De vlam is uit

15-02-2011 13:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We zijn al lang getrouwd en hebben een goed leven. Hij is lief, zorgzaam en grappig. We hebben gezonde kinderen. Mijn leven lijkt dus perfect. Ik ben echter niet meer verliefd op mijn man. Ik droom van seks met mannen die ik aantreklijk vind. Ik begin zelfs naar te vinden dat hij me aanraakt. Ik weet niet wat ik hier mee moet. Er is geen haar van mij die aan een scheiding denkt. De kinderen en mijn man verdienen dat niet. En het zou niet eerlijk zijn dat ik ze verlaat voor wat? Voor seks alleen? Ik weet niet hoe ik weer verliefd kan worden of wat ik met deze gevoelens kan. Ik weet ook niet wat ik van dit topic verwacht. in ieder geval geen medelijding of begrip.
Het wordt tijd dat jullie in je huwelijk weer een boost kunnen gebruiken. Probeer samen nieuwe uitdagende en prikkelende sextechnieken / manieren uit. Ga eens erotisch uit. Wees creatief maar onderneem wel actie.

Wat ik wel vreemd vind is dat je het naar vind als je man je aanraakt. Klinkt alsof je "vies" van hem bent.
Ik voel me niet meer aangetrokken. Ik ben ook als kind misbruikt. Op een keer voelde het hetzelfde toen hij me vingerde en nu komt vaak dat naar gevoel van mijn kindertijd bij hem terug.
quote:pettekeretteke schreef op 15 februari 2011 @ 13:46:

Ik voel me niet meer aangetrokken. Ik ben ook als kind misbruikt. Op een keer voelde het hetzelfde toen hij me vingerde en nu komt vaak dat naar gevoel van mijn kindertijd bij hem terug.

Daar zou ik met een prof over gaan praten.

Ik denk dat het in de meeste huwelijken wel eens gebeurt dat de liefde wat bekoelt. Het ene stel heeft baat bij minder samen doen, het andere juist bij meer. Hoe zijn jullie vorige hobbels overgekomen? Of is dit de eerste?
Práát met je man. Het is natuurlijk debiel om te overwegen om weg te gaan omdat je 1 keer een dejá vu hebt gehad tijdens de seks. Dat zal je namelijk met andere woest aantrekkelijke mannen ook hebben.

Doe je best voor elkaar, ga uit eten, samen de hort op, praat met hem (en níet over de kinderen). En als dat niet werkt pak je de telefoongids voor een relatietherapeut.
Maar kan dat? Dat ik weer veliefd word en weer met hem seks wil hebben?
ok, zoals je wil: geen medelijden & geen begrip hier.
quote:Vl43inder schreef op 15 februari 2011 @ 13:48:

[...]

Hoe zijn jullie vorige hobbels overgekomen? Of is dit de eerste?ik moest heel hard over nadenken. Ik denk dat we praten. Ik heb nu wel moeite om met hem hierover te praten. Hoe kan ik het zeggen? Schat, ik vind je niet meer aantrekkelijk.
Hier ook geen medelijding.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:rider schreef op 15 februari 2011 @ 13:53:

ok, zoals je wil: geen medelijden & geen begrip hier.Dank je wel. Dit wordt gewaardeerd. Heb je ook tips?
Mijn man en ik zijn 20 jaar getrouwd. Een leuk zoontje van 2 en een goed leven. Hoewel je niet meer van echt verliefdheid kunt spreken ben ik zo geweldig blij met mijn gezin. Ik koester ieder moment. Je richten op een gevoel dar eigenlijk alleen het eerste jaar echt hevig is vind ik onbelangrijk. Hou je van je man? Hebben jullie plezier. Kun je goed met hem praten? Zorgt hij voor je, is hij lief voor je? Wat is er dan zo belangrijk? En ja, ik ben ook misbruikt in mijn jeugd. Seks is hier thuis nog altijd een beladen onderwerp. Maar we kunnen er samen over praten, en op zijn tijd ook van genieten. Verwar je misbruik niet met je gevoelens voor je man.

Ik droom ook wel eens over seks met andere mannen. En van die dromen kan ik ook wel genieten. Maar ik moet er niet aan denken om het ook in het echt te doen met iemand anders. mijn man begrijpt me. Bij hem voel ik me veilig. Dus waarom dat allemaal op het spel zetten voor seks met een ander? Of een gevoel dat toch weer verdwijnt?

Koester wat je hebt en hou het leuk voor elkaar. Een beetje extra aandacht doet vaak wonderen.

M.
quote:pettekeretteke schreef op 15 februari 2011 @ 13:52:

Kan wel hoor. Je zit nu in een negatieve spiraal. Echter aan je toon te merken zie je het, geloof ik, echt niet zitten.

Probeer jezelf toch uit die spiraal te trekken en ga samen wat leuke dingen doen. De enige manier is toch zelf / samen de schouders eronder zetten en er voor (willen) gaan.

Maar dan moet je wel willen. En niet elke keer denken: kan niet, gebeurt niet, wil ik niet.

Ja dan wordt het echt niets en kom je uiteindelijk, als je niet uitkijkt, in een depressie terecht.

Maak het leven voor jullie samen een beetje leuk. Een ander doet het niet voor je. En door negatief te denken gebeurt er dus niets.

Ga ervoor, succes Dave.
Je kunt alle leuke dingen in je leven koppelen aan nare dingen, als je dat maar graag genoeg wil. Dat doe je nu.

Andersom kan het ook. Misschien heb je daar even hulp bij nodig, zoek die, jullie gezin is dat waard.

Succes.
mdjh en dave, ik heb veel aan jullie bijdragen. Ik ga voor ons vechten, dat is zeker. Ik wil weer van seks kunnen genieten en me veilig bij hem voelen. Ik ga inderdaad wat experimenteren. Dat lijkt me ook leuk en misschien dat het ook goed voor hem is. En praten, dat moeten we inderdaad weer doen, ook over seks.
quote:pettekeretteke schreef op 15 februari 2011 @ 13:56:

[...]

Dank je wel. Dit wordt gewaardeerd. Heb je ook tips?Nee. Ik heb geen ervaring met en geen echt gevoel bij relaties waar sex kennelijk zo centraal staat.
Ik moet terug naar mijn real life. Ontzettend bedankt voor jullie tips.
Rider, seksueel misbruik en seks in een relatie gaan eigenlijk niet samen. Daar komt veel negatief gevoel bij kijken, over jezelf, maar ook onbedoeld over je partner. Het vraagt veel van elkaar en het helpt om erover te blijven praten. Zo kun je een veilige omgeving voor jezelf creëren en voel je je goed bij je man, zodat de seks ook beter is. En hoe beter het gaat, hoe leuker het wordt. Althans, da's mijn ervaring.

TO Laat de seks even voor wat het is en probeer de leuke kanten van je man weer te ontdekken. Zodra dat gebeurt wordt de rest ook weer aantrekkelijker.

Succes. Je hebt veel om voor te knokken. Gooi het niet weg voor iets onbenulligs.

M.
quote:mjdh schreef op 15 februari 2011 @ 14:12:

Rider, seksueel misbruik en seks in een relatie gaan eigenlijk niet samen.jij zegt het.quote:Daar komt veel negatief gevoel bij kijken, over jezelf, maar ook onbedoeld over je partner. Het vraagt veel van elkaar en het helpt om erover te blijven praten. Zo kun je een veilige omgeving voor jezelf creëren en voel je je goed bij je man, zodat de seks ook beter is. En hoe beter het gaat, hoe leuker het wordt. Althans, da's mijn ervaring.Lijkt me ook. Maar wat de reden ook is, als sex, positief of negatief, een centrale plaats heeft in de relatie, heb je het over een soort relatie waar ik weinig gevoel bij heb. Ik kan een TO die haar relatie kennelijk nogal negatief beziet omdat deze op alle fronten positief is behalve de sex, dan ook niet van tips voorzien. Mijn tip zou zijn met de sex te stoppen, maar ja, dat gaat ook niet als het zo centraal staat.quote:Gooi het niet weg voor iets onbenulligs.

M.Precies. Weinig zo onbenullig als sex.
Ik zeg het. Ik weet het. Voor mij staat seks ongeveer op de 6e plaats. Wij hebben het goed met elkaar. Kunnen ontzettend lachen en praten en vinden elkaar zeer aantrekkelijk, Elke dag als mijn man thuiskomt maakt mijn hart een sprongetje. Daar kan geen beurt tegenop.

Met onbenulligs bedoelde ik overigens seks met iemand anders.

M.
Wat je zegt is dat misbruik en sex in een relatie niet samen gaan. Ik wil je ervaring niet weerspreken, maar ik denk dat je niet kan praten voor iedereen die misbruik heeft meegemaakt. Sterker, ik weet zeker dat je dat niet kan. Dat is alles wat ik daarmee zei.

En sorry, maar ik vind solosex net zo onbenullig.
Ik zou nooit tegen mijn partner zeggen dat ik hem niet meer aantrekkelijk vind (behalve als ik sowieso bij hem weg zou gaan omdat het een eikel is, of omdat hij om de een of andere mysterieuze reden zich al weken niet gedouchet heeft ofzo...). Ik kan ook bijna niet geloven dat dat écht de enige reden voor je gevoelens is.

Je zegt zelf al dat je seksueel misbruikt bent. Ik heb er geen verstand van, maar zou het niet raar vinden als je daar 'ineens' last van krijgt. Verder zou ik bij jezelf nagaan wat er veranderd is in je relatie. Hoe lang speelt dit al? Wanneer is dit begonnen? Wat is er toen gebeurd of veranderd? Misschien dat je op die manier terug kunt vinden wat de echte reden is.

Of experimenteren met sex voor jou nu de beste manier is weet ik ook niet. Misschien moet je eerst weer eens intiem met elkaar worden zónder seks. Gewoon, fysiek contact, knuffelen, zoenen, dat soort dingen.
Seks kan een lastig iets zijn in een relatie waarin een van de twee seksueel misbruik heeft meegemaakt.

Daar kan ik helaas ook over meepraten.

Nou ja, ik kan meepraten over dat het een 'ding' is. Bij mij en dat het daardoor nogal lang niet gebeurd, seks hebben met elkaar dus.

Maar het kan ook weer beter worden. Ook dát heb ik gemerkt. Daarvoor gingen wij wel met iemand praten. Omdat mijn man er wél behoefte aan had en ik eigenlijk ook wel, alleen moesten we de weg erheen weer samen vinden.
Joh, seks kan al hartstikke lastig zijn in een relatie waarin geen van beiden seksueel misbruik heeft meegemaakt.

In mijn relatie was door andere problemen (die helemaal niets met kindertijd/misbruik andere vreselijke dingen te maken hebben, maar wel gewoon met good old onvolwassen communicatie) ook de kaars gedoofd, het is zeker mogelijk om 'm weer op te laten laaien, ook qua seks.

Daar moet je alleen best wel veel voor doen, je moet echt actief dingen ondernemen, actief sommige gevoelens toelaten en andere actief niet al te veel ruimte geven. Daardoor voel je je ook wel eens gegeneerd of voel je dat situaties erg geforceerd zijn of moet je bereid zijn dingen te accepteren of te vergeven. Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Ben je daartoe bereid? Of ben je eigenlijk alleen bereid om af te wachten of de ander op miraculeuze wijze jouw hart weer verovert? Als het dat laatste is dan geef ik je zeer weinig kans.
Kun je nagaan als er wél seksueel misbruik heeft plaatsgevonden.

@Pettekeretteke

Ik krijg rillingen als je schrijft dat seks met je man bepaalde herinneringen opriep. Ik probeer dat zelf zo veel mogelijk buiten te sluiten maar sinds ik jouw opmerking daar over gelezen heb ben ik helemaal misselijk en onpasselijk.

Ik snap je zó goed.
quote:pettekeretteke schreef op 15 februari 2011 @ 13:52:

Alles kan maar of het gebeurd??

Je zou natuurlijk gewoon aan je relatie kunnen

gaan werken eventueel met een relatietherapeut.

Lukt het niet kan je altijd nog uit elkaar gaan.

Zoveel jaar samen weggooien lijkt me ook zonde.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven