Buurman gaat mogelijk vreemd
vrijdag 30 december 2022 om 10:09
Ik werk in een hotel en een week geleden zag ik mijn buurman van een paar huizen verder op naar binnen lopen met een voor mij onbekende vrouw aan zijn arm. Ik was aan het schoonmaken en stond op een niet zichtbare plek. Ik kon de buurman wel goed zien en ik zag dat hij erg handtastelijk was bij deze onbekende vrouw. Ik heb later van mijn collega gehoord dat die 2 maar één kamer hadden geboekt. Het gekke is dat het hotel waar ik werk maar 20km van onze buurt vandaan is. Dus ik snap niet waarom de buurman persé in een hotel moest overnachten als hij zo dichtbij woont. Ik denk dus dat de buurman vreemd gaat. Ik wil dit aan de buurvrouw vertellen, maar mijn man zegt dat ik mij er niet mee moet bemoeien. Dit vind ik best moeilijk omdat als mijn man vreemd zou gaan ik het graag zou willen weten. Moet ik het vertellen aan mijn buurvrouw of niet?
vrijdag 30 december 2022 om 15:45
Waarom niet eigenlijk ?fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:41Ik denk dat die kans niet reeel is, ook niet in het geval van TO. Alsof zo'n vent je werk gaat bellen om te vertellen dat ie vreemdging en dat jij hem verlinkt hebt, tuurlijk niet. Of zo'n vrouw dat gaat doen.
En zouden ze dat wel doen, dan is het altijd nog hun woord tegen het mijne. Ik mag toch hopen dat een werkgever in eerste instantie meer waarde hecht aan de woorden van zijn werknemer dan aan die van een vreemde die niet eens interactie met die werknemer heeft gehad. Wie zegt immers niet dat het juist de buren zijn die TO een kunstje willen flikken? Geen werkgever die daar wat mee doet hoor, die kans is echt nihil.
TO werkt daar, ze drinkt er niet toevallig een wijntje op een zaterdagavond.
Dan mag je iedereen vertellen wat je maar wil, niet als werknemer.
De man van de buurvrouw was alleen moreel verkeerd bezig, als dat al zo is, niet strafbaar.
vrijdag 30 december 2022 om 15:45
Ik zou erop vertrouwen dat hij dat toch niet zou doen. Net als dat ik op mijn eigen waarneming zou vertrouwen en echt wel het verschil zie tussen iemand die een zakelijke afspraak in het restaurant van mijn hotel heeft of wie er komt ketsen met een minnares.Nogevendit schreef: ↑30-12-2022 15:44TO weet niet zeker dat hij vreemdging. Wellicht kan die man wel bij haar werk gaan klagen ivm laster.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 30 december 2022 om 15:47
Nogevendit schreef: ↑30-12-2022 15:44TO weet niet zeker dat hij vreemdging. Wellicht kan die man wel bij haar werk gaan klagen ivm laster.
Dat hij met een andere vrouw daar seks zou gaan hebben was wel vrij duidelijk voor TO.
Hij hoeft niet te klagen over laster. Hij kan gewoon een klacht indienen bij het management dat zijn privacy niet gewaarborgd is. En dat zou TO dus zelfs haar baan kunnen kosten, ze weet dat er privacyregels zijn.
vrijdag 30 december 2022 om 15:47
Hoezo niet? TO is ook niet strafbaar als ze tegen haar buurvrouw zegt "goh, ik zag je man van de week bij ons in het hotel, hij checkte in met een vrouw." Er is geen wet die zegt dat TO dat niet mag delen hoor, en ook al geen CAO die zegt dat je vreemdgangers een alibi moet verschaffen als ze op je werk inchecken.whateverever schreef: ↑30-12-2022 15:45Waarom niet eigenlijk ?
TO werkt daar, ze drinkt er niet toevallig een wijntje op een zaterdagavond.
Dan mag je iedereen vertellen wat je maar wil, niet als werknemer.
De man van de buurvrouw was alleen moreel verkeerd bezig, als dat al zo is, niet strafbaar.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 15:48
Het is wel duidelijk dat je niet in de horeca werkt en ook nooit gewerkt hebt.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:23voor mijn werk ben ik al helemaal niet bang. Ik doe niks verkeerd,
Daar is het namelijk wel héél erg fout om informatie over gasten door te geven aan derden.
Jij werkt dan misschien niet in dat hotel maar TO wel en als zij dit soort informatie doorgeeft kan het haar haar baan kosten en zal het ook heel moeilijk worden voor haar om in de horeca wat anders te vinden.
Zoals iemand al eerder zei, ze nemen liever iemand aan die alle borden laat vallen dan iemand die bewezen heeft niet discreet te zijn.
vrijdag 30 december 2022 om 15:49
Nou als je dat komt vertellen zul je toch aan de buurvrouw moeten verklaren hoe je dat weet. Dan zeg je dat je bij dat hotel werkt en het zodoende zag.
Mochten ze samen beslissen dat jij liegt, als koppel, heb je mogelijk een probleem als ze werkgever op de hoogte stellen.
Ik zou het alleen daarom al nooit gaan melden bij buurvrouw.
Maar misschien ben ik ook paranoia.
Mochten ze samen beslissen dat jij liegt, als koppel, heb je mogelijk een probleem als ze werkgever op de hoogte stellen.
vrijdag 30 december 2022 om 15:50
Dat zei ik.granny71 schreef: ↑30-12-2022 15:48Het is wel duidelijk dat je niet in de horeca werkt en ook nooit gewerkt hebt.
Daar is het namelijk wel héél erg fout om informatie over gasten door te geven aan derden.
Jij werkt dan misschien niet in dat hotel maar TO wel en als zij dit soort informatie doorgeeft kan het haar haar baan kosten en zal het ook heel moeilijk worden voor haar om in de horeca wat anders te vinden.
Zoals iemand al eerder zei, ze nemen liever iemand aan die alle borden laat vallen dan iemand die bewezen heeft niet discreet te zijn.
Strafbare of erg opvallende dingen kun je beter aan het management doorgeven, als hun iets genegen is aan de reputatie van het hotel ondernemen ze dan actie. Als niet, kun je altijd conclusies trekken.
whateverever wijzigde dit bericht op 30-12-2022 15:52
14.25% gewijzigd
vrijdag 30 december 2022 om 15:51
Ik heb zeker wel in de horeca gewerkt en zelfs in hotels gewerkt maar ik heb nooit een verbod gekregen om aan derden te vertellen dat ik een bekende heb gezien, hoor.granny71 schreef: ↑30-12-2022 15:48Het is wel duidelijk dat je niet in de horeca werkt en ook nooit gewerkt hebt.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 15:51
Stel je werkt in het ziekenhuis en jouw kennis of buurman oid blijkt een ongeneeselijke ziekte te hebben, besmettelijk of voor hem dodelijk, maar niemand mag het weten. Ga je dat dan ook tegen de partner van jouw kennis zeggen?fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 11:17Oh, daar zou ik zelf niet aan gedacht hebben en dat zou voor mij verder ook geen overweging zijn. Ik zeg alleen wat ik zou doen, omdat het voor TO vast ook wel prettig is om te lezen dat ze niet de enige is die het zou willen vertellen, in die kakofonie van gegil dat ze zo'n slecht mens is omdat ze niet mee wil werken aan het geheim houden van het vreemdgaan van een buurman.
En waarom wel of niet?
vrijdag 30 december 2022 om 15:52
Zo werkt het inderdaad in de horeca. Nooit verraad je je gasten. Je ziet alles maar dat hou je voor je.granny71 schreef: ↑30-12-2022 15:48Het is wel duidelijk dat je niet in de horeca werkt en ook nooit gewerkt hebt.
Tell me about it.
De uitdrukking ‘horeca-ogen en oren ‘ bestaat niet voor niets.
Silence is golden.
Geen bijzonderheden
vrijdag 30 december 2022 om 15:54
Zien is ook prima, je mag alleen niets compromitterends naar buiten brengen.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:51Ik heb zeker wel in de horeca gewerkt en zelfs in hotels gewerkt maar ik heb nooit een verbod gekregen om aan derden te vertellen dat ik een bekende heb gezien, hoor.
vrijdag 30 december 2022 om 15:55
Jullie zitten echt onnodige bangmakerij te verzinnen, hoor. Ten eerste gaan die mensen heus het hotel niet bellen, en ten tweede gaat geen enkele werkgever een werknemer ontslaan omdat 1 persoon een klacht heeft ingediend. En al helemaal niet zo'n soort klacht.whateverever schreef: ↑30-12-2022 15:49Nou als je dat komt vertellen zul je toch aan de buurvrouw moeten verklaren hoe je dat weet. Dan zeg je dat je bij dat hotel werkt en het zodoende zag.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 15:56
Ooit van privacyregels gehoord? Daar zijn ze, zeker in hotels, erg streng op.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:47Hoezo niet? TO is ook niet strafbaar als ze tegen haar buurvrouw zegt "goh, ik zag je man van de week bij ons in het hotel, hij checkte in met een vrouw." Er is geen wet die zegt dat TO dat niet mag delen hoor, en ook al geen CAO die zegt dat je vreemdgangers een alibi moet verschaffen als ze op je werk inchecken.
Dat jij het je niet voor kan stellen wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
En wie zegt dat de buurman vreemd gaat? Daar blijf je maar op hameren maar dat weet TO niet zeker dus jij ook niet.
vrijdag 30 december 2022 om 15:56
Nou TO, verschillende meningen zoals je ziet. Dus, wat nu?
Nog even over een anoniem epistel; ik zou nog amused zijn, ook niet als het (achteraf) waar blijkt te zijn. Ik hou niet zo van schijnheilig gedoe ten faveure van de schrijver.
Ik zou bij een aanbellende buuf ook niet blij zijn, misschien zelfs boos worden en denken 'jij kut, jij!' maar later wel bij haar aanbellen (mocht het waar zijn) met een goedmakertje (waarbij het risico dan is dat zij dan juist zegt 'jij kut, jij!') en alsnog bedankt zeggen.
Nou ja. Mag duidelijk zijn, dat achterbakse vind ik echt naadje.
Nog even over een anoniem epistel; ik zou nog amused zijn, ook niet als het (achteraf) waar blijkt te zijn. Ik hou niet zo van schijnheilig gedoe ten faveure van de schrijver.
Ik zou bij een aanbellende buuf ook niet blij zijn, misschien zelfs boos worden en denken 'jij kut, jij!' maar later wel bij haar aanbellen (mocht het waar zijn) met een goedmakertje (waarbij het risico dan is dat zij dan juist zegt 'jij kut, jij!') en alsnog bedankt zeggen.
Nou ja. Mag duidelijk zijn, dat achterbakse vind ik echt naadje.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 30 december 2022 om 15:57
Wat een rare vraag. Nee, natuurlijk zou ik dat niet doen, ten eerste heb je als zorgpersoneel WEL een medisch beroepsgeheim, iets wat hotelpersoneel niet heeft. En ten tweede is een ziekte natuurlijk iets totaal anders dan een ander oplichten.
Een betere vergelijking zou zijn: stel je buurman is je collega en je ontdekt dat hij het bedrijf tilt door facturen te vervalsen. Zou je het dan zeggen? Ja, dat zou ik ook doen want ik wil niet meewerken aan andermans bedrog.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 15:58
Dat waag ik te betwijfelen.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:55Jullie zitten echt onnodige bangmakerij te verzinnen, hoor. Ten eerste gaan die mensen heus het hotel niet bellen, en ten tweede gaat geen enkele werkgever een werknemer ontslaan omdat 1 persoon een klacht heeft ingediend. En al helemaal niet zo'n soort klacht.
Ik heb geen heel verantwoordelijk werk maar er komt hier een serial dater met 10 15 dates per jaar. Ik zeg dat niet tegen die dames ondanks die man heel goed weet dat ik dat elke keer zie. Daarentegen kan ik het zo wel delen, in deze vorm. Niemand zal hem ergens herkennen.
vrijdag 30 december 2022 om 16:00
Privacyregels zijn heel iets anders. Die gaan over welke gegevens een hotel van jou met derden deelt en waarom. Hier is bijvoorbeeld het privacybeleid van Radisson hotels:granny71 schreef: ↑30-12-2022 15:56Ooit van privacyregels gehoord? Daar zijn ze, zeker in hotels, erg streng op.
Dat jij het je niet voor kan stellen wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
En wie zegt dat de buurman vreemd gaat? Daar blijf je maar op hameren maar dat weet TO niet zeker dus jij ook niet.
https://www.radissonhotels.com/nl-nl/pr ... urrightsEU
Zoals je ziet staat daar nergens in dat hotelpersoneel niet tegen andere mensen mogen zeggen dat ze je op hun werk gezien hebben.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 16:00
Ik heb ook nooit de regel gekregen dat je als bardame de gesprekken aan de bar voor jezelf houdt en toch is dat wat je doet, wat hoort en wat van je verwacht wordt.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:51Ik heb zeker wel in de horeca gewerkt en zelfs in hotels gewerkt maar ik heb nooit een verbod gekregen om aan derden te vertellen dat ik een bekende heb gezien, hoor.
Niet alle regels staan zwart op wit en toch heb je je daaraan te houden.
vrijdag 30 december 2022 om 16:01
Je bent iig een stuk beter op de hoogte van dit bedrog dan TO van wat zij wil gaan vertellen.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:57Wat een rare vraag. Nee, natuurlijk zou ik dat niet doen, ten eerste heb je als zorgpersoneel WEL een medisch beroepsgeheim, iets wat hotelpersoneel niet heeft. En ten tweede is een ziekte natuurlijk iets totaal anders dan een ander oplichten.
Een betere vergelijking zou zijn: stel je buurman is je collega en je ontdekt dat hij het bedrijf tilt door facturen te vervalsen. Zou je het dan zeggen? Ja, dat zou ik ook doen want ik wil niet meewerken aan andermans bedrog.
vrijdag 30 december 2022 om 16:02
Dat is toch ook een andere situatie? Ik zou overigens wel degelijk tegen een nietsvermoedende thuiszittende partner zeggen dat haar man jaarlijks met 10-15 dates bij mij in de zaak zit. En geen werkgever zou me daarom kunnen of mogen ontslaan.whateverever schreef: ↑30-12-2022 15:58Dat waag ik te betwijfelen.
Ik heb geen heel verantwoordelijk werk maar er komt hier een serial dater met 10 15 dates per jaar. Ik zeg dat niet tegen die dames ondanks die man heel goed weet dat ik dat elke keer zie. Daarentegen kan ik het zo wel delen, in deze vorm. Niemand zal hem ergens herkennen.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 16:03
Maar ze was toch ook niet van plan om te zeggen dat die man vreemd ging? Dat zou ik niet doen. Ik zou gewoon zeggen wat ik gezien heb, namelijk je man was bij mij in het hotel, hij zag mij niet maar ik hem wel, ik weet zeker dat hij het was, hij was met een vrouw, ze waren heel amicaal samen en checkten samen in op 1 kamer. Ik weet niet of ze ook echt zijn blijven overnachten, alleen dat ze hebben ingecheckt samen.whateverever schreef: ↑30-12-2022 16:01Je bent iig een stuk beter op de hoogte van dit bedrog dan TO van wat zij wil gaan vertellen.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 30-12-2022 16:04
8.54% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
vrijdag 30 december 2022 om 16:04
Beetje offtopic maar ik vind en meen te weten dat dat ook voor kappers geldt.
Ik ken een kapper die wel over zijn klanten praat met andere klandizie en dat vind ik ook afkeurenswaardig. Mijn moeder vindt dat niet zo een probleem en gaat er alsnog heen. Dat mag.

vrijdag 30 december 2022 om 16:04
Ik heb altijd geleerd:fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 16:02Dat is toch ook een andere situatie? Ik zou overigens wel degelijk tegen een nietsvermoedende thuiszittende partner zeggen dat haar man jaarlijks met 10-15 dates bij mij in de zaak zit. En geen werkgever zou me daarom kunnen of mogen ontslaan.
Bemoei je nooit met de relaties van anderen.
Geen bijzonderheden
vrijdag 30 december 2022 om 16:05
Pfffff. Dat jij denkt dat het wel losloopt wil niet zeggen dat dat zo is.fashionvictim schreef: ↑30-12-2022 15:55Jullie zitten echt onnodige bangmakerij te verzinnen, hoor. Ten eerste gaan die mensen heus het hotel niet bellen, en ten tweede gaat geen enkele werkgever een werknemer ontslaan omdat 1 persoon een klacht heeft ingediend. En al helemaal niet zo'n soort klacht.
Privacy staat enorm hoog in het vaandel in de horeca en schending daarvan is echt heel erg.
Of zou jouw werkgever hebben staan juichen als jij rond zou bazuinen dat Amalia iedere donderdag om 15 uur twee biertjes drinkt en daarbij een bruine fruitschaal wegwerkt?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in