De kinderen van mijn vriend

02-12-2011 09:45 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eve
Betaalt je vriend nu voor 2 kinderen ali terwijl er één niet meer thuis woont ?

Is dat normaal ?
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Tja, kan me je ergernis voorstellen. Maar het zijn jouw zaken niet.
Dus hij betaalt per maand drie maal 350 euro?
Allemachtig, jouw vriend laat zich lekker gebruiken als melkkoe. Hij zal het misschien doen uit schuldgevoel?

Hij zal zich moeten realiseren welke boodschap hij zijn kinderen zo geeft. Het is (vind ik) zijn taak om zijn kinderen goed voor te bereiden op de echte wereld out there. Dat doe je zo niet. Misschien kan je hem een boek laten lezen wat hier over gaat? Er is genoeg over geschreven lijkt me.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Daarom is het verstandig om te blijven latten.

Zijn leven, zijn kinderen, zijn geld, niet jouw sores.

Zolang hij dit met plezier/liefde doet heb jij er toch geen last van ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja pe
Ik sluit me aan bij Cameron.
Het zijn jouw zaken niet, het zijn zijn kinderen. Hoe moeilijk en lastig het ook is om aan te zien.
Niet mee bemoeien, het zijn zijn kinderen en het is zijn geld.

Als nieuwe partner tussen een ouder en een kind komt, dan is meestal nieuwe partner de verliezer. Wat zou jij doen als hij kritiek zou geven op jouw manier van opvoeden en zou zeggen dat het sneu voor je kinderen is dat ze veel te weinig van jou krijgen?

Als hij om je mening vraagt of over geldgebrek klaagt kun je je mening geven. En dit zal zeker een voorbode voor de toekomt zijn, omdat dit iets zegt over zijn karakter en zijn keuzes. Veranderen ga je dat waarschijnlijk niet, dus leg je erbij neer dat dit misschien de nadelige kant is van een eigenschap die juist maakt dat je van m houdt, of besluit dat ie geen match voor jou is

Of je belt de kliklijk van de sociale dienst over dat meisje dat samenwoont met zoonlief en dus geen recht heeft op bijstand. Al denk ik wel dat dat einde relatie zou zijn.
Wat ik gewoon heel erg vind is dat alles ook nog via sms of even per telefoon gaat.niet even gezellig langskomen nee gewoon,, kan je even geld over maken..

Mijn vriend word hier ook verdrietig van maar houd het gedrag zelf instand.

Kinderen van ex zijn vroeger tot op het bot verwend nu is het Pa zijn taak om te zeggen dat na een scheiding het financilee plaatje eranders uit ziet ,dat doet hij wel maar het komt niet binnen en ik erger me kapot.
Niet mee bemoeien. Jij kunt dit namelijk niet goed doen. Als er 'van buiten' kritiek komt op familiezaken worden meestal de rijen gesloten en ben jij degene die zich ten onrechte met zaken bemoeit.

Het is zijn geld, zijn probleem. Dat het onwenselijk is, is wel duidelijk. Waarschijnlijk komt er vanzelf wel een keer een einde aan, zonder jouw hulp.
Alimentatie plicht heb je tot je kinderen 21 zijn, ook als ze uit huis wonen.

Vanaf 18 jaar mogen ze het zelf ontvangen.

Krijgt de ex ook voor zichzelf 350? als in partneralimentatie ofzo?

Als dat zo is , is 1050 echt een te hoog bedrag en zou ik opnieuw een draagkrachtberekening aanvragen.

Als het enkel voor de kids is dan kan 700 kloppen, ligt een beetje aan de draagkracht van je vriend.

Verder, hoe moeilijk ook voor jou, het zijn zijn zaken al mag je het natuurlijk bespreekbaar maken.

Vraag is, wat gaat dat jou opleveren? behalve de ergenis wegnemen.

Je ergenis kan je ook gewoon proberen los te laten.

Dat het contact zo minimaal is is meestal een wisselwerking van alle partijen.

Gaat je vriend bij de oudste op bezoek?

Belt hij zelf regelmatig naar ze, is er betrokkenheid anders dan geld overmaken?
qua financiële opvoeding is je vriend fout bezig. Het is ook triest dat zijn kinderen op deze manier misbruik maken van hun vader.

Maar het is zijn geld en zijn kinderen dus zijn eigen verantwoording. Het is niet jouw geld en het zijn ook niet jouw kinderen dus het gaat jou gewoon helemaal niets aan wat hij doet. Niet mee bemoeien dus.
Nee
Hmm....

Er speelt dus veel meer.

Misschien is investeren in de band en het contact op een andere manier dan enkel geld een goed plan?
[quote]memaria schreef op 02 december 2011 @ 10:17:

Nee contact met oudste is na de scheiding minimaal maar nu de oudste opzichzelf woont iets beter tenminste als je 1 keer p maand beter vind.

En alleen maar omdat de zoon pa financieel nodig heeft.

Vriend nodigt zoon ook nooit uit om bij hem te eten of zo ook omdat het meisje waarmee hij samen woont niet helemaal tja een tof verleden heeft ::: drugs blowen strafblad pf Heb ze dan zelf ook liever niet om me heen maar heb dat nooit gezegd.[/quote]

Ja maar wacht even...

Wat is het nou, proberen jullie een goede band te creeren maar geeft zoon nooit thuis? Ik bedoel dat is wat je eerst zegt....

Daarna zeg je dat je het wel prima vindt dat hij en zijn partner niet langskomen omdat zij blowt en een strafblad heeft...

Wat is het nou???

En btw blowen wordt in Nederland getolereerd en een strafblad? Ja het lijkt mij dat ze boetedoening gedaan heeft.... Hoe lang geleden moet het dan geweest zijn dat ze deze heeft opgelopen voor ze wel welkom is? Ik bedoel er vanaf komen doet ze nooit meer...

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat hier meer achter zit...
Al
Antonius ik moet voorzichtig zijn vanwegen herkenning

Mijn vriend moest op het politie buro komen omdat de twee iets uitgehaald hadden meer kan ik daar niet over zeggen helaas
Wat zit je eigenlijk dwars to? Zo zijn kinderen van die leeftijd, die willen de nieuwste gadgets en wat al niet. Ze willen altijd geld van hun ouders om iets te kopen. Aan de ouders om hen te begrenzen. Met andere woorden zeg ik: het zijn jou zaken niet, je vriend zijn kinderen dus zijn zaak. Als jullie nou samenwoonden..
(Gezellig bowlen of blowen ?

Zijn zoon mag natuurlijk kiezen met wie hij omgaat.

Het is mss wel een beetje jammer om je kinderen vast te houden door middel van geld. Maar ja, ook dat is een eigen keuze.

Sneu.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Zijn kinderen, dus daar kun je je niet mee bemoeien. Je kan er van alles van vinden, maar je er niet ongevraagd in mengen, vind ik.
[quote]memaria schreef op 02 december 2011 @ 10:02:

Wat ik gewoon heel erg vind is dat alles ook nog via sms of even per telefoon gaat.niet even gezellig langskomen nee gewoon,, kan je even geld over maken..

Mijn vriend word hier ook verdrietig van maar houd het gedrag zelf instand.

Kinderen van ex zijn vroeger tot op het bot verwend nu is het Pa zijn taak om te zeggen dat na een scheiding het financilee plaatje eranders uit ziet ,dat doet hij wel maar het komt niet binnen en ik erger me kapot.[/quote]

De kinderen van ex?

Het zijn toch ook zijn kinderen?

Dat ze strontverwend zijn daar was hij toch zelf ook bij of zijn het ineens zijn kinderen sinds hij gescheiden is?

Je vriend houd dit zelf in stand en verder zijn het jou zaken niet.
Ik bedoelde ook kinderen van vriend,jammer want onze toekomst plannen die we haden om te gaan samenwonen ooit worden hier wel mee gedwarsboomt omdat het idd zijn kinderen zijn en ik dus gewoon blijf latten

dank allemaal voor de reacties
Dus eigenlijk baal je ervan dat door de kinderen jij niet kunt samenwonen maar gedwongen bent te latten?

Tja, ik vind het een kromme redenering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven