Co ouderschap perikelen [ Geen OP ]

14-09-2020 11:57 193 berichten
Dank je wel voor jullie reacties,

Ik ga wederom een poging wagen met mijn ex-man om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2020 13:50
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
87.63% gewijzigd
toffifee schreef:
14-09-2020 12:25
O, ik snap wel dat vader zich de boeman voelt. Hij is voor een voldongen feit geplaatst en ondanks dat jij hebt geregeld dat dochter om de week mag meespelen, is dit natuurlijk niet 'hoe het hoort'. Ik weet niet of hij aan teamsport heeft gedaan, maar dan weet je dat om de week spelen natuurlijk niet echt onder teamsport valt. Kun je niet echt een lekker spelend team op bouwen. En fijn dat de hockeyclub daar coulant in is hoor, maar ik zou die druk nog wel voelen en ook de boeman voelen. Omdat iedereen op de club echt wel weet dat het aan de vader van Truus ligt dat Truus er om de week niet bij is.
Hier kan ik wel mee inkomen hoor, maar zou graag zien dat hij wat meer aan zijn dochter denkt.
Ik sta ook niet perse te springen om elke keer langs het veld te staan, maar doe het gewoon voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de vader enorm moeilijk aan het doen is. Het kind is er niet voor hem, hij moet zorgen voor haar en daar valt ook het faciliteren van een vorm van sport/muziek/vul maar in, onder. Als er praktische bezwaren zijn is dat toch normaal aan te geven. Ik krijg meer het gevoel dat dit iets is wat tussen de ouders speelt en geprojecteerd wordt op dit hockeyspelen. Zit het (misschien iets te voortvarend) regelen door jou van het sporten van jullie dochter in zijn irritatie zone? Wil hij grip krijgen en doet hij daarom misschien zo? Jullie zijn natuurlijk niet voor niets uit elkaar.

Ik heb hier helaas ervaring mee. Mijn ex en ik hebben op een gegeven moment een paar sessies 'relatietherapie' gehad en dat heeft erg goed geholpen. Dit was puur gericht op constructiever praten met elkaar als ouders (dus geen oude koeien of verwerken van de ex-relatie).
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:22
Ik snap jullie reacties meiden, ik zit er ook best mee hoe ik dit kan regelen zodat elke partij tevreden is.
Ik dacht eigenlijk vooral aan mijn dochter, maar was even vergeten dat er nog een exman was, die er blijkbaar op tegen is. Zijn reden is, dat hij geen beslag wil op zijn tijd/weekend.
Slaat nergens op dat je dochter niet mag doen wat hij niet wil en hij er geen last van heeft. Hij voelt zich de boeman maar dat is hij ook. Prima verder maar steek even hand in eigen boezem.

Mijn kinderen waren ook een tijd op een teamsport en ik zei dat ik het prima vond maar ik het niet ging regelen. Ik heb simpelweg al genoeg op mijn bord. Exman wou het dan regelen, nou dan kom ik eens kijken als het lukt. De kinderen weten dat ook. Ik werk om het weekend als het niet vaker is en onregelmatig. Het gaat dus gewoon niet. Ik vind de sport zelf ook niet leuk en ex wel. Prima opgelost en nu willen ze niet meer en zitten op paardrijden.
Whateffa schreef:
14-09-2020 12:28
Ik vind dat de vader enorm moeilijk aan het doen is. Het kind is er niet voor hem, hij moet zorgen voor haar en daar valt ook het faciliteren van een vorm van sport/muziek/vul maar in, onder. Als er praktische bezwaren zijn is dat toch normaal aan te geven. Ik krijg meer het gevoel dat dit iets is wat tussen de ouders speelt en geprojecteerd wordt op dit hockeyspelen. Zit het (misschien iets te voortvarend) regelen door jou van het sporten van jullie dochter in zijn irritatie zone? Wil hij grip krijgen en doet hij daarom misschien zo? Jullie zijn natuurlijk niet voor niets uit elkaar.

Ik heb hier helaas ervaring mee. Mijn ex en ik hebben op een gegeven moment een paar sessies 'relatietherapie' gehad en dat heeft erg goed geholpen. Dit was puur gericht op constructiever praten met elkaar als ouders (dus geen oude koeien of verwerken van de ex-relatie).
Dat ik van regelen en doorpakken ben, zit wel in zijn irritatie zone ja.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:22
Ik snap jullie reacties meiden, ik zit er ook best mee hoe ik dit kan regelen zodat elke partij tevreden is.
Ik dacht eigenlijk vooral aan mijn dochter, maar was even vergeten dat er nog een exman was, die er blijkbaar op tegen is. Zijn reden is, dat hij geen beslag wil op zijn tijd/weekend.
Je kunt dit niet naar ieders tevredenheid regelen. Wedstrijden kosten nu eenmaal een halve zaterdag en je weet altijd maar kort van te voren hoe laat je ergens moet zijn. En dat wil je ex blijkbaar niet. En een constructie met om de week spelen is voor niemand leuk, echt niet. Voor het team niet, voor de coaches niet en voor je dochter niet. Overigens bestaat een heel hockeyseizoen volgens mij uit zo'n beetje 25 wedstrijden, waarvan in principe de helft thuis.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:22
Ik snap jullie reacties meiden, ik zit er ook best mee hoe ik dit kan regelen zodat elke partij tevreden is.
Ik dacht eigenlijk vooral aan mijn dochter, maar was even vergeten dat er nog een exman was, die er blijkbaar op tegen is. Zijn reden is, dat hij geen beslag wil op zijn tijd/weekend.
Dan had hij geen kinderen moeten nemen. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:19
De doordeweekse trainingsdag is ook op mijn dag.

Ik verwacht wel dat idd niet zo soepel gaat verlopen allemaal met bijvoorbeeld toernooien of wisselen van trainingsdag.
We doen nu ook nog proeftrainen om te kijken of ze het uberhaupt wat vindt.
Zit stiekem ook al te kijken naar andere sporten, die geen weekend activiteiten hebben.
Maar heb je aan je ex gevraagd wat hij wel acceptabel vindt? Ik neem aan dat hij zijn dochter wel enige vorm van sport/hobby gunt? Is je ex echt heel erg lastig in de omgang? Of is dit gewoon de nasleep van de scheiding en gaat dit op een gegeven moment soepeler lopen. Want nogmaals, slalommen zou ik echt alleen maar doen als er met die man echt niet valt te praten en je kind dus als gevolg helemaal niet kan gaan doen voor de lol
Alle reacties Link kopieren
poppetje2006 schreef:
14-09-2020 12:18
Bij bij mijn zoon op de voetbal is het echt niet mogelijk om om de week wedstrijden te spelen. De trainers zitten daar niet op te wachten. Wat bedoelt je ex met ontnemen? Met andere woorden hij heeft geen zin om te rijden enz?

BIj ons op de club kan dit wel. Juist voor gescheiden ouders waarvan 1 ouder niet de mogelijkheid heeft. Sterker nog, als je ook maar om de week traint dan betaal je ook de helft van de contributie. Zo hebben wij spelers die de ene week bij de ene club trainen en spelen en de andere week bij onze club.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:27
Hier kan ik wel mee inkomen hoor, maar zou graag zien dat hij wat meer aan zijn dochter denkt.
Ik sta ook niet perse te springen om elke keer langs het veld te staan, maar doe het gewoon voor haar.
Ja, dat snap ik hoor. Wat geeft hij hierover zelf aan?
Hij ziet haar maar eens per twee weken een weekend? Dan is sport natuurlijk wel een aanslag op je tijd samen. Maar goed, kind wordt ouder en krijgt ook steeds meer een eigen agenda.
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:25
Ik merk nu vooral aan mijn dochter dat ze er mee zit, met haar 9 jaar krijgt ze helaas veel mee.

Wat zijn goeie sporten zonder gedoe in het weekend?
Het kost allemaal veel tijd.

Wat doet jouw ex op zo’n zaterdag wel met haar?
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
14-09-2020 12:23
Je had het beter kunnen overleggen maar ik vind dat je ex ook wel erg moeilijk doet. Dit hoort nu ook eenmaal bij het hebben van kinderen. het is juist positief dat ze lekker wil sporten.
Mee eens!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Wat zit iedereen toch te Calimero-en over "schaarse tijd die hij moet delen"? Ze hebben toch co-ouderschap dus ze hebben toch even veel tijd?

Ik vind het van vader dan ook gezeur en gezeik en lullig naar jullie dochter. Je kind naar sport brengen hoort er nu eenmaal bij op zaterdag, dat doet zo ongeveer elke ouder met kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud.
Am Yisrael Chai!
DS1971 schreef:
14-09-2020 12:32
Het kost allemaal veel tijd.

Wat doet jouw ex op zo’n zaterdag wel met haar?
Hij wil haar op een activiteit plaatsen, zonder vorm van overleg off course.
Vind ik prima, want het is zijn zaterdag. Maar andersom, ho maar.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-09-2020 12:32
Het kost allemaal veel tijd.

Wat doet jouw ex op zo’n zaterdag wel met haar?
Ja zou ik ook willen weten! Onderneemt hij leuke dingen met haar of is het uitslapen en verder thuis?
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-09-2020 12:30
Dan had hij geen kinderen moeten nemen. Vind ik dan.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar helaas is niet iedereen even redelijk. Ik mocht bijvoorbeeld bij mijn vader in het weekend geen huiswerk maken want dat was zijn tijd :bonk:

Nou dikke doei, dat deed ik dus wel. Dat soort ouders hebben niet door wat ze kapot maken. Ik hoop dat de ex van TO wijzer is dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Verder heb je nog nooit problemen gehad met het co-ouderschap schrijf je. Dan is de maximale winst nu te behalen door even contact op te nemen met hem dat je dit niet handig hebt aangepakt en dat dit geen kwade opzet was vanuit jou maar dat je dacht vanuit de wensen van jullie kind.

Kinderen met een sport of een dergelijke activiteit is niet heel raar, of je nu uit elkaar bent of niet.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:34
Hij wil haar op een activiteit plaatsen, zonder vorm van overleg off course.
Vind ik prima, want het is zijn zaterdag. Maar andersom, ho maar.
Oh, hij wil haar op een ander clubje doen? Dus de enige reden dat ze niet mag hockeyen is omdat hij het niet heeft bedacht?


Wat een kinderachtige sukkel. Wees maar blij dat je ervan gescheiden bent.
Am Yisrael Chai!
lotus77 schreef:
14-09-2020 12:35
Verder heb je nog nooit problemen gehad met het co-ouderschap schrijf je. Dan is de maximale winst nu te behalen door even contact op te nemen met hem dat je dit niet handig hebt aangepakt en dat dit geen kwade opzet was vanuit jou maar dat je dacht vanuit de wensen van jullie kind.

Kinderen met een sport of een dergelijke activiteit is niet heel raar, of je nu uit elkaar bent of niet.
Ik ben netjes het gesprek aangegaan, uitgelegd hoe en wat, de oplossing. Maar de deur ging dicht ( zelfs geblokkeerd een paar dagen ).
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
14-09-2020 12:31
Ja, dat snap ik hoor. Wat geeft hij hierover zelf aan?
Hij ziet haar maar eens per twee weken een weekend? Dan is sport natuurlijk wel een aanslag op je tijd samen. Maar goed, kind wordt ouder en krijgt ook steeds meer een eigen agenda.
Er staat dat ze co-ouderschap hebben, dus ik neem aan dat hij haar dan vaker ziet dan eens in de twee weken een weekend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
14-09-2020 12:35
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar helaas is niet iedereen even redelijk. Ik mocht bijvoorbeeld bij mijn vader in het weekend geen huiswerk maken want dat was zijn tijd :bonk:

Nou dikke doei, dat deed ik dus wel. Dat soort ouders hebben niet door wat ze kapot maken. Ik hoop dat de ex van TO wijzer is dan dat.
Wat een rare redenering. Alsof het om hem en zijn rechten op jou draait in plaats van om jouw behoeften.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-09-2020 12:37
Oh, hij wil haar op een ander clubje doen? Dus de enige reden dat ze niet mag hockeyen is omdat hij het niet heeft bedacht?


Wat een kinderachtige sukkel. Wees maar blij dat je ervan gescheiden bent.
Nou inderdaad. En dan wil hij op die zaterdagen wel de moeite nemen om haar naar dat clubje te brengen terwijl hij de hockeywedstrijden dan mist, alleen om TO te zieken.

Terecht dat hij zichzelf een boeman voelt, want dat is hij ook.
susan wijzigde dit bericht op 14-09-2020 12:38
27.23% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mrstosti schreef:
14-09-2020 12:34
Hij wil haar op een activiteit plaatsen, zonder vorm van overleg off course.
Vind ik prima, want het is zijn zaterdag. Maar andersom, ho maar.
Ik snap het ook niet helemaal, hebben jullie nou co-ouderschap of een weekendregeling. Ik snap bij co-ouderschap al helemaal niet wat dat geneuzel over zijn tijd is. Zijn tijd :roll: sorry maar ik kan daar echt pissig over worden (ervaring mee als kind)
We hebben co- ouderschap 50/50
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
14-09-2020 12:18
Maar on-topic: ook binnen getrouwde stellen kan deze 'strijd' ontstaan. Wat is goed voor de ontwikkeling van je kind versus hoe wil je zelf je weekend indelen. Ik word er ook niet echt gelukkig van als mijn wekker. op zaterdag én zondag vroeg gaat. Volgende keer wat meer vooraf met je ex overleggen, ook over oplossingen qua zijn weekenden en daarna pas opgeven. Of anders in elk geval doen alsof zodat hij het idee heeft dat er naar zijn wensen geluisterd is ;-)
Binnen getrouwde stellen kun je wel onderhandelen dat dat hockey-gebeuren maar deel is van de zorg van de ander, want jij hebt je zaterdagochtend nodig om bij te komen, je eigen gedoe of weet ik het wat.
wat triest voor dochter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven