Dilemma beste vriendin

07-05-2010 15:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even jullie advies of mening nodig om het volgende.

Mijn beste vriendin ken ik nu 3 jaar. We kwamen elkaar tegen in de klas en via haar heb ik mijn huidige vriend waar ik nu mee samenwoon ontmoet.

Zij heeft ook een vriend, wat tevens een hele goede vriend van mijn vriend is.

We gingen dus vaak iets met zijn 4tjes doen.

Nu is dat in de loop van de tijd wel verandert, ik ben een rustig persoon en hou echt wel van een wijntje maar ik vind het belangrijk dat ik de mensen om mij heen kan vertrouwen en me daar lekker bij voel.

Mijn vriendin heeft (samen met haar vriend) ook nog een hele andere vriendengroep, dit zijn dus echt mannen die altijd bier drinken en elk weekend straalbezopen zijn, met vriendinnen die daar dan boos om zijn en die roddelen over alles wat langsloopt. Ik en mijn vriend voelden ons daar niet in thuis en hebben ons bewust een beetje gedistantieerd van die groep.

We gingen nog wel met dat ene stelletje om, maar dus veel minder want zij zijn echt naar die kant getrokken.

Dat was op zich prima, zo gaan die dingen, al was het wel vervelend dat ze ons vaak verweten nooit meer te bellen etc. Terwijl als we dat deden ze altijd al wat hadden.

Nu gaat het niet zo goed met die beste vriendin en haar vriend, hij is een tijdje een eikel geweest die dus inderdaad heel veel dronk en haar gewoon vergat, maar nu probeert hij dat echt niet meer te doen (sterker nog, hij doet dit nu niet meer omdat hij haar anders kwijt raakt)

Die vriendin heeft de afgelopen tijd best wel veel rotdingen meegemaakt in haar familie en ik ben altijd iemand voor haar geweest waarbij ze haar verhaal kwijt kon zonder dat dat de volgende dag bij wijze van spreke in de krant stond.

Nu het probleem, die vriendin verandert nu echt in een rotwijf! Ik wist wel dat ze af en toe heel egoistisch kan zijn en als ik een keer ergens mee zat ze daar amper naar luisterd. Dit begint me steeds meer te irriteren en ze doet nu heel gemeen tegen haar vriend.

We waren met koninginnendag op een feest en dan hebben ze ruzie, zij wil dan met mij weg en loopt ondertussen stiekem tegen me te zeggen dat ze wil flirten etc. Terwijl, als hij dat doet, hij weer een eikel zou zijn.

Nu vind een jongen haar leuk en daar smst ze mee, ik heb gezegt dat ik dat niet eerlijk vond tegenover haar vriend en ze is er volgens mij ook mee gestopt maar ze heeft het de hele tijd over hem.

Dat ze niet meer verliefd is op haar vriend, dat ze wel weet van wie ze gaat genieten als het uit is etc.

Terwijl haar vriend dus nu echt heel erg zijn best voor haar doet. Daarbij komt ook dat ze nu echt superveel drinkt op feestjes en zich dan heel irritant arrogant en betweterig gaat gedragen (lees: met hangende ogen zeggen: Luister schat, blablabla) en "voor mij" tegen mijn vriend gaat vertellen wat hij beter moet doen. Terwijl ik zelf ook een mond heb.

Ik weet echt niet hoe ik hier nu mee om moet gaan, ik begrijp dat ze een rotperiode heeft gehad maar ze blijf het gebruiken, ze liegt en drinkt teveel en zet zichzelf dan echt gewoon voor lul.

Ik vind haar helemaal niet leuk maar weet niet of zij dit nou echt is. Pas met bevrijdingsdag hadden mijn vriend en ik haar onze sleutels gegeven in de tas. Ze was eerder naar huis gegaan met haar vriend zonder doei te zeggen en heeft onze sleutels (kregen we later een sms van haar vriend) in de bosjes vlak bij de auto gelegd.

Ik vind dat echt heel stom en wordt daar boos om, er was die dag weinig verbinding en straks hadden we die sms niet gehad? We staan wel vaker op haar te wachten en als iets niet naar haar zin gaat word ze boos.

Wat moet ik hier nou mee?

Sorry voor het lange verhaal...
lekker laten gaan. Niet meer mee bemoeien. Geeft alleen maar meer frustraties.
Ik zou haar op de gang zetten, en als ze weer normaal kan doen, mag ze terug komen.
Ik zou tegen haar zeggen: "Lieverd, Ik weet echt niet hoe ik hier nu mee om moet gaan. Ik begrijp dat je een rotperiode hebt gehad maar heb het gevoel dat je het blijf gebruiken. Je liegt en drinkt teveel en zet zichzelf dan echt gewoon voor lul, eigenlijk.

Eigenlijk vind ik je niet zo leuk, als je zo doet.

Dat akkefietje met die sleutels was ook zoiets: we staan wel vaker op je te wachten en als iets niet naar jouw zin gaat word je boos.
Computer says nooooo
Jij vertrouwt haar duidelijk niet meer en je raakt geïrriteerd van haar. Bovendien zijn jullie uit elkaar gegroeid, o.a. door die vriendengroep, wat je zelf al zei.

Verhalen moeten natuurlijk van twee kanten gehoord worden, maar in zo'n vriendschap zou ik geen energie meer steken. Als zij kinderachtig doet, zou ik daar boven staan en het contact gewoon laten verwateren. Ze zegt zelf immers ook vaak af.

Je kunt haar ook een nette mail sturen, waarin je uitlegt dat de vriendschap wat jou betreft voorbij is, of dat je geen zin meer hebt in gedoe en haar wel weer eens ziet in de kroeg ofzo. Bellen of afspreken zou ik in eerste instantie zelf wel doen, maar in dit geval weet je niet hoe zij daarop reageert. Misschien wordt ze wel hysterisch.
Accepteren dat je niet meer zo'n leuk contact met haar hebt als vroeger en ook niet meer op haar rekenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laat haar weten dat je niet verder wilt met de 'vriendschap' zoals die nu nog is.

Dat je het vroeger erg leuk hebt gevonden maar dat je merkt dat jullie beiden zijn veranderd, verschillende kanten op.

(Ik zou daarin wel een soort opening laten dat ze nog wel bij je terecht kan als ze echt verandert, dit klinkt alsof ze zelf ook niet zo blij is met het leven dat ze nu leidt, eigenlijk. Mocht ze het roer omgooien en kappen met deze relatie etc, dan wordt het misschien weer een ander verhaal.)

Ik zou haar niet blijven steunen in het leven zoals ze dat nu leeft.
Ik lees mee!

Hier net zo'n vriendin, het lijkt of het biertje de laatste jaren haar beste vriend is.

Toevallig loop ik de hele dag al te dubben of ik er een topic over moet openen, omdat ik er een beetje mee aan ben. Hoor weinig van haar, maar als ze een biertje gehad heeft heeft ze de neiging om twaalf uur snachts nog eens te bellen, of zoals afgelopen nacht om 1 uur nog een smsje te sturen..

Geen tips dus, maar ik lees wel mee, en hoop hier ook wat tips te vinden.

(dat van naar de gang sturen is een erg goeie, alleen doe je dat niet zo snel meer met een volwassen vrouw van 35..)
Wat je ermee moet? Wat wil je zelf?
als ze net 20 is, mag dat dan nog wel?

Het is precies wat ik eigenlijk zou willen doen, dr even buitenspel zetten ofzo, maarja, veroorzaakt ook weer gezeik.

Vind het best moeilijk, want inderdaad, wat ze met haar vriend doet moet ze zelf weten, maar ik kan het niet aanhoren.

Maar het betreft ook mijzelf, ik wil niet behandelt worden alsof zij beter is dan mij ofzo...klinkt allemaal zo kinderachtig, voelt wel rot
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 mei 2010 @ 15:53:

Accepteren dat je niet meer zo'n leuk contact met haar hebt als vroeger en ook niet meer op haar rekenen.Mee eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven