Dilemma, intimiteit en single zijn

17-08-2009 11:17 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaaaaaaaaaaaren single, met hier en daar een scharrel of korte relatie. De laatste twee jaar is het helemaal rustig op mannenvlak en ik mis intimiteit. Ik mis het knuffelen, zoenen en ook lekkere platte seks.

Hoe gaan andere singles hiermee om? Een SV werkt niet voor mij omdat ik me hecht dmv seks. Daarnaast wil ik ook graag een relatie.

Afgelopen maanden 2x iemand tegen gekomen die ik zag zitten. Beide keren ben ik met ze in bed beland. Beide keren daarna nauwelijks meer iets vernomen. Dat steekt enorm. Ik mis de intimiteit en ga daardoor (te?) snel over stag. Maar tegelijkertijd ben ik kwetsbaar door mezelf al helemaal te geven (dmv seks), en omdat ik me dus hecht.

In het verleden overigens wel vaker snel met iemand het bed in gedoken en dat leidde niet tot afname van interesse. Nu wel. Maar waar haal je als single dan je intimiteit vandaan? En een knuffel van een vriendin is echt niet voldoende...
Misschien een verandering van houding; er vanuit gaan dat de natuurlijke staat van de mens eenzaamheid is.
het blijft dus toch kiezen of delen
@ badmeester en Rollergirl

Ik snap heel goed hoe jullie het bedoelen, maar ik ben zelf jaren single geweest en dan is een massage lekker hoor, maar haalt het totaal niet bij de intimiteit die je dan soms mist bij een lief of SV.

Misschien verschilt dat bij andere singles hoor, kan maar zo

En een gigolo inhuren? Daarmee verkrijg je ook geen intimiteit, maar enkel een legere portemonnee :-)
Heb je dan intimiteit bij een SV?

Ik meende dat dat alleen om seks ging zonder bijbedoelingen enzo. Nou, als het daarom gaat, dan kun je natuurlijk zo iemand in de kroeg oppikken.

Maar het kan wel zijn dat ik weer achterloop, ik hou dat allemaal niet meer zo bij, SV's, GM's en wat al niet meer.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
quote:windowsvista schreef op 17 augustus 2009 @ 13:23:

Misschien een verandering van houding; er vanuit gaan dat de natuurlijke staat van de mens eenzaamheid is.

Is dat jouw overtuiging?

Ik ben juist meer dan ooit op zoek naar verbinding. In m'n vriendschappen en familierelaties en ook met vreemden die ik (bijvoorbeeld op reis) ontmoet. En wil dus ook graag verbinding in de liefde, met een man. Dmv het lichamelijke en geestelijke. Al het andere is nl al geestelijk, met hier en daar een knuffel. Een aantrekkelijke man kan alleen het lichamelijke bevredigen.

Ik ben lang genoeg eenzaam geweest. Wil dat niet meer. En wil er ook niet in geloven. Maar worstel soms wel met hoe ik ergens in moet staan. Accepteren dat er niks is (en mss nooit echt wat komt), of toch echt geloven in de liefde en er vanuit gaan dat t ook op jouw pad komt.
Intimiteit deel ik niet met een SV. Heb t in t verleden wel eens gehad maar werkt niet voor mij. Als hij niet leuk genoeg is om een relatie mee te hebben dan wil ik ook geen seks met 'm. En als ie dat wel is, dan vind ik seks alleen te weinig. Het lijkt me wel erg makkelijk als ik dat zou kunnen scheiden, maar helaas, ken mezelf inmiddels goed genoeg.
Duivelijntje:

Ik ben indertijd van het volgende uitgegaan:

Accepteren dat er niks is (en mss nooit echt wat komt), of toch echt geloven in de liefde en er vanuit gaan dat t ook op jouw pad komt.

Jouw OF heb ik indertijd veranderd in én!

Dat had ik nodig om ook in mijn uppie een leuk, gezellig en tevreden leven te leiden.

Want ik werd soms ook even met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik maar alleen was en die intimiteit niet ' binnen handbereik' had.
quote:yasmijn schreef op 17 augustus 2009 @ 13:35:

Heb je dan intimiteit bij een SV?

Ik meende dat dat alleen om seks ging zonder bijbedoelingen enzo. Nou, als het daarom gaat, dan kun je natuurlijk zo iemand in de kroeg oppikken.

Maar het kan wel zijn dat ik weer achterloop, ik hou dat allemaal niet meer zo bij, SV's, GM's en wat al niet meer.Ja, ik vond wel degelijk intimiteit bij mijn SV'tje
Vind t lastig om die twee te vereenzelvigen. Maar is wel t mooiste als je dat kan.

Ik weet dat acceptatie de sleutel tot geluk is. Alleen op de liefde toepassen vind ik moeilijk. Bang dat dat betekent dat het dus nooit meer gaat komen. En als ik dan een leuke man tref, die in eerste instantie mijn behoefte vervuld ben ik blij en wil ik meer. Het gemis is na zo'n korte ervaring (ook de korte relaties die ik heb gehad) des te groter, omdat je er even aan hebt kunnen proeven.

Heb jij inmiddels wel de liefde op je pad gevonden Kier?
quote:ladylion schreef op 17 augustus 2009 @ 13:10:

TY Yasmijn...

kom op zeg... een massage vergelijken met echte intimiteit.. dat is inhoudelijk verantwoord. een knuffel van je moeder vergelijken met de aanraking van iemand die je leuk lief en lekker vindt, is slim en een statement.Je komt niet alleen vervelend uit de hoek, je leest ook nog eens niet goed. Ik heb nergens intimiteit en massages met elkaar vergeleken, ik heb benadrukt dat het weliswaar twee verschillenden dingen zijn, maar duivelijn wel even een oppepper/fysieke ontlading kunnen geven.
Duivelijntje:

Ik ben al met al 4 jaar single geweest en heb nu sinds ruim een half jaar weer een liefje.

Het is zo herkenbaar wat je schrijft over die intimiteit en dan het 'meer' willen na sex (hechten), dat ik ook op een gegeven moment mijn SV'tje de deur heb gewezen, kon het niet meer los zien..

Was toen liever alleen zonder intimiteit dan dat klotengevoel van verliefdheid waar je niets mee aan kunt vangen.

Acceptatie van je zelf etc etc, hoe cliché het ook klinkt: het is wel waar!

En net toen ik weer begonnen was met een studie, verbouwingsplannen had gemaakt, lid geworden van een wekelijks kookkluppie; kortom: druk bezig een eigen leven zonder lief in te vullen, kwam ik HEM tegen...

Misschien ook iets te maken met uitstraling, net zoals sommige mannen de vrouwen eruit kunnen pikken die ' te graag' een relatie willen en uiteindelijk eindigen als ONS.

Let wel: daarin zijn die mannen fout hoor! Als zij het al zien, waarom maak je er dan misbruik van, is mijn idee.
Ik heb ook veel plannen en ben druk bezig. Heb de datingsites na de laatste date (nog maar net hoor) ook de deur uit gedaan. Ben er even helemaal klaar mee. Vind t erg jammer en had t graag anders gezien, maar het is zoals t is en ik ga niet nog meer tijd verdoen aan die mannen. Het gros vind ik niet leuk, de enkeling die ik wel leuk vond laat mij na de seks zitten. Ik zie niet in waarom ik met die zelfkwelling door zal gaan. Ook moeilijk, want ken veel succes verhalen, en raak dan ook gefrustreerd waarom t bij mij niet lukt. Daarom maar beter er helemaal geen aandacht aan te besteden.

Ben inmiddels na deze twee foute ervaringen ook bang dat ze mij niet willen omdat ze denken dat ik te graag wil. Ik weet alleen niet of ik graag met hen iets wil, maar wilde het wel een kans geven en eens kijken wat er in zat. Het klopt wel dat ik graag een relatie wil. Ik vraag me af of ik die knop uit kan zetten. Ben 31, 5 jaar single, wil tzt graag m'n kinderwens vervullen. Ik kan niet zomaar denken: ach, dan komt er toch geen relatie in mijn leven. Ik kan wel for the time being het loslaten en me ergens anders op richten. Dus dat probeer ik dan maar.
Ach duivelijn ook mannen krijgen de deksel op hun kop hoor:

Wilde ik met een dame van paiq gaan daten, na ettelijke smsjes en bellen, merkte ik echter dat mijn interesse in haar minder werd. Dus ik vertelde haar netjes dat een date misschien geen goed idee was omdat die voor mij dan met name sexueel bedoeld was en voor haar niet had ik het vermoeden. En dat ik daarom uit respect niet wilde daten.

Toen werd mij verweten dat ik psychisch gestoord was:-)
Ah, en dat soort vrouwen verpest het weer voor ons. Wellicht dat jij een volgende keer niets meer van je laat horen. Terwijl ik t prima vind als iemand t niet met mij ziet zitten, maar ik wil t wel graag weten! Weinig is zo vervelend als in t ongewisse gelaten worden.

Maar goed, van een afgewezen vrouw te horen te krijgen dat je psychisch gestoord bent leg je toch zo naast je neer? Ik merk dat ik t daarentegen lastig vind een hele leuke avond en nacht naast me neer te leggen omdat het dus delen van intimiteit was. En ook als het puur alleen bij die nacht blijft, prima (wel jammer), maar dan hoor ik dat graag eerlijk vd man, dan weet ik waar ik aan toe ben. Als je niets meer hoort dan is t niet af, en blijf je met vragen zitten. Heel iritant.
duivelijntje , ik begrijp helemaal wat jij bedoeld en zeg je dat ik precies hetzelfde hebt , ook al bijna 7 jaar vrijgezel , lust en liefde kan ik ook niet scheiden , dus ik ga ook niet voor de seks alleen , en ik had laatst ook een hele leuke man leren kennen 2x gedate en veel gebeld en gesmst derde date stond ook al vast en ik heb vervolgens ook niets meer vernomen , en heb er niet eens seks mee gehad , dus je ziet dat het niet uitmaakt of je nu wel of niet met iemand naar bed gaat !

het geen wat ik wil is ook intimiteit , kroelen , knuffelen en het gevoel hebben dat die man van je houdt of heerlijk verliefd op je is , dat kan een vriendin of wat voor massage ook .

niet vervullen.
Hoi,

TO schreef:

Ik mis de intimiteit en ga daardoor (te?) snel over stag. Maar tegelijkertijd ben ik kwetsbaar door mezelf al helemaal te geven (dmv seks), en omdat ik me dus hecht.

Hoe herkenbaar!

Daar loop ik ook altijd tegenaan!

Beland veel te snel in bed en dan dus ook weer op die roze wolk... om gek van te worden!

Zit nu zelf in een beginnende relatie waarbij we nu een aantal keren heerlijke sex hebben gehad en jawel, hoor: daar ga ik weer!!!!! Na die sex ging het er naar mijn zin nogal 'koeltjes' aan toe..... (meeste mannen doen niet zo snel 'verliefderig'...want da's eng, hé?)

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en manlief in kwestie verzocht na de sex wat intiemer te zijn omdat ik me anders toch wel erg eenzaam/gebruikt voel.

Nou, dat betekent in mijn geval dus geen knuffelige man, maar geen sex meer.

Hij wil niet het verwijt dat hij mij gebruikt.....

Grtz.

D.
nou jufdoortje wat wel weer sterk is dat je naar hem toe aangeeft wat je wil

hij is niet bang voor verwijten het is gewoon een mietje haha
Duivelijntje (die naam is leuk verzonnen trouwens), zit met hetzelfde.....in single tijden zit ik met hetzelfde probleem.....je wilt het niet zomaar met iemand doen maar je hebt wel die mannelijke zoenen en knuffels nodig.erg lastig......massages, wandelingen, mediteren etc. etc. verlichten het misschien maar zijn ZEKER geen vervanging......net of je een appel geeft aan een kind dat een snoepje wilt....het zal blijven vragen om dat snoepje.

Leuk dat je hier een topic over opent! veel singles zitten met dit probleem.
Duivelijntje (die naam is leuk verzonnen trouwens), zit met hetzelfde.....in single tijden zit ik met hetzelfde probleem.....je wilt het niet zomaar met iemand doen maar je hebt wel die mannelijke zoenen en knuffels nodig.erg lastig......massages, wandelingen, mediteren etc. etc. verlichten het misschien maar zijn ZEKER geen vervanging......net of je een appel geeft aan een kind dat een snoepje wilt....het zal blijven vragen om dat snoepje.

Leuk dat je hier een topic over opent! veel singles zitten met dit probleem.
Ach jee, juf door, dat is nou net níét wat je wilde bereiken. Is het al officieel je vriendje, of is dat nog niet uitgesproken? Ik vind het overigens geen positief begin als iemand afstandelijk doet na de seks. Zegt toch wat over zo'n man, of ben ik nu te kort door de bocht? Net als dat wanneer iemand je meteen de liefde verklaart en niet meer van je zijde gaat óók iets zegt...

Fijn dat jullie het ook herkennen ladychipmunk en mutsieflutsie. Bedenk me ineens dat ik t er eigenlijk nauwelijks met vrienden over heb. Weet wel dat de single vriendinnen het soms lastig vinden alleen te zijn in een moeilijke periode, of dat ze graag een relatie willen om 'te groeien.' Maar de intimiteit is nooit zo'n onderwerp. Mss omdat seks vaak wel voor handen is...?

De dagen tikken voort en ik heb tot op heden nog niets gehoord van mijn laatste date (afgelopen zat). Nu is t nog maar dinsdag maar ik denk dan, als je iemand leuk vindt dan toon je toch initiatief? Zeker na seks. Hoewel ik bang ben dat hij daar juist op afgeknapt is, dat ik dat zo snel gedaan heb. Wat ik dan weer heel stom vind want hij doet er vrolijk aan mee. Ach ja, ben ook niet de geduldigste ;)
quote:Duivelijntje schreef op 18 augustus 2009 @ 18:01: Maar de intimiteit is nooit zo'n onderwerp. Mss omdat seks vaak wel voor handen is...?

Buiten mijn huidige sv om is het voor mij (en de vrouwen die ik ken) moeilijk om aan sex te komen ......wil je tenminste niet de vieze waanhopige man nemen uit het buurtcafe (sorry als ik iemand beledig lol, maar jullie begrijpen wat ik bedoel)

Sex vaak wel voor handen? Echt waar??

De vrouwen die ik ken zijn divers, allerlei soorten uiterlijk, van schoonmaakster tot universitair opgeleid. Maar geen van allen hebben we het makkelijk. Is het wel zo makkelijk vraag ik mij af.
haha een appel aan een kind die om een snoepje vraagt.. klopt, klopt..aan de andere kant..hoe minder je het krijgt hoe meer je eraan went dat het er niet is. Hoe kun je missen wat je niet (meer) kent? Ik hoop dat dat bij mij een keer opgaat. Als ik er te lang over nadenk wat ik mis, kan ik echt verdrietig worden. En dat wil ik niet, dus plan ik mijn agenda maar vol, om er niet teveel aan te denken, tsja wat dan? de hele dag liggen huilen om wat je niet hebt? Zonde!

Toch voel ik me soms errug Bridget Jones hoor.

Vind het een goed idee onze frustraties hier af en toe neer te planten, dan ben je het zelf even kwijt. En Duivelijntje, ik merkte in een ander topic dat we een beetje hetzelfde denken over het single zijn.. dit topic zou ik zelf ook geschreven kunnen hebben.

En over je date/sms: ik vind zaterdag-dinsdag te lang. Based on ervaring, maar de uitzonderingen heb je altijd. Zelf al iets gestuurd? Kan ook hé ;) Het is 2009.

Niet twijfelen dat je misschien te snel sex hebt gehad, als ie besluit dat jij niet bij hem past (of whatever) dan had ie dat zonder sex ook wel gedaan. Ik ken verhalen van mensen die juist door een one-night-stand een relatie hebben. En mijn eigen ervaring is, dat als je een man maand(en) laat wachten op sex, ze vaak alsnóg afhaken.

Liefde en sex staan voor mannen echt los van elkaar. Ik probeer het ook al jaren te begrijpen...
juist door initiatief te tonen en te weten waar je mee bezig bent ladychipmunk

hoe rot denk je dat het voor ons mannen is:-)

en duivelijn ja ik had wel wat laten horen maar aan de andere kant different folks different strokes
Ik heb wat laten horen!

Een lowprofile maar wel vrolijk en geinteresseerd mailtje. Het feit dat ik t heb gestuurd lucht iig op. Maar dat ik niets meer heb gehoord zegt me eigenlijk al genoeg. Ik kan nl wel zien dat ie inlogt op de dating site. Als ie daar aan denkt en niet aan mij dan zegt dat wel wat, toch?!

Badmeester, weinig hoopgevend dat jij als man ook al zegt dat je wel wat zou hebben laten horen...

Hai Sanna, leuk je hier ook te zien! Al is de reden waarom wat minder, altijd fijn om gelijkgestemden te ontmoeten. Ik herken het volplannen van agenda. Doe ik ook. Zo voel ik idd niet wat ik heel erg mis. Heel suf, want ben net een maand alleen op vakantie geweest en zit dan heel lekker in m'n vel en heb de behoefte dan ook niet zo. En nu ik weer in m'n standaard leventje at home zit mis ik 't weer zo. En nee, het went idd niet.

En je hebt ongetwijfeld gelijk. Het zou toch niets zijn geworden, mét of zonder seks. Alleen dump ik liever, voel me nu toch een beetje cheap. En ik deed 't om me voldaan te voelen...
een maand alleen op vakantie?!

Wow respect, singlereis? Ofzo? Ik ga al jaren niet meer op zomervakantie, omdat mijn vriendinnnen met vriendlief gaan, en degenen die wel single zijn, kan ik niet altijd op mijn huid hebben 2 weken lang. Wil zij bijvoorbeeld elke dag stappen, en ik niet. Wel doe ik veel kortere tripjes, maar het vakantiedillemma is altijd lastig.

En ik denk dat je gevoel wel klopt, als hij wel inlogt op de site maar niet reageert op je mailtje. Snap ik niks van hoor, eerst sex (dat moet hij vast graag gewild hebben) en amper 48 uur later, denkt hij er dus ineens heel anders over. (met het risico dat het niet klopt wat ik nu suggereer) Pure magie als je het mij vraagt !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven