Date met collega, wel of niet doen?

09-12-2020 16:11 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk geregeld samen met een erg mooie vrouw. We lachen veel en sinds twee maanden wordt er ook goed geflirt. Ze appt me vanochtend met de vraag of ik komende zaterdag bij haar kom eten. Omdat er voldoende wijn bij zal komen kijken, biedt ze direct aan dat ik kan blijven slapen. Ik weet genoeg ;-)

Ik val primair op mannen, heb van alles meegemaakt en heb in een trio ook wel eens wat gerommeld met een vrouw, maar ben nog nooit echt alleen geweest met een vrouw. Dat staat hoog op mijn wensenlijstje en met haar zie ik dat wel zitten. Heel spannend.

Maarrrrr

Ik werk met haar samen. Zij werkt bij een klant. Zij is geen beslisser of directe opdrachtgever, maar uitvoerend projectmanager. Hier wringt de laars-met-hoge-hak: Als ik niet op deze uitnodiging in ga, sla ik mij later voor mijn kop. En dat geflirt en gedraai om elkaar heen zal blijven spelen. Als ik zaterdag wel in een sexy jurkje bij haar voor deur sta, met een leuke nacht als gevolg, dan ben ik heel benieuwd hoe dit onze 'relatie' beïnvloedt. Onze werkafspraken kunnen er nog leuker op worden, nu we een geheim delen. Maar ben ook bang dat het uiteindelijk uitloopt op gezeik en gezeur: vrouwen onderling geeft nu eenmaal vaak gezeik en gezeur.

What to do? Heeft iemand een soortelijke ervaring?
loisnvt schreef:
09-12-2020 17:42
Dit dus, wel zo eerlijk dat zij weet hoe jij er precies instaat en zij puur een afvinkpuntje op jouw bucketlist is.
Er is ook niet zoveel mis met een afvinkpuntje op een bucketlist zijn hoor.
Wanneer ga je het dan hebben over de gevolgen voor de werkrelatie? Wanneer je aan je 2de glas wijn zit of wanneer je in bed ligt? Volgens mij hebben jullie een paar stappen overgeslagen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon doen, maar dan niet als relatie doel maar FWB
Whateffa schreef:
09-12-2020 18:01
Ik zou het niet doen, je bent overduidelijk enkel geïnteresseerd in een wip, niets mis mee, maar je loopt een risico qua eventueel gezeik in de werkrelatie en dan ook nog bij een klant. En ik vind mijn werk dan toch echt belangrijker dan sex voor een nacht.
Het komt mij niet voor dat de ander zit te wachten op samen oud worden.

Kom op nou toch zeg, het is toch doodnormaal om met collega’s het bed in te duiken? Als er een gezagsverhouding is moet je natuurlijk uitkijken, maar anders is het echt niet riskant hoor.
DS1971 schreef:
10-12-2020 15:29
Kom op nou toch zeg, het is toch doodnormaal om met collega’s het bed in te duiken?
Vind ik niet.
DS1971 schreef:
10-12-2020 15:29
Het komt mij niet voor dat de ander zit te wachten op samen oud worden. Kom op nou toch zeg, het is toch doodnormaal om met collega’s het bed in te duiken? Als er een gezagsverhouding is moet je natuurlijk uitkijken, maar anders is het echt niet riskant hoor.
Doodnormaal vind ik dan weer een groot woord.
Heb (wel als man) tijdens m'n werk in de zorg veel verhoudingen gehad met collega's.Van hoog tot laag en varierend van o-n-s tot samenwonen.
Heeft me op een enkele uitzondering na eigenlijk nooit echt problemen opgeleverd. Maar je moet dan voor jezelf, vooraf 1 ding heel duidelijk hebben.Kun jij het handelen,als de affaire op een of andere manier toch vervelend eindigt? Ben je dan zo stevig/professioneel genoeg,dat je op het werk het zakelijke van het persoonlijke kan blijven scheiden?
Zo ja,wat let je? :cheer2:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Lotus90 schreef:
10-12-2020 19:39
Doodnormaal vind ik dan weer een groot woord.
Ongeveer de helft van de Nederlanders heeft wel eens seks gehad met een collega.

Beetje afhankelijk van het onderzoek (sommigen zitten hoger, sommigen lager), maar het zeker geen uitzondering.

Dus dan noem ik het gewoon normaal.
you don't dip your pen in company ink
DS1971 schreef:
10-12-2020 20:32
Ongeveer de helft van de Nederlanders heeft wel eens seks gehad met een collega.

Beetje afhankelijk van het onderzoek (sommigen zitten hoger, sommigen lager), maar het zeker geen uitzondering.

Het feit dat iets veel gebeurt betekent niet automatisch dat het ook normaal is.
Nighttripper schreef:
10-12-2020 19:51
Heb (wel als man) tijdens m'n werk in de zorg veel verhoudingen gehad met collega's.Van hoog tot laag en varierend van o-n-s tot samenwonen.
Heeft me op een enkele uitzondering na eigenlijk nooit echt problemen opgeleverd. Maar je moet dan voor jezelf, vooraf 1 ding heel duidelijk hebben.Kun jij het handelen,als de affaire op een of andere manier toch vervelend eindigt? Ben je dan zo stevig/professioneel genoeg,dat je op het werk het zakelijke van het persoonlijke kan blijven scheiden?
Zo ja,wat let je? :cheer2:
Je kan er zelf misschien goed mee omgaan als de affaire op een vervelende manier eindigt, maar als de ander er niet mee om kan gaan, dan heb je alsnog problemen.
WitteHaai schreef:
10-12-2020 22:07
Het feit dat iets veel gebeurt betekent niet automatisch dat het ook normaal is.
Als zo’n beetje de helft van de bevolking iets doet, dan valt dat echt onder de betekenis van normaal.

Maar laten we het eens omdraaien: waarom denk jij dat het niet normaal is? De werkplek is een uitgelezen mogelijkheid om iemand te leren kennen en als ie iemand leert kennen, dan is er altijd de kans dat je romantische gevoelens krijgt. Of geile gevoelens, dat kan ook.
De vraag is natuurlijk: wat gebeurd er na het gezeik en gezeur....?
Kun je haar ontlopen of wordt het een geforceerd samenwerken.... totdat iemand bij het werk vertrekt?
Hoeveel vertrouwen heb je er in, dat hier werk en prive gescheiden kunnen blijven...? Het hoeft natuurlijk geen gezeik op te leveren, als je dat van te voren goed afspreekt...
Wordt het mogelijk een relatie of is dit avontuurtje na avontuurtje en vooral een bucketlist-dingetje.....
Maakt allemaal uit (onafhankelijk of Daaan nu man of vrouw is)
DS1971 schreef:
10-12-2020 20:32

Het komt ongetwijfeld veel voor. Maar aangezien je onderonsjes met een collega meestal niet in de groep gooit bij het bespreken van de weekendplannen tijdens de lunchpauzes op werk, denk ik dat het over het algemeen toch niet als normaal wordt gezien. ;-D
Nighttripper schreef:
10-12-2020 19:51
Heeft me op een enkele uitzondering na eigenlijk nooit echt problemen opgeleverd.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat juist in de zorgsector veel werkgevers als arbeidsvoorwaarde stellen dat je geen intieme relatie aan mag gaan met een collega. Als je bij zo'n werkgever werkt, en je doet het toch, dan kan ik me voorstellen dat het nooit problemen oplevert, want beide partners weten dan dat ze fout bezig zijn geweest en houden er hun mond over en laten niets blijken, ook als de relatie op een nare manier eindigt.
WitteHaai schreef:
10-12-2020 22:12
Je kan er zelf misschien goed mee omgaan als de affaire op een vervelende manier eindigt, maar als de ander er niet mee om kan gaan, dan heb je alsnog problemen.
WitteHaai,klopt wat je zegt.Maar dat tevoren inschatten is m.i onbegonnen werk.Een heel stabiel iemand kan zich ontpoppen tot een ex-from-hell.Terwijl een ogenschijnlijk gevoeliger iemand zich mss erna gewoon op het werk stort.En het op die manier verwerkt.Dat blijft koffiedik kijken.
Wat je hoogstens kan inschatten is je eigen attitude hierin.Maar ok,ook die kan weleens anders verlopen als je tevoren bedacht.Is mijzelf ook weleens overkomen.En heb daar zelf best tijd flink last van gehad.Maar ok,zoals eerder gezegd,het lukte me (wel met moeite) om op professionele manier met de ander te blijven werken.Het blijft idd tot op zekere hoogte een afweging/inschatting maken :-?
Vraag blijft,why is the rum gone?
Lotus90 schreef:
10-12-2020 22:46
Het komt ongetwijfeld veel voor. Maar aangezien je onderonsjes met een collega meestal niet in de groep gooit bij het bespreken van de weekendplannen tijdens de lunchpauzes op werk, denk ik dat het over het algemeen toch niet als normaal wordt gezien. ;-D
Ik bespreek met collega’s eigenlijk nooit mijn seksleven. Maar dat is niet omdat het niet normaal is.
DS1971 schreef:
10-12-2020 22:33
Als zo’n beetje de helft van de bevolking iets doet, dan valt dat echt onder de betekenis van normaal.

Maar laten we het eens omdraaien: waarom denk jij dat het niet normaal is? De werkplek is een uitgelezen mogelijkheid om iemand te leren kennen en als ie iemand leert kennen, dan is er altijd de kans dat je romantische gevoelens krijgt. Of geile gevoelens, dat kan ook.
Ik ben gewoon niet zo van de redenering dat als heel veel mensen iets doen, het ook normaal is.

In principe is er niets tegen als je een relatie krijgt met een collega. Wat mij betreft gaat het niet in tegen principes of normen en waarden. Het is natuurlijk wel de vraag of het verstandig is.

Onder de meeste omstandigheden lijkt het me inderdaad niet zo verstandig. Als er sprake is van een gezagsverhouding, kun je het beter niet doen. Als het gaat om een collega waarmee je regelmatig op dezelfde werkplek samenwerkt, lijkt het me ook niet verstandig. Als het gaat om een collega die op een andere werkplek zit en die je alleen in de lunchpauze ziet, dan lijkt me dat daar weinig bezwaar tegen is.
Maar lees hier veel over collega en zelfde bedrijf. Maar zei werkt toch bij een ander bedrijf. Dan zie ik echt het probleem niet. Tenminste werkgever gewijs, als in je contract staat van "u zult niks beginnen met een collega uit zelfde bedrijf" is toch iets heel anders van "u zult niks beginnen met een werknemer van een ander bedrijf".
fietsen varen vrouwelijk doen
WitteHaai schreef:
11-12-2020 01:59
Ik ben gewoon niet zo van de redenering dat als heel veel mensen iets doen, het ook normaal is.

In principe is er niets tegen als je een relatie krijgt met een collega. Wat mij betreft gaat het niet in tegen principes of normen en waarden. Het is natuurlijk wel de vraag of het verstandig is.

Onder de meeste omstandigheden lijkt het me inderdaad niet zo verstandig. Als er sprake is van een gezagsverhouding, kun je het beter niet doen. Als het gaat om een collega waarmee je regelmatig op dezelfde werkplek samenwerkt, lijkt het me ook niet verstandig. Als het gaat om een collega die op een andere werkplek zit en die je alleen in de lunchpauze ziet, dan lijkt me dat daar weinig bezwaar tegen is.
Het is voor mij anders heel ongebruikelijk dat de verhoudingen scheef worden nadat ik met iemand naar bed ben geweest. Dus ik zie het risico niet zo.

En dan nog, als het wel gebeurt dan kun je altijd nog op zoek naar een andere leuke baan.

De uitzondering is wat mij betreft toch de gezagsverhouding. Dan moet je voorzichtig zijn.
In alle gevallen die ik in de afgelopen 35 jaar werkervaring heb gezien, moest een van de twee en andere baan zoeken. Bij mijn een na laatste werkgever werd een collega teruggezet in functie.
DS1971 schreef:
10-12-2020 23:22
Ik bespreek met collega’s eigenlijk nooit mijn seksleven. Maar dat is niet omdat het niet normaal is.
Nee hèhè. Maar ik vertelde het vaak wel als ik een date op de planning had. Hoe leuk hij was en hoe hij eruit zag etc. Vrij uitgebreid allemaal. Ik werk dan ook in een 99% vrouwenteam. Misschien is dat het. Maar mocht ik op dat moment met mijn mannelijke collega aan het daten geweest zijn, had ik dat er echt niet bij gezegd. Want daar rust toch wel een soort taboe op. Er zijn vaak zelfs regels over op de werkvloer.
Lotus90 schreef:
11-12-2020 09:17
Nee hèhè. Maar ik vertelde het vaak wel als ik een date op de planning had. Hoe leuk hij was en hoe hij eruit zag etc. Vrij uitgebreid allemaal. Ik werk dan ook in een 99% vrouwenteam. Misschien is dat het. Maar mocht ik op dat moment met mijn mannelijke collega aan het daten geweest zijn, had ik dat er echt niet bij gezegd. Want daar rust toch wel een soort taboe op. Er zijn vaak zelfs regels over op de werkvloer.
Ik denk toch dat dat meer is om geen druk van buitenaf te krijgen. Als binnen een vriendengroep wat ontstaat ga je dat ook niet vertellen.

Hoe dan ook: ik heb er nooit gezeik mee gehad en het ook veel gezien van collega’s. Ik vind het normaal. Twee volwassen mensen die elkaar leuk genoeg vinden om meer te zijn dan alleen collega’s. Ik zie het probleem niet.

Dat er bij sommige bedrijven regels voor zijn heeft alles te maken met indekken. En het is dan vaak gewoon een meldingsplicht bij HR. Wat natuurlijk niemand doet als het gaat om alleen maar seks.
DS1971 schreef:
11-12-2020 10:01
Ik denk toch dat dat meer is om geen druk van buitenaf te krijgen. Als binnen een vriendengroep wat ontstaat ga je dat ook niet vertellen.

Hoe dan ook: ik heb er nooit gezeik mee gehad en het ook veel gezien van collega’s. Ik vind het normaal. Twee volwassen mensen die elkaar leuk genoeg vinden om meer te zijn dan alleen collega’s. Ik zie het probleem niet.

Dat er bij sommige bedrijven regels voor zijn heeft alles te maken met indekken. En het is dan vaak gewoon een meldingsplicht bij HR. Wat natuurlijk niemand doet als het gaat om alleen maar seks.
Ik ook niet! :cheer2:
Dan zeg je toch dat je het wel leuk vindt om seks met haar te hebben, misschien wel vaker, maar dat het niet dieper gaat dan dat?
Wat fijn dat alles steeds goed komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven