Dus, mag ik je zien?
donderdag 22 april 2010 om 21:02
Ze belde me vanmiddag, mijn zusje. Vier jaar heb ik haar niet gezien.
Ze had zaken uit te zoeken, op een rijtje te zetten.
Ze wilde rust en ze was er dan ook ineens vandoor.
Ik heb haar gesmeekt terug te komen, maar ze wilde met rust gelaten worden. Ik heb haar gevraagd niet te lang weg te blijven, maar ze zou wel zien en ik moest me vooral niet druk maken.
Dat was vier jaar terug. Ik heb haar één keer gesproken sindsdien.
En nu belde ze dus vanmiddag. Of we af konden spreken.
Ze wilde me graag zien. Ze klonk goed.
We gaan elkaar morgen zien. Ik ben er zenuwachtig van.
En blij, want ik kan mijn zusje vasthouden na vier jaar.
Maar ben ook boos op haar, voel ik nu (weer), want eigenlijk heb ik het nooit helemaal begrepen.
En nu zit hier maar stom te janken in mijn eentje en ik voel van alles en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Ze had zaken uit te zoeken, op een rijtje te zetten.
Ze wilde rust en ze was er dan ook ineens vandoor.
Ik heb haar gesmeekt terug te komen, maar ze wilde met rust gelaten worden. Ik heb haar gevraagd niet te lang weg te blijven, maar ze zou wel zien en ik moest me vooral niet druk maken.
Dat was vier jaar terug. Ik heb haar één keer gesproken sindsdien.
En nu belde ze dus vanmiddag. Of we af konden spreken.
Ze wilde me graag zien. Ze klonk goed.
We gaan elkaar morgen zien. Ik ben er zenuwachtig van.
En blij, want ik kan mijn zusje vasthouden na vier jaar.
Maar ben ook boos op haar, voel ik nu (weer), want eigenlijk heb ik het nooit helemaal begrepen.
En nu zit hier maar stom te janken in mijn eentje en ik voel van alles en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
donderdag 22 april 2010 om 21:06
donderdag 22 april 2010 om 21:14
donderdag 22 april 2010 om 21:15
Vraag al je vragen, maar waak ervoor dat je open en zonder verwijt jegens haar opereert. Het laatste wat je wilt (denk ik) is een ruzie achtig vraggesprek waarin jij redenen en schuldverklaringen eist.
Open vragen, laat haar vertellen.
Maar vooral: geniet ervan dat ze er is na al die tijd. Probeer het fijn te hebben (je weet immers niet wanneer de volgende keer weer zal zijn)
En ik zou zelf denk ik een fototoestel meenemen
Open vragen, laat haar vertellen.
Maar vooral: geniet ervan dat ze er is na al die tijd. Probeer het fijn te hebben (je weet immers niet wanneer de volgende keer weer zal zijn)
En ik zou zelf denk ik een fototoestel meenemen
donderdag 22 april 2010 om 21:16
donderdag 22 april 2010 om 21:17
Jee bright eyes...
Je verhaal laat mij niet koud.
Wat fijn dat je zus weer contact opneemt!
Dat moet een grote drempel zijn geweest na zo'n lange tijd.
Onzeker over hoe jij dat zal ontvangen, moeilijk om weer terug in een oud leventje te stappen dat je om redenen hebt achtergelaten(al hoeft dat niets met JOU te maken te hebben,het kan wel veel losmaken bij haar)
En toch.. ze belt je!
Wat moet je belangrijk zijn voor haar.
Verwarrend voor jou, zoals je het zelf al schrijft, strijd tussen blijdschap en boosheid (onbegrip).
Spannend voor beide.
Ik zou zeggen, geniet samen van het eerste contact weer na deze lange tijd!
Luister naar elkaar, geef ruimte weer even te wennen, al kan het ook best zijn dat dat naturally gaat.
Vragen, je onbegrip...
Ik hoop dat er de komende tijd nog veel ruimte komt om ook dat aan bod te laten komen
Voor nu zou ik eerst het positieve aangaan samen.
Je verhaal laat mij niet koud.
Wat fijn dat je zus weer contact opneemt!
Dat moet een grote drempel zijn geweest na zo'n lange tijd.
Onzeker over hoe jij dat zal ontvangen, moeilijk om weer terug in een oud leventje te stappen dat je om redenen hebt achtergelaten(al hoeft dat niets met JOU te maken te hebben,het kan wel veel losmaken bij haar)
En toch.. ze belt je!
Wat moet je belangrijk zijn voor haar.
Verwarrend voor jou, zoals je het zelf al schrijft, strijd tussen blijdschap en boosheid (onbegrip).
Spannend voor beide.
Ik zou zeggen, geniet samen van het eerste contact weer na deze lange tijd!
Luister naar elkaar, geef ruimte weer even te wennen, al kan het ook best zijn dat dat naturally gaat.
Vragen, je onbegrip...
Ik hoop dat er de komende tijd nog veel ruimte komt om ook dat aan bod te laten komen
Voor nu zou ik eerst het positieve aangaan samen.
donderdag 22 april 2010 om 21:35
Hier ook kippenvel.
Geniet er morgen van.
Vorig jaar heb ik meegemaakt hoe twee zussen elkaar na 25 jaar weer zagen. Wat ik echt super goed vond was dat zij elkaar geen verwijten gemaakt hebben en in eerste instantie 'in het nu' bleven. Ik denk dat het daardoor gelukt is om contact te houden. Ik hoor nu van zus A dat ze langzaam kunnen praten over 'vroeger' en over waarom de een het contact verbroken heeft. Liefde en geduld waren de sleutelwoorden bij hen. Misschien ligt dat bij jullie anders.
Ik duim voor je dat het morgen goed is, hoe t dan ook is.
Geniet er morgen van.
Vorig jaar heb ik meegemaakt hoe twee zussen elkaar na 25 jaar weer zagen. Wat ik echt super goed vond was dat zij elkaar geen verwijten gemaakt hebben en in eerste instantie 'in het nu' bleven. Ik denk dat het daardoor gelukt is om contact te houden. Ik hoor nu van zus A dat ze langzaam kunnen praten over 'vroeger' en over waarom de een het contact verbroken heeft. Liefde en geduld waren de sleutelwoorden bij hen. Misschien ligt dat bij jullie anders.
Ik duim voor je dat het morgen goed is, hoe t dan ook is.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
donderdag 22 april 2010 om 21:43
donderdag 22 april 2010 om 21:44
donderdag 22 april 2010 om 22:02
quote:noanne schreef op 22 april 2010 @ 21:35:
Hier ook kippenvel.
Geniet er morgen van.
Vorig jaar heb ik meegemaakt hoe twee zussen elkaar na 25 jaar weer zagen. Wat ik echt super goed vond was dat zij elkaar geen verwijten gemaakt hebben en in eerste instantie 'in het nu' bleven.
Ik heb vorig jaar mijn vader teruggezien na meer dan 10 jaar en het rare was dat alles wat er gebeurd was op dat moment wegviel. Ook heb ik na een aantal jaar geen contact, weer contact opgenomen met een vriendin die even genoeg van me had en ook met haar heb ik die ervaring gehad.
Succes morgen, het komt allemaal vast goed
Hier ook kippenvel.
Geniet er morgen van.
Vorig jaar heb ik meegemaakt hoe twee zussen elkaar na 25 jaar weer zagen. Wat ik echt super goed vond was dat zij elkaar geen verwijten gemaakt hebben en in eerste instantie 'in het nu' bleven.
Ik heb vorig jaar mijn vader teruggezien na meer dan 10 jaar en het rare was dat alles wat er gebeurd was op dat moment wegviel. Ook heb ik na een aantal jaar geen contact, weer contact opgenomen met een vriendin die even genoeg van me had en ook met haar heb ik die ervaring gehad.
Succes morgen, het komt allemaal vast goed