dochter naar griekeland voor 8 maanden , help!
maandag 31 maart 2025 om 23:37
hallo allemaal,
mijn dochter is nu 18 en doet een opleiding waarvoor ze straks 8 maanden moet gaan stage lopen in Griekenland,
Superleuk voor haar natuurlijk, ervaring van haar leven en ik hoop dat ze ervan geniet en er veel van leert maar ik heb het er zo moeilijk mee.
8 maanden lijkt zo lang
Ze is er niet met kerst, niet met oud en nieuw, niet met haar verjaardag.
Ik ga haar zo missen , maar probeer haar dat zo weinig mogelijk te laten merken.
Hoe ga ik hier het beste mee om??
Iemand nog tips om mijn gedachten te verzetten?
En tips om haar gewoon lekker te laten gaan zonder dat ze zich misschien zorgen om me maakt?
mijn dochter is nu 18 en doet een opleiding waarvoor ze straks 8 maanden moet gaan stage lopen in Griekenland,
Superleuk voor haar natuurlijk, ervaring van haar leven en ik hoop dat ze ervan geniet en er veel van leert maar ik heb het er zo moeilijk mee.
8 maanden lijkt zo lang
Ze is er niet met kerst, niet met oud en nieuw, niet met haar verjaardag.
Ik ga haar zo missen , maar probeer haar dat zo weinig mogelijk te laten merken.
Hoe ga ik hier het beste mee om??
Iemand nog tips om mijn gedachten te verzetten?
En tips om haar gewoon lekker te laten gaan zonder dat ze zich misschien zorgen om me maakt?
woensdag 9 april 2025 om 17:00
Absoluut mag jij dat…
Ik weet nog zo goed. Ik was rauw 18 jaar en vertrok voor 4 weken naar Zuid Afrika. Er waren toen geen internets enzo.
Ik stond dolblij op Schiphol. Mijn moeder heeft denk ik doodsangsten gehad. Ik zag het in haar ogen toen ik verdween achter de douane. Ze heeft er nooit geen woord over gezegd. Later in het leven leerde ik dat ze alles eraan heeft gedaan om haar angsten niet door te geven aan mij. (Omdat haar moeder dat op haar heeft geprojecteerd) . Dus met tranen heeft ze mij met regelmaat laten gaan, in de achtbaan, de heartbraker, en op reis… zonder het tegen te houden. En te slikken. Loslaten.
En dat maakt mijn moeder, hoe het ook verder loopt, een geweldige moeder. ,
Ik weet nog zo goed. Ik was rauw 18 jaar en vertrok voor 4 weken naar Zuid Afrika. Er waren toen geen internets enzo.
Ik stond dolblij op Schiphol. Mijn moeder heeft denk ik doodsangsten gehad. Ik zag het in haar ogen toen ik verdween achter de douane. Ze heeft er nooit geen woord over gezegd. Later in het leven leerde ik dat ze alles eraan heeft gedaan om haar angsten niet door te geven aan mij. (Omdat haar moeder dat op haar heeft geprojecteerd) . Dus met tranen heeft ze mij met regelmaat laten gaan, in de achtbaan, de heartbraker, en op reis… zonder het tegen te houden. En te slikken. Loslaten.
En dat maakt mijn moeder, hoe het ook verder loopt, een geweldige moeder. ,
donderdag 10 april 2025 om 15:56
Dat is dus ook wat ik probeer te doen.
Ik zelf ben niet zo'n globetrotter, ik sta liever met beide benen stevig op Nederlandse bodem.
Maar dochterlief heeft het reis gen van haar papa gekregen en heeft met haar 18 jaar al meer van de wereld gezien dan ik met mijn 52 jaar.
Vanmiddag even lekker de stad in geweest, en dan kletst ze honderduit, zo gezellig.
Dat zijn dus die dingen die ik straks zo ga missen.
Nog een weekje, ik kijk er zo tegenop
Ik zelf ben niet zo'n globetrotter, ik sta liever met beide benen stevig op Nederlandse bodem.
Maar dochterlief heeft het reis gen van haar papa gekregen en heeft met haar 18 jaar al meer van de wereld gezien dan ik met mijn 52 jaar.
Vanmiddag even lekker de stad in geweest, en dan kletst ze honderduit, zo gezellig.
Dat zijn dus die dingen die ik straks zo ga missen.
Nog een weekje, ik kijk er zo tegenop
zaterdag 12 april 2025 om 22:38
Vandaag de verjaardag van ex gevierd met de kids.
Zonen met aanhang, dochters met aanhang en kleindochter.
Gelijk ook een soort afscheidsfeestje van dochterlief.
Ze had het even moeilijk met het afscheid nemen van haar broer. Die twee hebben iets samen.
Hij moest ook even slikken, hij is nu 26 en stapelgek op zijn zusjes en op de jongste in het speciaal.
Ik raakte er zelf heel ontroerd van.
Het is een grote stoere vent die aan vechtsport doet met spierballen om u tegen te zeggen.
Maar als het op zijn zusje aankomt heel zacht en lief.
Zonen met aanhang, dochters met aanhang en kleindochter.
Gelijk ook een soort afscheidsfeestje van dochterlief.
Ze had het even moeilijk met het afscheid nemen van haar broer. Die twee hebben iets samen.
Hij moest ook even slikken, hij is nu 26 en stapelgek op zijn zusjes en op de jongste in het speciaal.
Ik raakte er zelf heel ontroerd van.
Het is een grote stoere vent die aan vechtsport doet met spierballen om u tegen te zeggen.
Maar als het op zijn zusje aankomt heel zacht en lief.
zaterdag 19 april 2025 om 11:55
Nog een dag of 2 en dan is het showtime.
Afgelopen week een paar keer met dochterlief de stad in geweest voor de laatste spulletjes, samen gelunched en een spelletjes avond gehad met haar vader.
Ik doe het tot nu toe goed, kijk er tegen op maar hou me verder goed.
Dochter begint de kriebels te krijgen, heeft er zin in, maar kijkt er ook wel tegenop, heel logisch lijkt me.
Kamer bij papa word steeds leger, laatjes leeg , planken leeg. Soms best even slikken.
Afgelopen week een paar keer met dochterlief de stad in geweest voor de laatste spulletjes, samen gelunched en een spelletjes avond gehad met haar vader.
Ik doe het tot nu toe goed, kijk er tegen op maar hou me verder goed.
Dochter begint de kriebels te krijgen, heeft er zin in, maar kijkt er ook wel tegenop, heel logisch lijkt me.
Kamer bij papa word steeds leger, laatjes leeg , planken leeg. Soms best even slikken.
dinsdag 22 april 2025 om 13:29
Dochterlief is gister vertrokken.
Nog snel ff fotos gemaakt voor die tijd en geknuffeld en haar verteld hoe trots ik op haar ben een hoeveel ik van haar hou een dat ze vooral moest genieten van alles wat haar nu overkomt.
Daarna met mijn zus op stap geweest om de zinnen te verzetten.
Vanmorgen ( video) belde ze al, mam, er zit een vlek in mijn favo topje, hoe krijg ik die eruit?
En ik kreeg een tour van haar plekje.
Tis een klein studiootje, maar wel alleen van haar.
Ze was zich heerlijk aan het nestelen.
Er waren alleen wat problemen en die moesten nog worden verholpen.
Haar ogen stonden triest en dan wil ik wel door die telefoon kruipen om haar te helpen.
Ze kan het zelf een ik weet dat ze het kan, maar het is wel mijn guppy.
En ik mis haar, ik mis haar zo......
Nog snel ff fotos gemaakt voor die tijd en geknuffeld en haar verteld hoe trots ik op haar ben een hoeveel ik van haar hou een dat ze vooral moest genieten van alles wat haar nu overkomt.
Daarna met mijn zus op stap geweest om de zinnen te verzetten.
Vanmorgen ( video) belde ze al, mam, er zit een vlek in mijn favo topje, hoe krijg ik die eruit?
En ik kreeg een tour van haar plekje.
Tis een klein studiootje, maar wel alleen van haar.
Ze was zich heerlijk aan het nestelen.
Er waren alleen wat problemen en die moesten nog worden verholpen.
Haar ogen stonden triest en dan wil ik wel door die telefoon kruipen om haar te helpen.
Ze kan het zelf een ik weet dat ze het kan, maar het is wel mijn guppy.
En ik mis haar, ik mis haar zo......
woensdag 23 april 2025 om 21:02
@ wolkie
Dank je wel. Het zal terzijnertijd ook wel beter gaan hoor, maar nu nog ff niet.
Ze belt appt en video belt geregeld en dat is wel fijn.
Ze is gelukkig niet helemaal alleen, ze is met 4 andere schoolvriendinnen.
Overdag gaat het eigenlijk best goed, van te druk om het te missen.
Maar dan komt de nacht en dan is alleen toch wel heel alleen
Dank je wel. Het zal terzijnertijd ook wel beter gaan hoor, maar nu nog ff niet.
Ze belt appt en video belt geregeld en dat is wel fijn.
Ze is gelukkig niet helemaal alleen, ze is met 4 andere schoolvriendinnen.
Overdag gaat het eigenlijk best goed, van te druk om het te missen.
Maar dan komt de nacht en dan is alleen toch wel heel alleen
vrijdag 25 april 2025 om 13:25
Tot nu toe gaat het goed, af en toe mis ik haar heel erg, meestal savonds en dan mag ik van mijzelf even wat tranen plengen maar dan is het ook weer over.
Zondag gaan we uit eten met mijn ex schoonouders.
Terugkerend jaarlijks ritueel, altijd heel gezellig en dochter is er dan altijd bij.
Nu zal ze er niet zijn en dat is dan toch die lege plek aan tafel.
Het zal wel wennen tzt.
Dochterlief vind langzaam haar draai, heeft al ontdekt dat ze ouzo niet lekker vind
Zondag gaan we uit eten met mijn ex schoonouders.
Terugkerend jaarlijks ritueel, altijd heel gezellig en dochter is er dan altijd bij.
Nu zal ze er niet zijn en dat is dan toch die lege plek aan tafel.
Het zal wel wennen tzt.
Dochterlief vind langzaam haar draai, heeft al ontdekt dat ze ouzo niet lekker vind

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in