Dateleed

10-02-2020 13:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik (24jr) ben alweer een tijdje vrijgezel en ga dates vaak uit de weg omdat ik het net te spannend vind. Alleen heb ik begin van dit jaar besloten om uit mijn comfort zone te stappen en weer te gaan daten. Zo gezegd zo gedaan, ik heb happn gedownload. Eerst match gezellig mee gebeld alleen toen het afspraakje er aan kwam, kwam de aap uit de mouw... meneer had al 11 jaar een vriendin. Zoals jullie misschien wel kunnen bedenken, dat afspraakje ging niet door.

Hierna een tweede match (zonder vriendin), hiermee heb ik zaterdag een date gehad. We hadden daarvoor al een aantal keer gebeld en dat klikte al erg goed. Zaterdag was erg leuk, ik ben bijna 24 uur met hem op stap geweest. Een geslaagde eerste date zullen we maar zeggen. Aan het einde van de eerste date werd de tweede date al een gespreks onderweg, hij ziet dat wel zitten en ik ook. Wij beide hebben het alleen zo druk deze week dat het pas volgende week gaat worden. Alleen nu komt het, ik merk dat ik hier zo onzeker door wordt. Tijdens onze date moest ik een paar keer via zijn telefoon de muziek aanpassen en toen zag ik continue berichtjes via Happn en Tinder binnen komen. Ja, ik weet het is een vrijgezelle man in Amsterdam, dus heel raar is dat niet. Daarnaast zit ik zelf ook op Happn. Het is compleet irrationeel maar toch wordt ik er mega onzeker van. Hebben jullie tips voor mij om hiermee om te gaan?

Alvast bedankt
Als jij op date gaat, dan verwijder jij ook gelijk de datingapp? Hier moet je vast antwoorden met "nee".

Geniet van de datetijd, en probeer niet de concurrentie aan te gaan. Jij bent immers WEL met hem op date, die andere praten op dat moment alleen maar tegen hem via een app.

Als hij jou zijn telefoon toevertrouwd, dan is dat juist prima? Niets te verbergen.

Als het na een aantal dates nog steeds erg leuk is, en officieel een setje willen vormen kunnen jullie alsnog (samen) de apps verwijderen.

Tot die tijd niet te druk om maken, geniet van de leuke tijd!
24 uur voor een eerste date is absurd lang. Wat is er mis met elkaar rustig leren kennen? Een paar keer wat leuks doen, dan kun je het luchtig houden.

En in deze fase ben je elkaar niets verplicht. Jij hem net zo goed niet.
24 en dan niet uitgeluld zijn?
Een date van 24 uur? Dus ook meteen samen geslapen?
En waarom moest jij met zijn telefoon de muziek aanpassen?
Ik zou het in het vervolg wat rustiger aan doen. Begin eens met gewoon samen een paar uurtjes wat drinken. En respecteer elkaars privacy dus blijf van elkaars telefoon af, dan krijg je ook geen dingen te zien die je niet wil zien.
Met daten via een datingapp moet je niet teveel verwachten. Het is een gratis app en het is voor velen een snoepwinkel. Je hebt nu een leuke date gehad, maar dat zegt nog niet zoveel. Je date zal meerdere dates hebben. Daarvoor zit hij op een datingapp. Dat je date wil niet zeggen dat het een relatie wordt. Zo’n app is alleen een makkelijke manier om mensen te leren kennen. Als je er onzeker van wordt, dan zou ik er wat voorzichtiger mee omgaan. Misschien is een gratis app niets voor jou, maar is een betaalde datingsite meer iets voor je? Daar zijn de mensen misschien iets serieuzer op zoek?
MokThee schreef:
10-02-2020 13:46
24 uur voor een eerste date is absurd lang. Wat is er mis met elkaar rustig leren kennen?
Wat is er mis met de eerste date elkaar zo leuk vinden dat de date 24 uur duurt?

Het is allemaal geen doel op zich. Het loopt zoals het loopt.
24 uur is wat aan de lange kant voor een (eerste) date. Maar het was heel erg gezellig. Geen van beide hadden heel veel behoefte om na twee uur de date te beëindigen.

@Ammiedammie: daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Maar ik denk dat veel van de spanning ook komt omdat ik al zolang niet gedate heb. Ik hoop dat na mate ik het meer ga doen de spanning (en onzekerheid) afneemt.

@PassingThrough: ja dankjewel, je hebt helemaal gelijk :-)
Zolang je date heb je geen exclusiviteit met elkaar afgesproken.
Als ik met een vrouw in het begin date hou ik immers ook rekening met gezonde concurentie. Pas als het echt klikt en wij verliefd zijn op elkaar dan verwacht ik dat wij
Tinder,badoo, etc, in de ijskast kunnen laten.
Ellie_1310 schreef:
10-02-2020 15:20
Maar ik denk dat veel van de spanning ook komt omdat ik al zolang niet gedate heb. Ik hoop dat na mate ik het meer ga doen de spanning (en onzekerheid) afneemt.
Bedoel je dan meer daten met deze man, of in het algemeen? Dit vraag ik omdat je onzekerheid (ook?) lijkt voort te komen uit het gegeven dat je een geslaagde date met hém had en dus wellicht al gevoelens voor hem hebt gekregen. Je zou kunnen daten met anderen terwijl je hem beter leert kennen, maar het is een beetje een kwestie van wat je gevoel ingeeft. Het is ook best lastig, dat hele gedate. :)
Ligt eraan TO, of je seks met hem hebt gehad.
Fransje-Noord schreef:
10-02-2020 20:08
Ligt eraan TO, of je seks met hem hebt gehad.
Wat heeft of ze seks hebben gehad met de onzekerheid van Ellie te maken?

Genieten van de dates en meerdere dates lijkt me een goede start om je zekerder en meer ontspannen te voelen bij daten Ellie!
Voor de duidelijkheid, ja ik heb bij hem geslapen maar niet met hem geslapen. We zijn uiteindelijk op de bank, film kijkend in slaap gevallen en s 'nachts toch maar naar het bed verhuist.

Buiten mijn liefdes leven om heb ik het best goed voor elkaar (stabiele leuke baan, hele fijne vrienden/familie en ik woon in mijn lievelings stad). Daten is zo buiten mijn comfort zone waardoor ik dan weer snel twijfel aan alles. Hiervoor heb ik twee lange relaties gehad, dus dat hele 'daten' heb ik nooit echt gedaan en vind ik zoals Dillkarlings al zegt, best lastig.
Mooi dat veel dingen wel (meer) zijn als je wilt; waar je woont, hoe je werk is en familie en vrienden om je heen!

Wat maakt het daten lastig? Alleen de nieuwigheid? Zou bijvoorbeeld de man met wie je nu date je kunnen helpen het minder lastig te vinden? Wat zou je nodig hebben? Van hem en/of voor jezelf?

Misschien wel persoonlijk, voel je vrij te delen wat je wilt en bij je te houden wat je wilt.
TO ik ben een stuk ouder dan jij, 37, en exact om wat jij beschrijft date ik niet meer, ik vertik het want ik ben echt een wandelend date-drama...
Ik ben wie ik ben en als ik van alles moet van mezelf, of beter gezegd laten (Als in ik mag niet onzeker zijn, ik mag niet verwachten dat we meteen exclusief zijn enz.), anders gezegd als ik controle wil hebben op mezelf en de date dan gaat niks zoals ik wil weet ik uit ervaring.
Ik heb dus geen tips voor je, behalve dat blij zijn met jezelf een hoop frustratie scheelt kan ik je wel vertellen...(En nee ik ga niet beweren dat dat makkelijk is, mij heeft het jaren gekost, om blij te leren worden met me myself and I...)

Je bent toch wie je bent en als je je compleet anders moet gaan gedragen dan wordt het geforceerd en gaat het helemaal niet werken, denk ik dan. (En weet ik uit ervaring)
Goed dat je de eerste date al in z'n telefoon zit, de meeste hier doen er langer over om op dat punt te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven