Date blijkt kind in buitenland te hebben

31-07-2020 20:32 103 berichten
Een van de redenen om deze account aan te maken, is de volgende. Ik (25) heb een paar dages gehad met een man van 28. We hebben denk ik best een goede klik.

Eergisteren hadden we weer afgesproken en toen heeft hij wat meer persoonlijke dingen verteld. Een daarvan is dat hij een kind heeft. Dat kwam voor mij totaal uit de lucht vallen.

Hij is na zijn studie gaan reizen en heeft in een tropisch land iets aangeknoopt met een lokaal meisje. Het was voor hem een tijdelijk avontuurtje, voor haar misschien ook, maar uiteindelijk hoorde hij bij terugkomst in Nederland dat ze zwanger was. Het kindje (inmiddels kleuterleeftijd) is half westers en heeft inderdaad wel dezelfde gelaatstrekken als mijn vriend (foto gezien).

Mijn vriend heeft het kind niet erkend (schijnt niet te kunnen of heel moeilijk te zijn) maar neemt wel zijn verantwoordelijkheid door maandelijks een bedrag over te maken naar de moeder. Ook zegt hij iets geregeld te hebben met de erfenis als hem iets zou overkomen. Verder weet het kind dat haar vader in het buitenland woont en is afgesproken dat ze contact mag zoeken als ze ouder is.

Het land waar moeder en kind wonen, is een stuk armer dan Nederland. Met de bijdrage van vriend krijgt het kind betere kansen.

Ik ben deze informatie nog aan het verteren. Ik kan hem niet echt iets kwalijk nemen (voor mijn tijd en zo) maar van iemand met een min of meer schone lei ben ik aan het daten met iemand die al een kind heeft. Weliswaar op afstand, maar toch. Ik vind het ergens heel goed van hem dat hij verantwoordelijkheid neemt, maar de manier waarop dat gebeurt vind ik ook wat ingewikkeld.

Ik loop misschien heel erg op zaken vooruit, maar als mijn date een blijvertje is, hoe gaat dat dan op lange termijn?
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:21
Dat dit mijn droomman is, we samen kinderen krijgen en er dan ineens een puber uit een ver land op de stoep staat.
Dat is toch niet ineens? Iedereen is op de hoogte van het bestaan van dit kind.

Lijkt mij ook dat pa behalve wat geld toestrooien ook niet graag de grote onbekende wil zijn voor zijn kind en er in de loop der jaren contact is zowel per internet, telefoon en vakanties.

Dat is je verantwoordelijk nemen in zo'n lastige situatie.

Toevoeging: is er een vaderschapstest gedaan? Of gelooft hij de moeder op haar mooie ogen? Dat zou ik wel een vereiste vinden.
Alle reacties Link kopieren
Die puber die opeens voor de deur staat kan altijd gebeuren, vaker is dat dan een complete verrassing.

Ik denk dat je afstand van die man moet nemen.

Wanneer je je hierover nu al druk loopt te maken, wordt dat echt niet beter.
Kier schreef:
01-08-2020 15:08
Die puber die opeens voor de deur staat kan altijd gebeuren,
Uit een ver weg & tropisch land? Kleine kans. Hoe moet die puber die reis betalen, hoogstwaarschijnlijk krijgt ze niet eens een visum.
valentinamaria schreef:
01-08-2020 14:54
vind ik ook erg logisch op je 25e.
gedoe met kinderen en exen komt vaak vanzelf wel.
Is ook haar goed recht, maar deze is het niet.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
01-08-2020 15:25
Uit een ver weg & tropisch land? Kleine kans. Hoe moet die puber die reis betalen, hoogstwaarschijnlijk krijgt ze niet eens een visum.
Nee in algemene zin kan er altijd een kind voor de deur staan vanuit een eerdere relatie/ flirt of wat dan ook van vaders kant.
Waar vaders niets van weet.
ClumsyNinja schreef:
01-08-2020 15:25
Uit een ver weg & tropisch land? Kleine kans. Hoe moet die puber die reis betalen, hoogstwaarschijnlijk krijgt ze niet eens een visum.
Of gewoon op uitnodiging van haar vader, die een ticket voor haar koopt. Waarom zou ze onverwachts komen en is dat zo schokkend.
Het weet weet toch wie haar vader is en pa weet ook wie zijn kind is.

#disclamer vaderschapstest.
En alweer een probleem dat zichzelf oplost. Date laat weten ‘tijd voor zichzelf’ nodig te hebben en zegt de volgende afspraak af.
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 19:59
En alweer een probleem dat zichzelf oplost. Date laat weten ‘tijd voor zichzelf’ nodig te hebben en zegt de volgende afspraak af.
Zeg gelijk dat het klaar is. Wel zo duidelijk.
LīlyRose schreef:
01-08-2020 20:00
Zeg gelijk dat het klaar is. Wel zo duidelijk.
Dat had-ie natuurlijk beter een paar jaar geleden tegen zijn Braziliaanse scharrel kunnen zeggen dan nu tegen mij.

Sorry, vals.
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 20:03
Dat had-ie natuurlijk beter een paar jaar geleden tegen zijn Braziliaanse scharrel kunnen zeggen dan nu tegen mij.

Sorry, vals.
Neuh. Kinderachtig vooral.
LīlyRose schreef:
01-08-2020 20:04
Neuh. Kinderachtig vooral.
Ja, ik weet het. Soms wil ik graag een betere versie van mezelf worden.
anoniem_399951 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 20:07
13.45% gewijzigd
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 20:07
Ja, ik weet het. Ik zou soms willen dat ik een beter persoon was.
Heb je hem nu gezegd dat je niet meer wil daten?
LīlyRose schreef:
01-08-2020 20:07
Heb je hem nu gezegd dat je niet meer wil daten?
Ik heb nog niet gereageerd.

Ik denk dat ik toch wat te afstandelijk heb gereageerd op zijn persoonlijke ontboezemingen en dat hem dat nu afschrikt.

Meestal is het een beetje gelijk oversteken. Iemand vertelt iets over zichzelf, ik vertel ook wat over mezelf en dan leer je elkaar wat beter kennen.

Maar wat had ik hier tegenover moeten stellen? Jij hebt een kind, mijn hockeyteam heeft 3 jaar geleden de competitie gewonnen? Ik had ook wel eens een vakantievriendje, maar als we het al deden dan was het ‘double dutch’?
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 20:11
Ik heb nog niet gereageerd.

Ik denk dat ik toch wat te afstandelijk heb gereageerd op zijn persoonlijke ontboezemingen en dat hem dat nu afschrikt.

Meestal is het een beetje gelijk oversteken. Iemand vertelt iets over zichzelf, ik vertel ook wat over mezelf en dan leer je elkaar wat beter kennen.

Maar wat had ik hier tegenover moeten stellen? Jij hebt een kind, mijn hockeyteam heeft 3 jaar geleden de competitie gewonnen? Ik had ook wel eens een vakantievriendje, maar als we het al deden dan was het ‘double dutch’?
wees blij dat het zo gelopen is, je zag hem toch niet helemaal zitten, dus is het gewoon een ego ding.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 20:03
Dat had-ie natuurlijk beter een paar jaar geleden tegen zijn Braziliaanse scharrel kunnen zeggen dan nu tegen mij.

Sorry, vals.
Beter dat hij het verder daten met je heeft afgezegd.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
01-08-2020 20:07
Heb je hem nu gezegd dat je niet meer wil daten?
Dat heeft hij haar toch al gezegd.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 20:11
Ik heb nog niet gereageerd.

Ik denk dat ik toch wat te afstandelijk heb gereageerd op zijn persoonlijke ontboezemingen en dat hem dat nu afschrikt.

Meestal is het een beetje gelijk oversteken. Iemand vertelt iets over zichzelf, ik vertel ook wat over mezelf en dan leer je elkaar wat beter kennen.

Maar wat had ik hier tegenover moeten stellen? Jij hebt een kind, mijn hockeyteam heeft 3 jaar geleden de competitie gewonnen? Ik had ook wel eens een vakantievriendje, maar als we het al deden dan was het ‘double dutch’?
Je hoeft helemaal niks tegenover zijn verhaal te stellen. Gewoon geinteresseerd luisteren, meer niet. Maar je was niet geinteresseerd, dat kan, en dat heeft hij mogelijk opgemerkt.

Klaar, strik er omheen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 21:04
Dat heeft hij haar toch al gezegd.
Geen idee. Even wat tijd voor jezelf is het equivalent van ik hoef je niet meer te zien?
Alle reacties Link kopieren
Kier schreef:
01-08-2020 15:08
Die puber die opeens voor de deur staat kan altijd gebeuren, vaker is dat dan een complete verrassing.

Ik denk dat je afstand van die man moet nemen.

Wanneer je je hierover nu al druk loopt te maken, wordt dat echt niet beter.
Exact dit. Volg je onderbuikgevoel. Voelt het niet helemaal lekker? Kies dan voor jezelf. Desnoods word je goede vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 20:11
Ik heb nog niet gereageerd.

Ik denk dat ik toch wat te afstandelijk heb gereageerd op zijn persoonlijke ontboezemingen en dat hem dat nu afschrikt.

Meestal is het een beetje gelijk oversteken. Iemand vertelt iets over zichzelf, ik vertel ook wat over mezelf en dan leer je elkaar wat beter kennen.

Maar wat had ik hier tegenover moeten stellen? Jij hebt een kind, mijn hockeyteam heeft 3 jaar geleden de competitie gewonnen? Ik had ook wel eens een vakantievriendje, maar als we het al deden dan was het ‘double dutch’?
Je komt over als een nette, zelfverzekerde en volwassen dame. Een datingfase die nu al zo’n rare wending neemt is geen goed voorteken.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
01-08-2020 21:16
Geen idee. Even wat tijd voor jezelf is het equivalent van ik hoef je niet meer te zien?
Hij zegt toch niet 'even'?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 22:40
Hij zegt toch niet 'even'?
Dus dat betekent dat hij niet meer wil daten hoor?
Geen idee verder.
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 22:40
Hij zegt toch niet 'even'?
‘Meer tijd voor mezelf nodig’’. Alsof ik een enorme claim leg op iemand met wie ik een paar avondjes heb doorgebracht.

Ik interpreteer dit als ‘geen zin meer, en ik geef je een eervolle aftocht door het bij mezelf te leggen’. Ook weer duidelijk.
Slaapkip schreef:
01-08-2020 22:39
Je komt over als een nette, zelfverzekerde en volwassen dame. Een datingfase die nu al zo’n rare wending neemt is geen goed voorteken.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
01-08-2020 21:06
Je hoeft helemaal niks tegenover zijn verhaal te stellen. Gewoon geinteresseerd luisteren, meer niet. Maar je was niet geinteresseerd, dat kan, en dat heeft hij mogelijk opgemerkt.

Klaar, strik er omheen.
Ik denk dit. Je leert juist het meeste van elkaar door geïnteresseerd te zijn in je gesprekspartner. Doorvragen en luisteren.

De gelijk oversteken dates vond ik altijd heel saai en geforceerd.

Misschien eens proberen bij de volgende ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven