Discussie normale reactie

19-04-2018 14:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening. Na een moeizame scheiding heb ik sinds een maand of 6 een nieuwe relatie.
Beide eens met rustig aan doen. Dus we zien elkaar 2x per week ongeveer wel elke dag contact via app of telefoon.
Echter als we ergens een meningsverschil over hebben sluit mijn partner zich helemaal af. Hoor dan een aantal dagen gewoon niks en opeens belt hij weer alsof er niks aan de hand is? Als ik in die "stille" dagen bel of een appje stuur word ik gewoon genegeerd. Wanneer ik het meningsverschil dan nog eens aan haal krijg ik steeds te horen ja laten we het daar maar niet meer over hebben en het gezellig houden.
Stel ik me nou aan dat dit geen normaal volwassen gedrag is?
Ja, mannen zijn eerder conflictvermijdend, maar me dagen negeren en me daarna de mond snoeren vind ik dermate onprettig dat ik daar niks mee zou kunnen.
Iedereen reageert natuurlijk anders. Maar ik word wel echt pisnijdig als iemand eenzijdig beslist dat er even geen contact is. Vreselijk. Ik zou niet willen leven met een man die dat doet.

Maar ja, makkelijk gezegd. Jij bent misschien verder heel verliefd op hem. Weet hij ook dat je het vervelend vindt?
Bedankt voor jullie reacties.

Als dit gedrag blijft zie ik weinig toekomst in deze relatie. Ik wil een conflict gewoon uitpraten en hoef mijn gelijk niet te halen maar er wel op een volwassen manier over kunnen communiceren zonder stilzwijgen omdat hij dat niet leuk vindt. Maar ik ga toch maar eens een poging doen tot een gesprek waar ik duidelijk aangeef dat ik dit niet prettig vind.
Als dit zo blijft heeft het voor mij inderdaad weinig toekomst.
Joligeheidy schreef:
19-04-2018 20:47
Ja, mannen zijn eerder conflictvermijdend, maar me dagen negeren en me daarna de mond snoeren vind ik dermate onprettig dat ik daar niks mee zou kunnen.
Van mijn vriend, een aantal goede vrienden en mijn broer zie ik bijvoorbeeld dat ze niet willen praten zolang ze kwaad zijn.
Stap 1 Woede laten zakken (sommige zijn gerust 4 dagen witheet)
Stap 2 Uitrafelen van de situatie
Stap 3 Is het een probleem ja of nee?
Stap 4 Zo ja, oplossing bedenken.

Ik pakte dat ook op als negeren, maar zij zien dat als 'ruimte voor jezelf'.

Praten achteraf alleen als stap 3 een probleem bleek. Al praat ik het wel degelijk daarna uit als IK een probleem heb, en zij niet. De mond snoeren ben ik ook niet van gediend.
sterkte met dat gesprek...

alvast een :hug:
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven