: als je een vriendin of een soort relatie hebt ben je veel minder wanhopig en/of veel minder gefocust op seks: je bent al immers al voorzien/voldaan en veel meer ontspannen en kunt dan dus ook veel rustiger en relaxter met andere dames omgaan, ook online.

Lullig maar waar. Hoe zit dat toch? Ruiken jullie het? Is een bezette man (lees: een die veel seks heeft) aantrekkelijker? Komen bezette mannen zelfverzekerder over? Vertel het me.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet waar dat het andersom niet geldt. Daar zijn ook genoeg onderzoeken naar gedaan.

Blijkbaar straal je met een partner, iig met een goede relatie toch iets uit wat het andere geslacht aantrekt. Waarschijnlijk kijken mannen/vrouwen dan niet zo wanhopig.
Geen last van. Ik voel me niet aangetrokken tot bezette mannen, mocht dat wel zo zijn dan ga ik ze uit de weg. Krijg ook niet meer aandacht als ik zelf bezet ben.
Is het niet zo dat de mannen bezet zijn omdat ze leuk zijn en niet leuk zijn omdat ze bezet zijn??
The time is now
Het is zoals je zegt denk ik de bevestiging van een andere vrouw die de man aantrekkelijk maakt voor vrouwen.

Vanavond in een wetenschapsquiz kwam naar voren dat mannen waar vrouwen naar/mee lachten aantrekkelijker was dan een man die alleen stond of met mannen lachte.

De bevestiging van een andere vrouw dat de man in kwestie leuk is, maakt de man in onze gedachten ook leuker.

Voor mannen bleek dit niet te werken. Een vrouw die met mannen lachte was niet aantrekkelijker. Nee, mannen voelde zich aggressief omdat er concurrentie was.

Ik zelf heb hier geen ervaring mee. Ben niet zo'n "manhunter"
Geen idee of een bezette man lekkerder ruikt, maar het werkt volgens mij wel beide kanten op. Ik merk zelf dat ik schijnbaar aantrekkelijker ben op de momenten dat ik in een relatie zit (of zelfs alleen maar verliefd ben). Misschien inderdaad omdat het dan heel duidelijk is dat je niet 'op zoek' (='wanhopig' ), maar wel relatiemateriaal bent? Of gewoon een positievere uitstraling hebt?
Dat zeg ik....
Grappig, dat werkt bij mij niet zo. Als een man omgeven is door vrouwen, in een kroeg bijvoorbeeld, dan krijg ik juist de indruk dat het een player is, of zo'n man die 'beter met vrouwen op kan schieten dan met mannen'.
.
Dat zeg ik....
Hmmmm misschien in die zin voor mij omdat mannen die ik aantrekkelijk vind zich in een bepaalde leeftijdscatagorie bevinden waarin vele, en zeker de goed uitziende, mannen allemaal een relatie hebben.
Ik selecteer op exclusiviteit, haha.
quote:Tarantelle schreef op 06 juli 2008 @ 23:37:

Grappig, dat werkt bij mij niet zo. Als een man omgeven is door vrouwen, in een kroeg bijvoorbeeld, dan krijg ik juist de indruk dat het een player is, of zo'n man die 'beter met vrouwen op kan schieten dan met mannen'.\

Nee, het ging er meer om dat er een vrouw naar hem lachte, of dat hij aandacht kreeg van een vrouw. Bijvoorbeeld tijdens een leuk gesprek in het café of zo...

Andersom was dat dus niet, dan kwam de rivaliteit de kop op steken.
quote:Tarantelle schreef op 06 juli 2008 @ 23:37:

Grappig, dat werkt bij mij niet zo. Als een man omgeven is door vrouwen, in een kroeg bijvoorbeeld, dan krijg ik juist de indruk dat het een player is, of zo'n man die 'beter met vrouwen op kan schieten dan met mannen'.Haha, inderdaad. Dat of homo... Mijn interesse wordt er in ieder geval niet door vergroot
Dat zeg ik....
quote:websje schreef op 06 juli 2008 @ 23:38:

.

Niet zoveel moeilijke vragen stellen rond dit tijdstip hoor

Het valt mij op dat de 'leuke mannen' die ik ken inderdaad vaak bezet zijn. Wanneer ze dit niet zijn, duurt dit over het algemeen niet zo lang.
The time is now
Tarrantelle. zo een man die 'beter op kan schieten met een vrouw dan met een man' is zo een type die zijn bevestiging moet hebben van 'de vrouwtjes' en andere mannen eigenlijk alleen maar als concurrentie ziet. IEUW, mee eens dus.

Of die mannen waarin je de 'oprechtheid' en 'eerlijkheid' van zijn ziel zo duidelijk in zijn ogen ziet.. die 'onschuldige' blik. Waar zoveel vrouwen intrappen. Gruwel. Dat zijn inderdaad vaak de reeds bezetten mannen die het zo moeilijk hebben thuis bij hun vrouw die nooit meer sex wil en hem niet begrijpt.
quote:Banba schreef op 06 juli 2008 @ 23:41:

[...]

Niet zoveel moeilijke vragen stellen rond dit tijdstip hoor

Het valt mij op dat de 'leuke mannen' die ik ken inderdaad vaak bezet zijn. Wanneer ze dit niet zijn, duurt dit over het algemeen niet zo lang.Haha, had hem al weg gehaald hoor... Over het algemeen klopt het wel, maar ik heb ook een aantal vrienden die langer niet dan wel een relatie hebben terwijl ze echt leuk zijn (persoonlijkheid en uiterlijk) naar mijn mening.
Dat zeg ik....
quote:Kaboutertje12 schreef op 06 juli 2008 @ 23:41:

Tarrantelle. zo een man die 'beter op kan schieten met een vrouw dan met een man' is zo een type die zijn bevestiging moet hebben van 'de vrouwtjes' en andere mannen eigenlijk alleen maar als concurrentie ziet. IEUW, mee eens dus.

Zo iemand die zichzelf dan omschrijft als een 'echte vrouwenman'
Dat zeg ik....
Ohw, volgens mij ging er iets mis met mijn (poging tot) quote.

Ik zie dat je je reactie net weghaalde op het moment dat ik het wou versturen.

Nou ja, je snapt wel wat ik bedoelde, denk ik.
The time is now
Over zo een vent ligt altijd een dun sperma laagje wat ze graag willen delen..

Geef mijn portie maar aan Fikkie, of Vicky als ze er behoefte aan heeft
Ja of je moet altijd plaats maken voor goede vriendin X of goede vriendin Y die het nu ongelooflijk moeilijk heeft. Daar moet je alle begrip voor hebben en je bent egoistisch als je moppert omdat hij daardoor een paar uur te laat komt opdagen.
Ook dat werkt niet voor mij, Maddy. Misschien moet ik eens aan een detector, waarschijnlijk klop ik biologisch niet. Ik zou wel eens een interessant studieobject kunnen zijn.
Ik heb ooit eens over een test gelezen. Lieten ze mannen de revu passeren die bijv. een kinderzitje op een fiets of in een auto hadden. Daarmee werd indirect een boodschap van een reeds bezette man afgegeven. Deze man bleek aantrekkelijker dan zijn vriend (even goed uitziend) die geen kinderzitjes had. Argument: seksegenoten hadden de 'voorziene' man reeds al goedgekeurd want er waren nazaten.

Uit een ander verhaal: mannen meten hun mannelijkheid nog altijd af aan het feit dat ze voor nazaten kunnen zorgen. Hoe meer nazaten, hoe mannelijker.

Derde bron: een getrouwde man is soms voor een minnares aantrekkelijk: hij wil geen huwelijk, verbintenis etc.

Soms zijn relaties ingewikkeld.....
Bij zo'n stoeltje denk ik juist: oh nee, krijg ik straks dat gezeur dat ik zijn of haar moeder niet ben.
quote:websje schreef op 06 juli 2008 @ 23:35:

Geen idee of een bezette man lekkerder ruikt, maar het werkt volgens mij wel beide kanten op. Ik merk zelf dat ik schijnbaar aantrekkelijker ben op de momenten dat ik in een relatie zit (of zelfs alleen maar verliefd ben). Misschien inderdaad omdat het dan heel duidelijk is dat je niet 'op zoek' (='wanhopig' ), maar wel relatiemateriaal bent? Of gewoon een positievere uitstraling hebt?ik denk het laatste, glim je niet een beetje extra als je verliefd bent? En als je een fijne relatie hebt, voel je je misschien wat zelfverzekerder en straal je dat dus uit. Naast een fijn uiterlijk, is het toch ook uitstraling wat mensen (mannen) in eerste instantie zien. Ik doe ook wat meer mijn best op mijn uiterlijk als ik in een relatie ben.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik op de bus stond te wachten en een vader mij de hele tijd schuin aankeek terwijl hij zijn kinderen opvoedde. Het leek net een theaterstuk. En maar leuk doen tegen die kinderen en maar kijken.
Ligt eraan wat voor vrouw zo'n man heeft. Ik kan me zo voorstellen dat je bij een aantrekkelijke man met een kenau van een vrouw toch nog eens een wenkbrau ophaalt...

en andersom : geen betere accessoire voor de vrouw dan een aantrekkelijke man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven