Dilema, wat nu?

13-03-2018 18:35 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Graag wil ik weten wat jullie hiervan vinden, en wat jullie zouden doen in zo'n situatie, zonder oordelen aub.

Ongelofelijk dat ik ooit in zo'n situatie ben beland. Dit had ik nooit van mijzelf verwacht. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Ik zal bij het begin beginnen. Ik ben 29 en ben al 3 jaar samen met mijn vriend. Hij is echt de liefste en eerlijkste persoon die ik ken. Hij doet geen vlieg kwaad en is altijd heel oprecht. Ik ben altijd tevreden en blij met hem geweest, en ik houd ook oprecht van hem, maar...
Sinds een paar maanden heb ik contact met een andere man, ik ken hem van vroeger, wij hebben samen een opleiding gedaan. Ons contact was alleen vriendschappelijk geweest, ook al is de aantrekkingskracht er wel altijd aanwezig. Totdat we het bekent maakten aan elkaar dat we iets voor elkaar voelen en de aantrekkingskracht te groot is. In alle opzichten.
Het gekke is dat bij hem alles klopt. Het voelt gewoon alsof ik alles zou willen opgeven voor hem. Hoe gek het ook klinkt. Wij passen op alle vlakken bij elkaar, we hebben dezelfde smaak, dezelfde manier van denken. We zijn overal over eens, de manier van leven, zelfde levensvisie. Dit heb ik eerlijk nog nooit met iemand gehad. Ook al houd ik onwijs veel van mijn vriend, echt waar, hij is een geweldig persoon, maar toch doet deze man iets met mij wat nooit iemand deed. Gek genoeg twijfel ik opeens. Nog nooit in die 3 jaar heb ik omgekeken naar wie dan ook, totdat deze man in mijn leven kwam.. Andere mannen die interesse toonden, had ik compleet geen oog voor. Tot een paar maanden terug wist ik dat ik mijn leven met mijn vriend wil delen, maar nu ben ik nergens meer zeker van. Voelt alsof ik mijzelf voor de gek hield al die jaren? Ik heb alles wat ik altijd wilde, maar is dat wel wat ik nodig had?

Wat moet ik doen? Het gekke is dat ze allebei alles voor mij over hebben, waarom maak ik het mijzelf zo moeilijk? Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet makkelijk is en dat ik oprecht om hun allebei geef. Ik wil gewoon zeker weten dat ik niets op het spel zet, ik wil geen risico's nemen, in de zin van 'wat als' en hoop dat ieder van ons gelukkig is/wordt.

Heeft iemand van jullie zoiets meegemaakt, of hebben jullie advies,
Graag hoor ik het.
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik ben ook ooit na 4 jaar bij iemand weggegaan omdat ik heel erg verliefd op iemand was. Ik ben ook 4 jaar met hem geweest. Uiteindelijk werkte het niet.
Het overal over eens zijn, dezelfde smaak en mening hebben ... misschien is dat even heel fijn om die herkenning te beleven, maar dat wordt na verloop van tijd toch dodelijk saai????
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
FarFarAway schreef:
13-03-2018 18:48
Echt? Een verliefdheid gelijk melden aan je partner? Wat schiet je daar nu mee op?
Grote kans dat het vanzelf weer overgaat als ze het niet voedt.
Ze voedt het dus wel door wederzijdse gevoelens uit te spreken met de ander.
Tr0tter schreef:
13-03-2018 18:57
Dat je verliefd wordt op een ander kan inderdaad iedereen overkomen. Dat je die verliefdheid bewust voedt door die ander over je gevoelens te vertellen is een keuze. Sterker nog; ik vind het emotioneel vreemdgaan.
Eens eens eens met alle posts van Tr0tter
Ik weet niet wat jij zou moeten doen maar ik denk dat je zo ie zo een keus moet maken.

Een vriendin haar partner is ook verliefd geworden op een ander maar heeft t haar verteld en daarbij gelijk dat hij geen intentie had om weg te gaan / niet vreemd gegaan was en er met haar uit wilde komen. T was pijnlijk maar het is goed gelukt.

Ik denk dat je heel goed na moet gaan of je niet ontsnapt aan de dagelijkse routine in de spanning van verliefdheid of dat t echte liefde is.
Neem wat afstand van die man en zoek eerst helemaal je gevoelens uit. Als je weg wilt gaan bij je vriend handel dan eerst alles netjes met hem af voordat je met die nieuwe liefde afspreekt.

En als je wilt blijven verbreek alle contact met die andere man voor altijd
where ever you go, go with your heart
Maak een keuze en wees eerlijk, dat hebben beide heren wel verdient.
En dit kan niet iedereen overkomen, je hebt zelf ervoor gekozen dat dit je overkomt. Je hebt zelf wat gedaan met je verliefdheid, crush, wat het dan ook mogen wezen.
Wel goed om te lezen dat jullie allemaal adviseren om het eerst uit te maken met de huidige partner en daarna pas uit te zoeken of het met de nieuwe wat wordt. Mijn ex deed dat dus andersom, die vertelde dat ze verliefd was op een ander en ging vervolgens uitgebreid een vergelijkend warenonderzoek uitvoeren alvorens haar keuze te maken. Hij wist overigens ook van mijn bestaan. Ik vond dat zo schofterig. We hebben nu ook geen contact meer.
Genantje schreef:
13-03-2018 18:54
Dank jullie wel voor advies, en @RikM, sorry om dat te horen.

Voor de mensen die zeggen dat ik het aan mijn vriend moet melden, hoe pak je zoiets aan?

En voor mensen die mijn vriend een betere vriendin wensen, dit kan iedereen overkomen, dus oordeel niet aub. Of reageer liever helemaal niet.

Dan moet je zelf ook niet oordelen...
...
SilverShadow schreef:
13-03-2018 18:43
Advies: het is dilemma
En grappig genoeg is het geen dilemma
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb dit ook gehad, vorig jaar.
Ben 8 jaar samen met vriend en ineens kwam daar een man op m'n pad. Hij was gevoelig en snapte precies wat ik bedoelde. In tegenstelling tot mijn vriend.
Op een gegeven moment wist ik dat ik ermee moest kappen anders zou die man doorhebben dat ik verliefd was, en dan zou het ingewikkeld worden.
Ik heb toen besloten om die man te gaan ontlopen.
Ik kan je zeggen, ik snap nu echt totaal niet meer wat ik in die man zag. Echt, bizar dat ik hem ooit zo leuk vond. Gatsie denk ik nu zelfs! En wat ben ik gruwelijk blij dat ik nog gewoon met m'n vriend ben. Laat dit met een sisser aflopen en leer hier van.
Laat je niet te ver meeslepen in je crush.
redballoon wijzigde dit bericht op 13-03-2018 20:14
Reden: Foutje
0.29% gewijzigd
Genantje schreef:
13-03-2018 18:54

En voor mensen die mijn vriend een betere vriendin wensen, dit kan iedereen overkomen, dus oordeel niet aub. Of reageer liever helemaal niet.
je kunt natuurlijk niet iets op een openbaar forum gooien en dan vragen om geen reacties te geven die jou niet aanstaan. Zo werkt dat niet.
(oke, beetje kromme zin maar je snapt vast wel wat ik bedoel)
Tr0tter schreef:
13-03-2018 18:57
Dat je verliefd wordt op een ander kan inderdaad iedereen overkomen. Dat je die verliefdheid bewust voedt door die ander over je gevoelens te vertellen is een keuze. Sterker nog; ik vind het emotioneel vreemdgaan.
Eens. Verliefd worden kan gebeuren. Je hebt dan nog allerlei prima opties:
- niets doen en wachten tot het over gaat.
- je relatie onder de loep nemen.
- vriend op de hoogte brengen (niet per se nodig als je voor de eerste mogelijkheid gaat)
- het uitmaken met je vriend en je nieuwe verliefdheid een kans geven.

Je ziet; maar liefst vier nette opties. Wat Je níét zou moeten doen:
- vreemdgaan

Jawel, dit grenst echt aan vreemdgaan wat je doet. Je speelt met vuur en je had je nieuwe verliefdheid niet op de hoogte moeten stellen. Dat kan echt niet, nu heb je toch een grens overschreden. Ga terug naar optie twee, neem je relatie eens goed onder de loep. Word je er niet meer echt heel blij van? Maak het dan uit. Wel zo netjes.

Ander aandachtspunt, iets wat ik zelf nooit helemaal begrijp: als je met nieuwe vlam vreemdgaat, maak he iets kapot in je húidige maar ook in je nieuwe relatie. Jullie hebben elkaar dan laten zien dat je geen van beide te vertrouwen bent. Hoe maak je dat nog goed?
Sinds een paar maanden heb ik contact met een andere man, ik ken hem van vroeger, wij hebben samen een opleiding gedaan. Ons contact was alleen vriendschappelijk geweest, ook al is de aantrekkingskracht er wel altijd aanwezig. Totdat we het bekent maakten aan elkaar dat we iets voor elkaar voelen en de aantrekkingskracht te groot is. In alle opzichten.

WAAROM in vredesnaam? Waarom zou je dat willen doen? Maak het dan gewoon gelijk uit met je vriend.

Het gekke is dat bij hem alles klopt. Het voelt gewoon alsof ik alles zou willen opgeven voor hem. Hoe gek het ook klinkt. Wij passen op alle vlakken bij elkaar, we hebben dezelfde smaak, dezelfde manier van denken. We zijn overal over eens, de manier van leven, zelfde levensvisie. Dit heb ik eerlijk nog nooit met iemand gehad. Ook al houd ik onwijs veel van mijn vriend, echt waar, hij is een geweldig persoon, maar toch doet deze man iets met mij wat nooit iemand deed.

En waarom dan nu wel en jaren geleden niet? Wat is er dan zo veranderd?
Als je zo tot over je oren verliefd bent en een enorme klik hebt wat is dan je dilemma? Het kan pas een dilemma worden als je bang bent te eindigen met niks, maar dat is altijd nog beter dan bij een partner blijven waar je schijnbaar niet meer warm van loopt.
Ik vind je niet eerlijk naar je vriend toe.

Je bent al aan het pijlen of ander jou ook leuk vindt en dus al aan het overwegen voor hem te kiezen. Je loyaliteit ligt niet meer exclusief bij je vriend.

Maak het uit en gun hem een vriendin die wel loyaal is.
Lillybit schreef:
13-03-2018 19:06
Ze voedt het dus wel door wederzijdse gevoelens uit te spreken met de ander.
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou van je vriend weg gaan. Als je echt gelukkig was met hem, zou je niet verliefd worden op die nieuwe man.
Als je alles afkapt met die ander en in je relatie blijft met de intentie dat de verliefdheid wel overwaait dan prima maar in je relatie blijven en tegelijk uitzoeken wie de gelukkige winnaar zal zijn, nee dat is niet respectvol naar je vriend.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 11:27
0.41% gewijzigd
Je kunt (helaas) niet kiezen wat je voelt, dat is duidelijk.

Tegelijkertijd is het wel zo, dat je kunt kiezen wat je doet. Als je al iets met die andere man hebt gedaan, is het waarschijnlijk al te laat. Dan is het al heel lelijk naar je vriend toe. Ik hoop wel dat je snapt, dat die andere jongen niet vies is van romantiek met een bezette vrouw. Dat lijkt mij sowieso al een bijzonder slechte basis voor een relatie. Ook vanuit jouw kant natuurlijk. Jij zit in een relatie en zoekt dit nu op.

Mocht je nog niet gehandeld hebben naar die gevoelens (behalve het uitspreken) dan hoop ik dat je beseft, dat als je om blijft gaan met die andere man, je al een keus hebt gemaakt. Dan kies je ervoor om hem verder te ontdekken en dus verder vervreemd van je huidige vriend te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven