Dus, mag ik je zien?

22-04-2010 21:02 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze belde me vanmiddag, mijn zusje. Vier jaar heb ik haar niet gezien.

Ze had zaken uit te zoeken, op een rijtje te zetten.

Ze wilde rust en ze was er dan ook ineens vandoor.

Ik heb haar gesmeekt terug te komen, maar ze wilde met rust gelaten worden. Ik heb haar gevraagd niet te lang weg te blijven, maar ze zou wel zien en ik moest me vooral niet druk maken.

Dat was vier jaar terug. Ik heb haar één keer gesproken sindsdien.

En nu belde ze dus vanmiddag. Of we af konden spreken.

Ze wilde me graag zien. Ze klonk goed.

We gaan elkaar morgen zien. Ik ben er zenuwachtig van.

En blij, want ik kan mijn zusje vasthouden na vier jaar.

Maar ben ook boos op haar, voel ik nu (weer), want eigenlijk heb ik het nooit helemaal begrepen.

En nu zit hier maar stom te janken in mijn eentje en ik voel van alles en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oh dat zal een verrassing geweest zijn. Maar wel fijn dat ze kontakt zoekt. Ik hoop dat jullie weer kontakt houden en dat jullie morgen een gezellige hernieuwde ontmoeting hebben.

Vráág dingen aan haar...leg haar uit dat je haar graag wilt begrijpen.

Veel plezier en stevig vasthouden he, je zussie
Ben ik nou zo'n emotionele muts, dat ik bij het lezen van de OP wat voelde prikken in mijn ogen?
Iets anders
Nee hoor Sarah Scott
Wat fijn voor je! Dat ze je blijkbaar mist, dat ze contact met je wil..

Mijn broer is ook 'weggelopen' vier jaar terug. En nog steeds hoop ik dat hij op een dag belt met de vraag of we weer contact kunnen hebben. Dat hij niet meer weggaat.

Heel veel succes en ik hoop dat het goed is!
Fijn zeg Bright Eyes!! Geniet ervan en stel idd vragen!!
Bedankt voor jullie lieve reacties...

Het is echt bizar, zit al de hele middag te shaken en heb een hartslag die niet gezond kan zijn, haha.

Ja, ik heb zoveel vragen en ik zal ze ook zeker stellen als dat goed voelt... wil 'r niet gelijk weer wegjagen
Vraag al je vragen, maar waak ervoor dat je open en zonder verwijt jegens haar opereert. Het laatste wat je wilt (denk ik) is een ruzie achtig vraggesprek waarin jij redenen en schuldverklaringen eist.

Open vragen, laat haar vertellen.

Maar vooral: geniet ervan dat ze er is na al die tijd. Probeer het fijn te hebben (je weet immers niet wanneer de volgende keer weer zal zijn)

En ik zou zelf denk ik een fototoestel meenemen
Ik hoop dat jullie het heel leuk hebben morgen Bright Eyes. Probeer in ieder geval niet direct met allerlei verwijten of lastige vragen te komen, hoe moeilijk dat ook voor je is!

Heel veel plezier en geniet ervan!
Ik zou het stellen van al die vragen even uitstellen. Geniet ervan dat de eerste stap is gezet en neem de tijd om weer tot elkaar te komen. Wat in vier jaar is misgelopen kan niet in een middag worden rechtgezet. Rustig aan dus. En gefeliciteerd.
Och wat fijn..... en wat vreemd tegelijkertijd he?

Ik voel me blij worden voor je en ik snap ook dat je boos bent.

Dikke

Jij bent een lief zussie
Wat fijn dat ze terug is. Luister naar haar verhaal, en heb het geduld om het verhaal in etappes te laten komen.

Geniet van het weerzien!

En nee hoor Sarah, of nou ja, misschien ook wel, maar dan ben je in ieder geval niet alleen .
Jee bright eyes...

Je verhaal laat mij niet koud.

Wat fijn dat je zus weer contact opneemt!

Dat moet een grote drempel zijn geweest na zo'n lange tijd.

Onzeker over hoe jij dat zal ontvangen, moeilijk om weer terug in een oud leventje te stappen dat je om redenen hebt achtergelaten(al hoeft dat niets met JOU te maken te hebben,het kan wel veel losmaken bij haar)

En toch.. ze belt je!

Wat moet je belangrijk zijn voor haar.

Verwarrend voor jou, zoals je het zelf al schrijft, strijd tussen blijdschap en boosheid (onbegrip).

Spannend voor beide.

Ik zou zeggen, geniet samen van het eerste contact weer na deze lange tijd!

Luister naar elkaar, geef ruimte weer even te wennen, al kan het ook best zijn dat dat naturally gaat.

Vragen, je onbegrip...

Ik hoop dat er de komende tijd nog veel ruimte komt om ook dat aan bod te laten komen

Voor nu zou ik eerst het positieve aangaan samen.

Schrijf eventueel je vragen op, of in elk geval die die het belangrijkste zijn voor jou.

Misschien een kort briefje voor dr waarin je ze stelt?

Soms is het moeilijk te zeggen maar als ze het kan lezen kan ze misschien wel antwoord geven.
Hier ook kippenvel.

Geniet er morgen van.

Vorig jaar heb ik meegemaakt hoe twee zussen elkaar na 25 jaar weer zagen. Wat ik echt super goed vond was dat zij elkaar geen verwijten gemaakt hebben en in eerste instantie 'in het nu' bleven. Ik denk dat het daardoor gelukt is om contact te houden. Ik hoor nu van zus A dat ze langzaam kunnen praten over 'vroeger' en over waarom de een het contact verbroken heeft. Liefde en geduld waren de sleutelwoorden bij hen. Misschien ligt dat bij jullie anders.

Ik duim voor je dat het morgen goed is, hoe t dan ook is.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
mooi meis...fijn
We gaan naar de dierentuin morgen.

Zijn we ook niet direct "verplicht" tot een zwaar gesprek of moeilijke vragen.

Nogmaals, ik heb wel een heleboel vragen, maar begrijp ook zeker dat het niet handig is om die morgen gelijk allemaal voor te werpen.

Alles op z'n tijd (hoop ik)
Ik zou de vragen even de vragen laten en gewoon kijken hoe het gesprek verloopt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Heel veel plezier morgen! Wat zullen jullie allebei een bijzondere dag hebben. Geniet ervan!
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Wat fijn dat ze heeft gebeld!

Geniet van de dag, en knuffel haar
geniet en geniet, geen vragen stellen, in het nu blijven.
quote:noanne schreef op 22 april 2010 @ 21:35:

Hier ook kippenvel.

Geniet er morgen van.

Vorig jaar heb ik meegemaakt hoe twee zussen elkaar na 25 jaar weer zagen. Wat ik echt super goed vond was dat zij elkaar geen verwijten gemaakt hebben en in eerste instantie 'in het nu' bleven.

Ik heb vorig jaar mijn vader teruggezien na meer dan 10 jaar en het rare was dat alles wat er gebeurd was op dat moment wegviel. Ook heb ik na een aantal jaar geen contact, weer contact opgenomen met een vriendin die even genoeg van me had en ook met haar heb ik die ervaring gehad.

Succes morgen, het komt allemaal vast goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven