Dochter en haar onzekere relatie

26-08-2014 22:01 85 berichten
Hai allen,



Het gaat om het volgende, graag zou ik jullie ideeën eens hierover willen.



Het betreft mijn dochter van begin twintig, een nederlandse jonge vrouw, ze heeft sinds een jaar een aparte relatie met een man van 31 van Marokkaanse komaf.

Zij zien elkaar maar 1x in de week.

Het punt ligt o.a daar.

Hij heeft doordeweeks een goede kantoorbaan, s'avonds werkt hij in het bedrijf van zijn vader/familie, in het weekend werkt hij een x aantal uur elders(ivm herkenbaarheid geen details daarover).

Volgens zijn zeggen wil hij zoveel mogelijk geld bij elkaar sparen om over een x aantal jaar op zijn lauweren te rusten, met haar.

Hij woont weer bij zijn ouders ivm het verkoop van zijn huis met verlies in zijn vorige relatie(zo'n 2jaar terug), en op deze wijze kan hij sparen en aflossen.

Als hij eens bij haar is, gaat alsnog vaak zijn telefoon, en zegt hij dat het zakelijk is, dus nog minder tijd met elkaar.

Ook is hij vaak weg naar Belgie ivm het bedrijf van zijn pa.

Het is onduidelijk wat voor bedrijf het is, daar laat hij weinig over los.

Volgens hem doet hij ook iets met aandelen.

Hij wil zo nog nog 5jaar doorgaan.

Dus van de 365 dagen ziet zij hem maar 52 dagen of minder.

Ook zal er in die tijd geen weekendjes samen zijn of eens een week samen weg.

Zijn telefoon staat s'avonds vaak uit.

Dus mocht er wat zijn met haar, kan ze hem niet bereiken.

Ook blijft hij nooit bij haar slapen.



Dat ze zijn ouders nog niet heeft ontmoet ligt aan hun cultuur zegt hij.

Ontmoeting tussen ouders en vriendin vindt pas plaats als er een huwelijk plaats vindt.

Dus zij moet nog zo'n 5jaar wachten voordat ze zijn familie gaat ontmoeten.

Want hij verwacht dan dat hij uitgewerkt is.

Hij is een echte control freak, wil altijd weten waar ze is.

Als hij weet dat ze om 17u vrij is, en hij belt haar op en ze geeft aan dat ze nog gezellig na zit te kletsen op haar werk, wordt hij boos.

Onder het mom dat ze toch niet zo lekker was? Dus wat doet ze daar dan nog?



Ze geeft bij mij aan dat deze situatie haar onzeker maakt, en ze voelt zich ongelukkig en eenzaam in een relatie die op deze wijze niet op te bouwen is.

Maar ze houdt wel veel van hem.



Ze heeft erg veel contact met mij hierover.

Ik heb deze man nog nooit ontmoet, en kan er niks van zeggen.

Hoewel ik mijn gedachten er wel over heb.

Ik vind dit een vreemde situatie.

Als je erg verliefd bent op iemand wil je naar mijn inzien elkaar toch wat vaker zien dan een uur of 4 of 5 in de week.



Dus..mijn vraag is wat zouden jullie hierbij denken?

Ik heb wel tegen haar gezegd dat ze eens de vragen die ze heeft op papier te zetten.

En dat eens gaat over denken.

Uiteraard heeft ze het met hem hier al een aantal keer over gesproken.

Het is meer een take it or leave it van zijn kant uit.
Eigenlijk is het heel simpel: als dit haar niet gelukkig maakt, kan ze er beter een punt achter zetten. Het hoe en waarom is niet belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadanni schreef op dinsdag 26 augustus 2014 23:08 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="oldwood in "Dochter en haar onzekere relatie"" class="messagelink">oldwood schreef op 26 augustus 2014 @ 23:03</a>:</b>

[...]





Nou, dat hoeft niet perse hé, ik ben 24, heb een man en heb nooit veel gestapt.

Dat ligt wel een beetje aan het aard van het beestje, zoals mijn ouders dat mooi zeggen.



Maar als ik jouw dochter was, zou ik ook de take it or leave it houding aannemen.

Issie nu helemaal belazerd, ze moeten elkaar nu zowat elke dag willen zien, elkaar platknuffelen en genieten van elkaar.

Lijkt mij een aparte man en ik denk dat hij niet helemaal eerlijk is.</div></blockquote>





Daar heb je ook gelijk in hoor, dat hoeft ook niet.

Maar het lijkt op dit moment wel dat ze vaak alleen thuis is, terwijl ze voorheen met vriendinnen de hort op ging, en nu doet ze dat nog nauwelijks.

Voor een aantal weken terug ging ze met een paar vriendinnen eindelijk weer eens op stap.

Onderweg naar huis kwamen ze bekenden tegen vanuit haar geboorteplaats, waarmee ze even wat ging drinken.

Haar vriend kwam daar een week of wat later achter en was pissend off, want dat had ze hem niet verteld.

Hij gaf toen aan dat hij haar daardoor wss niet meer kon vertrouwen.



Tja..



Oké dan is het inderdaad erg raar, dan zal ze zich waarschijnlijk van te voren bedenken om niet te gaan stappen omdat ze daar toch gezeur om krijgt met hem.

En ja als hij vind dat hij haar niet meer kan vertrouwen is dat raar, want zij kan hem juist niet vertrouwen.



En hoe over een paar jaar als hij achter over kan leunen na al die jaren hard werken, (als dat zo is) vind hij haar dan nog wel zo lief en zo leuk.



Vertel haar niet om het uit te maken, maar adviseer haar goed zonder over hem te oordelen.

Dat wil ze helemaal niet horen waarschijnlijk, en daar zal ze toch echt zelf achter moeten komen.

Maar gelukkig heeft ze dan een lieve moeder die er voor haar is
Weet je waar in België dat bedrijf van zijn vader zich bevindt?
Alle reacties Link kopieren
Jouw dochter is degene die haar ogen moet openen voor het bizarre gedrag van haar vriend. Jij kan daar als moeder weinig aan doen behalve dan dat je haar vertelt wat je vindt. Zij is degene die moet kiezen en handelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zeker zal ik haar niet zeggen het uit te maken.

Ze is 23, daar luistert ze toch niet naar.

Ik denk hardop met haar mee, en adviseer waar mogelijk.

Ze vraagt aan mij wat ik zou doen.

Nou iig niet alle feestdagen alleen te zijn.

En dat ik niet in de wachtkamer gezet wil worden zoals hierboven al mooi werd omschreven



En jazeker zal ik er voor haar zijn, altijd.



Ismene,

Antwerpen..
quote:Enn schreef op 26 augustus 2014 @ 23:30:

Jouw dochter is degene die haar ogen moet openen voor het bizarre gedrag van haar vriend. Jij kan daar als moeder weinig aan doen behalve dan dat je haar vertelt wat je vindt. Zij is degene die moet kiezen en handelen.





Klopt Enn,

Ik hoop ook dat dat gebeurd.

Soms herken ik die druktemaker niet meer.

Komt mede miss dat ze ouder en serieuzer wordt en gericht met haar toekomst bezig is.

Ze gaat vanaf volgende week fulltime een 4 jarig hbo opleiding doen.

En hij vindt wel dat ze daar volledig voor moet gaan.

Ja dat zal.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadanni schreef op 26 augustus 2014 @ 23:37:

[...]





Klopt Enn,

Ik hoop ook dat dat gebeurd.

Soms herken ik die druktemaker niet meer.

Komt mede miss dat ze ouder en serieuzer wordt en gericht met haar toekomst bezig is.

Ze gaat vanaf volgende week fulltime een 4 jarig hbo opleiding doen.

En hij vindt wel dat ze daar volledig voor moet gaan.

Ja dat zal.



ja, is ze lekker onder de pannen.



ik ken het van vrij dichtbij ( in de familie ) hoe een man een vrouw jarenlang volledig voor de gek hield naast zijn gezin, een pathologische leugenaar. Een leugendetector zou hij zo doorstaan.

en voor alle lastige vragen altijd een geloofwaardig antwoord.

maar intuitie klopte blijkbaar wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij getrouwd is, maar de kans is enorm groot dat je dochter alleen een neukertje voor nu is zolang er nog geen kuise bruid geregeld is vanuit het thuisland.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadanni schreef op 26 augustus 2014 @ 23:37:

[...]





Soms herken ik die druktemaker niet meer.

Komt mede miss dat ze ouder en serieuzer wordt en gericht met haar toekomst bezig is.

Ze gaat vanaf volgende week fulltime een 4 jarig hbo opleiding doen.

En hij vindt wel dat ze daar volledig voor moet gaan.

Ja dat zal.Oef.... het klinkt echt niet goed. Ik hoop dat het HBO haar hersenen wat doen rammelen want ze gaat voor een heel heftig leven kiezen als ze zo door gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nadanni schreef op 26 augustus 2014 @ 23:33:

Zeker zal ik haar niet zeggen het uit te maken.

Ze is 23, daar luistert ze toch niet naar.

Ik denk hardop met haar mee, en adviseer waar mogelijk.

Ze vraagt aan mij wat ik zou doen.

Nou iig niet alle feestdagen alleen te zijn.

En dat ik niet in de wachtkamer gezet wil worden zoals hierboven al mooi werd omschreven



En jazeker zal ik er voor haar zijn, altijd.



Ismene,

Antwerpen..

Ik woon, werk en studeer in Antwerpen. Kan altijd eens gaan zien bij het adres of het echt een bedrijf is (als je een adres of naam bezit).

Mooi dat je er altijd voor haar wil zijn. Zelf ben ik 24. Het is soms een moeilijke leeftijd, voor beide partijen. Een evenwicht vinden tussen kind zijn en volwassenheid. Je lijkt me een heel lieve en bezorgde moeder, dat zal je dochter ook wel inzien.



Ik ben nog jong, kan geen opvoedkundig advies geven. Mijn raad is, blijf in gesprek. Steun haar. Kan me inbeelden dat het soms moeilijk is om niets te zeggen. Zorg ervoor dat ze steeds een veilige haven heeft om op terug te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar verhaal, die aan alle kanten rammelt.



Waarom verteld hij niet precies wat voor bedrijf zijn vader heeft?

En bovendien, als iemand zoveel werkt is het bijna ongezond. Hij heeft geen vrije tijd. Dit lijkt mij niet lang vol te houden.



Waarom wil hij jou niet ontmoeten?



Ik denk inderdaad dat het flinke foute boel

Is. En dat je je dochter moet beschermen. Zij verdient beter dan dit!
quote:yadan schreef op 27 augustus 2014 @ 00:18:

Heel raar verhaal, die aan alle kanten rammelt.



Waarom verteld hij niet precies wat voor bedrijf zijn vader heeft?

En bovendien, als iemand zoveel werkt is het bijna ongezond. Hij heeft geen vrije tijd. Dit lijkt mij niet lang vol te houden.



Waarom wil hij jou niet ontmoeten?



Ik denk inderdaad dat het flinke foute boel

Is. En dat je je dochter moet beschermen. Zij verdient beter dan dit!Maar hoe kan ze haar dochter beschermen?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet goed, niet alles gelezen maar aangezien ze nog jong is denk ik ook niet dat ze veel ervaring heeft met lange relaties. Het is zo belangrijk dat ze nu geniet van haar vrijheid en juist van het nakletsen op werk. Ik ben alleen bang dat ze zelf tot dit inzicht moet gaan komen, fijn dat ze hierin wel open is naar jou, ik zou haar niet teveel op de negatieve feiten drukken. Het is belangrijk dat ze haar hart bij je blijft luchten en jij dan in kan laten zien dat het zo niet hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 00:04:

[...]



Ik woon, werk en studeer in Antwerpen. Kan altijd eens gaan zien bij het adres of het echt een bedrijf is (als je een adres of naam bezit).

Mooi dat je er altijd voor haar wil zijn. Zelf ben ik 24. Het is soms een moeilijke leeftijd, voor beide partijen. Een evenwicht vinden tussen kind zijn en volwassenheid. Je lijkt me een heel lieve en bezorgde moeder, dat zal je dochter ook wel inzien.



Ik ben nog jong, kan geen opvoedkundig advies geven. Mijn raad is, blijf in gesprek. Steun haar. Kan me inbeelden dat het soms moeilijk is om niets te zeggen. Zorg ervoor dat ze steeds een veilige haven heeft om op terug te vallen.Volledig mee eens, denk dat dat heel belangrijk is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat jouw dochter zichzelf niet beter gunt dan dit?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Miss geen loverboy maar dit is niet goed! Je moederinstinct laat je niet in de steek ben ik bang hoe je dit het beste kan aanpakken geen idee, moeilijk hoor
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Smulrol het dichtst erbij zit. Maar het hoeft niet eens een bruid uit het thuisland te worden. Het Marokkoforum staat ook vol met wanhopige hier geboren Marokkaanse meiden met rammelende eierstokken van ongeveer 30 jaar, die nog nooit een man hebben aangeraakt.



Maar ja, dit kan nog gebaseerd zijn op vooroordeel. Maar wat geen vooroordeel is, is het volgende. Niemand die eerlijk werkt, kan in vijf jaar zoveel verdienen, dat hij daarna niet meer hoeft te werken, temeer dat hij nu ook nog schulden heeft uit zijn vorig huwelijk.



En wat is zijn levensdoelstelling dan. Hij lekker 's middags en 's nachts in het café zitten met zijn maten, en zijn vrouw verplicht thuis laten zitten. Oh ja en 's morgens op bed blijven liggen. Van dit soort gevallen staat het Marokkoforum ook vol van.
Die heeft zeker wat te verbergen...mn nekharen gingen omhoog van dit verhaal. Dochterlief voelt het ook wel ergens.Daarom is ze niet gelukkig.Ik zou mn dochter aanraden om dit niet te pikken.
Zo een bullshitverhaal van die man.
Alle reacties Link kopieren
Een loverboy is het zeker niet, want dan was hij wel veel meer in de buurt van jouw dochter om haar aan zich te laten binden.



Volgens mij is hier is hier veel meer spreke van een cultuurverschil. Marokkaanse (Turkse, islamitische) mannen willen het leven van hun bepalen. Dus de mannen bepalen wat een vrouw wel en niet mag doen en wanneer ze thuis horen te zijn.



Zeker als jouw dochter goed gebekt is en het kaas niet van haar brood laat eten, kan dat voor behoorlijke irritaties bij deze mannen zorgen. Dit ontaardt dan in een gevoel dat ze de controle verliezen en daar door ontstaat vaak lichamelijk geweld. Geloof mij, ik heb al veel Nederlandse vrouwen in een relatie met een Marokkaanse man, met een zonnebril op haar werk zien verschijnen om de gezwollen ogen te bedekken.



Het is tekenend, dat jouw dochter nu al niet meer spontaan uitgaat, met haar vriendinnen. Dat is, in mij beleving, wel een teken aan de wand.
Alle reacties Link kopieren
Je dochter is volwassen laat het haar zelf oplossen. Hoe meer je als ouder er op hamert dat hij niet goed is, hoe harder je haar in zijn richting duwt. Laat haar haar eigen conclusies trekken ook al duurt het zo een tijd langer.

Leren van haar eigen fouten is de enige manier waarop zij als volwassene kan ontdekken wat zij wel en niet wil accepteren in een relatie.



Je kunt natuurlijk ook gaan speuren en er achter komen dat deze man zijn zaken mogelijk niet zo fris zijn of dat hij er nog een paar schatjes op na houdt. Ik kan je echter verzekeren dat je van een koude kermis thuis komt wanneer je als ouders deze info boven water haalt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2014 @ 01:32:

Hoe komt het dat jouw dochter zichzelf niet beter gunt dan dit?Heel goede vraag!
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft iets te verbergen anders was hij gewoon duidelijk over waar hij woont en werkt.

Het is of een gezin, of iets illegaals.



Beide moet je niet willen en buiten dat waarom wil een slimme meid een relatie met iemand waarvan ze niet eens weet waar hij woont?
quote:nadanni schreef op 26 augustus 2014 @ 22:54:

Milna,

Dat maakt ook niet uit.

Het gaat mij erom of de Marokkaanse cultuur ook echt zo is?





ik ben zelf niet Marokkaans, maar ik heb wel een aantal Marokkaanse vriendinnen die allemaal hetzelfde vertellen hierover.



in het algemeen trouwen Marokkaanse mannen met een Marokkaanse vrouw die nog maagd is. Er zijn uitzonderingen, maar een vrouw zoals je dochter die én niet Marokkaans is én geen maagd meer, maakt geen kans op meer dan wat er nu is. Marokkaanse jongens hebben wel Nederlandse vriendinnen voordat ze trouwen, maar dat is voor de makkelijke, vrijblijvende seks. Dat weet iedereen. Het is wel zo dat je als Marokkaan alleen serieuze relaties voorstelt aan je ouders, dus alleen vrouwen waar je mee wil trouwen. Je neemt niet elk vriendinnetje mee naar huis.
BGB

Goede vraag waarom zij zichzelf niet beter gunt.

Ik ga haar dat vanavond eens vragen.

Het antwoord zal zijn "maar ik hou heeeeel veel van hem, en hij is best lief"..



Viva-Amber,

Zoals ik al eerder heb omschreven, zal ik nooit zeggen wat ze wel of niet moet doen, dat mag ze zelf doen.

Ik ben er voor haar.



Tweeling,

Sowieso is er een cultuur verschil, het lijkt of ze daar soms heel makkelijk over doet



Yadan,

Ja dat is dus ook onze vraag.

Waar en wat voor bedrijf is het..iets met transport

Dat hij mij of ons nog niet wil ontmoeten, is dat de marokkaanse cultuur verteld dat de ontmoeting pas plaats vindt wanneer er een huwelijk plaats gaat vinden.

Aldus zijn sprookje.



Hij wil zoveel geld binnen halen de komende jaren zodat hij nog een dag of 2 hoeft of kan werken.

Voor nu stimuleert hij om haar studie te gaan volgen.

En daar heb ik ook allerlei vragen over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven