een ander ontmoet.. wie is nu de ware!!

17-08-2009 17:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden! Hier nog zo’n heerlijke twijfelaar die benieuwd is naar jullie mening ;)

Ik ben Cynthia, 25 jaar. Ik heb een vriendje vanaf mn pubertijd, nu al 8 jaar relatie, samen huisje boompje beestje jaja. Alleen nog geen kind.. gaan we ook nog niet aan beginnen, ik wil namelijk 100% zeker zijn voordat ik een kind opzadel met een scheiding.. jaja ik denk ver vooruit. maar that's me.

Wat ik nu weer meegemaakt heb.. ik heb ‘een ander’ ontmoet.

Wat nu.. ik zal je uitleggen wat mij gevoelens hier over zijn;

Ik denk van ; he wat houd ik van mijn vriend, heerlijk die vastigheid al jaren. Ik hou zoveel van deze jongen zoveel denk ik nooit meer van iemand te houden, ik denk dat ik geen leven heb zonder hem. Vast wel, maar ik denk dat ik dan mn one and only liefde van mn leven aan de kant zou zetten. Maarja. Toch mis ik diepgang. Dus nu heb ik iemand ontmoet bij wie ik wel die diepgang heb.

Of is dit het begin van mn ‘nieuwe leven’?

Wat is toch dat bruisende gevoel..

Soms lijk ik wel een bloem die opengaat als ik bij die ander ben.

Maar als ik met mn huidige vriend ben gaat de bloem niet open. En voel ik alleen maar vertrouwdheid. Maar de passie, de glow, de sparkle is weg. Het heeft zich ingeruild voor een intens, inmens gevoel van houden van. Dat staat zo sterk als een huis. Maar toch zijn we uit elkaar gegroeid. En heb ik geen zin meer in sex met hem. Wel in knuffelen hoor. Ik knuffel hem graag en denk o gossie wat ben je toch m’n lieve schat. Maar that’s it….

Zie ik het nou goed dat ik er goed aan zou doen om..

De liefde van mn leven (maybe) te laten lopen.. en dan bedoel ik allebei! Want bij de 1 heb ik ‘ware liefde en bij de ander heb ik naar mijn idee hetgeen wat de ene me niet kan geven.. verwarrend hoor. Kan iemand me helpen…

M’n eigen gang gaan en doen wat voor mezelf het beste is. Zijn er meer meiden die denken van ; nou zeg hee dit is het niet meer voor mij, ik kap ermee . dat zijn dan toch meiden die heel niet trouw blijven aan liefde. Die voelen dan ook blijkbaar geen liefde en hechting, binding. Nou ik wel. Maar als ik deze gevoelens heb, dan moet er toch iets schorten. Kijk ik verveel me vaak met hem.

Dus vaak ga ik mn eigen gang, en doen we dingen afzonderlijk. Dat is erin geslopen. En ik weet wel dat jullie gaan vragen van ja is dat dan wat je wil? Of.. ga dan eens samen wat doen. Maar dat stadium ben ik al voorbij volgens mij. Want nee dit wil ik niet maar die vastigheid vind ik heerlijk.

die vastigheid kan 'mn mogelijke nieuwe vriend' me niet garanderen daarom durf ik niet te 'gaan'. en waarvoor zou ik willen gaan .. mn huidige vriend heeft ook zo'n lieve familie.. damn waar heb ik het over, ik houd toch van mn vriend.. maar ik kijk eigelijk al jaren ook naar andere mannen omdat ik mn eigen vriend niet meer knap vind.. maar uiterlijk is toch ook niet zaligmakend.. ben ik gelukkig, is dit alles, haal ik hier de rest van mn leven voldoening uit.. hoe kan ik deze vragen beantwoorden pff ik zou het niet weten hoor. twijfelaartje ben ik!

… ok.. I’ll quit my ‘''blablabla''’, nu is het jullie beurt gooi het eruit meiden ;)
Als jij een ander ontmoet en dan ineens niet meer weet wie de ware is, dan denk ik dat ze het allebei niet zijn. Misschien moet je je minder druk maken over die vraag en aan je relatie gaan werken. Of de relatie verbreken. Dan ben je meteen van die vastigheid af. Dan zoek je maar wat anders om op te 'kicken'.

Het is niet zo moeilijk.
Wat een warrig verhaal. kan me voorstellen dat je er niet meer uitkomt als het zo'n chaos in je hoofd is. begin eens met duidelijke taal ipv 'een bloem die opengaat'.
Ik vind het toch altijd moeilijk om te geloven dat er mensen zijn die in het dagelijks leven zo typen.. Doe een beetje je best zeg..
Ik begrijp je wel, ook die 'chaos' in je hoofd, want zo voelt het ook echt. Je spreekt jezelf als het ware tegen in je hoofd. (klinkt vast ook vaag)

Maar zit een beetje in hetzelfde schuitje. 9 jaar bij mijn vriend maar de gevoelens/de gedachtes "is dit alles en zou ik met iemand anders misschien gelukkiger kunnen zijn?" komen steeds vaker naar boven borrelen.

Ik kan je er dus ook niet echt tips ofzo over geven maar wilde alleen even zeggen dat je niet de enige bent.
De man met wie je nu bent, is JE WARE LIEFDE????

Je mist diepgang?

Je mist het bruisende gevoel?

Je bloem gaat niet open?

De passie, sparkle, glow is weg?

Geen zin meer, in sex met hem?

Je verveelt je bij/met hem?

Je vindt "hem" niet meer knap?

Gottogot,wat ben ik blij,dat ik NIET in de schoenen, van jouw ware liefde sta.

Wat zou ik mij dan besodemieterd voelen,bah!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Als je zo over je eigen vriend schrijft, denk ik niet dat hij je ware liefde is!

Ik persoonlijk zou het niet in mijn hoofd halen zó over mijn ware te spreken! Niet eens denken!
Bloemen gaan alleen open als je ze water geeft. Dat betekend nog steeds niet dat de relatie met jouw nieuwe tuinman een lang leven beschoren is. Sterker nog, je geeft zelf al aan dat jouw nieuwe tuinman alleen maar een snijbloempje wil, leuk voor tussendoor maar daarna moet ze weer weg.

Lief bloempje, het kan niet alle dagen lente zijn. Ook in relaties kan het wel eens zomer, herfst of winter wezen, maar dat betekend niet dat het met dezelfde tuinman nooit meer zomer wordt... maar daar moet je dan wel wat voor doen. Dus niet op zoek naar een nieuwe tuinman, bloemen hebben naast water ook behoefte aan een goed gesprek.

'nog zon heerlijke twijfelaar'? Sinds wanneer twijfelt de zon?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
'Ik hou van jou, ik hou van jou

een dag, een maand, een eeuw.

Ik weet dat liefde lente is

maar ook een beetje sneeuw',

aldus Toon Hermans.

Je zal nog wel vaker mannen tegenkomen waarbij je denkt ook gelukkig te kunnen worden. Als je geen problemen hebt binnen je relatie moet je ze ook niet opzoeken. Zolang jij het nog prettig vindt om door je vriend geknuffeld te worden is er niks aan de hand, hoor. Misschien is het gewoon een ordinair hormonen-dingetje? Tijd van de maand?
quote:Cynthia5 schreef op 17 augustus 2009 @ 17:05:

ik wil namelijk 100% zeker zijn voordat ik een kind opzadel met een scheiding.. jaja ik denk ver vooruit. maar that's me.

Sorry, maar hierom heb ik even zitten schuddebuiken van het lachen.
.
quote:Thekla schreef op 17 augustus 2009 @ 17:41:

Bloemen gaan alleen open als je ze water geeft. Dat betekend nog steeds niet dat de relatie met jouw nieuwe tuinman een lang leven beschoren is. Sterker nog, je geeft zelf al aan dat jouw nieuwe tuinman alleen maar een snijbloempje wil, leuk voor tussendoor maar daarna moet ze weer weg.

Lief bloempje, het kan niet alle dagen lente zijn. Ook in relaties kan het wel eens zomer, herfst of winter wezen, maar dat betekend niet dat het met dezelfde tuinman nooit meer zomer wordt... maar daar moet je dan wel wat voor doen. Dus niet op zoek naar een nieuwe tuinman, bloemen hebben naast water ook behoefte aan een goed gesprek.

Wat mooi gezegd!
quote:Mariannanas schreef op 17 augustus 2009 @ 18:29:

[...]

Sorry, maar hierom heb ik even zitten schuddebuiken van het lachen.pfieuw! Ik ook, dacht even dat het niet 'mocht'
Alsje nou weer eens denkt van zohee waar is die diepgang hee, dan moet je eens tegen je vriend zeggen vanneh zullen we even een goed diep gesprek doen effe chill........

Sommige dingen worden zo gewoon , omdat het ze er altijd zijn , omdat het altijd fijn is ,en dan zie je niet meer wát je eigenlijk hebt.

Vergelijk het met een mooi, duur , maar niet erg opvallend sieraad en een blingerige ring , helemaal blits ( is dat nog een herkenbaar woord voor mensen onder de 40 ? ) en modern enzo . Dan wil, zal en moet je dat pronkerige geval en doe je eigen ring af .... Maar misschien gaat die ring na drie keer dragen al steentjes verliezen en glanst hij niet meer zo en wordt je vinger er groen van als je ermee in het water bent geweest.

Dán waardeer je degelijkheid , duurzaamheid ...

Ben je niet ook verblind door het blinkende van die knul ; de goeie gesprekken, de hóóp op superseks met eeuwigdurende passie , de hóóp ( want zeker weten is er niet bij ) dat hij niet na zoveel tijd in jouw bijzijn eens een scheet laat vliegen of geen zin heeft in de afwas?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
de ware bestaat niet

sow weer een probleem opgelost
De enige zekerheid die je in je leven hebt is dat je een keertje doodgaat. Dat is voor 100% zeker. De rest niet.

Verder denk ik dat beiden heren het niet zijn voor jou. Want je vriend van nu is het niet (anders vond je die ander niet zo leuk) En die nieuwe vlam die gaat het uiteindelijk ook niet worden. Want als alle nieuwigheid eraf is zal hij net als je vriend zijn/ worden. Zo gaat dat in relaties. MAAR je hebt een keuze: al de punten die je niet meer zo leuk vind aan je vriend kun je samen aan werken. Door tijd en energie in elkaar te steken.
Logisch dat je met een 'nieuwe liefde' alles positiever ziet; het is nieuw. Maar waarschijnlijk wordt het na verloop van tijd hetzelfde als je je bestaande relatie nu ziet. De verliefdheid verdwijnt, er komt wat rust en vertrouwen in de relatie. En zo kun je dus eindeloos op zoek gaan naar de volgende 'ware'.

Of misschien is het voor jou een manier om je los te maken van je huidige vriend. Bij mij is dat in het verleden wel het geval geweest omdat ik al wist dat de 'nieuwe' liefde zeker niet de man was waar ik de rest van mijn leven mee verder wilde. Wel had ik die verliefdheid nodig om te kunnen stoppen met de relatie waar ik toen in zat. Uiteindelijk wist ik voor mezelf dat ik gewoon zonder relatie, met mezelf en mijn kinderen verder wilde. En dat heb ik dus gedaan en ik ben nog steeds blij dat dit gebeurd is. Met de destijds 'nieuwe' liefde heeft het maar kort geduurd en verder hebben we nooit meer contact terwijl ik met mijn ex nog steeds een geweldige relatie heb alleen op basis van vriendschap.

Wilde ik maar even zeggen.
Relatie is in mijn ogen een werkwoord. Zowel in positieve als negatieve zin. Als alles goed gaat kost het je weinig energie. Gaat het wat minder dan kost het meer energie maar als je echt van elkaar houdt dan is dat een vanzelfsprekendheid.
met een ander word het precies hetzelfde....... alle sparkle en glow van het begin raak je kwijt, helaas pindakaas, dan kun je wel blijven verpotten...
Ooit zat ik in een vergelijkbare situatie. Ik kon ook niet kiezen, want wat ik ook koos, ik deed iemand verschrikkelijke pijn. Ik wilde dan ook zo graag de "juiste keuze" maken. Achteraf realiseerde ik me dat er geen "juiste keuze" is op dat moment. In het leven neem je nou eenmaal bepaalde beslissingen en je doet het gewoon met wat je dan hebt, je kunt niet in de toekomst kijken.

Het moeilijke voor mij was dat ik natuurlijk veel van mijn toenmalige vriend hield. We hadden natuurlijk al veel meegemaakt samen en dat gooi je dan niet "zomaar" weg. En dan aan de andere kant die enorme nieuwe verliefdheid! Allebei factoren waardoor je niet helemaal helder naar de situatie kunt kijken.

Uit eindelijk heb ik ervoor gekozen om wat "tijd voor mezelf te nemen" (ja, zo cliché!) Dat ging met ups en downs, een tijdje aan-uit-aan-uit met mijn toenmalige vriend. Daarna geen contact met beide enz. Nu ben ik ruim 4 jaar samen met de man op wie ik verliefd werd, uit eindelijk kwamen we dan toch weer bij elkaar al heeft het wat moeite en tranen gekocht. Maar goed, deze uitkomst zegt natuurlijk helemaal niks over jouw situatie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2009 @ 18:54:

Alsje nou weer eens denkt van zohee waar is die diepgang hee, dan moet je eens tegen je vriend zeggen vanneh zullen we even een goed diep gesprek doen effe chill........

.
quote:beetjegek schreef op 17 augustus 2009 @ 19:11:

alle sparkle en glow van het begin raak je kwijtNee hoor. Maar dan moet je wel in staat zijn te waarderen wat je hébt in plaats van te hunkeren naar wat je niet hebt en denkt te missen.
.
Wat een b*tcherige reacties weer. Het inlevingsvermogen straalt er vanaf!

TO: Ik vind dat je de energie die je steekt in de ander eens moet investeren in je huidige relatie. Ik heb niet het gevoel dat je weet dat een goede relatie niet gewoon vanzelf komt, daar moet je aan werken! Het heeft geen zin om stil te staan bij alles wat je niet hebt en voelt, maar bij de dingen die je vriend je wél kan bieden! Ga eens tegenover elkaar zitten met een glaasje wijn, neem de tijd voor hem en bouw aan je relatie. Vergeet nou die ander en maak eens ruimte in je hart voor je vriend.

Ik weet ook wel dat de koek soms op is, maar dat kun je niet zeggen als je niet geprobeerd hebt om er iets moois van te maken. Als je je ogen niet van een ander af kan houden is je huidige relatie toch al gedoemd te mislukken.

Succes!
quote:Toulouse31 schreef op 17 augustus 2009 @ 21:02:

Is niet bitcherig...Is eerlijk.
quote:[

b]Toulouse31 schreef op 17 augustus 2009 @ 21:02:[/b]

Dus voorspellen dat deze vlam dr uiteindelijk ook gaat vervelen is bitcherig? My ass. Het is de waarheid. In elke relatie komt er sleur, zaak is om er dan samen weer iets van te maken of te kappen. Laatste kan natuurlijk ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven