Date met klant, baas inlichten?

20-07-2010 10:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een leuke, gescheiden 30+ klant heeft de stoute schoenen aangetrokken en me mee uit gevraagd. Ik ben zelf ook 30+ en gescheiden. Ik vind hem sinds een paar maanden al leuk, maar ja, het is een klant, dus ik hield het contact zakelijk. Ik wil dolgraag met hem uit, maar weet niet wat mijn baas er van zal vinden. De date gaat pas na de zomervakantie gebeuren, want we gaan eerst allebei na elkaar op vakantie.

Moet ik het van tevoren aan mijn baas vertellen?

Of is het privé en mag ik zelf uitmaken wat ik in mijn vrije tijd doe?
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Dit is prive volgens mij. Je mag zelf weten wat je in je eigen vrije tijd doet. Toch? Een date is immers niet gelijk een relatie.

Volgens mij hoef je het niet tegen je baas te zeggen hoor.
Ik zou het gewoon aan je baas melden. Ligt een beetje aan hoe goed die klant is... :-)... en wat de kans is dat hij nog klant blijft wanneer jullie wat krijgen en dan bijv. akelig uit elkaar gaan?

Misschien dat iemand anders dat zakelijke contact kan overnemen?
Ik zou het pas melden op het moment dat jullie serieus een relatie krijgen. Een date kan tenslotte ook uitlopen op niets en dan verval je daarna weer gewoon in je oude rol met hem en is er, lijkt me, geen probleem.
Wat is jullie company policy over dit soort zaken? 't Heeft mij in een ver verleden een keer mijn baan gekost, dus ja - ik zou het opnemen met je baas...
Wat voor soort werk doe je, als er geen sprake vanbelangenverstrengeling komt is het geen probleemlijkt me.

In dat geval veel plezier!
..popcorn?
Ik zou nog niets vertellen. Jullie gaan gewoon een keer uit, jullie hebben toch nog geen relatie.

Misschien pulkt hij wel in zijn neus, heeft hij ontzettende zweetvoeten of wil hij de rekening tot op de cent af verrekenen. En dan blijft het bij die ene keer.

Pas als jullie een serieuze relatie krijgen zou ik het misschien mededelen aan mijn baas.

(wat Zwieber dus ook zegt, zeg maar )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Aanvulling: op moment dat jullie verhouding zakelijk anders wordt als gevolg van de privécontacten, is het mijns inziens een goed moment het te melden.
Hangt ervan af in welke sector je werkt?
Bedankt voor de snelle reacties!

Dat zakelijke contact stelt niet zoveel voor, hij plaatst een paar keer per jaar een kleine order. Er gaan geen grote bedragen in om.
Volgens mij moet het gewoon kunnen, een date. En als het echt wat wordt kan misschien een collega van je de klant als klant overnemen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Als het goed klikt en meer wordt dan een date dan zou ik je baas wel inlichten. Ik heb het andersom gehad, dat ik met werknemer van een leverancier een relatie ontwikkelde. Dat heb ik snel verteld aan mijn baas en toen hebben we geregeld dat ik geen geldbedragen meer zou aftekenen voor hen, om alles zo objectief mogelijk te houden. Verder geen probleem, gelukkig, want we gaan binnenkort trouwen!
quote:himalaya schreef op 20 juli 2010 @ 10:08:

Misschien pulkt hij wel in zijn neus, heeft hij ontzettende zweetvoeten of wil hij de rekening tot op de cent af verrekenen. En dan blijft het bij die ene keer.

Bedankt, ik sta weer met beide benen op de grond!

Maar je hebt wel gelijk!
Met je aanvulling en de reacties van anderen:

dan zou ik gewoon eerst maar op date gaan.

Als het wat wordt, kun je het aan je baas melden en de account overdoen aan een collega.
Okee, jullie reacties zijn duidelijk. Ik ga eerst op date en als het wat wordt, vertel ik het aan mijn baas.

Account aan collega geven is niet echt mogelijk, we (het hele bedrijf) zijn maar met z'n vieren. Iedereen heeft zijn eigen taken en klantencontact is grotendeels mijn taak.
quote:Kym schreef op 20 juli 2010 @ 10:09:

Hangt ervan af in welke sector je werkt?Grafisch
Kijk even goed wat er in de arbeidsvoorwaarden staat. Als hier iets over opgenomen is moet je daar aan houden!
Hij moet wel erg leuk zijn om het spanningsveld van een relatie met een afnemer aan te gaan. Zolang er sprake is van een klant-leverancier relatie zul je niet alles zomaar over je werk kunnen vertellen. Alleen al om niet de schijn van prijsafspraken en compromitterend concurrentiegevoelige info tegen te hebben.

Let wel, de schijn he, hoeft niet zo te zijn dat jouw date daar misbruik van gaat maken.

Maar het blijft lastig.

Mede daarom is het van belang om uit te zoeken als het serieus wordt, wat je baas daar van vindt (en zonodig wat de jurisprudentie zegt over relaties tussen werknemers en afnemers en de invloed daarop op de werkrelatie tussen werknemer en werkgever)
Volledig afhankelijk van jouw functie binnen het bedrijf.

Alleen al de geur van belangenverstrengeling kan je je baan kosten.

Is het dat wel waard????
Heb ik dat?!
@ Tia: Ik geloof niet dat het in deze situatie zo ingewikkeld is. Hij bestelt 2 of 3 keer per jaar stickers en verder niets. Maar ik zal het onderwerp 'werk' in het begin wel mijden. Concurrentiegevoelige informatie deel ik sowieso niet met anderen, ook niet met vrienden en familie, de wereld is nu eenmaal klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven