Date vond ik niet leuk = jij bent te kritisch ??

05-05-2024 05:43 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We begonnen met een borrel en toen eten. Wat betreft komt er geen vervolg date. Aangegeven dat diegene een betaal verzoek mag sturen omdat ik er geen vervolg aan wil plakken.

De volgende opmerkingen waren voor mij redflags bij een eerste ontmoeting:
- de man vroeg op date 1 jij bent wel klaar om een gezin te stichten ? Jij toch ook al 30?
- gezien dat jij geen Nederlandse afkomst hebt (ik ben gewoon Nederlander overigens) had ik niet verwacht dat je dat kan wintersporten.

Als ik erop terug kijk vond ik de man gewoon niet prettig en kan ik geen enkele reden bedenken om weer met hem af te willen spreken. Vriendin vindt kieskeurig en maak ik mijzelf heel moeilijk…

Zijn jullie coulanter qua selectie voor een teeede date?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
05-05-2024 09:27
Maar als je leven al prima is, dan ga je toch niet daten? Ik heb ook weleens gedate, vond er echt geen ruk aan!

Juist als je leven prima is ga je daten. Dan kan iemand anders nog iets toevoegen. Als je gaat daten om je leven prima te maken is de kans dat het lukt klein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
05-05-2024 09:35
Juist als je leven prima is ga je daten. Dan kan iemand anders nog iets toevoegen. Als je gaat daten om je leven prima te maken is de kans dat het lukt klein.
Je moest eens weten hoeveel mensen daten omdat hun leven pas leuk is met een partner. Daar zijn er veel meer van dan dat mensen daten om hun leven nog leuker te maken. En daarom zijn er ook zoveel ongezonde relaties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kitty30plus schreef:
05-05-2024 09:44
Je moest eens weten hoeveel mensen daten omdat hun leven pas leuk is met een partner. Daar zijn er veel meer van dan dat mensen daten om hun leven nog leuker te maken. En daarom zijn er ook zoveel ongezonde relaties.
Precies.
En dat betekend niet dat je leven helemaal fantastisch moet zijn maar dat je tevreden bent met meeste dingen of jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met de rest, ik vind de eerste opmerking vervelend en de tweede opmerking heel naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
05-05-2024 09:28
Tuurlijk moet die vriendin lekker denken wat ze wil, zeker in dit geval. Maar zou het zelf kunnen waarderen als ik een bepaalde leeftijd zou hebben en het daten steeds op niks zou uitlopen een vriendin me een spiegel voor zou houden. Kritische zijn is niet erg maar soms lijken dingen op een eerste dat anders dan dat ze na een 2e date kunnen zijn bijv. Na 1 date meteen afschrijven is niet altijd nodig als je te kritisch kijkt.
Vandaar mijn vraag waar de reactie van die vriendin vandaan komt. Op basis van deze date vind ik de reactie ongepast en zou ik me er niks van aantrekken.
Dat is dan anders voor jou dan voor mij.
Ik ken mezelf en heb echt geen kritische vriendin nodig op zulke vlakken.
Helemaal niet zo een als TO heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kitty30plus schreef:
05-05-2024 09:44
Je moest eens weten hoeveel mensen daten omdat hun leven pas leuk is met een partner. Daar zijn er veel meer van dan dat mensen daten om hun leven nog leuker te maken. En daarom zijn er ook zoveel ongezonde relaties.

Ik weet het!
Ik zie het om me heen ook. En wordt ook opgelegd door de omgeving. Onze dochter is 26 en single. Wat ons betreft prima, maar er zijn zoveel mensen die daar iets over op te merken hebben. Alsof het leven pas de moeite waard is met een partner. Het is altijd zo dat ze nog single is, nog geen partner heeft etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
05-05-2024 09:13
Het kan in dat laatste geval ook zijn dat ze diegene dan gewoon niet zo leuk vinden of er geen klik is, en dat er een reden bij wordt gezocht. En dat bij de juiste persoon die sokken ineens niet meer uitmaken.
Daar ben ik het mee eens. Ik denk dat is deze kerel wel andere leuke dingen had verkondigd dat ik het nog een kans had gegeven. Maar nu had ik echt zo iets van alles wat jij zegt staat me niet aan.

En dat eten was eigenlijk helemaal niet de bedoeling. Hij had nog niet gegeten en wilde dat doen. Maar anders had ik denk ik al lang er een einde aan gebreid.
Alle reacties Link kopieren Quote
waarom mag je niet kritisch zijn? Mag dat ook niet van je vriendin als jullie samen shoppen en jij een jurk past die je bij nader inzien niet mooi vindt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanouk schreef:
05-05-2024 09:28
Tuurlijk moet die vriendin lekker denken wat ze wil, zeker in dit geval. Maar zou het zelf kunnen waarderen als ik een bepaalde leeftijd zou hebben en het daten steeds op niks zou uitlopen een vriendin me een spiegel voor zou houden. Kritische zijn is niet erg maar soms lijken dingen op een eerste dat anders dan dat ze na een 2e date kunnen zijn bijv. Na 1 date meteen afschrijven is niet altijd nodig als je te kritisch kijkt.
Vandaar mijn vraag waar de reactie van die vriendin vandaan komt. Op basis van deze date vind ik de reactie ongepast en zou ik me er niks van aantrekken.
Dit is zijn opmerkingen van het type waar je heel veel af kunt leiden van het type persoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee je mag altijd nee zeggen zeker bij ongemakkelijke opmerkingen .
Ik zou alleen altijd bij de date al splitten met betalen . Dan hoef je ook niet om een betaalverzoek achteraf te vragen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had toevallig afgelopen donderdag een date. Ongelofelijk aantrekkelijke man maar na tien minuten dacht ik eigenlijk al ‘Nee’. Ik voelde de klik gewoon meteen niet. Er waren echt meteen ongemakkelijke stiltes omdat hij mij geen vragen stelde en als ik wel iets vertelde zei hij alleen ‘ah, oké’. En ik merkte al snel dat hij haaks stond op wat ik aantrekkelijk en belangrijk vind in een partner. Ik ben zelf enorm ambitieus en gedreven, cum laude afgestudeerd omdat ik er zo’n plezier in had. Ik praat graag over persoonlijke ontwikkeling carrière en dingen waar je gelukkig van wordt in het leven. Mijn date vertelde in de eerste minuten nooit iets te hebben afgemaakt omdat ie liever een beetje zat te blowen. Sport niet, doet werk wat ie niet zo boeiend vindt. Geen hobby’s. Ik heb hem 2.5 uur echt een kans gegeven maar zodra hij (lachend) zei wel eens onder invloed op de motor te zitten was ik er klaar mee.

Achteraf vind ik dat ik dus na een half uurtje had mogen bedanken. Soms voel je gewoon de klik niet en weet je dat die ook niet gaat komen. En dat is oké.

Ik heb overigens vriendelijk bedankt voor de tweede date die hij wel wilde. Gek, want je zou verwachten dat hij ook wel gevoeld moet hebben dat het totaal niet klikte. Hij had mij een omhooggevallen perfectionistische kut kunnen vinden namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
05-05-2024 10:03
Ik weet het!
Ik zie het om me heen ook. En wordt ook opgelegd door de omgeving. Onze dochter is 26 en single. Wat ons betreft prima, maar er zijn zoveel mensen die daar iets over op te merken hebben. Alsof het leven pas de moeite waard is met een partner. Het is altijd zo dat ze nog single is, nog geen partner heeft etc.

Die mensen die daar iets over op te merken, projecteren hun eigen gevoel. Met andere woorden: zij zijn pas gelukkig met een partner en denken dat dat voor de rest van de wereld ook geldt. Heel sneu! 26 is nog heel jong en daarnaast kan ze nog tot bejaarde leeftijd met iemand zijn. Lekker genieten en happy zijn met wie je bent en wat je hebt is waar het om draait.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kitty30plus schreef:
05-05-2024 07:22
Maar tijdens jullie eerste date was ie (nog steeds) lomp en vervelend of bedoel je dat ie dat was met drank op tijdens uitgaan?
Nee tijdens onze eerste echte date was hij niet lomp en vervelend. Ik bedoelde meer dat toen ik hem leerde kennen ik hem niet gelijk zo leuk vond.
Alle reacties Link kopieren Quote
ZuurSnoepje schreef:
05-05-2024 11:08
Ik had toevallig afgelopen donderdag een date. Ongelofelijk aantrekkelijke man maar na tien minuten dacht ik eigenlijk al ‘Nee’. Ik voelde de klik gewoon meteen niet. Er waren echt meteen ongemakkelijke stiltes omdat hij mij geen vragen stelde en als ik wel iets vertelde zei hij alleen ‘ah, oké’. En ik merkte al snel dat hij haaks stond op wat ik aantrekkelijk en belangrijk vind in een partner. Ik ben zelf enorm ambitieus en gedreven, cum laude afgestudeerd omdat ik er zo’n plezier in had. Ik praat graag over persoonlijke ontwikkeling carrière en dingen waar je gelukkig van wordt in het leven. Mijn date vertelde in de eerste minuten nooit iets te hebben afgemaakt omdat ie liever een beetje zat te blowen. Sport niet, doet werk wat ie niet zo boeiend vindt. Geen hobby’s. Ik heb hem 2.5 uur echt een kans gegeven maar zodra hij (lachend) zei wel eens onder invloed op de motor te zitten was ik er klaar mee.

Achteraf vind ik dat ik dus na een half uurtje had mogen bedanken. Soms voel je gewoon de klik niet en weet je dat die ook niet gaat komen. En dat is oké.

Ik heb overigens vriendelijk bedankt voor de tweede date die hij wel wilde. Gek, want je zou verwachten dat hij ook wel gevoeld moet hebben dat het totaal niet klikte. Hij had mij een omhooggevallen perfectionistische kut kunnen vinden namelijk.
Damn, hier zou ik ook op afknappen. Dat onder invloed op de motor is echt van de zotten, wat een idioot!! En daar nog lacherig over doen ook... goed dat je er niet mee bent doorgegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
05-05-2024 10:59
Nee je mag altijd nee zeggen zeker bij ongemakkelijke opmerkingen .
Ik zou alleen altijd bij de date al splitten met betalen . Dan hoef je ook niet om een betaalverzoek achteraf te vragen .
Nou dit dus.

Hoezo zou je alleen splitten als er geen vervolg komt. Een date van een vriendin stond erop om te betalen ondanks haar verzoek om te splitten. Toen er geen vervolg kwam stuurde hij alsnog een betaalverzoek. Uh wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
05-05-2024 10:59
Nee je mag altijd nee zeggen zeker bij ongemakkelijke opmerkingen .
Ik zou alleen altijd bij de date al splitten met betalen . Dan hoef je ook niet om een betaalverzoek achteraf te vragen .
Nou dit dus.

Hoezo zou je alleen splitten als er geen vervolg komt. Een date van een vriendin stond erop om te betalen ondanks haar verzoek om te splitten. Toen er geen vervolg kwam stuurde hij alsnog een betaalverzoek. Uh wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al jaren geleden afgestapt van het bespreken van dates met omgeving. Het voegt niets toe en zelf weet je het echt het beste.
Alle reacties Link kopieren Quote
ZuurSnoepje schreef:
05-05-2024 11:08
Ik had toevallig afgelopen donderdag een date. Ongelofelijk aantrekkelijke man maar na tien minuten dacht ik eigenlijk al ‘Nee’. Ik voelde de klik gewoon meteen niet. Er waren echt meteen ongemakkelijke stiltes omdat hij mij geen vragen stelde en als ik wel iets vertelde zei hij alleen ‘ah, oké’. En ik merkte al snel dat hij haaks stond op wat ik aantrekkelijk en belangrijk vind in een partner. Ik ben zelf enorm ambitieus en gedreven, cum laude afgestudeerd omdat ik er zo’n plezier in had. Ik praat graag over persoonlijke ontwikkeling carrière en dingen waar je gelukkig van wordt in het leven. Mijn date vertelde in de eerste minuten nooit iets te hebben afgemaakt omdat ie liever een beetje zat te blowen. Sport niet, doet werk wat ie niet zo boeiend vindt. Geen hobby’s. Ik heb hem 2.5 uur echt een kans gegeven maar zodra hij (lachend) zei wel eens onder invloed op de motor te zitten was ik er klaar mee.

Achteraf vind ik dat ik dus na een half uurtje had mogen bedanken. Soms voel je gewoon de klik niet en weet je dat die ook niet gaat komen. En dat is oké.

Ik heb overigens vriendelijk bedankt voor de tweede date die hij wel wilde. Gek, want je zou verwachten dat hij ook wel gevoeld moet hebben dat het totaal niet klikte. Hij had mij een omhooggevallen perfectionistische kut kunnen vinden namelijk.
Wat was er aantrekkelijk? Ik lees alleen maar onaantrekkelijke eigenschappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
On topic: je mag zo kieskeurig zijn als je wilt. Leuke mannen die ook nog geschikt zijn voor een relatie, zijn schaars.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daveotion schreef:
05-05-2024 13:38
Wat was er aantrekkelijk? Ik lees alleen maar onaantrekkelijke eigenschappen.
Zijn uiterlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
05-05-2024 13:22
Ik ben al jaren geleden afgestapt van het bespreken van dates met omgeving. Het voegt niets toe en zelf weet je het echt het beste.
Dit dus. Het gaat echt om jouw gevoel en het gevoel van de persoon in kwestie. Wat vrienden vinden lekker laten gaan....
En vergeet niet veel mensen een in een relatie zijn jaloers op jouw onafhankelijkheid en jouw vrijheid.

Zelf vind ik partnerkeuze nou net een topic waar meningeen eens wat kritischer in had mogen zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
05-05-2024 13:22
Ik ben al jaren geleden afgestapt van het bespreken van dates met omgeving. Het voegt niets toe en zelf weet je het echt het beste.
100% eens! Ik vertel m'n omgeving ook niet meer als ik een date heb. Hoef ik ook niet te vertellen hoe het was + ongevraagd advies aan te horen. Of zoals in TO's geval, dat je te kritisch bent. Je bepaald zelf of een date waardig genoeg is voor een vervolg en daarnaast mag niemand jouw gevoel veroordelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Neen. Als er wat jou betreft geen vervolg hoeft te komen, dan hoef je geen coulances te doen. Deze man klinkt als heel vervelend en aanmatigend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het niet gek om naar toekomstplannen te vragen.
Maar het is de toon die de muziek maakt. Als iemand instant zo'n beetje letterlijk komt met "je bent toch al 30" zou ik daar waarschijnlijk ook op afknallen.

Het kan evengoed best zijn dat ik ooit wel een gezin wil, maar pas tegen mijn 40ste. Je hoeft me niet te herinneren aan mijn leeftijd en "dat ik wel haast moet maken".


Ik zie ook niet waarom je door zou moeten met iemand die je niet lag.
Het is niet dat je voordat je op date ging al een contract hebt getekend voor een relatie van minstens 6 maanden.
Ander en hopelijk beter.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
ZuurSnoepje schreef:
05-05-2024 11:08
Ik had toevallig afgelopen donderdag een date. Ongelofelijk aantrekkelijke man maar na tien minuten dacht ik eigenlijk al ‘Nee’. Ik voelde de klik gewoon meteen niet. Er waren echt meteen ongemakkelijke stiltes omdat hij mij geen vragen stelde en als ik wel iets vertelde zei hij alleen ‘ah, oké’. […]

Ik heb overigens vriendelijk bedankt voor de tweede date die hij wel wilde. Gek, want je zou verwachten dat hij ook wel gevoeld moet hebben dat het totaal niet klikte. Hij had mij een omhooggevallen perfectionistische kut kunnen vinden namelijk.

Had je het in de aanloop op de date niet met hem over gehad? Wat hij deed, waar zijn interesses lagen, etc. Waarschijnlijk had je je dan een kansloze date kunnen besparen. Jij staat immers heel anders in het leven.

En blowen, niets afmaken en onder invloed op de motor zitten: klinkt als een fijne vent :facepalm: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven