Dilemma! Hellup! (gevoelens voor ex...)

21-07-2008 10:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Ben ff heel erg in de war en voel me ***! Dus zou ff graag advies willen. Het verhaal in een notendop:

2.5 jaar vriend gehad. hij was alles voor me! hij heeft het uitgemaakt, waren te verschillend en daar heeft ie ook gelijk in gehad. nadat het uit was, totaal geen contact vanuit mijn kant. ik voelde me vreselijk, kon alleen maar janken en tot op de dag van vandaag ben ik nog niet 100% over hem heen.ik merk ook dat andere mannen me maar tot een bepaalde hoogte "raken", maar dat ik toch nog teveel met mn ex in mn hoofd zit: kortom, ik hou nog steeds veel van hem.

mn ex laat af en toe wat van zich horen met een smsje. ik sms gewoon terug. afgelopen zaterdag zag ik hem met stappen, heerlijk gekletst en uiteindelijk gezoend... ik wist op dat moment: ik moet het niet doen, hier krijg ik spijt van maar toch gedaan. volgende dag erover gepraat, hij had geen spijt, vond het erg fijn en vertrouwd en vond het mss wel een goed plan om na zijn vakantie wat te gaan drinken. (om te kijken hoe het gaat, praten enz.)

mijn gevoel zegt: ik wil hem terug, ik ben weer helemaal hoteldebotel, ik hou van em enz. enz.

mn verstand zegt: niet doen, wie weet is het voor hem niet meer dan een bevlieging en ik weet bijna zeker dat zijn gevoelens voor mij het nooit halen op dit moment bij wat ik voor hem voel nu. wel gevoelens, maar niet op 1 lijn met mij.

Kortom: dilemma! ik wil heel graag met em afspreken, maar weet ook dat ik me erna rot voel. Waar investeer ik in? voor hem is het waarsch makkelijker om af te spreken "en wel te zien waar het eindigd" omdat er van zijn kant mss niet zoveel gevoelens in het spel zijn. Ik zou zoooo graag de rollen willen omwisselen: ik de independend power woman die de touwtjes in handen heeft! Ik weet niet wat ik moet doen. Dit is totaal niet bevorderlijk voor het verwerkingsproces..er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben weer van die gast bezeten ... Ik kan eigenlijk alleen zoiets hebben van: alles of niets. helemaal kappen, of ermee doorgaan en serieus kijken of we allebei geleerd hebben en veranderd zijn. Maar ik kan niet alles van hem verwachten en daarvoor moet je weer afspreken..grrr..

Kus!
Door contact te houden blijf je een beetje in zijn leven en hij in het jouwe. Zo kom je niet over iemand heen. Alleen met het verbreken van het contact geef je jezelf helemaal de kans om te genezen van je hartebreuk.

Een grote liefde blijft bijzonder en blijft een beetje aan je trekken, hoe lang het ook uit is. Je houdt het in stand omdat helemaal geen contact veel te veel pijn zou doen. Maar dit hoop hebben en heen en weer geslingerd worden, doet ook pijn.

De vraag is dus, hoeveel pijn wil je jezelf nog doen?
Lastig, ik zou zeggen; zoek het uit wat er nog is tussen jullie. Pijn heb je nu toch al, dus als je het nogmaals probeert en het is weer niets, dan lijkt mij dat je er wat makkelijker overheen komt omdat je nu van te voren en voorzichtiger instapt. Het zou toch zonde zijn als je je leven lang spijt hebt omdat je het niet nogmaals hebt geprobeerd toch?

Pijn kom je wel weer overheen. Ik zeg: you go girl!
Wie niet waagt, wie niet wint! Als je echt nog zo gek op hem bent dan zou ik zeker nog wel een keer met hem afspreken. Doe alsof je independent bent, beetje hard to get iig. Precies wat Lente zegt: Als je niet met hem afspreekt zul je het jezelf misschien altijd af blijven vragen of je misschien dan toch niet...?

Hoe lang zijn jullie nu uit elkaar?

Good luck chick!
hey,

thanks voor jullie reacties!

We zijn 1.5 jaar uit elkaar. hij smste me soms nog wel eens enzo. maarja, ik ben gewoon erg aan het twijfelen wat het voor hem eigenlijk betekent. ik bedoel, toen het uit was is hij echt doorgegaan met zn leven, nieuwe vriendin (na paar maanden was dat ook uit) maar hij heeft echt afscheid van mij genomen en me los gelaten. nu hebben we gezoend en ben ik ineens weer in the picture. ik bedoel. als dat niet was gebeurd, was ik nu ook niet in zijn gedachte enzo denk ik.. zo snel het gekomen is, kan het misschien ook weer weg gaan bij hem dusja... ik weet van mezelf echt wel wat ik voel en wat hij betekent. van zijn kant ist mss gewoon een impulsieve bevlieging die overwaait..
Bij twijfel, niet doen.

Een oude wijsheid maar die twijfels zijn er doorgaans niet voor niks en je ex is niet voor niks je ex.
als ik jou was zou ik naar mijn verstand luisteren........

en zeker niet wat kapara zegt 'doen alsof je een independent woman bent' .... sorry hoor, maar je wilt toch niet doen alsof je iets bent? Blijkbaar liggen de verhoudingen scheef en haalt deze jongen niet het beste in je naar boven..... zorg dat je over hem heenkomt en vind iemand waarbij je echt het gevoel hebt gelijkwaardig te zijn en die zelfstandige vrouw die je graag wilt zijn...
x
Eigenlijk weet je het dus al... Je gevoel zegt niet doen want je hebt geen zin in de pijn die daarop volgt... Ik denk dat je altijd je gevoel moet volgen. Als je niet met hem afspreekt dan moet je daar ook achter gaan staan. Dan zul je ook geen spijt krijgen. Spijt is sowieso een kansloze emotie...
Lekker je gevoel laten spreken Maaike.

quote:Sanea schreef op 21 juli 2008 @ 11:59:

Lekker je gevoel laten spreken Maaike.

Ben het even kwijt: welk gevoel? Dat van: ik vind hem nog leuk of het gevoel: zal het wel goed gaan?
haha, nou, als ze mijn gevoel bedoelt, dan is het: ik hou van hem, ik wil hem terug bladiebla. verstand zegt: niet verstandig, het is je ex, wie weet heeft hij andere intenties enzo..

maar ik geloof soms echt wel dat ik voor de relatie zegmaar veranderd ben. ik was altijd best moeilijk en hij te makkelijk. nadat het uit is gegaan ben ik een stuk vrijer en makkelijker geworden. ik heb geleerd van de relatie, in die zin dat ik me nooit meer zo afhankelijk opstel t.o.v mn vriend. dat heb ik toen wel gedaan en dat heeft me van hem weg gedreven. wie weet is hij ook wel minder makkelijk geworden in de zin dat hij wat "volwassener" is..
even vervolg: zaterdag date gehad.. behoorlijk uit de hand gelopen, gezoend en met hem naar bed geweest. het was zo ontzettend fijn! we hebben gepraat en zoals ik verwachtte, hij kon me niet echt duidelijkheid geven.

hij zei dat ie echt wel gevoelens voor me had, maar niet verliefdheid. hij vindt het leuk om contact met me te hebben en wie weet groeit het gevoel bij hem. hij heeft ook in zn achterhoofd zitten: stel dat...

maargoed, het utigangspunt waaruit we afspreken verschilt nogal. bij hem ist nu gewoon leuk en gezellig, en wie weet dat.... bij mij ist: tis meer dan leuk en gezellig en ik wil echt kijken of het weer kan werken..

lastig dus! waar doe ik goed aan. ik weet dat hij me niet gebruikt, daar hebben we het ook over gehad. maarja wie weet ben ik nu wel gewoon een "in between relationships" voor hem..

hij zei ook dat hij zn gevoel min of meer tegenhoudt door de geschiedenis die we hebben gehad samen. je bent wel uit elkaar gegaan en dat speelt ook mee met je gevoel laten spreken..hij zei: als ik je nu gewoon voor het eerst zou kennen, zou ik het wel weten. en als er meer meiden zouden zijn waar ik uit zou "kunnen kiezen' zou jij het ook zijn.. maarja hij heeft ook weer gezegd dat hij niet echt toe is aan een relatie of vriendin..

kortom: alles moet groeien en wie weet groeit er niks bij hem. maar daarvoor moet je wel afspreken. en gezien hij zegt: ik ben niet toe aan een vriendin, vraag ik me af in hoeverre hij moeite ervoor gaat doen om erachter te komen..

rot situatie!!

ja, het moet van zijn kant ook groeien en bloeien..maarja wie weet doet het dat ook niet en neem je dus een behoorlijk groot risico. ook het feit dat hij me mss als speeltje gaat zien van: ow ik kan haar toch krijgen. en ondertussen met andere meiden aanpappen. die kans bestaat. ik ga op vakantie ook los en ga me niet inhouden, dus mag het dan ook weer niet van hem kwalijk nemen maar toch.. na de vakantie en mocht het dan nog steeds contact zijn, dan zou ik het echt *** vinden als hij dannog met meiden afspreekt. dan neemt hij het niet serieus en "gebruikt" hij me wel..

maarja, ik denk zomaar dat hij beide wil: niet gebonden en je gang gaan, maar ondertussen ook kijken hoe het loopt tussen ons. en ik, ja, ik wil hem..pff, ik kan zo moeilijk het van me af zetten en niet nadenken! maarja ik voelde geen kriebels en knikkende knieeen toen ik hem zag, dus mss maak ik het allemaal groter in mn hoofd dan het is..
Kappen
Mijn eerste advies was: laat hem flink wat moeite doen en bewijzen dat ie je terug wil...

Toen las ik over jullie laatste date. Hij gaat dat niet bewijzen. Hij wil geen relatie. Groeien? Als ie geen relatie wil, zal hij het niet laten groeien, of er iig geen moeite voor doen. Neem een man altijd serieus als hij zegt dat hij geen relatie wil. Soms is dat synomiem voor: ik wel geen relatie met JOU.

Jij staat hier zoveel anders in dan hij, dat het erg ongelijkwaardig is en bovendien niet jouw stijl van de onafhankelijke vrouw. Die je niet kan gaan "spelen" want daarvoor voel je teveel voor hem.

Probeer dat dus ook niet, luchtig doen etc, want je geeft WEL om hem, zoiets gaat aan je vreten, zeker als hij dan ook luchtig doet.

Je hoop was dat hij was veranderd, volwassener geworden. Dat is niet het geval. Hij wil zich niet binden.

Conclusie: te ongelijkwaardig uitgangspunt. Jij wordt hier de partij die veel pijn gaat lijden in dit contact.

Je kan nu nog terug. Doe dat.
Ben het na je laatste reactie over jullie laatste date helemaal eens met bitterandsweet hierboven. Sommige zeggen miss dat je spijt krijgt als je het niet probeert, maar hier is geen proberen aan. Dit wordt alleen maar een pijnlijke situatie. Eigenlijk geeft eleonora het ook al goed weer in haar allereerste post.
Hij zegt tegenstrijdige dingen: ik wil mijn gang gaan en ik wil met je afspreken. Hij zei ook dat in de tijd dat ik met je “date” ga ik echt niet met andere meiden afspreken of zoenen of wat.

Maar als hij het meent dat hij wil uitzoeken hoe het tussen ons gaat, dan zal hij er geen moeite voor doen of wat dan ook, omdat hij niet gebonden wilt zijn. Aan de andere kant zal hij zich inhouden, en dat doen mannen ook niet zomaar zonder goede reden.

Dat we met elkaar naar bed zijn geweest, is niet dat hij me heeft gebruikt. We hebben echt nog gevoelens voor elkaar en hij zei dat die gevoelens ook echt niet oppervlakkig waren. Kortom: gebruiken doe je als je mooie praatjes hebt en puur voor de sex. Bij ons kwam er wel degelijk gevoel bij kijken. Het punt is dat het gewoon niet zo slim is, omdat het geen goede “start” is.

hij weet gewoon nog niet echt wat hij wilt. Hij wil ook niet het gevoel krijgen dat hij voor het blok gezet wordt en keuzes moet maken: of voor mij gaan, of gewoon niet. Maar ik heb tegen hem gezegd dat ik die onzekerheid niet lang ga trekken. Ik voel me klote als ik bij hem ben geweest. Er is van mijn kant teveel gevoel. Ik ga straks op vakantie drie weken en daarna wil ik het gewoon van hem weten. Dit gevoel is me niet waard, me onzeker voelen.

Hij heeft gezegd dat we de volgende keer op neutraal gebied moeten afspreken. Anders leidt het elke keer naar seks en dat is niet de bedoeling. Op zich wel goed van hem dat hij dat zegt. Maar ik had hem gesmst en gezegd dat ik het allemaal niet meer zo goed trok. Hij dacht dat dat lag aan het feit dat we seks hadden gehad en dat dat teveel is geweest. Maar ik heb hem gezegd dat het niet alleen de seks is, maar het hele afspreek gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven