Contact met andere mannen na stappen

21-02-2018 13:41 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd hoe jullie over het volgende denken:
Ik heb een goede en stabiele relatie (nu 4,5 jaar samen, we zijn beide 32) en vertrouw mijn vriendin volledig in wat zij doet.
Nu is het mij bekend dat mijn vriendin het niet erg vindt om af en toe bevestigd te krijgen dat zij leuk is, wat mij verder niet stoort. (Hebben alle vrouwen en/of mannen dat misschien ergens wel?)

Gisteren kwamen er wat verhalen over het uitgaan langs wanneer zij met vriendinnen weg is. Ik weet dat zij zo goed als altijd door mannen wordt aangesproken tijdens het stappen en dat ze daar dan ook een praatje mee maakt. Bij de gesprekken komt er soms wat geflirt kijken, maar zij gaf aan dat zij goed haar grenzen kent. We hebben het daar open over. Op zich heb ik daar ook geen problemen mee. Weten dat personen van het andere geslacht je interessant/aantrekkelijk/leuk vinden, is dan denk ik een soort van persoonlijk voldoening. Nu hadden we het terloops over het uitgaan en kwam het ter sprake dat zij af en toe nummers uitwisselt met mannen die zij ontmoet tijdens het stappen. Ze gaf aan dat ze daar dan een dag of wat na het stappen weleens mee whatsappt.

Nu stond ik daar zelf nogal van te kijken. Dat je tijdens het stappen een praatje maakt met (onbekende) mannen kan ik me nog wel in vinden, maar het daadwerkelijk uitwisselen van nummers en contact houden met mannen die je tijdens het uitgaan ontmoet (wanneer je in een relatie zit), daar kan ik me minder in vinden. De ontmoeting heeft tijdens het uitgaan toch in een bepaalde setting plaatsgevonden (mogelijk geflirt en gezellig doen met anderen) en ik kan me niet zo goed voorstellen dat de sfeer van vervolggesprekken dan anders zouden zijn. Ik snap persoonlijk niet zo goed dat als je een relatie hebt, dat je nummers uitwisselt en contact houdt met mannen die je tijdens het stappen ontmoet.

Maar... Misschien ben ik wel heel ouderwets en snap ik dit nog niet? Hoort dit bij de moderne relatie? Stel ik mij aan?
Ik hoor graag hoe jullie hierover denken, ik waardeer het :).
Alle reacties Link kopieren
Nummers uitwisselen doe je alleen als je geinteresseerd bent in verdere contacten.. Waarom zou zij dat zijn als ze als 4,5 jaar in een relatie zit. Unless..
Het gaat er niet om wat wij vinden maar waar jouw grenzen liggen. Flirten is okay maar telefoonnummers uitwisselen niet dat vind jij onprettig. Dat kun je toch rustig bespreken? Als zij jouw grenzen niet wil respecteren dan zit er iets niet goed.
Voor mij zou het vooral belangrijk zijn om te weten hoe eerlijk mijn partner is over onze relatie. Als daar vaag over gedaan wordt om wat aandacht te krijgen, dan zou ik wel aangeven dat ik het niet vind kunnen
Alle reacties Link kopieren
Wat een trutje zeg dat ze die aandacht nodig heeft. Niet oké.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook ongepast. Nummers uitwisselen op vriendschappelijk basis kan wel. Maar dit klinkt niet bepaald alsof dat het geval is. Ze duikelt ze op tijdens het uitgaan en benoemt waarschijnlijk ook niet dat ze een relatie heeft. Dat vind ik echt gek. Ook niet heel attent tegenover die andere mannen. Valse hoop geven enzo.

Als ik tijdens het uitgaan versiert word, houd ik de boot altijd een beetje af. Als ze dan toch vragen om een nummer ofzo dan zeg ik eigenlijk altijd dat ik een vriend heb. Zijn alle onduidelijkheden ook meteen opgehelderd.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat je wel heel rustig reageert, bij mij zou het exit zijn. Ik vind het niet respectvol naar je partner toe en ik zou het zelf ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Mafkees schreef:
21-02-2018 16:19
Nummers uitwisselen doe je alleen als je geinteresseerd bent in verdere contacten.. Waarom zou zij dat zijn als ze als 4,5 jaar in een relatie zit. Unless..
Dit.
Vindt ze het ook ok als jij nummers met andere vrouwen uitwisselt tijdens het stappen? Denk het niet.
Het zou mij denk ik niet veel kunnen schelen. Als ze uit de relatie weg wil doet ze dat toch wel en ze is verder niet mijn bezit. zolang ze mij niet voor paal zet vind ik het eigenlijk wel gezond als ze ook interesse in andere mannen heeft en andere mannen in haar. Houdt je scherp toch?

edit: dat gezegd hebbende zou ik nooit een relatie beginnen met iemand op wie ik niet het gevoel heb te kunnen bouwen. dat dan ook weer.
Zou ik ook niet tof vinden. Nummers uitwisselen bij uitgaan is nou echt een ding waar bijna altijd iets flirterigs vanuit gaat. Of doet ze dat ook met meisjes die ze ontmoet en wel aardig vindt?

En wat is het nut, een beetje vragen of diegene ook zo brak is? Is ze wel eerlijk over haar relationele status? Ben wel benieuwd naar de inhoud van zulke gesprekken...
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank voor alle reacties! Ik heb er veel aan.
Ik zit ook in jouw kamp, GrowingTree. Ik zou me gekwetst voelen in jouw plaats. En afvragen: waarom? Ik kan er geen positieve, logische reden bij verzinnen.

Goed dat je het wilt bespreken met haar. Je hebt groot gelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven