De mama van zijn kinderen.......

25-01-2009 17:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben nu 7 maanden een relatie.

Hij heeft 2 meiden van 7 en 10 jaar en ik een meid van 7 jaar.

Alles klikt met elkaar, echt ongelovelijk en een heerlijkheid, mijn vriend en ik hadden dit niet meer gedacht dat dit nog kon en we zijn er superblij mee !!!

Zijn kinderen zijn verzot op mij, vroegen al snel of ze mij mama mogen noemen, wat ik NIET wil, ze hebben 1 mama en ik wordt/ben hun "stief"moeder.

Mijn kleine meid is verzot op mijn vriend en vroeg ook al snel of zij hem papa mocht noemen, ook hier nee.

Het enigste wat in ons vaarwater zit is de mama van de kinderen van mijn vriend.

Zij heeft mij vanaf het allereerste ogenblik niet gemogen en uit dit tot nu toe steeds naar zijn kinderen en naar hem,door het hem te zeggen, de kinderen lelijke dingen te zeggen over hem en ook over mij . En niet een paar "lelijke" woorden, maar bijv. hij mag doodvallen,slechte vader ... en ik ben een k.u.t.wijf en alles wat erbij hoort.

Ze smst hem met manipulatieve woorden en dreigingen naar hem en mij.

Het is te erg voor woorden wat die kinderen te horen krijgen over hun vader ( ze wil nu ook dat de kinderen háár achternaam krijgen ).

In hun relatie van 7 jaar is er zeker het een en ander voorgevallen, een mes snijdt aan beide kanten.

Maar is het nu niet dat een moeder blij is als haar kinderen thuiskomen van papa en zeggen dat ze een fijn weekend hebben gehad met papa en zijn vriendin.

Het gaat toch om de kinderen dat hun het goed hebben.

Mijn vriend heeft contact nu met Jeugzorg en maatschappelijk werk, maar ze wil niet meewerken, wel als het haar uitkomt en zij de touwtjes in handen wil hebben.

Dan komt ze zelf met ik schakel hulp in en wil de strijdbijl begraven.

Ik vind dat zij een gigantisch spel speelt met mijn vriend, hun kinderen, haarzelf en ook met mij.

Ik wil dit niet, alleen weet ik niet precies wat te doen......

of beter gezegd wat wij hieraan kunnen doen ?

Alvast dank je wel voor reacties.

Groetjes van ons
zorgen dat zij zo snel mogelijk een relatie krijgt, dat scheelt de helft aan gezeur.....

en voor de rest hoop ik dat je hier wat aan hebt.

http://www.stiefmoeders.nl/wowbb2/

http://www.stichtingstiefmoeders.nl/800 ... &menuid=48
Hey Bibble,

Je bent nooit meer terug gekomen op je andere topics, ben heel benieuwd hoe het nu ook is met zijn 'beste' vriendin?

Dat allemaal opgelost?
Hallo danivo, dank je wel voor de links, ik ga zeker kijken !

Ze heeft een vriend, wat al bezig was in hun relatie, alleen wil ze dat op een of andere manier niet toegeven aan haarzelf , de buitenwereld, de kinderen en haar ex, mijn vriend.

Tenminste daar lijkt het op.

Ze " schakelt " ook haar vrienden in en zelfs haar moedser om mijn vriend op zijn " kl.." te geven .

Maar ik ga es kijken op die links !

Hoi Liselore!

Wat lief dat je dat nog weet....

Dank je wel.

Ja ik heb best in zak en as gezeten, het leek wel of hij er zelf achter moest komen hoe zij echt (?) was en uiteindelijk is dat ook gebeurd en heeft hij dat ook toegegeven, zonder dat ik daar om gevraagd heb.

Ze heeft echt gestalkt met sms en mails en dingen verdraaid enzz.

Het is nu afgelopen en er is rust !

We hebben veel gepraat over zulke en soortgelijke dingen en daardoor is er ook een zekere rust en vertrouwen in onze relatie gekomen,

Ik ben blij, hij, en de kinderen.

Aleen zijn ex loopt te k.t..n...

New Problem
Je commentaar in eerdere topics geeft niet het beeld van een stabiele relatie. Ik denk dat het goed is om je te realiseren dat een samengesteld gezin minder dan vijftig prcent kans heeft te overleven. Daaruit vloeit voort dat je alle energie die je hebt beter kunt steken in verdieping en stabilisatie van je eigen relatie dan in iemand die die feitelijk buiten jullie relatie staat.
Hoi Wuiles,

Dat was idd. zo dat dat toen geen stabiele relatie was, daar om is er nu ook veel veranderd, door veel en openlijk, vrij te praten over gevoelens en gedachten. Dat doet goed voor beide kanten!

Vind het jammer dat je zegt dat een samengesteld gezin minder dan 50 procent kans heeft om te slagen.In veel gevallen isd at zeker zo, maar zoals wij het nu ervaren is dit vanaf dag 1 niet het geval. Dus nu ook niet aan de orde in ons geval,hij met zijn 2 kindjes en ik met mijn kindje.

Ik wil en hij ook niet alle energie steken in iemand die buiten onze relatie staat, alleen is het toch nog steeds de mama van zijn kinderen, dus staat zij niet helemaal buiten onze relatie en zeker niet als de kinderen bij ons komen met dit heeft mama gezegd over papa en dit over jou, je wilt er boven blijven staan alleen soms heb je het even gehad.....
quote:Bibble schreef op 25 januari 2009 @ 17:52:

Hoi Wuiles,

Dat was idd. zo dat dat toen geen stabiele relatie was, daar om is er nu ook veel veranderd, door veel en openlijk, vrij te praten over gevoelens en gedachten. Dat doet goed voor beide kanten!

Vind het jammer dat je zegt dat een samengesteld gezin minder dan 50 procent kans heeft om te slagen.In veel gevallen isd at zeker zo, maar zoals wij het nu ervaren is dit vanaf dag 1 niet het geval. Dus nu ook niet aan de orde in ons geval,hij met zijn 2 kindjes en ik met mijn kindje.

Ik wil en hij ook niet alle energie steken in iemand die buiten onze relatie staat, alleen is het toch nog steeds de mama van zijn kinderen, dus staat zij niet helemaal buiten onze relatie en zeker niet als de kinderen bij ons komen met dit heeft mama gezegd over papa en dit over jou, je wilt er boven blijven staan alleen soms heb je het even gehad.....

Je hebt het volste recht om dat jammer te vinden maar helaas is het de realiteit. Ik begrijp dat het fijn is om te doen of alles koek en ei is maar de informatie die je in andere topics hebt gegeven geeft bepaald niet het beeld van een relatie die vanaf dag één stabiel is geweest. Half november wilde hij nog rust om over de relatie na te denken en wilde hij graag sex met jou en je zus...

Het lijkt me dat jullie beter je energie kunnen richten op jullie relatie en jullie band met de kinderen dan op de moeder van de kinderen.
Hoi wuiles,

zoals je zelf zegt half november en nu is het half / eind januari kan er veel gebeuren, en ja ik praat en vraag, dus mijn vriend en ik hebben gepraat en niet even of 1 x maar volledig vrij in alles en dat was een opening naar een betere relatie voor ons beiden.

Ik kan zeker blijven hangen in wat 2 maanden geleden is gebeurd en daar mee verder gaan , sta wel open voor wat er is gebeurd en daar over gezegd en over gedacht.

Moeten we blijven hangen in dat dan, ik heb het nu over de moeder van zijn kinderen wat ik nu belangrijker vind dan iets wat is gebeurd en uitgesproken.
Tis rot, maar je kunt niet veel doen. Althans, niet meer dan steeds maar weer tot 10 tellen (of verder) en bij jezelf bedenken dat zijn ex niet voor niets zijn (h)ex is. Hier ook zo'n ex en ik word er bij tijd en wijle echt gestoord van. Ik denk altijd maar heel hard bij mezelf dat zij er meer last van heeft dan ik, anders zou ze niet zo trappen. En heel eerlijk gezegd zou ik het zelf ook best moeilijk vinden om mijn kindje om het weekend uit te besteden aan een andere 'moeder' en om dan te horen dat hij haar ook mama wil noemen....zou ik nie leuk vinden (al hoop ik dat ik 1. niet in die situatie kom en 2. dan toch niet zo'n nare (h)ex zal worden)
Helemaal waar wat je zegt krissie !

Ook mijn gedachten en gevoelens, begrijp het ook.

Alleen heeft ze mij echt voor " hoer" en "slet" uigescholden tot een gevecht onderhand waar zijn kinderen bij waren, daarna reed ze weg en mij bijna ondersteboven, ik ben ook niet zo'n lieverdje dus heb ook wel mijn dingen gedaan en gezegd.

Met dat en andere dingen waar zijn kinderen mee thuiskomern wordt ( ik en ook papa ) zwart gemaakt.

En het erge is dat zijn kinderen echt dol op mijn zijn, op alle mogelijke manieren.. en ik op hun.
Ik moet helaas met Wuiles meegaan. Door je eerdere berichten is het duidelijk dat er eigenlijk het ene na het andere minder leuke is gebeurd in jullie relatie. Die bestaat nu 7 maanden. Eigenlijk zou een relatie vooral leuk moeten zijn, vooral in het begin.

Steek jullie energie in elkaar en de kinderen, niet in de ex of de dingen die zij zegt. Anders gaan jullie het gewoonweg niet redden. Succes hoor.

Over dit probleem; mijn kinderen hebben een stiefmoeder die mij aan alle kanten zwart probeert te maken. Die zijn er dus ook. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en mijn kinderen zo liefdevol mogelijk op te voeden. Met de tijd gaan ze vanzelf inzien hoe de vork in de steel zit.

En als het echt te erg wordt (want ook over mij worden er ongelofelijke dingen gezegt en dan bedoel ik wel erger dan dat ik een k.u.t.wijf ben) probeer ik mijn kinderen uit te leggen dat stiefmoeder eigenlijk een beetje ziek is, en daardoor soms dingen zegt die niet waar zijn (geloof me, dat mens is gewoon echt gek).

Gezien de leeftijd van zijn kinderen kun je ze misschien wel uitleggen dat hun moeder soms wat nare dingen zegt omdat ze misschien een beetje verdrietig is over hoe het allemaal gelopen is met hun papa.
Bibble, als je nou eens gaat proberen haar gewoon niet meer te zien tot het wat rustiger is? Een oplossing lukt toch niet op deze manier. Als zij je niet moet is er weinig dat jij daar aan gaat doen. Je hoeft toch geen contact met haar te hebben?
Doe jij wel normaal tegen háár? Vaak is het actie-reactie.
Hoi ik ben mR X ehm daarom zijn we ook minder/zelden in deze virtuele wereld??? online en gaan we saampjes lekker v d natuur genieten en de tentjes testen/ontwerpen...

dus veel plezier hier als jullie dit belangrijk vinden?

pfff

was getekend;

[zucht] WIJ
???
quote:Bibble schreef op 25 januari 2009 @ 19:43:

Hoi ik ben mR X ehm daarom zijn we ook minder/zelden in deze virtuele wereld??? online en gaan we saampjes lekker v d natuur genieten en de tentjes testen/ontwerpen...

pfff

was getekend;

[zucht] WIJOok "knippen & plakken" valt te leren hoor.

pfff

was getekend;

[zucht] WIJik snap er geen pepernoot van.....

pfff

was getekend;

[zucht] WIJ

Dit is al een beter afscheid dan helemaal niet meer reageren nadat er mensen moeite hebben genomen om advies te geven/mee te leven.

wel frustrerend zo
Woorden om over na te denken ,dank je wel Madhe,

rot en ook "fijn" om te weten dat je niet de "enigste" bent.

Ik praat ook met de kinderen op een normale manier met respect absoluut tegenover hun moeder , zij is hun mama en ik denk ook dat ze een goede mama is, alleen voelt zichzelf wat ze ook heeft aangegeven uit haar moederrol geslagen.

Wil ik niet .. is mijn bedoeling niet, waarom, ik heb zelf ook een kleine meid en ik zou het echt fijn vinden als zij ook het goed zou kunnen vinden met de vriedin van papa ( ook al mag ik ze niet ...)

We hebben ook gezegd dat als mama of wie dan ook boos is lelijke dingen zeggen en ze niet altijd menen wat ze zeggen .

Is moeilijk en je hebt geduld, maar op den duur barst toch de bom?
quote:Bibble schreef op 25 januari 2009 @ 19:24:

Alleen heeft ze mij echt voor " hoer" en "slet" uigescholden tot een gevecht onderhand waar zijn kinderen bij waren, daarna reed ze weg en mij bijna ondersteboven, ik ben ook niet zo'n lieverdje dus heb ook wel mijn dingen gedaan en gezegd.

Oh, dus het is niet alleen van haar kant. Een verhaal heeft altijd 2 kanten, en ik vermoed zo dat er hier ook een andere kant is. Respecteer en accepteer elkaar gewoon, probeer het in iig. En zorg anders dat je haar niet ziet. Jouw vriend kan zijn kids toch wegbrengen en ophalen? Dan wordt jij er niet mee geconfronteerd!

Als ik je geschiedenis lees kan ik het alleen maar eens zijn met wuiles. En het feit dat je in zo'n korte relatie probleem op probleem meemaakt. Ik ben bang dat deze relatie je niet gelukkig gaat maken.
...
Is het dat ik zomaar zonder reden "problemen" maak van bepaalde dingen in onze relatie, ik zou het zo graag zo goed willen doen !
Misschien is dat wel het probleem. Laat alles eens los en ga eens genieten!
...
quote:Bibble schreef op 25 januari 2009 @ 19:24:

Helemaal waar wat je zegt krissie !

Ook mijn gedachten en gevoelens, begrijp het ook.

Alleen heeft ze mij echt voor " hoer" en "slet" uigescholden tot een gevecht onderhand waar zijn kinderen bij waren, daarna reed ze weg en mij bijna ondersteboven, ik ben ook niet zo'n lieverdje dus heb ook wel mijn dingen gedaan en gezegd.Met dat en andere dingen waar zijn kinderen mee thuiskomern wordt ( ik en ook papa ) zwart gemaakt.

En het erge is dat zijn kinderen echt dol op mijn zijn, op alle mogelijke manieren.. en ik op hun.Er is geen enkele reden om je in aanwezigheid van kinderen te laten gaan. Ook niet als je wordt uitgescholden of ten onrechte beschuldigd van iets. Je kunt altijd je mond houden en weglopen uit de situatie en soms moet dat maar. Je kunt bezwaarlijk je kinderen leren zichzelf te beheersen als je zelf het verkeerde voorbeeld geeft. Bovendien wil je kinderen niet opzadelen met de problemen van volwassenen.
quote:Bibble schreef op 25 januari 2009 @ 19:53:

Woorden om over na te denken ,dank je wel Madhe,

rot en ook "fijn" om te weten dat je niet de "enigste" bent.

Ik praat ook met de kinderen op een normale manier met respect absoluut tegenover hun moeder , zij is hun mama en ik denk ook dat ze een goede mama is, alleen voelt zichzelf wat ze ook heeft aangegeven uit haar moederrol geslagen.

Wil ik niet .. is mijn bedoeling niet, waarom, ik heb zelf ook een kleine meid en ik zou het echt fijn vinden als zij ook het goed zou kunnen vinden met de vriedin van papa ( ook al mag ik ze niet ...)

We hebben ook gezegd dat als mama of wie dan ook boos is lelijke dingen zeggen en ze niet altijd menen wat ze zeggen .

Is moeilijk en je hebt geduld, maar op den duur barst toch de bom?

Nee, want er zijn kinderen bij betrokken. Doorbijten en doorzetten dus!

(+ Wat Wuiles zegt)
anoniem_69734 wijzigde dit bericht op 25-01-2009 21:00
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Dank je wel, ik vindt het moeilijk....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven