Break up tijdens Corona

06-04-2020 09:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden, net na carnaval ben ik gedumpt door de liefde van mijn leven. Ik zag het eigenlijk ook niet echt aankomen, omdat we wel vaker moeilijke periodes hadden, maar altijd voor elkaar kozen. Ik zal een korte geschiedenis van onze relatie schetsen.

Hij en ik hebben beide korte lontjes en hadden veel ruzie. Hij schold me heel vaak en steeds vaker uit ook met de ergste scheld woorden (kanker). Hij was soms agressief op de manier dat ik een duwtje kreeg of in bedwang werd gehouden of met kussens werd geslagen. Omdat hij deze dingen deed, begon ik ze soms terug te doen wat super toxic is, weet ik.

Maar over het algemeen hadden we een super leuke tijd en al onze leuke tijden waren gwn geweldig. Tot ik erachter kwam dat hij tinder had gedownload tijdens onze relatie toen hij studeerde in Leiden en ik in Nijmegen, ik vroeg letterlijk of ik een spelletje mocht doen en de app stond ernaast. Toen had hij zoveel spijt en heeft hij een paar maanden alles voor me gedaan en is zelfs verhuisd naar Nijmegen, niet geheel voor mij maar wel 75 procent sinds hij moest verhuizen hij wist alleen niet welke stad.

Toen ben ik te veel van hem gaan verwachten omdat ik hem niet vertrouwde door het downloaden van tinder en het super veel liegen, liegen over zijn verleden, of van zijn vrienden dingen horen over de avond die volgens hem helemaal niet gebeurd waren. Plus liegen dat hij achter mijn rug om een meisje appte en met haar ergens toevallig zag en mee afsprak.

Door deze gebeurtenissen kon ik niet meer vertrouwen en had ik het toen moeten uitmaken. Hij gaf me echter hoop dat alles goed kwam. Ik sloeg ook een beetje door, iets wat ik niet van mezelf gewend ben en hij mocht bijvoorbeeld niet meer uit. Schaam ik me diep voor.

Toen een anderhalve maand later zei hij dat hij op was met proberen mijn vertrouwen terug te winnen en we hadden door tinder nog steeds veel ruzie, dus ik snapte hem. We hebben bijna drie weken ervoor gekozen elkaar beetje met rust te laten zodat hij en ik konden nadenken. Ik kwam er echter achter dat hij de liefde van mijn leven is en ik me vreselijk heb gedragen en hem behandelt heb na tinder. En dat ik hem terug wilde. Hij wilde me niet meer, maar twijfelde nog.

Hij bleef me constant hoop geven. Het was uit voor carnaval maar we zouden njets doen tijdens carnaval als respect naar elkaar toe. Voor zover hebben we dat ook nket gedaan dat ikbweet. Ik ben super close met die vrienden dus om ze ineens niet meer te zien na twee jaar deed pijn. Hij belde me elke avond op of ik wilde komen en dat hij van me hield en me miste. En elke ochtend zei hij nee D. je bent mijn ex wtf tuurlijk ga je niet mee.

Ik wilde graag afscheid nemen van zijn vrienden, en dat mocht van hem tijdens de optocht. Dus ik helemaal uitgedost daarheen en is hij al zat. Geen vriend te bekennen. Hij wilde contact verbreken terwijl hij zat was en ik helemaal gekomen was naar de optocht met de list dat ik de vriendennzag, toen begon ik te huilen dat dit echt niet eerlijk was en hij gaf me weer hoop dat er ooit misschien een toekomst zou zijn voor ons. Ik heb elke dag gehuild met carnaval.

Hij ging zo makkelijk van het was aan naar het was uit en elke dag drinken en de leukste tijd hebben in snaps of foto's of instagram dat ik zag en verhalen hoorde. Hij had het vrienden en familie ook niet verteld. Hij zei ook dat hij er toen we nog hadden al overheen was en dat deed pijn.

We hebben meerdere keren geprobeerd contact te verbreken maar hij wil altijd een kanaal open houden. Hij heeft me nu al twee maanden na het uit is hoop gegeven. Eerst was het na twee weken dat hij me waarschijnlijk zo erg miste dat hij me terug zou willen, toen een maand en nu heeft hij nog steeds niet genoeg tijd van me gekregen zogenaamd. Hij had ook meteen tinder na het uitgaan. Hij heeft nu ook iemand anders. Zijn vrienden hebben haar ook al toegevoegd en het is volgensmij best serieus.

Het pijnlijke daaraan is dat ik anderhalf jaar lang onzeker ben gewees over mijn lichaamsgewicht, mijn haarkleur want hij valt op bruin en dat ik een hele witte huidskleur heb. Zij is gebruind en heel mooi en dun en bruin haar, precies waarop hij valt. Maar toch zegt hij nog steeds dat hij mij leuker vindt en ze njet speciaal is.
Dit zei hij wel pas nadat hij erachter kwam dat ik ook een date had omdat ik erachter kwam dat hij een date had gehad dus toen ben ik ook gwn gegaan. Ik heb hem echter moeten beloven dat ik niet ging.
Hij heeft me tijdens de date meerdere keren gebeld en nep accounts aangemaakt zodat hij het blokkeren zou kunnen omzeilen. Dus dat is gestoord, maar wel een reden waarom ik denk dat hij me wel mischien nog wil, al snap ik niet waarom je zou kiezen voor mijn vier als zij duidelijk een zeven is of hoger. We gaan nu maandag op date weer. Maar ik heb het gevoel dat ik moet concurreren met iemand die veel beter is.

Toen ik er in de eerste instantie achter kwam wilde ik hem blokkeren op alles, wat ik allang had moeten doen, maar toen wilde hij dat niet. Hij miste me ineens, goede timing ja... Maar ik geloof hem. En ik zou alles, al mijn dates, zo laten vallen voor hem, maar hij niet voor mij. We hebben nu afgesproken dat hij een keuze moet maken tussen mij en haar voor ze weer op date gaan, maar ik weet vrij zeker dat hij haar kiest en ik dus helemaal kapot ga weer. Vooral omdst ze zo mooi is dus dst ik dacht dat hij anderhalf jaar iemand beters kon krijgen, zou dan waar zijn en ik zou van haar verloren hebben. Daarom wil ik het zelf misschien niet meer, al hou ik nog zo erg van hem. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik heb voor twee maanden elke dag gehuild en mis hem meer dan minder elke dag.

Ik kan geen afstand nemen, en had gewoon zo graag gewild dat hij dat deed. Hij heeft nu toch iemand anders, waarom moet je mij nog aan het lijntje houden? Ik vroeg ook meerdere keren of ik een tweede optie was en hij zei nee, maar kon geen reden geven waarom niet.
Het is nu ook nog tijdens corona en ik heb dus geen idee hoe ik hier overheen kom. Of wat ik moet doen. Soms voelt het alsof ik een therapeut nodig heb maar ik ben 21 en wil het niet zeggen tegen mijn ouders, die zien mijn rekeningen nog. Moet ik wel of niet op date gaan? Alle tips zijn welkom en sorry voor het lange bericht.

Ik wens jullie veel voorspoed in deze tijd.
zodra het weer mag, ga jij in therapie
Het antwoord is NEE. Laat die jongen alsjeblieft in de stront zakken en ga aan je eigenwaarde werken. Je weet zelf ook wel dat dit het enige goede antwoord is.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
De relatie met die jongen is ontzettend ongezond en kan niet wel gezond worden. Het enige juiste antwoord is 'laat hem los'. Een therapeut zoeken lijkt me heel erg verstandig, je zit echt in de knoop met jezelf, je eigenwaarde en je grenzen, anders was je niet in deze situatie terecht gekomen.

Dus nee, een ander daten lijkt me niet slim. Eerst jezelf op orde krijgen, je oude relatie verwerken en dan pas nadenken over een eventuele nieuwe. (nog los van het feit dat het wat betreft social distance nu ook gewoon niet ok is om te gaan daten natuurlijk)

Veel sterkte gewenst.
Je bent 21? En je woont gewoon in Nederland?
Waarom zouden jouw ouders dan jouw facturen zien, als er al facturen zijn. Na je 18e hoef je ze daar helemaal geen inzicht meer in te geven.

Even voor de duidelijkheid, hij houdt jou aan het lijntje. Als hij je echt zo leuk en belangrijk zou vinden, dan zou hij je met veel meer respect behandelen.
Sowieso heb ik het idee dat jullie niet het beste in elkaar naar boven halen. Echt een relatie moet leuk zijn, niet deze hel die jij schetst.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat een griezel. Wees blij dat je van hem af bent en ga aan je eigenwaarde werken.
Ik ben opgehouden na "hij schold me uit", wilde toen een betoog typen, heb toen de rest ook maar gelezen en besloten mijn betoog in te korten tot een beknopte uitspraak: laat deze man los.

Als ik zo bot mag zijn: álles wat ik lees in dit bericht kan in mijn ogen onmogelijk opwegen tegen 'leuke tijden', want die moeten dan wel verrekte leuk zijn geweest moet je hier nog zin in hebben. Hij zal vast ook zijn kant van het verhaal hebben, en ja jij zal vast ook dingen hebben gezegd en gedaan, maar hij houdt je heel duidelijk aan het lijntje. Dat zou voldoende reden moeten zijn om eieren voor je geld te kiezen.
Suusje666 schreef:
06-04-2020 09:55
Ik ben opgehouden na "hij schold me uit"
Dit. Meer redenen heb je niet nodig om een relatie te beëindigen.
Hoezo is dit de liefde van je leven?
Ben je 21 of 12? Je schrijft en redeneert als een twaalfjarige namelijk.

Laat deze jongen los en ga in therapie.
Als het je lukt deze man los te laten, dan durf ik je alvast te voorspellen dat de volgende man van hetzelfde type zal zijn als deze vent en diegene die daarna komt óók, als jij niet aan jezelf gaat werken.

Je bent nog jong, een jaartje of anderhalf intensieve therapie levert je een gigantische winst op voor de rest van je leven. Je zal namelijk oa leren van jezelf te houden en op basis daarvan een partner keuze maken. De juiste partner, die goed bij je past, die lief is, die respectvol is en die op een volwassen manier discussieert als er een meningsverschil is.
Ik weet niet op welke basis je nu partnerkeuzes maakt, maar 1 ding is zeker: die basis in jouzelf is niet goed.

Ga geen relaties aan tot je ruim een aantal maanden in therapie bent.
Sorry, zo'n lang verhaal voorspelt zelden iets goeds, dus bij 'we schelden elkaar uit maar verder hadden we het ook leuk' ben ook ik op gehouden.

Kies voor een leuk leven en ga werken aan een eigen emotionele stabiliteit en zelfvertrouwen waar je nu niet echt over lijkt te beschikken.
Hij was met andere vrouwen bezig, schold jou uit, kon agressief zijn, viel jou na jullie breuk tijdens een date lastig via nepaccounts (!) en heeft nu iemand anders terwijl hij jou een wortel voor de neus houdt. Hoe kan zo'n afschuwelijke man de liefde van je leven zijn?

Verder ben je heel negatief over jezelf en plak je jezelf en zijn nieuwe vlam een score op: jij krijgt een onvoldoende en de nieuwe vrouw is een zeven of hoger. Dat getuigt van weinig (zelf)respect. Je klinkt niet als iemand die klaar is voor een volgend hoofdstuk in haar liefdesleven. Ga inderdaad alsjeblieft eerst aan je eigenwaarde werken zodra je weer in therapie kan gaan. Je lijkt zo hard naar bevestiging te snakken dat je je onzuivere ex niet kan loslaten. Dat is echt ongezond voor jou, laat staan voor een nieuwe liefde.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Goh, joh wat een drama, kind en dat allemaal met de liefde van je leven....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als dit de liefde van je leven is, is er serieus iets mis met je eigenwaarde.
Neem even contact op met de bank dan kunnen ze veranderen dat je ouders inzage hebben.
Nog beter stap over naar een andere bank dan start je helemaal op nieuw.
Dit klinkt helemaal niet als een leuke jongen. Wat vinden je vriendinnen van hem als je dit verhaal aan ze vertelt?
Bulbul schreef:
06-04-2020 09:42
Het antwoord is NEE. Laat die jongen alsjeblieft in de stront zakken en ga aan je eigenwaarde werken. Je weet zelf ook wel dat dit het enige goede antwoord is.
Kort en krachtig en ik sluit mij hierin volledig aan
Ik zou overwegen om een boek te gaan schrijven
Niet geschoten is altijd mis
DvGmeisje schreef:
06-04-2020 09:22
Hij schold me heel vaak en steeds vaker uit ook met de ergste scheld woorden (kanker). Hij was soms agressief op de manier dat ik een duwtje kreeg of in bedwang werd gehouden of met kussens werd geslagen. Omdat hij deze dingen deed, begon ik ze soms terug te doen wat super toxic is, weet ik.
Ik vind al "toxic" dat hij met dit soort dingen begon.

Blijf maar lekker weg bij hem, blokkeer hem op facebook/whatsapp, blokkeer zijn oproepen in jouw telefoon.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik zeg, tijd voor Tinder;)
Hoe kwam je na al deze ellende tot de conclusie dat deze man de liefde van je leven is? :woa:
viva-amber schreef:
06-04-2020 10:41
Goh, joh wat een drama, kind en dat allemaal met de liefde van je leven....
:hihi:
Laat je toch niet zo jojo-en mens. Hij wil jou helemaal niet. Hij wil alleen controle over je, je aan het lijntje houden en hij wil vooral niet dat jij het leuk hebt met een ander terwijl hij lekker zijn goddelijke gang gaat. Het is een dikke klootzak die je per direct uit je leven moet bannen. Je laat je echt heel erg meeslepen en bespelen. Tijd om te kappen met die liegende, vreemdgaande, eeuwig twijfelende loser. His loss.
Oh God, ik heb een gelijkaardige ervaring achter de rug, was toen ook 20/21.

Het zwaarste wat ik mezelf heb kwalijk genomen na de knoop definitief door te hakken (aangezien ik door hem al 8 keer gedumpt was en dan toch niet) voor ons beiden, is dat ik mezelf zo hard had gegeven aan iemand die me zo behandeld heeft.
To, laat dat eens lopen. Die gast heeft geen respect voor jou.
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven