Co ouderschap perikelen [ Geen OP ]

14-09-2020 11:57 193 berichten
Dank je wel voor jullie reacties,

Ik ga wederom een poging wagen met mijn ex-man om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2020 13:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
87.63% gewijzigd
Mijn ex-man is er fel op tegen, want ik ontneem hem dan zijn zaterdagen als zijn dochter bij hem is. Hij wil haar dus ook niet wegbrengen of wat dan dan ook
---

Waarom start je dan dit topic zo?
Ik herken het. Mijn ex wenst ook niet iets met de kinderen te gaan doen. Vindt ze te belastend.

Dus is bv het paardrijden om de week. Dat accepteren onze dochters verder prima.

Ik heb dus het idee dat jouw ex-man iets meer moet gaan denken vanuit zijn dochter.

Of het moet zo zijn dat hij andere activiteiten met haar deed en doet, maar dan was het fijn geweest als die info er direct bij had gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Je zit (nog) in een machtsstrijd. Je had inderdaad misschien meer kunnen overleggen, maar hij kan natuurlijk ook wat constructiever en redelijker reageren en/of zijn standpunt uitleggen. In normale situaties doen mensen dat in het algemeen wel, maar jullie zitten niet in een normale situatie. Heel erg vervelend en met name rot voor jullie dochter. Wat voor co-ouderschapsregeling hebben jullie? Ik neem aan dat ze ook naar wekelijkse trainingen moet, hoe slalom je daar dan omheen? Wat ik om mij heen zie is dat er bij hockey meestal wel een behoorlijke betrokkenheid wordt verwacht. Ik ben bang dat dit in de toekomst erg lastig gaat worden als je ex zich zo blijft opstellen. Je zegt dat jullie co ouderschap oke gaat. Maar oke... zegt mij al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
14-09-2020 12:13
Waarom start je dan dit topic zo?
Als je even doorleest zie je toch dat dat probleem inmiddels is opgelost?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
wat is zijn probleem echt volgens jou to?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
14-09-2020 12:13
Mijn ex-man is er fel op tegen, want ik ontneem hem dan zijn zaterdagen als zijn dochter bij hem is. Hij wil haar dus ook niet wegbrengen of wat dan dan ook
---

Waarom start je dan dit topic zo?

Waarom lees je niet de hele OP?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
14-09-2020 12:13
Mijn ex-man is er fel op tegen, want ik ontneem hem dan zijn zaterdagen als zijn dochter bij hem is. Hij wil haar dus ook niet wegbrengen of wat dan dan ook
---

Waarom start je dan dit topic zo?
En 3 regels eronder in diezelfde openingspost schrijft ze toch dat ze naar aanleiding van zijn reactie heeft geregeld dat dochter om het weekend de wedstrijden speelt. Echt hoor, beetje lezen doet wonderen.
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
14-09-2020 12:13
Zoals ik het lees, heeft moeder geregeld dat dochter alleen wedstrijden speelt in de weekenden dat ze bij moeder is. De weekenden bij vader heeft ze geen wedstrijden. Dan is het toch vreemd dat hij tegen blijft?
Nou dochter gaat natuurlijk merken dat ze afwijkt van de andere speelsters en vader is niet gek, dochter komt er natuurlijk zo achter dat hij het tegen houdt en dat zal ze niet leuk vinden (aka hij is de bad guy).
Nouschi schreef:
14-09-2020 12:15
Waarom lees je niet de hele OP?
duidelijk vage openingspost maar goed to heeft een probleem met ex wat blijkbaar geen probleem is.
Misschien de verkeerde sportkeuze dure hobby bedenk het maar.
Dus wat is het probleem van ex volgens to?
Ja dames ik weet het het is niet nodig 100 keer te herhalen en te qouten
Alle reacties Link kopieren
Bij bij mijn zoon op de voetbal is het echt niet mogelijk om om de week wedstrijden te spelen. De trainers zitten daar niet op te wachten. Wat bedoelt je ex met ontnemen? Met andere woorden hij heeft geen zin om te rijden enz?
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Maar on-topic: ook binnen getrouwde stellen kan deze 'strijd' ontstaan. Wat is goed voor de ontwikkeling van je kind versus hoe wil je zelf je weekend indelen. Ik word er ook niet echt gelukkig van als mijn wekker. op zaterdag én zondag vroeg gaat. Volgende keer wat meer vooraf met je ex overleggen, ook over oplossingen qua zijn weekenden en daarna pas opgeven. Of anders in elk geval doen alsof zodat hij het idee heeft dat er naar zijn wensen geluisterd is ;-)
De doordeweekse trainingsdag is ook op mijn dag.

Ik verwacht wel dat idd niet zo soepel gaat verlopen allemaal met bijvoorbeeld toernooien of wisselen van trainingsdag.
We doen nu ook nog proeftrainen om te kijken of ze het uberhaupt wat vindt.
Zit stiekem ook al te kijken naar andere sporten, die geen weekend activiteiten hebben.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:07
wij hebben om het weekend onze dochter, dus nu alleen wedstrijden in mijn weekend.
Ik kan me wel voorstellen dat je ex gezeur gaat verwachten op zijn zaterdagen, omdat jullie dochter dan misschien toch liever met haar team een wedstrijd had gespeeld.
Al met al stomweg een probleem wat ontstaan is door geen/te late communicatie. Jammer, maar helaas, het is gebeurd.
Misschien handig om hem even te bellen en je excuses aan te bieden, en te bespreken dat ALS ze het leuk vindt en er mee door wil gaan, je ook met je dochter goede afspraken maakt over de wedstrijden om de week?
milena1 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 12:21
3.74% gewijzigd
Tsja. Persoonlijk vind ik dat het er nou eenmaal bij hoort. Als je kinderen hebt is de kans groot dat je een aantal jaren de halve zaterdag langs een sportveld staat. Maar je kunt dat als ouder natuurlijk niet zonder overleg besluiten als je gescheiden bent.

Nu zijn de trainingen op jouw dagen maar volgend seizoen kan dat heel anders zijn. En om de week niet spelen? Dat is toch ook vervelend voor dochter. Ik zou die wedstrijden in zijn weekenden er dan ook bij doen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, lomp gedaan.
milena1 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 12:21
96.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het probleem van de ex van TO is dat hij zich nu de boeman voelt, omdat er op zijn zaterdagen natuurlijk ook wedstrijden zijn (wat dochter waarschijnlijk ook weet) en hij dus degene is die haar daar niet naartoe laat gaan.

Maar goed, dat is dus geheel het gevolg van zijn eigen keuzes, lijkt me, dus niet iets wat hij bij TO moet neerleggen. Je kunt niet én weigeren tegemoet te komen aan de wens van je kind, én daarna dan piepen omdat jij dan de boeman bent. Het is het één of het ander. Tenzij zij, in het kader van één lijn trekken, haar dochter ook maar zou verbieden om op hockey te gaan, maar dat lijkt me echt flauwekul. Dan heeft dat meisje helemaal niets, alleen maar zodat vaderlief er wat fraaier opstaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
poppetje2006 schreef:
14-09-2020 12:18
Bij bij mijn zoon op de voetbal is het echt niet mogelijk om om de week wedstrijden te spelen. De trainers zitten daar niet op te wachten. Wat bedoelt je ex met ontnemen? Met andere woorden hij heeft geen zin om te rijden enz?
Waarschijnlijk idd gewoon geen zin.
Ik snap jullie reacties meiden, ik zit er ook best mee hoe ik dit kan regelen zodat elke partij tevreden is.
Ik dacht eigenlijk vooral aan mijn dochter, maar was even vergeten dat er nog een exman was, die er blijkbaar op tegen is. Zijn reden is, dat hij geen beslag wil op zijn tijd/weekend.
Alle reacties Link kopieren
Je had het beter kunnen overleggen maar ik vind dat je ex ook wel erg moeilijk doet. Dit hoort nu ook eenmaal bij het hebben van kinderen. het is juist positief dat ze lekker wil sporten.
MarijeMarije schreef:
14-09-2020 12:18
Maar on-topic: ook binnen getrouwde stellen kan deze 'strijd' ontstaan. Wat is goed voor de ontwikkeling van je kind versus hoe wil je zelf je weekend indelen. Ik word er ook niet echt gelukkig van als mijn wekker. op zaterdag én zondag vroeg gaat. Volgende keer wat meer vooraf met je ex overleggen, ook over oplossingen qua zijn weekenden en daarna pas opgeven. Of anders in elk geval doen alsof zodat hij het idee heeft dat er naar zijn wensen geluisterd is ;-)
En dan zegt hij nee en wat dan?
Ik merk nu vooral aan mijn dochter dat ze er mee zit, met haar 9 jaar krijgt ze helaas veel mee.

Wat zijn goeie sporten zonder gedoe in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
O, ik snap wel dat vader zich de boeman voelt. Hij is voor een voldongen feit geplaatst en ondanks dat jij hebt geregeld dat dochter om de week mag meespelen, is dit natuurlijk niet 'hoe het hoort'. Ik weet niet of hij aan teamsport heeft gedaan, maar dan weet je dat om de week spelen natuurlijk niet echt onder teamsport valt. Kun je niet echt een lekker spelend team op bouwen. En fijn dat de hockeyclub daar coulant in is hoor, maar ik zou die druk nog wel voelen en ook de boeman voelen. Omdat iedereen op de club echt wel weet dat het aan de vader van Truus ligt dat Truus er om de week niet bij is.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nu toch ook geen beslag op zijn weekend?
Als hij zich de boeman voelt zou hij kunnen overwegen haar toch naar die wedstrijden te brengen. Meer smaken zijn er niet.

Ik zou haar nu echt niet op stel en sprong van hockey af gaan halen. Je hebt genoeg gedaan om hem tegemoet te komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al eerder een keer is geadviseerd: bel hem op en zeg dat je je teveel met je dochter hebt bezig gehouden en dit vooraf met hem had moeten doorspreken. Dan haal je de angel eruit. Vraag wat hij op dit moment de beste oplossing vindt en probeer samen er op een rationele manier er naar te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven