Discussie normale reactie

19-04-2018 14:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening. Na een moeizame scheiding heb ik sinds een maand of 6 een nieuwe relatie.
Beide eens met rustig aan doen. Dus we zien elkaar 2x per week ongeveer wel elke dag contact via app of telefoon.
Echter als we ergens een meningsverschil over hebben sluit mijn partner zich helemaal af. Hoor dan een aantal dagen gewoon niks en opeens belt hij weer alsof er niks aan de hand is? Als ik in die "stille" dagen bel of een appje stuur word ik gewoon genegeerd. Wanneer ik het meningsverschil dan nog eens aan haal krijg ik steeds te horen ja laten we het daar maar niet meer over hebben en het gezellig houden.
Stel ik me nou aan dat dit geen normaal volwassen gedrag is?
Alle reacties Link kopieren
Dumpen die handel, deze is geen relatiemateriaal.
Je ziet het goed, dit is geen normaal volwassen gedrag.
Ik zou het in elk geval niet fijn vinden en dingen graag willen uitpraten. Ik vind het gedeelte van even afstand nemen niet zo gek, maar vervolgens moet je het wel uitpraten.
Daarnaast, ik begrijp heel goed dat dit voor jou vervelend is. Ik zou hierover het gesprek aangaan met hem.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen persoon waar je oud mee moet willen worden. Negeren is zó kleinerend. Bah
Internagelaktisch
Als hij nu al bol staat van de zeer onvolwassen passieve agressie, dan is er alleen maar veel meer van dat te verwachten als je de relatie een stap verder laat gaan.

Ik zou afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Owkee dit is erg conflictvermijdend, op het zorgelijke af. Ik zou er geen zin in hebben. Ik wil wel ergens normaal over kunnen praten, als er iets dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die negeert en niet zijn aandeel in het meningsverschil uitspreekt, zou voor mij afvallen als gelijkwaardig partner.

Het klinkt als veel gedoe in een prille relatie.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet zomaar veranderen... wil je met zo iemand een serieuze relatie opbouwen?
Het fiet dat je al flink wat meningsverschillen hebt is al een rode vlag, misschien pas je dan gewoon niet zo goed bij elkaar.
Maar dat gedrag van hem al helemaal.

Je hoeft geen relatie te hebben he?
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 14:19
17.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat een sukkel, zou tegen hem zeggen 'ja laten we het gezellig houden en dat gaat makkelijk zonder jou, je mag me voortaan voorgoed negeren'
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
19-04-2018 14:18
wat een sukkel, zou tegen hem zeggen 'ja laten we het gezellig houden en dat gaat makkelijk zonder jou, je mag me voortaan voorgoed negeren'
Dat kan niet, want ze houdt van hem...
Hij is het type conflictvermijder. Iets bespreken, uitpraten, en een tussenweg vinden lijkt er bij hem niet in te zitten. Dat zou voor mij niet werken. Ik laat me niet negeren en zeker niet de mond snoeren.
Alle reacties Link kopieren
De silent treatment.... Heel snel wegwezen. Een partner waar je niet mee kan communiceren, kan je nooit een goede relatie mee opbouwen. Dit gedrag is zo kinderachtig en kleinerend "als we er niet meer over praten, bestaat het probleem ook niet meer". En dus word alles verzwegen en weggeduwd, net zolang totdat de emmer overloopt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lina20 schreef:
19-04-2018 14:05

Stel ik me nou aan dat dit geen normaal volwassen gedrag is?
De viva-forum-norm is dat dit extreem onvolwassen gedrag is en dat je hem onmiddellijk moet dumpen.

Persoonlijk vind ik de Viva-forum norm op dit punt vrij onvolwassen en weinig tolerant voor het feit dat niet iedereen hetzelfde reageert.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nu al meningsverschillen die tot negeren leiden?
Dumpen. Dit is respectloos van hem.
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf hierover?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor meningsverschillen zijn dat en wanneer ben jij erover uitgepraat? Als je je gelijk hebt gehaald? Meerdere meningsverschillen die uitgepraat moeten worden in zo'n korte relatie zou voor mij al een teken aan de wand zijn.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Merl0t schreef:
19-04-2018 14:09
Iemand die negeert en niet zijn aandeel in het meningsverschil uitspreekt, zou voor mij afvallen als gelijkwaardig partner.

Het klinkt als veel gedoe in een prille relatie.
Dit.
En hoeveel meningsverschillen heb je al gehad in die 6 maanden?
JollyRider schreef:
19-04-2018 14:35
De viva-forum-norm is dat dit extreem onvolwassen gedrag is en dat je hem onmiddellijk moet dumpen.

Persoonlijk vind ik de Viva-forum norm op dit punt vrij onvolwassen en weinig tolerant voor het feit dat niet iedereen hetzelfde reageert.
Voor manipulatief gedrag hoef je niet tolerant te zijn in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een vorm van manipulatie. En een heel oneerlijke manier van omgaan met iemand.

Ik zou het daarom niet accepteren. Afleren en anders wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is volwassen neem ik aan dus het is volwassen gedrag. Als je dat gedrag niet prettig vindt zeg je er wat van.

Zelf hou ik er niet van als iemand mij de mond snoert, ik kan het dan niet gezellig houden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou dit op tafel leggen, dat dit voor jou onacceptabel gedrag is. Negeren vind ik bijzonder kinderachtig. Als jullie een meningsverschil hebben (in zes maanden al een paar keer? Oef...) dan kan daar op volwassen manier over gepraat worden. Dit gaat voor jou niet werken en kan op den duur tot een breuk leiden. Wil hij dat? Of wil hij daar anders mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Meerdere meningsverschillen? Waar gaat dat dan over? Die praat je toch ter plekke onderling met elkaar uit?

Het is toch niet zo triest dat die meningsverschillen via de App ontstaan, want dan kan ik zijn stilzwijgen wel begrijpen. App chat is niet bedoelt om diepgaande discussies meet te voeren die tot meningsverschillen kunnen leiden.

En waarom kom jij er sowieso op terug via de App wanneer jullie een meningsverschil hebben? Moet jij soms jouw gelijk halen? Wat wil jij dan van hem? Naast het feit dat App chat totaal niet geschikt is voor dat soort zaken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-04-2018 14:35
De viva-forum-norm is dat dit extreem onvolwassen gedrag is en dat je hem onmiddellijk moet dumpen.

Persoonlijk vind ik de Viva-forum norm op dit punt vrij onvolwassen en weinig tolerant voor het feit dat niet iedereen hetzelfde reageert.
Die mening kan ik me voorstellen als het alleen om die paar dagen radiostilte/negeren (net hoe je het wilt noemen) gaat. Maar het er daarna ook niet meer over willen hebben? Ik zou het eerste al niet trekken, maar als iemand het combineert met de weigering erover te praten, zou ik diep ongelukkig worden van zo'n relatie.
Ik ben van inzicht veranderd wat dit betreft door gesprek met een vriendin.

Zij stelde dat het meer in de vrouwelijke aard zit om over conflicten te willen praten. Als een vrouw zwijgt, is ze echt erg boos, verdrietig of gekwetst en ben je heel erg ver over de lijn gegaan. Een man zou graag in zijn eentje in zijn hoofd alles willen uitklaren en dan besluiten of het überhaupt de moeite waard is om te bespreken en op te lossen. Die oplossing heeft hij in zijn hoofd al bedacht. Daar is even niks laten horen dus niet zo zwaar.

Natuurlijk is het niet zwart wit en heb je te maken met personen, maar het gaat wel veel beter met mijn contacten met mannen sinds ik er op die manier insta. Ik hoor je wel weer als je eruit bent, ik ben ondertussen verder met mijn leven, doeiii!

Dat gezegd, van mijn vrienden en broer kan ik het beter hebben dan van mijn vriend. Daar heb ik wel tegen gezegd wat voor impact het op mij heeft, hoe het voelt en dat hij me écht gewoon even moet zeggen dat hij tijd voor zichzelf nodig heeft en iig antwoord moet geven als ik app of bel. (Waarin ik er dan niet over begin)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven