Date wil kosten hotel delen eerste weekend weg. [Lege OP]

13-07-2020 07:44 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
laat maar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2020 01:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.57% gewijzigd
Als hij je heeft uitgenodigd, is het niet leuk (of romantisch) als hij een tikkie stuurt. Ik zou hem dan wel op een lekker etentje trakteren tijdens dat weekend, of zelf een keer een hotelletje regelen of iets anders.
Je maakt hier voor een aparte nick aan.
Joh maak het uit voor wat het waard is.
Waar gaat dit over drie maanden daten en een hotel.
KamilleT schreef:
13-07-2020 08:07
Om en om vind ik echt geen probleem. Ik betaal tegenwoordig ook wel eens wat. De komende vakantie betaal ik, althans dat is wel de bedoeling.
Maar voor zo’n eerste weekend weg vind ik gevoelsmatig ook dat een tikkie echt stom is. Hangt ook van de kosten af. Twee nachtjes Fletcher hoeft niet gedeeld, dat zou sneu zijn. En TO kan toch een keer het eten betalen?

Dat ligt maar helemaal aan je financiële positie. Maar goed, jij je laat je dus ook graag onderhouden. Het zou mijn eer te na zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het wel waarderen als er voor me word betaald. Ik voel me niet meer vrouw, wel verwend. Net zoals een man me in mijn jas helpt. Het verschil is echter dat het eerste geld kost en dat tweede niet en alleen al daarom vind ik dat je er niet vanuit mag gaan en bij een hotel overnachting zou ik mij er zelfs vrij ongemakkelijk bij voelen door het bedrag. Waarschijnlijk zou ik dan dus uit mijzelf voorstellen om de helft te betalen. Hoeft het niet prima, wil hij het wel compleet logisch. In het tweede geval zou ik overigens ook aangeven wat mijn budget is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hoeveel geld praten we over?
Maud*de*Braose schreef:
13-07-2020 07:56
Ja, als je je een vrouw wil voelen uit 1950, die financieel door een man onderhouden dient te worden. Want dat is goed voor de trots en het ego van die man. :-x
Nou inderdaad. Echt hopeloos ouderwets en jij bent hier de gierigaard.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
13-07-2020 08:06
In 2020 kan je best mee betalen.
Ja, maar niet als de ander me uitnodigt voor een romantisch weekendje weg. Dat is als mee betalen aan je eigen verjaardagscadeau, ook al een afknapper. Stel het dan niet voor als je het niet kan betalen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-07-2020 08:14
Ja, maar niet als de ander me uitnodigt voor een romantisch weekendje weg. Dat is als mee betalen aan je eigen verjaardagscadeau, ook al een afknapper. Stel het dan niet voor als je het niet kan betalen.
To heeft zelf aangeboden om mee te betalen.
Dat dat meer uit beleefdheid was kan hij niet ruiken.
Als je niet mee wil betalen, waarom bied je het dan wel aan? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
date-tikkie schreef:
13-07-2020 07:44
Wat vinden jullie hiervan? Is dit gierig of hartstikke normaal...
Hartstikke normaal. Wat jij hiervan vindt vind ik wel heel raar, ongeloofwaardig ook.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-07-2020 08:14
Ja, maar niet als de ander me uitnodigt voor een romantisch weekendje weg. Dat is als mee betalen aan je eigen verjaardagscadeau, ook al een afknapper. Stel het dan niet voor als je het niet kan betalen.

Dus als ik in mijn relatie een activiteit opper betekent dat dat ik ervoor betaal? Want anders had ik het niet voor moeten stellen? Poeh, ben blij dat mijn relaties niet zo werkten, dan zou ik daar financieel een stuk armer uitgekomen zijn.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
lise1985 schreef:
13-07-2020 08:15
Als je niet mee wil betalen, waarom bied je het dan wel aan? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Omdat het zo leuk is als hij dan zegt: "Nee, joh, gekkie, ik ga alles voor je betalen!"
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-07-2020 08:12
Dat ligt maar helemaal aan je financiële positie. Maar goed, jij je laat je dus ook graag onderhouden. Het zou mijn eer te na zijn.

Dit.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
13-07-2020 08:13
Hoeveel geld praten we over?
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel verbaasd zijn als ik ineens een tikkie zou krijgen. Het zou voor mij de romantiek een beetje weghalen. Belachelijk misschien maar zo zou het wel voelen. Ik zou wel het diner betalen als hij de kamer voor zijn rekening neemt.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
13-07-2020 08:18
Omdat het zo leuk is als hij dan zegt: "Nee, joh, gekkie, ik ga alles voor je betalen!"

Want dan voel je je een prinses. Ik bedoel, vrouw.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
Hij heeft ook nog je goedkeuring gevraagd dat spreek je voor het boeken af.
Mannen doen het ook nooit goed op deze manier.
fashionvictim schreef:
13-07-2020 08:14
Ja, maar niet als de ander me uitnodigt voor een romantisch weekendje weg. Dat is als mee betalen aan je eigen verjaardagscadeau, ook al een afknapper. Stel het dan niet voor als je het niet kan betalen.
Voor mij is de default dat iedereen gewoon meebetaalt, tenzij iemand zegt "ik nodig je uit en ik trakteer, want jij bent jarig geweest" of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
13-07-2020 08:17
Dus als ik in mijn relatie een activiteit opper betekent dat dat ik ervoor betaal? Want anders had ik het niet voor moeten stellen? Poeh, ben blij dat mijn relaties niet zo werkten, dan zou ik daar financieel een stuk armer uitgekomen zijn.
Dat zegt ze toch helemaal niet?
Volgende keer regelt zij een romantisch weekendje weg en betaalt zij.
rosabella1 wijzigde dit bericht op 13-07-2020 08:20
0.24% gewijzigd
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
In je openingspost geef je aan dat hij gevraagd heeft of je dit hotel leuk vindt en die vond je prima. Je ging pas stijgeren toen hij jouw aanbod om mee te betalen accepteerde.
Dus les voor de volgende keer:
1. van te voren vragen of er gezamelijk betaald wordt.
2. niet aanbieden mee te betalen als je daar geen zin in hebt.
dianaf wijzigde dit bericht op 13-07-2020 08:24
68.03% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.

Dit klinkt niet alsof je hem erg leuk vindt. Dump hem dan.
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-07-2020 08:20
Dit klinkt niet alsof je hem erg leuk vindt. Dump hem dan.
+1
Hoop wel dat hij een annuleringsverzekering heeft.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 13-07-2020 08:22
14.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
Had dat dan gedaan. Hij heeft je betrokken bij de keuze.

Wat een prinsessengedrag.
Alle reacties Link kopieren
date-tikkie schreef:
13-07-2020 08:18
€350 voor 3 nachten.

Hij bepaald wat mijn budget is? En heeft het hotel uitgekozen. Als ik dan toch moet betalen zoek ik liever zelf het hotel uit.
Als ik je OP lees stelde hij het weekendje weg pas voor nadat hij het hotel had uitgezocht.
Prima moment om te vragen wat het kost voordat je je laat verrassen door het bedrag.
Jouw aanname dat hij wel betaald, had dit kunnen voorkomen. Dat het niet handig is van hem om niet over het budget te praten ben ik eens, maar ook jij hebt daar in een verantwoordelijkheid.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
13-07-2020 08:20
Dat zegt ze toch helemaal niet?
Volgende keer regelt zij een romantisch weekendje weg en betaalt zij.

Dat zegt ze letterlijk. “Stel het dan niet voor.” Ik stel met regelmaat iets leuks voor. Ook naar m’n moeder, of een vriendin. Lunch, terras, bios. Die kosten worden toch echt gedeeld. Ook als zij het voorstellen. Gelukkig maar. De spontane of creatieve (of simpelweg de snelle of eerste) van de twee komt er anders altijd slecht vanaf.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven