Dames, help! Ze twijfelt

30-10-2017 22:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben een man, laat dat even duidelijk zijn. Richt me even tot een vrouwenforum omdat ik denk dat jullie hier het beste bij kunnen helpen. Ga het proberen kort te houden. Heb een meisje ontmoet 2 maanden geleden en was meteen vanaf het begin boem zegmaar. Eerste weken zagen we elkaar erg veel, waren heel close, voelde meteen alsof we elkaar jaren kende.

Goed, paar weken verder was ze ineens afstandelijk en ik merkte dat er iets niet goed zat. Ze wilde met me praten want ze twijfelde.. 1,5 week geleden gepraat en blijkt dat ze een relatie benauwend vond, bang voor dingen uit eerdere relaties die waren stukgelopen, en dat ze me wel ontzettend leuk vind, maar nog niet weet of ik meer ben dan een hele goede vriend. Tja, daar was ik al bang voor. Alleen ze zoende me toen ook nog wel enzo en was nog gek op me.

Heb haar r verhaal laten doen en gezegd dat ik het wel begreep, maar dat ik niet eindeloos zou blijven wachten en wel iemand wilde die volledig voor mij zou gaan, en dat ik best verder zou willen gaan, maar dat zij het voor haar zelf nu op een rijtje moest zetten en dat het wel goed zou komen.

Daarna hebben we niet heel veel contact meer gehad, heb haar sinds die keer niet meer gezien en gesprekken via de app zijn ook kort, terwijl we eerder heel veel appten. Komt een beetje van mijn kant nu heb ik het idee, ze reageert nu ook heel traag. Alleen soms reageert ze dan weer ineens heel enthousiast enzo.

Weet dus even niet wat ik hier mee moet. Ben me een beetje terughoudend gaan opstellen, dus ik app wat minder en laat haar met rust verder en ook niet aandringen op afspreken nu. Laat het maar van haar even komen. Is dit de juiste houding? Of is het juist niet slim om nu passief te handelen? Moet ik nu juist de leiding nemen er niets van aantrekken en initiatief blijven tonen? Denk nog steeds dat er potentie in zit omdat het gewoon zo goed klikte, en ze het ook nog niet heeft afgekapt. Alleen ik weet dus even niet meer hoe ik het moet aanpakken.

Hebben julle tips?

Groetjes, Kevin
Niet meer appen, het is klaar, de bal ligt bij haar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-10-2017 22:04
Niet meer appen, het is klaar, de bal ligt bij haar.
Dat is duidelijk, haha.
En de kans is zeer aanwezig dat zij dan dus ook niets mee laat horen, ze komt op mij over als iemand die dus niet eerlijk en duidelijk zegt: ik stop ermee, heb er geen zin meer in.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
"Laat dat even duidelijk zijn"! :rofl:
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
En dooŕrrrrr
Enn schreef:
30-10-2017 22:06
En de kans is zeer aanwezig dat zij dan dus ook niets mee laat horen, ze komt op mij over als iemand die dus niet eerlijk en duidelijk zegt: ik stop ermee, heb er geen zin meer in.
Nah, ik heb niet het idee dat ze er geen zin meer in heeft. Of in ieder geval dat ze zo'n persoon is als jij het nu stelt
nadeah schreef:
30-10-2017 22:08
"Laat dat even duidelijk zijn"! :rofl:
Nja... mocht jij andere ideeën hebben dan staan er nog 2996 post-mogelijkheden voor jou klaar. ;)
enn wijzigde dit bericht op 30-10-2017 22:17
1.65% gewijzigd
JDMVG93 schreef:
30-10-2017 22:14
Nah, ik heb niet het idee dat ze er geen zin meer in heeft. Of in ieder geval dat ze zo'n persoon is als jij het nu stelt
Nee, snap ik. Ik heb in jouw voordeel dan ook echt graag ongelijk hoor.
Ik denk dat alleen niet, succes ermee!
Ik zou ff niks meer doen nu, jouw standpunt is duidelijk. Als zij dan ook geen initiatief meer neemt tot contact weet je genoeg...
Oh en als aanvulling: niet achteraan blijven lopen, dat vinden (veel) vrouwen niet aantrekkelijk.
Honingdropje2 schreef:
30-10-2017 22:20
Ik zou ff niks meer doen nu, jouw standpunt is duidelijk. Als zij dan ook geen initiatief meer neemt tot contact weet je genoeg...
Ok dit is veel vriendelijker gezegd maar de boodschap blijft hetzelfde. :proud:
JDMVG93 schreef:
30-10-2017 22:06
Dat is duidelijk, haha.
Groetjes,

Kevin...

En TO... negeren en niks meer sturen
Pluisi schreef:
30-10-2017 22:14
En dooŕrrrrr
Ja kijk ik snap best dat mensen zeggen, gewoon doorgaan, niet een hand vol maar een land vol enz
Alleen ik wil ook niet bij de eerste beste tegenslag opgeven, omdat ik denk, wat ook uit het gesprek naar voren kwam en wat ik misschien niet helemaal duidelijk in mijn openingspost had gezet, dat het bindingsangst is. Dat gaf ze ook wel toe. Ik denk dat het nog steeds gewoon kan omdat ze me nog wel erg leuk vind
Nee, dat snap ik wel dat je niet wilt opgeven. Maar je kan haar gevoelens niet sturen kerel. Het advies van de vrouwen hier is iets wat ik jou ook zou adviseren. Neem even afstand ervan. Laat haar beslissen wat ze nu wil. Gaat ze je missen cq gevoelens ontwikkelen?

Snap wel dat jij niet wilt opgeven, maar please, dring jezelf niet teveel op. Het moet van haar komen. Ga sporten, uit met vrienden etc.
Wheelman schreef:
30-10-2017 22:30
Nee, dat snap ik wel dat je niet wilt opgeven. Maar je kan haar gevoelens niet sturen kerel. Het advies van de vrouwen hier is iets wat ik jou ook zou adviseren. Neem even afstand ervan. Laat haar beslissen wat ze nu wil. Gaat ze je missen cq gevoelens ontwikkelen?

Snap wel dat jij niet wilt opgeven, maar please, dring jezelf niet teveel op. Het moet van haar komen. Ga sporten, uit met vrienden etc.
Snap ik. Dring mezelf absoluut niet op, is niet zo dat ik constant berichten stuur. Reageer ook af en toe niet en ook gewoon terughoudender nu. En ik heb een druk sociaal leven, dus zit wel goed. Alleen twijfelde of ik actie moest ondernemen
Bindingsangst bestaat niet. Bij de juiste partner is die opeens helemaal verdwenen.
Pluisi schreef:
30-10-2017 22:51
Bindingsangst bestaat niet. Bij de juiste partner is die opeens helemaal verdwenen.
Oja? Wat als je meerdere malen heel negatieve ervaringen met relaties hebt gehad? Dit vind ik te kort door de bocht. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook heel lang moeite gehad om met iemand echt een relatie aan te gaan, en nog steeds wel, omdat ik ook nare dingen heb meegemaakt vroeger. Ik denk dat het zeker wel bestaat en zoiets heeft gewoon tijd nodig.
Wat wil je van ons horen? Dan typen we dat, scheelt veel typewerk en er kan een slotje op
Laat me je een tip geven, als man zijnde. Kijk verder, als het in het begin niks is, is er een kleine kans dat het nog gaat werken. Wij mannen kijken daar anders in dan vrouwen. Vrouwen zoeken ("dat") speciale wat ze de eerste keer willen voelen en zijn dan helemaal weg, ook al is die persoon goed/slecht.

Uit ervaring ga je jezelf alleen nog meer pijn doen de langer dat het doorgaat. Totdat ze iemand tegenkomt waar ze het wel voelt en jij nog erger dan nu aan de kant wordt gezet. Vrouwen houden ook van vrienden.

Elke situatie is natuurlijk anders maar in de meeste gevallen is dit wel het geval.
Je vraagt het hier aan de vrouwen, en wij geven antwoord. Dat die antwoorden je niet bevallen kunnen wij ook niet helpen.
Ze is afgeknapt, wil niet meer, en durft het idd niet duidelijk te zeggen.
Heb dit ook wel eens gehad bij een man en die dacht toen van ‘als ik maar dit of dat anders doe dan verandert ze wel van gedachten’
Helaas gaat het echter om een gevoels-kwestie en dat kun je niet sturen zoals iemand hierboven ook al typte.
Het is vast geen onwil van haar, ze voelt het gewoon niet meer.
Niks aan te doen, je komt er wel overheen.
Eens met degenen die zeggen dat Bindingsangst verdwijnt bij de juiste persoon en ja ik spreek uit ervaring zowel vanuit zelf ‘bindingangst’ te hebben ontwikkeld (totdat ik m’n man ontmoette) als van de andere kant: mijn man had vóór mij na een hele lange relatie met zijn ex, enkele scharrels / ‘soort van’ relaties waar hij zich maar niet kon geven, en achteraf kon ie dat bij z’n ex ook niet. Toen hij mij ontmoette verdween alle reserve, niemand die hem voorheen kende had dit ooit van hem gedacht.
Dus nee, Bindingsangst voelen is echt een teken dat je niet bij de juiste persoon bent. Niet een teken dat je tóch met die persoon verder moet willen gaan. Noem het intuïtie.
Pluisi schreef:
30-10-2017 23:17
Je vraagt het hier aan de vrouwen, en wij geven antwoord. Dat die antwoorden je niet bevallen kunnen wij ook niet helpen.
Je hebt gelijk. Ik kan me er gewoon moeilijk in vinden, begrijp het gewoon niet, de signalen die ze eerst gaf leek het gewoon dat het goed zat en was ze gek op me, dat sloeg later totaal om. Helaas
Ze wil niet met je verder, maar ze heeft niet de ballen om het je ronduit te zeggen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoe oud is je vriendin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven