Date en zijn ex

29-06-2025 13:05 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi lieve forummers,

Sinds 1 maand ongeveer date ik met een man die ik super leuk vind en we hebben een hele goede klik, alleen vertelde hij laatst dat het niet zo lang uit is met zijn ex en zij nog bij hem woont. Hier schrok ik best wel van en kreeg meteen vraagtekens van ja is het dan wel oké nog met hem te daten. Hij zegt dat hij blij is dat het uit is en dat hij haar al heeft losgelaten.. maar toch vertrouw ik dit niet helemaal. Hij appt me de hele dag door en wil me vaak zien, ik weet niet meer wat ik moet doen, hebben jullie ook wel eens in een soortgelijke situatie gezeten?
Zou er geen trek in hebben. Van twee walletjes eten zou nog niet eens mijn voornaamste bezwaar zijn maar als je eigenlijk nog niet over je ex heen bent of kapot bent van liefdesverdriet heb ik een rode vlag.
Ik zou het vooral niet zo op prijs stellen dat hij dit niet meteen verteld heeft.
MissNuada schreef:
29-06-2025 13:27
Kan gaan als in echt gaan wonen? En kan hij niet bij familie terecht?

En is het zijn huis of die van hen beiden?
Of haar huis en waarom zou ze dan naar familie gaan? Misschien is hij wel degene die wat anders moet en laat zij hem, want zielig/woningnood etc., nog even blijven. Hij papt wellicht aan met To in de hoop daar in te kunnen trekken....
IJsschots schreef:
29-06-2025 13:58
Joh, geen enkele situatie is hetzelfde. Wél vind ik het best veelzeggend dat een man/vrouw praktisch 'de dag nadat' een relatie is gesneuveld weer aan het daten slaat, zoals de date van TO. Voor mij is het een rode vlag. In ieder geval: opletten geblazen. Ik date niet graag iemand die zich, in (te) afhankelijk opstelt van partner. Dat kan gaan om praktische zaken (baan/huis - zo te lezen in TO's geval niet van toepassing) maar ook om levensgeluk (niet alleen kunnen zijn, e.d.).
Oh joh. Maar bij jou was het en woning, en baan, en relatie. Bij TO alleen relatie.
Totaal iets anders. Als hij eerlijk is, is hij gewoon single, heeft een baan en een woning. Dus hij hoeft niet zijn leven op orde brengen zoals jouw date.
Idd_ schreef:
29-06-2025 14:37
Ik zou het vooral niet zo op prijs stellen dat hij dit niet meteen verteld heeft.
Als hij het meteen had verteld werd er waarschijnlijk ook niet verder gedate door zijn situatie nee. Tja, de een vindt het geen probleem, de ander zoekt verder. Die man kijkt wie bijt...
Heeft man met ex afspraken gemaakt hoe lang ze in het huis kan blijven wonen zolang ze zoekt? Een halfjaar of een jaar bijv?

Je kan er van alles van vinden, maar zo te horen doet hij wel echt z'n best voor jou, en hij vertelt het eerlijk. Ik zou een constructief gesprek voeren. Maar ik zie niet per se een probleem hoor.
Ik denk dat we nog wel 20 vragen kunnen stellen maar TO geeft maar heel selectief en mondjesmaat een antwoord.

Wat wil jij zelf TO?
Ik heb dit 2 x keer meegemaakt, rn beide keren bleek dat ze echt uit elkaar waren, maar ja de woonruimte hè. 1e keer had zijn ex 3 mnd nadat wij samen waren andere woonruimte gevonden ( ruim 30 jaar geleden) en bij huidige man, was zijn ex in een paar weken weg.
Mijn ex en zijn ex sliepen apart, en bij mijn huidige vriend wist ik dat ook zeker.
Maar elke situatie is anders, luister naar je intuïtie.
Lyah0202 schreef:
29-06-2025 13:41
Het is zijn woning
Dan mag/kan hij haar er uit zetten toch? Wettelijk gezien.

Uiteraard is het wel zo netjes om haar de tijd te geven, tenzij ze elkaar naar het leven staan.
calvijn1 wijzigde dit bericht op 29-06-2025 18:54
30.03% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Natsuro schreef:
29-06-2025 13:23

Maar is na twee maanden een nieuwe relatie aangaan niet héél erg snel? De ander kan je 'losgelaten' hebben, als met het idee dat het ooit weer goed zal komen, maar echt emotioneel? En dat je bij jezelf weet waar jouw makken waren voor de relatie, wat je wel, of niet meer wilt, of anders wilt doen?

Ja dat is snel. Maar hoeft niet verkeerd te zijn.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, alleen was ik degene die nog bij de ex woonde. Ik was naar de logeerkamer verhuisd een maand eerder.
En toen kwam ik huidige man tegen. Shit happens.
Maar na 15 jaar nog steeds samen (met de niet meer zo nieuwe vriend dus)
calvijn1 schreef:
29-06-2025 16:58
Dan mag/kan hij haar er uit zetten toch?
Het is wel zo sociaal om iemand even wat tijd te geven.

Vrienden van mij zijn gescheiden, zij heeft hem uitgekocht. Na een klein half jaar had hij iets anders en is hij vertrokken.
Los van het feit dat de woningmarkt nou niet je van het is....ik zou ook niet als ik bij een familielid terecht kan zomaar nog die keuze maken om het ook te doen.
calvijn1 schreef:
En dat zou jij normaal gedrag vinden?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:
29-06-2025 17:03
Ja dat is snel. Maar hoeft niet verkeerd te zijn.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, alleen was ik degene die nog bij de ex woonde. Ik was naar de logeerkamer verhuisd een maand eerder.
En toen kwam ik huidige man tegen. Shit happens.
Maar na 15 jaar nog steeds samen (met de niet meer zo nieuwe vriend dus)
Ja zo ging het hier ook, al was ik dan degene die nog altijd liefdevol onderdak verleende aan ex. En wij hadden niet eens een logeerkamer, kejje nagaan :lol: Nou scheelde het wel dat ex in het weekend altijd naar zijn nieuwe vriendin ging dus dan hadden nieuwe vriend en ik tenminste het rijk alleen.
(Herman Finkers)
Ik zou passen. Hij komt maar terug als hij écht helemaal uit elkaar is en zij verhuisd is. En je straks gewoon bij hem thuis samen in bed kan duiken zonder pottenkijkers.

En tuurlijk "had hij haar al langer losgelaten".
Anders was je sowieso al gaan lopen :-).

Na een relatie van 5 à 10 jaar of langer snap ik overigens dat je blijft hangen tot je "de ideale plek" hebt gevonden.
Na een relatie van amper 1.5 jaar die strandt wil ik gewoon zo snel mogelijk weg en ga ik dus desnoods van bank naar zetel naar logeerkamer bij gelijk wie in mijn omgeving.
Ik zou hem daarover dus ook niet op zijn blauwe ogen geloven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lady*Voldemort schreef:
29-06-2025 17:59
Ja zo ging het hier ook, al was ik dan degene die nog altijd liefdevol onderdak verleende aan ex. En wij hadden niet eens een logeerkamer, kejje nagaan :lol: Nou scheelde het wel dat ex in het weekend altijd naar zijn nieuwe vriendin ging dus dan hadden nieuwe vriend en ik tenminste het rijk alleen.

Ah jij bent net als ik dus... een persoon die gelijk aan het daten slaan du moment een relatie voorbij is.

En die persoon die van de ene relatie in de andere rolt. We leggen ons leven & geluk geheel in de handen van de ander (we kunnen niet alleen zijn) òf we zijn van die types met een altijd dramatisch liefdesleven: we gaan van high naar low naar high en we zijn continue op zoek naar de volgende liefdes-high.

Heb ik hier geleerd vandaag. Top!
calvijn1 schreef:
Mogen ja. Maar zou jij niet ontzettend afknappen op een potentiële nieuwe partner die zo met mensen omgaat?
calvijn1 schreef:

Veldonderzoek?
Ze hebben slechts 1,5 jaar een relatie gehad. En toen is zij al bij hem ingetrokken. Dat is wel erg snel en ook geen langdurige relatie. Lijkt mij vreemd dat zij dan nog maanden de tijd krijgt om rustig rond te kijken. Het is immers volledig zijn huis. En ik lees niets over kinderen. Als zij bij familie terecht kan is dat wat je moet doen na slechts 1,5 jaar een relatie.

Ik zou wel grote twijfels hebben bij iemand die zo snel al verder kijkt. Die ex woont daar gewoon nog bij in! Er is geen sprake van verwerking of zaken die geregeld zijn. Hij kan waarschijnlijk niet alleen zijn. Of zich niet alleen redden. Zie daarbij ook zijn ex die direct is ingetrokken. Weet je meer van zijn verleden. Heeft hij ooit periodes alleen gewoond of altijd thuis en met partners?
Lady*Voldemort schreef:
29-06-2025 17:53
En dat zou jij normaal gedrag vinden?
Nee nee, ik bedoelde wettelijk gezien.
Staat er stom.
Is inderdaad netjes om haar de tijd te geven. Familie moet ook maar net kunnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
evelien2010 schreef:
29-06-2025 18:47
Ze hebben slechts 1,5 jaar een relatie gehad. En toen is zij al bij hem ingetrokken. Dat is wel erg snel en ook geen langdurige relatie. Lijkt mij vreemd dat zij dan nog maanden de tijd krijgt om rustig rond te kijken. Het is immers volledig zijn huis. En ik lees niets over kinderen. Als zij bij familie terecht kan is dat wat je moet doen na slechts 1,5 jaar een relatie.

Ik zou wel grote twijfels hebben bij iemand die zo snel al verder kijkt. Die ex woont daar gewoon nog bij in! Er is geen sprake van verwerking of zaken die geregeld zijn. Hij kan waarschijnlijk niet alleen zijn. Of zich niet alleen redden. Zie daarbij ook zijn ex die direct is ingetrokken. Weet je meer van zijn verleden. Heeft hij ooit periodes alleen gewoond of altijd thuis en met partners?
Nou ik vind 1,5 jaar niet perse snel hoor. Man en ik zijn na een jaar gaan samenwonen, toen hij een huurwoning vond. Als hij al op zichzelf had gewoond, was dat waarschijnlijk sneller gebeurd. Ik woonde nog bij mijn ouders (en hij dus ook), dus ik heb er geen eigen woning voor opgegeven. Wij zijn dus niet uit elkaar gegaan, maar anders was ik terug naar mijn ouders gegaan en vanuit daar een eigen woning gezocht. We woonden samen in zijn geboorteplaats, daar had ik verder niks te zoeken.

Hij kwam overigens ook best vers uit een relatie. Van bijna 5 jaar. Terwijl ik 3 jaar genoten had van het vrijgezellenleven. Ik heb nog gezegd dat hij nog beter even een jaartje vrijgezel kon blijven, maar hij had daar geen behoefte aan.
Purrmaid schreef:
29-06-2025 18:11
Ah jij bent net als ik dus... een persoon die gelijk aan het daten slaan du moment een relatie voorbij is.

En die persoon die van de ene relatie in de andere rolt. We leggen ons leven & geluk geheel in de handen van de ander (we kunnen niet alleen zijn) òf we zijn van die types met een altijd dramatisch liefdesleven: we gaan van high naar low naar high en we zijn continue op zoek naar de volgende liefdes-high.

Heb ik hier geleerd vandaag. Top!
Ik heb net nog meer geleerd. Ik heb geleerd dat het echt heel erg dom van mij was om na een paar maanden al te gaan samenwonen met mijn huidige partner. Of erger nog: we hebben nooit besloten om te gaan samenwonen, op een goeie dag ging hij gewoon niet meer weg :lol: Partner en ik moeten wel een stelletje instabiele onzelfstandige idioten zijn, maar gelukkig passen we wat dat betreft wel goed bij elkaar.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
29-06-2025 19:36
Ik heb net nog meer geleerd. Ik heb geleerd dat het echt heel erg dom van mij was om na een paar maanden al te gaan samenwonen met mijn huidige partner. Of erger nog: we hebben nooit besloten om te gaan samenwonen, op een goeie dag ging hij gewoon niet meer weg :lol: Partner en ik moeten wel een stelletje instabiele onzelfstandige idioten zijn, maar gelukkig passen we wat dat betreft wel goed bij elkaar.

Ongeleid projectiel!!
Lyah0202 schreef:
29-06-2025 13:05
Hij appt me de hele dag door en wil me vaak zien,
Klinkt als lovebombing en dat vind ik eigenlijk enger dan het idee dat zijn ex nog bij hem woont maar misschien werkt dit voor jou.

Ben jij gewoon welkom bij hem thuis ondanks dat zij er nog woont?
.
Het verbaasd me vooral dat jullie pas na een maand daten met elkaar bespreken hoe jullie wonen? Zulke dingen praat je toch juist snel over?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven