Date met klant, baas inlichten?
dinsdag 20 juli 2010 om 10:01
Een leuke, gescheiden 30+ klant heeft de stoute schoenen aangetrokken en me mee uit gevraagd. Ik ben zelf ook 30+ en gescheiden. Ik vind hem sinds een paar maanden al leuk, maar ja, het is een klant, dus ik hield het contact zakelijk. Ik wil dolgraag met hem uit, maar weet niet wat mijn baas er van zal vinden. De date gaat pas na de zomervakantie gebeuren, want we gaan eerst allebei na elkaar op vakantie.
Moet ik het van tevoren aan mijn baas vertellen?
Of is het privé en mag ik zelf uitmaken wat ik in mijn vrije tijd doe?
Moet ik het van tevoren aan mijn baas vertellen?
Of is het privé en mag ik zelf uitmaken wat ik in mijn vrije tijd doe?
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
dinsdag 20 juli 2010 om 10:05
dinsdag 20 juli 2010 om 10:08
Ik zou nog niets vertellen. Jullie gaan gewoon een keer uit, jullie hebben toch nog geen relatie.
Misschien pulkt hij wel in zijn neus, heeft hij ontzettende zweetvoeten of wil hij de rekening tot op de cent af verrekenen. En dan blijft het bij die ene keer.
Pas als jullie een serieuze relatie krijgen zou ik het misschien mededelen aan mijn baas.
(wat Zwieber dus ook zegt, zeg maar )
Misschien pulkt hij wel in zijn neus, heeft hij ontzettende zweetvoeten of wil hij de rekening tot op de cent af verrekenen. En dan blijft het bij die ene keer.
Pas als jullie een serieuze relatie krijgen zou ik het misschien mededelen aan mijn baas.
(wat Zwieber dus ook zegt, zeg maar )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 20 juli 2010 om 10:11
Als het goed klikt en meer wordt dan een date dan zou ik je baas wel inlichten. Ik heb het andersom gehad, dat ik met werknemer van een leverancier een relatie ontwikkelde. Dat heb ik snel verteld aan mijn baas en toen hebben we geregeld dat ik geen geldbedragen meer zou aftekenen voor hen, om alles zo objectief mogelijk te houden. Verder geen probleem, gelukkig, want we gaan binnenkort trouwen!
dinsdag 20 juli 2010 om 10:11
quote:himalaya schreef op 20 juli 2010 @ 10:08:
Bedankt, ik sta weer met beide benen op de grond!
Maar je hebt wel gelijk!
Bedankt, ik sta weer met beide benen op de grond!
Maar je hebt wel gelijk!
dinsdag 20 juli 2010 om 10:17
Okee, jullie reacties zijn duidelijk. Ik ga eerst op date en als het wat wordt, vertel ik het aan mijn baas.
Account aan collega geven is niet echt mogelijk, we (het hele bedrijf) zijn maar met z'n vieren. Iedereen heeft zijn eigen taken en klantencontact is grotendeels mijn taak.
Account aan collega geven is niet echt mogelijk, we (het hele bedrijf) zijn maar met z'n vieren. Iedereen heeft zijn eigen taken en klantencontact is grotendeels mijn taak.
dinsdag 20 juli 2010 om 10:45
Hij moet wel erg leuk zijn om het spanningsveld van een relatie met een afnemer aan te gaan. Zolang er sprake is van een klant-leverancier relatie zul je niet alles zomaar over je werk kunnen vertellen. Alleen al om niet de schijn van prijsafspraken en compromitterend concurrentiegevoelige info tegen te hebben.
Let wel, de schijn he, hoeft niet zo te zijn dat jouw date daar misbruik van gaat maken.
Maar het blijft lastig.
Mede daarom is het van belang om uit te zoeken als het serieus wordt, wat je baas daar van vindt (en zonodig wat de jurisprudentie zegt over relaties tussen werknemers en afnemers en de invloed daarop op de werkrelatie tussen werknemer en werkgever)
Let wel, de schijn he, hoeft niet zo te zijn dat jouw date daar misbruik van gaat maken.
Maar het blijft lastig.
Mede daarom is het van belang om uit te zoeken als het serieus wordt, wat je baas daar van vindt (en zonodig wat de jurisprudentie zegt over relaties tussen werknemers en afnemers en de invloed daarop op de werkrelatie tussen werknemer en werkgever)
dinsdag 20 juli 2010 om 10:59
@ Tia: Ik geloof niet dat het in deze situatie zo ingewikkeld is. Hij bestelt 2 of 3 keer per jaar stickers en verder niets. Maar ik zal het onderwerp 'werk' in het begin wel mijden. Concurrentiegevoelige informatie deel ik sowieso niet met anderen, ook niet met vrienden en familie, de wereld is nu eenmaal klein.