Confronteren....ja of nee?

31-07-2009 12:16 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik zit met iets in mijn maag. Ik ben heel erg boos op mijn ex. En ik heb het gevoel dat ik deze woede alleen kwijt kwam door hem te confronteren. Ik probeer het allemaal los te laten, maar op een of andere manier lukt het niet helemaal omdat ik nog teveel wil zeggen en kwijt wil.

Hij is alle afspraken (die voornamelijk door hem zelf zijn gemaakt) om de confrontatie aan te gaan, netjes ontlopen. Verder laat hij me weken in onzekerheid en wilt niet over ons praten. Ik heb het gevoel dat ik ongelooflijk aan het lijntje wordt gehouden, daar ben ik klaar mee en dat pik ik niet meer. Maar ik wil zo graag zoveel kwijt en hem gewoon face tot face keihard de waarheid vertellen (en misschien juist omdat hij het steeds heeft geprobeerd om te ontlopen).

Ik weet dat het volgens sommigen van jullie zinloos zal zijn, omdat hij de moeite niet meer waard is. Maar het is gewoon een bepaald gevoel. Ik vind dat hij er te makkelijk vanaf komt.

Nu loop ik dus te twijfelen. Mijn ex werkt in een winkel. En ik dub om morgen langs te gaan en goed de waarheid te vertellen (uiteraard niet in een volle winkel en voor het oog van klanten).

Maar omdat ik dus twijfel, zou ik blij zijn met wat wijze raad van mijn mede-forummers!
Ik zou mailen. Dan ben je het ook kwijt. Op antwoorden hoef je niet te wachten, maar je hebt wel mooi gezegd wat jij wilde zeggen. Dat lucht ook op.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Je zet jezelf compleet voor lul als je op zijn werk een scene gaat schoppen. Mijn wijze raad is dan ook: NIET DOEN!
quote:Angelita schreef op 31 juli 2009 @ 12:16:

Hai allemaal,

Ik zit met iets in mijn maag. Ik ben heel erg boos op mijn ex. En ik heb het gevoel dat ik deze woede alleen kwijt kwam door hem te confronteren. Ik probeer het allemaal los te laten, maar op een of andere manier lukt het niet helemaal omdat ik nog teveel wil zeggen en kwijt wil.

Hij is alle afspraken (die voornamelijk door hem zelf zijn gemaakt) om de confrontatie aan te gaan, netjes ontlopen. Verder laat hij me weken in onzekerheid en wilt niet over ons praten. Ik heb het gevoel dat ik ongelooflijk aan het lijntje wordt gehouden, daar ben ik klaar mee en dat pik ik niet meer. Maar ik wil zo graag zoveel kwijt en hem gewoon face tot face keihard de waarheid vertellen (en misschien juist omdat hij het steeds heeft geprobeerd om te ontlopen).

Ik weet dat het volgens sommigen van jullie zinloos zal zijn, omdat hij de moeite niet meer waard is. Maar het is gewoon een bepaald gevoel. Ik vind dat hij er te makkelijk vanaf komt.

Nu loop ik dus te twijfelen. Mijn ex werkt in een winkel. En ik dub om morgen langs te gaan en goed de waarheid te vertellen (uiteraard niet in een volle winkel en voor het oog van klanten).

Maar omdat ik dus twijfel, zou ik blij zijn met wat wijze raad van mijn mede-forummers!

Als het je ex is, is er toch geen 'ons'? Wat hebben jullie nog te bespreken met elkaar en waarom heb jij het gevoel dat je aan het lijntje gehouden wordt?

Ex = ex = uit = geen bemoeienis meer met elkaar. Tenzij je nog administratieve afhandelingen hebt o.i.d.

Hem opzoeken op zijn werk vind ik heel kinderachtig. Als het je zo dwars zit gewoon bij hem aanbellen met de mededeling dat je nog even iets aan hem kwijt wil voordat jij weer verder kan met je leven, en of hij nog een kwartiertje naar je wil luisteren. Of stuur hem een mail. Zorg dat het (snel) uit je systeem is en richt je je daarna op jezelf en jouw toekomst. Succes.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Stuur hem een mail of brief maar ga niet langs in de winkel. Wat Char zegt, je zet je daar zelf voor joker (collega's of binnenkomende klanten) en hij luistert daar net zo min naar je als hij voor die tijd al deed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Angelita schreef op 31 juli 2009 @ 12:16:

Hai allemaal,

Maar omdat ik dus twijfel, zou ik blij zijn met wat wijze raad van mijn mede-forummers!Jullie relatie heeft kennelijk niet gebracht wat jullie ervan hoopten; dat is spijtig en verdrietig. Het geeft jou echter niet het recht om zijn tijd of energie te claimen zodat jij je boosheid kunt loslaten. Jij bepaalt niet hoe zijn agenda eruit ziet dus doe jezelf een plezier en laat hem verder met rust.
Ik zou het niet doen. Ik zou dat een enorm teken van zwakte vinden.

Schrijf alles op. Alles wat je hem zou willen vertellen. Dat stuur je niet op, maar dan ben jij het wel kwijt.

En dan ga je lekker verder met je eigen leven.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Gooi het er hier eens uit en kijk dan of je hem nog steeds wilt confronteren. Waarom ben je zo heel erg boos op hem?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oke, ladies. Ik ben er eruit. Ik doe het niet.

Iemand maakt de opmerking ex=ex. Ik noem hem wel ex. Maar hij heeft het nooit uitgemaakt. Ik heb dus eigenlijk al die tijd (en nog steeds) niet geweten hoe het nou zat. En dat maakt me boos. Ik heb zoiets van, ZEG het dan, maar ga niet zeggen dat je er niet over wilt praten. Ik kan me voorstellen dat je dat misschien even hebt, maar niet 1,5 maand. Zeg dan op zn minst dat het uit is of dat je een break nodig hebt. Ik zou het trouwens niet in een volle winkel doen hoor. Ik zou geen scene schoppen. En thuis aanbellen gaat helaas ook niet, omdat hij nog bij zijn ouders woont.

Maar goed, ik ga ook geen mail meer sturen. Geen energie meer aan besteden is denk ik toch maar het best.
quote:Angelita schreef op 31 juli 2009 @ 12:28:

Iemand maakt de opmerking ex=ex. Ik noem hem wel ex. Maar hij heeft het nooit uitgemaakt. Ik heb dus eigenlijk al die tijd (en nog steeds) niet geweten hoe het nou zat. En dat maakt me boos. Ik heb zoiets van, ZEG het dan, maar ga niet zeggen dat je er niet over wilt praten. Ik kan me voorstellen dat je dat misschien even hebt, maar niet 1,5 maand. Zeg dan op zn minst dat het uit is of dat je een break nodig hebt. Ik zou het trouwens niet in een volle winkel doen hoor. Ik zou geen scene schoppen. En thuis aanbellen gaat helaas ook niet, omdat hij nog bij zijn ouders woont.

Maar goed, ik ga ook geen mail meer sturen. Geen energie meer aan besteden is denk ik toch maar het best.Als je zo'n behoefte hebt aan een formele opzegging dan maak je het toch zelf uit?

Maar goed, ik ga ook geen mail meer sturen. Geen energie meer aan besteden is denk ik toch maar het best.Hoe lang zijn jullie eigenlijk samen geweest? was het uberhaupt wel officieel aan?

Maar goed, ik ga ook geen mail meer sturen. Geen energie meer aan besteden is denk ik toch maar het best.

wel overwegen om op zijn werk langs te gaan maar niet op zijn thuisadres omdat hij bij zijn ouders woont? NOOOIT langsgaan op het werk, je zet jezelf neer als een labiele zwaan-kleef-aan. Je hebt dergelijke privé zaken thuis af te handelen en niet op het werk.

Daarbij, als hij niet wil zeggen dat het uit is maar zich zo gedraagt dan spreek je dit toch zelf uit! Ga je zitten wachten tot je formeel (nogmaals) de bons krijgt?

lijkt me idd het beste hier geen energie meer aan te besteden. Uit is uit en het woord "-ex" zegt me genoeg lijkt me.

Ga iets leuks doen ipv je te focussen op je frustratie over hem.
quote:wuiles schreef op 31 juli 2009 @ 12:30:

[...]

Als je zo'n behoefte hebt aan een formele opzegging dan maak je het toch zelf uit?Fantastische tip Wuiles!
Ik heb een keer geleerd dat je een brief moet schrijven, deze letterlijk moet verscheuren of verbranden en dat je dan de zaak achter je kan laten.

En geloof me... het werkt! Eerlijk waar!

Je frustraties ben je kwijt. Je hebt jezelf niet voor schut gezet. En het lukt heerlijk op. Doen!
Volg je hart. Dat klopt.
Thanks voor de adviezen allemaal.

Ik realiseer me inderdaad dat het te ver gaat om naar zijn werk te gaan. Ik zal alles voor mezelf op papier proberen te zetten. Ik doe dit vaak, wanneer ik met andere dingen zit. Dus dat moet eigenlijk wel werken voor mij.

Besides...ik weet dat ik beter verdien. En ik weet toch al dat ik hem niet terug wil (mede door dit gedrag van hem). Ik ZAT een tijdje inderdaad te wachten tot hij het officieel maakte, maar sinds kort wacht ik daar niet eens meer op en ben ik bezig met verwerken. Maar dat proces is nog niet zo lang aan de gang en het is af en toe nog lastig voor mij om een juiste manier te vinden om dit los te laten. En dit schoot me te binnen. Ik zat al te twijfelen maar nu ben ik superblij dat ik jullie even heb ingeschakeld! Thanks

Loslaten kan ik alleen in mijn eentje doen...dus ik zal mijn eigen manieren vinden.
quote:Iris27 schreef op 31 juli 2009 @ 12:26:

Ik zou het niet doen. Ik zou dat een enorm teken van zwakte vinden.

Schrijf alles op. Alles wat je hem zou willen vertellen. Dat stuur je niet op, maar dan ben jij het wel kwijt.

En dan ga je lekker verder met je eigen leven.

Helemaal mee eens!

Ga hem alsjeblieft niet opzoeken want de staat enorm voor lul terwijl het alleen maar zijn ego streelt dat jij blijkbaar nog zo achter hem aan loopt.
quote:Miss Moneypenny schreef op 31 juli 2009 @ 13:56:

[...]

Helemaal mee eens!

Ga hem alsjeblieft niet opzoeken want de staat enorm voor lul terwijl het alleen maar zijn ego streelt dat jij blijkbaar nog zo achter hem aan loopt.

Klopt...en dat pleziertje gun ik hem al helemaal niet

Hij denkt nu dat ik toch op hem blijf wachten...daarom schuift hij alles op de lange baan. En wachten....dat doe ik niet meer. Als ik nu zou gaan, zou dat zijn gedachtes alleen maar bevestigen (ongeacht ik hem goed de waarheid zou vertellen).

Nogmaals thanks!

Topic kan gesloten worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven